Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=14709
Vaticaan: "buitenaards leven waarschijnlijk" Kijkers van de X-Files wisten het al wel, maar het Vaticaan is er nu ook achter. De Vaticaanse hoofdastronoom George Coyne acht buitenaards leven namelijk "waarschijnlijk". Hij is van mening dat een mogelijke ontdekking van heelalgenoten niet noodzakelijk in strijd met de leerstellingen van de katholieke kerk vindt. In een interview met 'Il Corriere della Sera' stelt de 68-jarige Amerikaan dat "het universum zo groot is dat het dom zou zijn te geloven dat we een uitzondering zijn". Het wetenschappelijke bewijs voor leven buiten onze dampkring groeit, zegt de professor. "Wanneer we ons voorstellen dat er ander leven bestaat, bewijst dit dat God op een andere plaats heeft herhaald wat op Aarde is gebeurd", aldus Coyne. "Maar als een intelligent buitenaards wezen mij komt vertellen dat zijn volk gered is door God die daartoe zijn enige zoon stuurde, zou ik me toch afvragen hoe die 'enige' zoon op verschillende plaatsen kon zijn". |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat ik wel zeker weet dat er een ander soort wezens zijn dan de mens, die wij mensen niet kunnen waarnemen. Onzichtbare wezens, de djinns, die in een andere dimensie leven. |
![]() |
|
![]() |
Het is allang door wetenschappers algemeen aangenomen dat er meer leven in het Heelal is, hetzij primitief hetzij intelligent.
Er is een astrophysicus die een klein rekensommetje heeft gemaakt. Ik ken hem niet precies, dus zal het even globaal voorstellen. Laten we zeggen. Er is een kans van 1 op de miljoen dat er een planeet rond een zon is. 1 op de miljoen dat er een atmosfeer is 1 op de miljoen dat er mogelijkheid tot leven zou kunnen zijn(condities dus aanwezig) 1 op de miljoen dat er intelligent leven is 1 op de miljoen dat het leven zichzelf niet uitroeit (door technologische ontwikkelingen zoals wij doen). Pas deze methode aan, maak de kans kleiner, zeg 1 op de miljard, of ga er nog meer aan voorwaarden aan toevoegen, dan nog hou je biljoenen levensvormen over in alleen al onze melkwegstelsel. Overgens is er een kans dat er op Mars(leven is geweest) EN op Europa leven zelfs nog aanwezig, dus 3 maal leven in 1 sterrenstelsel. Dat zegt hoop ik al genoeg over de mogelijkheden buiten ons melkwegstelsel. Daarnaast moet je niet te conventioneel denken. Ik verwijt veel wetenschappers er van dat ze vanuit een te persoonlijk perspectief kijken naar de basis waaruit leven zou kunnen ontstaan. Het zou mogelijk zijn dat er levensvormen in de zon voorkomen...Ok, ik geef toe onwaarschijnlijk, maar het gaat om het idee, dat leven zich kan aanpassen aan zoveel verschillende omstandigheden. Kijk alleen al naar onze planeet. Organimsen die leven in zure oplossingen of in extreme druk(diep in de oceaan) bij extreem hoge temperaturen of extreem lage etc. Het zou zelfs kunnen dat leven op silliciumbasis kan voorkomt, als vervanging van koolstof.(wel een voorwaarde dat er geen koolstof aanwezig is, aangezien dat het gauw zal overnemen.) Sillicium en koolstof komen qua eigenschappen heel erg veel overeen(staan ook vlak naast mekaar in het periodiek systeem). Alleen is koolstof reactiever. Het reageert sneller bij/op reacties. Een organisme op silliciumbasis(die komen hier op aarde ook voor, alleen dan voor een deel uit sillicium en voor het overgrote deel uit koolstof) groeit erg traag dus in dat geval. En zo kun je nog wel even doorgaan. Groetjes Ben(die er persoonlijk van overtuigd is dat er leven elders in het heelal is ![]()
|
je silicium-verhaaltje is cool maar waarom zouden koolstofvormen het overnemen?
leven in de zon is (o.a., er zijn honderdduizend meer redenen) onmogelijk omdat verbindingen er direct ontleden door hitte & straling. Alles word ontleed tot elementen en ik kan me niet voorstellen dat er levensvormen van één atoom groot bestaan ![]()
|
ik had ook al wel es zo'n rekensoometje als die van ben gehoord, t helal is zooo groot, dat het eerder onwaarschijnlijk is dat er geeen buitenaards leven bestaat
als t in ons melkwegstelsel niet is (ik denk dat t er wel is) dan zijn er nog ontelbaar andere melkwegstelsels, waar ook leven zou kunnen zijn. oftewel, buienaardse wezens bestaan t is alleen de vraag of wij ze tegen zullen komen xxx suuz
|
Ben, de meeste wetenschappers zijn het er ook over eens dat siliciumlevensvormen heeeeeeeel onwaarschijnlijk zijn, waarom weet ik niet meer precies maar koolstof heeft iets dat silicium niet heeft.
maargoed,ikzelf denk dat God echt niet zo'n verschrikkelijk groot universum heeft egschapen om dan ergens in 1 willekeurige melkweg op 1 willekeurig planeetje mensen te scheppen. heb pas nog een documantaire op discovery gezien waarin een virtuele reis door het universum werd gemaakt. er zijn gewoonweg teveel melkwegen voor ons alleen. het is iig al wel duidelijk dat wij niet in het midden van het universum leven, als wij de enige waren zou God ons vast wel in het midden hebben geplaatst. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarom zei ik ook dat het om het idee ging, beter lezen. En wat dat silliciumbetreft. Ik had al gezegd dat sillicium traag reageert bij reacties en koolstof niet, daarom zal koolstof het altijd erg snel overnemen. Het is een efficientere stof. Groetjes Ben(die dit een keer bij een programma op discovery had gezien ![]()
||
![]() |
Citaat:
daarnaast wordt sillicium in meer of mindere mate door enkele wezens (weet niet welke moet ik toegeven) op aarde gebruikt. Wat wel een voorwaarde zou moeten zijn denk ik. Is water...aangezien water enkele bijzondere eigenschappen bezit. Groetjes Ben(die niet van een aards perspectief wil uitgaan als leven mogelijk zou kunnen zijn ![]()
||
Citaat:
er zijn iig relatief onbekende wezens op aarde die in een afgesloten ecosysteem leven en geen zuurstof maar zwavel nodig hebben om te overleven. chemosynthese heet 't. dus idd, we moeten niet te aards denken, wie weet wat voor soorten wezens er wel niet kunnen ontstaan. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Water heeft een hoog kook-temperatuur(100 graden celcius is voor een molecuul hoog). Dit komt dus omdat water waterstofbruggen kan vormen. (dat is erg belangrijk weer bij DNA) Water zijn grootste dichtheid is bij 4 graden, en niet bij 0 graden zoals (bijna)alle andere stoffen. Waarom dit is, weten wetenschappers nog niet. Water is een ideaal oplosmiddel, doordat het makkelijk de verbinding tussen atomen van veel stoffen kan verbreken. En zo zullen er vast nog wel meer kwaliteiten voor water zijn. Groetjes Ben(die deze kwaliteiten niet kan toeschrijven aan andere stoffen die ook voor levensvatbaarheid zouden kunnen zorgen ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Filmfanaten ik heb jullie hulp nodig! lso | 9 | 01-01-2007 19:45 | |
De Kantine |
Net grote-maak-dit-een-zinnig-topic topic wilco984 | 22 | 08-07-2003 15:00 | |
Muziek |