Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heb je een gave van de Geest, dan weet je dat wel, de rest is troep in mijn ogen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Weet je nog wate r met ketters (o.a. heksen) is gebeurd in de middeleeuwen en op wiens naam? |
![]() |
||
Citaat:
Overigens vind ik het een klein beetje kortzichtig om niet verder te kijken dan je neus (in dit geval de bijbel) lang is. Niet alles komt van boven, er bestaat ook nog zoiets als natuur(lijk evenwicht). Maar goed, dat is natuurlijk mijn idee over het geheel. Het gaat er toch om wat je met je 'gaven' doet. Wanneer je er niemand kwaad mee doet is er niks aan de hand.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
(Reply op de quote)Volgens mij zijn paranormale gaven niet meteen slecht hoor. Als je 'gaven' maar van God komen. Petrus genas ook zieken en liet mensen uit de dood opstaan (Hij natuurlijk niet zelf, maar Jezus door hem heen). Nu gebeuren er ook nog wel wonderen alleen niet zoveel meer. Er zijn nog steeds mensen die anderen kunnen genezen (door Jezus). Verder hebben sommige mensen de gave van profetie. Dat ze dromen zien enzo. Dat kan je praanormaal noemen, maar zolang het van God is, heeft de bijbel daar echt niet iets tegen hoor! En o ja; Wil je es een keer die tekst uit de bijbel noteren, waarin gezegt word dat alle heksen en tovernaars gedood moeten worden?! Zo nee, dan kan je wel snappen dat ik dat argument dus totaal niet serieus neem. Verder; er staat wel in de bijbel dat magie en tovenarijen (wat dus NIET afkomstig is van God!), een gruwel is in de ogen van God. Er staat dus niets over in dat bepaalde mensen dood moeten.
||
Citaat:
|||
Citaat:
das het leuke aan de bijbel, je mag namelijk niet oordelen, helaas overtreden de meeste christenen dit gebod wat heeft geleid tot kruistochten en heksenverbrandingen etc. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Paranormaal = of gave van God of gave van de duivel. Als je het tot Gods eer wil besteden, en je voelt dat het ECHT niet om je eigen te doen is, of om anderen onder de indruk te brengen en als je voelt dat het van de Geest komt dan is het van God. vraag me nie hoe je dat kan voelen want ik heb het nog nooit gevoeld
![]()
||
![]() |
Citaat:
En hoe zit dat dan met al die mensen die de stem van God doorkrijgen of namens hem spreken/schrijven/weetikveelwatnogmeer ? Dat is toch zeker ook een zekere paranormale kracht ![]() Hoe kun je bepalen wanneer iets slecht vor je is en hoe kun je bepalen of je het met goede of kwade bedoelingen hebt gekregen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
kijk maar eerst verder dan je neus lang is en dan praten we wel verder |
![]() |
|
Ik zal me proberen in te leven in een Christen.
God houdt van je, God heeft je gemaakt, God heeft je die gaven gegeven. Als je gelooft in lotsbeschikking zou het zo kunnen zijn dat je die gaven gekregen hebt om te gebruiken volgens de richtlijnen van het Christendom. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je er mensen kwaad mee doet, maar dat is je opzet ook niet, voorzover ik dat kan beoordelen. Jij bent jij. Volg je gevoel dan komt het goed, daar ben ik van overtuigd.
|
![]() |
zoals ik al duizend keer eerder heb gezegt (ja, ik wil mensen toch geinformeerd houden, alleen de meeste lezen nooit iets heb ik het idee), er bestaan goeie en slechte bovennatuurlijke krachten. Er staat niet in de bijbel dat al het bovennatuurlijke slecht is. Dan zou God ook slecht zijn, en ja; van God kan je ook gaven ontvangen. Hoe weet je dat et van God is?: Zulke gaven krijg je van de Heilige Geest. Hoe weet je dat et van de Heilige Geest is?: Als je de Heilige Geest ontvangt, is het als verliefd zijn; je weet het gewoon, en als je het nooit eerder hebt gevoelt, dan weet je ook niet wat het is. Goed, duidelijk voor iedereen hoop ik?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
sinds wanneer is het ‘gewoon’ dat men een gave ontvangt van god? en hoeveel mensen die jij kent hebben die gave gehad? dan vraag ik me toch af hoe je aan die info komt |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zo niet? Waar dan wel op? ( of heb je het gewoon "ergens in een boekje gelezen" en het maar voor waar aangenomen??) En jediJoel: Natuurlijk is dat niet slecht. Volg je eigen interesses ![]() ![]() Verder vind ik het onzin om te zeggen dat paranormale gaven van god komen, want ik geloof daar niet in. Maar dat is een andere discussie, dus dat heeft hier nix mee te maken
||
![]() |
Citaat:
Ten tweede; Heel veel christenen hebben in de eerste plaats al de gave van het spreken in tongen. Dat is bidden in de hemelse taal. Met heel veel bedoel ik ongeveer, nou minstens de helft van alle christenen (die ik ken). Hoe kom ik aan de info? Ten eerste zijn er honderden boekjes geschreven over gaven die je kan ontvangen door de Heilige Geest. Natuurlijk heb ik die niet allemaal gelezen. Ten tweede komt het van eigen ervaring; ik heb mensen zo vaak in tongen horen bidden. Verder ken ik iemand die profetische dromen krijgt. En die persoon is erg betrouwbaar, omdat ze heel veel opschrijft van wat ze heeft gedroomd (en ze zet de datum er natuurlijk bij) Dat ik het aanneem als 'waar', dat is gewoon vertrouwen. Een variatie aan bronnen zoals je ziet.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
'in tongen' praten lijkt me ook heel natuurlijk en niet van bovennatuurlijke aard. Citaat:
Citaat:
"Je weet het gewoon".
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Liefde en 'het gevoel' is ook iets geheel natuurlijks en valt ook te bewijzen, geen bovennatuurlijke emoties van bovenaf die ons lichaam in gestraald word, of iets dergelijks. [Dit bericht is aangepast door legatus (26-03-2002).]
|||
![]() |
Citaat:
Maar goed, ik denk dat ik je toch niet kan overtuigen. Citaat:
|
![]() |
jimmyO.....voor wiskunde moet je aanleg hebben wil je er heel goed in zijn. Dat kun je niet zomaar leren. En voor talen geldt dat net zo.
Dat heeft niks met God of andere paranormale toestanden te maken. Daarnaast is er nooit bewijs geleverd voor kinderen of mensen die zomaar een bepaalde taal kunnen spreken. Groetjes Ben(die een pseudo-wetenschappelijk encyclopdie heeft waar er ook over wordt gesproken ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zondagse les Rivka | 251 | 07-09-2009 20:11 | |
Wat gebeurt er met zelfdoders in het hiernamaals? Severus | 37 | 28-10-2007 20:21 | |
de manipulatie van het NT Verwijderd | 101 | 26-03-2005 21:14 | |
Liefde & Relatie |
Hij is Christen, ik niet... miksje | 43 | 08-06-2003 11:50 | |
Lifestyle |
W.w.j.d. Landslide | 91 | 18-02-2003 21:20 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Waar zou je op stemmen als er weer verkiezingen komen? autodropje | 478 | 02-02-2003 22:17 |