Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2002, 11:04
Wilmy
Wilmy is offline
Halloa!!!

Ik heb nogal last van puistjes en de dokter heeft me nu een antibiotica-kuur meegegeven! Ik heb gezocht of dit op het forum voorkwam, maar vond niet echt iets duidelijks!

Dus daarom de vraag: "Heeft iemand ervaring met een kuur van 2 weken antibiotica???" Ik moet 5 dagen 4x per dag slikken, en de rest 2x per dag.

En als we toch bezig zijn, hij raadde me ook de diane-pil aan, maar ze zeggen dat je daar dik van wordt, maybee ook mensen met ervaring??

xxxxxxxxxx

Laatst gewijzigd op 25-11-2002 om 13:49.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 11:19
Verwijderd
ik heb wel ervaring met antibiotica-kuren maar niet als ze voor puistjes bedoeld zijn.

Over Diane35: Ik heb die 2,5 jaar geslikt en ben er totaal niet dikker van geworden.
Maar dat verschilt heel erg per persoon.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
ik heb wel ervaring met antibiotica-kuren maar niet als ze voor puistjes bedoeld zijn.

Over Diane35: Ik heb die 2,5 jaar geslikt en ben er totaal niet dikker van geworden.
Maar dat verschilt heel erg per persoon.
Same story here (behalve dat ik nog steeds Diane35 slik). Van de pil hoef je niet dikker te worden, door de hormonen krijg je meer honger, gevolg is dat je meer gaat eten en dus aankomt. Zolang jij gewoon blijft eten wat je nu eet als je de pil gaat slikken zul je niks aankomen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 15:28
sas_andrea
sas_andrea is offline
heb wel antibiotica kuur gehad... maar zeker niet voor puistjes. Lijkt mij eigenlijk wel een beetje vreemd. antibiotica is toch tegen ontstekingen en puistjes zijn dat toch niet of zie ik dat nou verkeerd?

En van de pil, jah... das al eerder gezegd: verschilt per persoon.
Oud 25-11-2002, 16:01
lake bodom
lake bodom is offline
ik heb wel eens capsules moeten slikken.. 2 weken.. maar dat waren minder op een dag.. kgeloof 2 ofzo... thielp wel beetje..
maar kgebruik de diana pil ook, dat helpt wel goed bij de meeste, ik gebruik het nu 9 maanden maark heb soms nog wel puistjes.. en minibultjes.. maar tis een heel stuk minder erg dan eerst..
ik ben er ook niet dikker door geworden. ik denk dat t dan aan jezelf ligt.. maar diana pil raad ik je wel aan
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 19:58
Ieke
Ieke is offline
Ik had zelf ook veel last van puistjes. Ik ben toen begonnen met de Diane35. Het duurde even voordat het resultaat optimaal was, maar ik heb nu nergens meer last van. Ok, ik heb nog wel heel af en toe een puistje, maar die worden niet zo groot en het komt bijna niet voor. Ik ben er ook niet dikker van geworden en Leonoor heeft gelijk, je kan meer eetlust krijgen een daardoor dikker worden. Ik ben in ieder geval wel blij dat ik het toch gedaan heb. Zelfs al die puistjes op mijn rug zijn weg. Ik zou zeggen probeer het en kijk of het bevalt. (kan dus wel even duren voordat het resultaat optimaal is. Bij mij was het na een maand of 2/3)
Oud 25-11-2002, 20:02
Evito
Evito is offline
Achterlijk gewoon.

Ik heb wel eens penicilline gehad.
Ik heb het ongeveer een week benauwd gehad,
maar volgens de dokter zat dat maar in mijn hoofd.
maar goed,
achterlijk dat zoiets kan voor puistjes! Maatschappelijke stigma's doen ons ten ondergaan.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 21:11
ekki
ekki is offline
Citaat:
sas_andrea schreef:
heb wel antibiotica kuur gehad... maar zeker niet voor puistjes. Lijkt mij eigenlijk wel een beetje vreemd. antibiotica is toch tegen ontstekingen en puistjes zijn dat toch niet of zie ik dat nou verkeerd?

puistjes zijn ontstekingen.
toen ik antibiotica kreeg werden mijn puistjes ook minder (was daar niet voor bedoeld). kan dus wel kloppen. maar ik vind het niet zo goed om antibiotica 'zomaar' voor te schrijven.
Oud 25-11-2002, 22:13
20marianne12
20marianne12 is offline
Ik heb antobiotica-kuur gehad voor mijn puisten. Ik had hele erge acnee. Het helpt wel prima hoor, ik bedoel puisten zijn ontstekingen, waar antibiotica dus voor bedoeld is. Ik heb de hele kuur, 3 maanden afgemaakt en het had ook resultaat! Alleen, tenminste dat was bij mij zo, na die 3 maanden, kwamen de puisten weer vrolijk terug. Zodra je stopt met antibiotica en dus geen ontstekingsremmer meer in je hebt, komen de ontstekingen weer. Nou weet ik niet of dat bij iedereen zo is hoor, maar dat was bij mij zo.
Verder werd ik erg misselijk van die pillen, zeker in het begin toen ik er nog zoveel moest slikken en werd er erg moe van na verloop van tijd. Kan ook niet goed zijn 3 maanden lang antobiotica slikken, ik kreeg er ook extra, door de dokter voorgeschreven, vitamine pillen bij.

Daarna ben ik aan de diana-pil gegaan, en daar ben ik dus wel van aangekomen, een kilo of 5. Mijn acnee werd wel minder, af en toe een puistje blijf je altijd wel houden denk ik. Toen ik daarmee stopte kwam de acnee ook weer terug Vandaar dat ik daar nu ook mee gestopt ben, ik heb nu iets van de huidarts en dat helpt wel aardig. Misschien dat ik er ook wel onderhand overheen aan het groeien ben, wordt wel eens tijd!
Oud 26-11-2002, 10:30
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:
puistjes zijn ontstekingen.
toen ik antibiotica kreeg werden mijn puistjes ook minder (was daar niet voor bedoeld). kan dus wel kloppen. maar ik vind het niet zo goed om antibiotica 'zomaar' voor te schrijven.
Nee idd, krijg je van die leuke resistente bacteriën van...
Citaat:
20marianne12 schreef:
Toen ik daarmee stopte kwam de acnee ook weer terug
hmm dat was bij mij niet zo, maar ik kreeg wel ineens puistjes op m'n rug die ik daar van m'n leven nog nooit gehad had....
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 14:03
Wilmy
Wilmy is offline
He, bedankt voor de reacties, ik maak mijn kuur gewoon af, dat moet by the way! En dan zien we wel weer!

Ik wilde eerst al naar de dermatoloog, maar dat mag helaas niet zomaar! Dus moet ik eerst alles proberen!!

Naja, we zien wel, begin denk ik hierna maar aan de Diane-pil, maar ben best wel een lekkerbek, dus dat zal wel aankomen worden!

Marja, liever aankomen dan puistjes!! En kilo's kunnen er tenminste zo weer af!

xxxxxxxxxx
Oud 26-11-2002, 15:47
Janet
Janet is offline
je moet zoiezo de kuur afmaken anders heb het geen zin....
wat ik bij me zelf gemerkt heb (wel andere kwalen) dat het lang duurt voordat je het merkt....maar het word eerst erger en daarna neemt het zekersste weten af....

Regels voor berichten