Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2002, 12:15
SunShine 18
SunShine 18 is offline
Ik moet een verslag maken over katholieken en ben erg benieuwd naar jullie mening over hen.

Hoe denken jullie over katholieken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2002, 12:22
mitsj
mitsj is offline
ik heb medelijden met hun ...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 13:19
~**FrAncEs**~~
~**FrAncEs**~~ is offline
Citaat:
mitsj schreef:
jah we zijn zo zielug..

[Dit bericht is aangepast door ~**FrAncEs**~~ (24-03-2002).]
Oud 24-03-2002, 15:24
jimmyO
jimmyO is offline
Ik ben zelf wel christen, maar ik snap gewoon niet wat al die rituelen en tradities met het christendom te maken hebben. Over zulke taferelen heb ik nog nooit in de bijbel gelezen. En ja, ze wijden ook bepaalde mensen in, die dan 'heilig' verklaart worden. (Zoals de paus dus) Dat betekent dus dat die mensen dan wel opeens zonder zonde zijn. Ik geloof dat niemand zonder zonde is, behalve de Here Jezus. Dus dat vink ook vreselijk tegenstrijdig.

Persoonlijk ben ik er niet bepaald weg van, maar de meeste zullen vast wel oprecht zijn denk ik.

[Dit bericht is aangepast door jimmyO (24-03-2002).]
Oud 24-03-2002, 15:51
D@mien
D@mien is offline
Veel Katholieken zijn irritant...altijd maar gooien met de naam Jezus en alles danken aan God enzo...
maargoed..van mij mogen ze, maar ze motte nou es kappe met et proberen te bekeren van mij......
Oud 24-03-2002, 19:11
Silindistani
Silindistani is offline
Schaapjes. Hardstikke egocentrisch en hypocriet. De wereld was een betere plaats geweest zonder hen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 19:33
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Schaapjes. Hardstikke egocentrisch en hypocriet. De wereld was een betere plaats geweest zonder hen.

nou,nou zo kan ie wel weer
een beetje respect voor de medemens kan geen kwaad(geen sarcasme)

Oud 24-03-2002, 20:10
legatus
legatus is offline
Als er een religieuze stroming moet blijven dan is het de rijke katholieke. Al die verhalen rond exorcismen, duivels, demonen en al het andere 'kwaad'. Prachtig. Ook de iconen en beelden en geschiedenis. Nee, ik ben pro-katholiek.
Oud 24-03-2002, 20:20
Uhmpra
Uhmpra is offline
Citaat:
Infaustus schreef:

das waar, maar is wel moeilijk als ze weer over christendom beginnen...

Oud 24-03-2002, 20:36
Mik-mother
Mik-mother is offline
Citaat:
Silindistani schreef:

Wanneer kan ik je verwachten met een executiepeleton?
Oud 24-03-2002, 20:59
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Infaustus schreef:

Mijn mening werd gevraagd. Dat is mijn mening.

Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 21:24
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Mik-mother schreef:
Wanneer kan ik je verwachten met een executiepeleton?
Zo gauw het enig nut heeft.

Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 23:13
Vespasienne
Vespasienne is offline
laag en sluw

Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 15:57
Brandeis-Bardin
Brandeis-Bardin is offline
Citaat:
SunShine 18 schreef:
Hoe denken jullie over katholieken?
Die zijn
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 21:58
Uhmpra
Uhmpra is offline
behoorlijk blind ja
Oud 25-03-2002, 22:00
waaromniet?
waaromniet? is offline
Vaak hypocriet en weinig ruimdenkend/objectief, als ik heel erg ga generaliseren.
Oud 26-03-2002, 08:32
Verwijderd
Hmph, in mijn ogen zijn het voornamelijk de protestanten, en dan vooral de strenge maar ze kunnen er allemaal wat van, die de idiote meningen erop na houden en proberen iedereen te bekeren.
De katholieken zijn in mijn ogen wat ruimdenkender en ja, ze hebben leukere verhalen en zo (zie Legatus)

Aan de andere kant, dat gezeur over geen condooms en zo... Maar goed, ik denk dat de strenge protestanten daar fanatieker mee zijn dan de meeste katholieken tegenwoordig.

Maar tja, 't blijven christenen he
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 13:59
~**FrAncEs**~~
Citaat:
Morgan schreef:
Hmph, in mijn ogen zijn het voornamelijk de protestanten, en dan vooral de strenge maar ze kunnen er allemaal wat van, die de idiote meningen erop na houden en proberen iedereen te bekeren.
De katholieken zijn in mijn ogen wat ruimdenkender en ja, ze hebben leukere verhalen en zo (zie Legatus)

protestant=katholiek..
hebben we het hier trouwes over katholiek of rooms katholiek..is nogal een verschil..
Oud 26-03-2002, 18:07
Mik-mother
Mik-mother is offline
Citaat:
~**FrAncEs**~~ schreef:
hebben we het hier trouwes over katholiek of rooms katholiek..is nogal een verschil..
Tegenwoordig maakt dat niet zo bijster veel meer uit, hoor.
Oud 27-03-2002, 16:36
~**FrAncEs**~~
Citaat:
Mik-mother schreef:
Tegenwoordig maakt dat niet zo bijster veel meer uit, hoor.

hehehe dacht ut weeeeel...gelukkig wel zeg..

Oud 27-03-2002, 16:41
Verwijderd
Ze zijn irrationeel, net zoals alle andere gelovigen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 17:56
AtHell
AtHell is offline
net als al het andere geloof slaat het nergens op het is gewoon een ziek iets bedacht door macht hebbende personen om zo hun machtspositie of status te behouden.

GOD IS A LIE !!
Oud 27-03-2002, 18:52
Prada
Prada is offline
Valt me zwaar tegen dat jullie zo reageren...Alle argumenten die jullie gebruiken tegen katholieken zijn in dit topic op jullie van toepassing...Zeker als het draait om hypocrisie en kortzichtigheid...Pfff, de meest subjectieve generalisatie die ik tot nu toe op het forum heb gezien...

Oud 27-03-2002, 19:02
Verwijderd
Citaat:
~**FrAncEs**~~ schreef:
protestant=katholiek..
Ok rooms katholiek bedoel ik, is er ook een protestants soort katholiek? Zoveel verdiep ik me er niet in... ?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 19:18
Uhmpra
Uhmpra is offline
Citaat:
Prada schreef:
Valt me zwaar tegen dat jullie zo reageren...Alle argumenten die jullie gebruiken tegen katholieken zijn in dit topic op jullie van toepassing...Zeker als het draait om hypocrisie en kortzichtigheid...Pfff, de meest subjectieve generalisatie die ik tot nu toe op het forum heb gezien...
ja leuk he , ik vond dit één van de leukste 'christendom'/ gelovigen topics (van de vele die hier zijn)

Oud 27-03-2002, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Ok rooms katholiek bedoel ik, is er ook een protestants soort katholiek? Zoveel verdiep ik me er niet in... ?

wtf????
katholiek is JUIST NIET protestant, mensen lief, denk even na voordat je je onzin uitkraamt

halleluja
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 20:26
Prada
Prada is offline
Citaat:
Aubade schreef:
wtf????
katholiek is JUIST NIET protestant, mensen lief, denk even na voordat je je onzin uitkraamt

halleluja
Het was een vraag, denk jij eerst eens na voordat je met je kritiek komt...

halleluja to you too...
Oud 27-03-2002, 20:32
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Mijn mening werd gevraagd. Dat is mijn mening.

daarom kun je het nog wel een beetje geuanceerder(moeilijk woord!) brengen

Oud 27-03-2002, 21:32
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Prada schreef:

Argumenten Die zie ik weinig
Oud 27-03-2002, 21:42
Silindistani
Silindistani is offline
Er wordt helemaal niet om argumenten gevraagd, er werd gewoon gevraagd hoe iedereen over katholieken dacht. Waarom zou ik dat genuanceerd (Valt best mee, als je eenmaal de spelling door heb brengen?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Aubade schreef:
wtf????

halleluja
Hèhè, als je ff naar de quote erin kijkt - daar staat katholiek = protestant.

Vind je het gek dat ik het dan vraag??
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 10:24
Verwijderd
Ook veelzeggend weer dat iemand zo reageert wanneer er een uitspraak gedaan wordt als katholiek=protestant.
Meteen erbovenop, want owee als mensen denken dat dat hetzelfde is. Want de katholieken gaan naar de hemel en de protestanten naar de hel (of andersom, wat je wil).
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 16:29
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
De wereld was een betere plaats geweest zonder hen.

Spreek je jezelf hier niet tegen?
Oud 28-03-2002, 16:48
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Mugshot schreef:
Spreek je jezelf hier niet tegen?
Ligt geheel aan je definitie van beter natuurlijk.

Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 21:04
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Er is maar één "katholiek", en dat slaat op de algemeen-katholieke kerk, waar zowel de rooms-katholieken als de protestanten op teruggaan. Je zou kunnen zeggen dat het protestantisme het katholieke geloof is, zoals dat in de begintijd werd beleefd.

Overigens is het rooms-katholieke geloof één van de weinige religies die de vrouw een redelijk zelfstandige positie gunnen.

Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 10:00
Seneca
Seneca is offline
...behalve dan IN de kerk. Vrouwen die er ZES jaar voor gestudeerd hebben komen nooit verder dan pastoraal medewerkster en mogen bijna niks doen. Alleen maar stukjes uit de bijbel voorlezen enzow, maar geen sacrale handelingen! Dat is heel erg oneerlijk.
Oud 29-03-2002, 10:15
~**FrAncEs**~~
Citaat:
Aubade schreef:
wtf????

halleluja
hehehe nej rooms katholiek is nie protestant nej, maar KATHOLIEK is algemeen, en dus ook protestants

Oud 29-03-2002, 18:48
sublime
sublime is offline
Citaat:
mitsj schreef:
ik heb medelijden met ZE of met HEN

volgens mij. klopt toch nederlandse taal freaks onder ons?

maar goed heb nogal medelijden met jou als je dit soort dingen beweert. niet dat ik zelf positief ben over de katholieke kerk, maar ik kijk er absoluut niet op neer. het is gewoon een levensovertuiging die de één wel past en de ander niet.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 19:14
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
ik heb medelijden met ZE of met HEN

volgens mij. klopt toch nederlandse taal freaks onder ons?
Ja mevrouw

Citaat:
maar goed heb nogal medelijden met jou als je dit soort dingen beweert. niet dat ik zelf positief ben over de katholieke kerk, maar ik kijk er absoluut niet op neer. het is gewoon een levensovertuiging die de één wel past en de ander niet.
Ik heb medelijden met hun omdat ze zichzelf zien als nederig wezen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 21:19
sublime
sublime is offline
[quote]mitsj schreef:
Citaat:
QUOTE]
Ik heb medelijden met HEN!!! omdat ze zichzelf zien als nederig wezen.

ik weet niet of dat wel zo is, beetje generaliserend. niet iedereen die geloofd onderwerpt zich automatisch. je kunt het geloof ook zien als een rode drood door je leven. er zijn echt wel mensen die geloven en die ('notabene') zelf ook nog na kunnen denken! jaha, dat zou je niet denken he .

geloven betekend niet gelijk jezelf onderwerpen aan een God, het kan ook betekenen je leven inrichten volgens de ideeën van een godsdienst. en ja die mensen geloven in God, maar zij hoeven Hem niet automatisch te zien als de grote baas van het geheel.

imo kan het geloof je vrijheid beperken maar ahngt dat ontzettend af van de manier waarop jij je geloof betuigt en je leven inricht.

adieu peuple! sublime
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 21:27
sublime
sublime is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Aan de andere kant, dat gezeur over geen condooms en zo... Maar goed, ik denk dat de strenge protestanten daar fanatieker mee zijn dan de meeste katholieken tegenwoordig.

Maar tja, 't blijven christenen he

ahum. nog iemand die nogal bezig is met generalisering. je hebt het over protestanten. wat versta je onder protestanten?
protestanten is namelijk nogal algemeen. protestanten zijn historisch gezien de gelovigen die PROTESTeerden tegen de katholieke kerk en haar beleid (of is kerk mannelijk?). heel modern dus
inmiddels heeft de protestantse kerk laten zien heel goed te zijn in het niet met elkaar eens zijn en er zijn honderden afsplitsingen van de eerste protestantste kerk (luther en calvijn waren ong de eersten dacht ik)

om nou iets te noemen wat inderdaad erg extreme is; de gereformeerde bonders, de orthodox hervormde kerk en de vrijgemaakte gereformeerde kerk (tell me if i'm wrong)

MAAR! De Evangelisch-Lutherse kerk, de Gereformeerde Kerken Nederland (GKN) en de Nederlands Hervormde kerk (ook protestantse kerken) zijn op veel plaatsen samen gegaan als Samen Op Weg kerken. deze kerken zijn aardig vooruitstrevend en zijn ook wel goed in nieuwe ideeën toelaten. beter dan de katholieke kerk imo, die nogal vasthoudend is wat betreft tradities.

wat ik dus zeggen wil is dat je niet zomaar Protestanten kunt zeggen. dit is hartstikke algemeen. als je iets zegt, denk dan eerst na of je inderdaad iets zeg of zet onderaan dat je misschien niet helemaal gelijk hebt oid, maar dat je met de info die jij hebt deze mening hebt (o my wat hang in de schoolteacher uit vanavond excuses daarvoor hoor )

maar in ieder geval dit wilde ik dus even kwijt. en fouten in bovenstaande tekst voorbehouden oid etc.

adieu peuple! sublime
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 22:21
mitsj
mitsj is offline
sublime , eerst wil ik ff zeggen dat ik in brabant woon en dan mag je gewoon HUN zeggen .

Citaat:
ik weet niet of dat wel zo is, beetje generaliserend. niet iedereen die geloofd onderwerpt zich automatisch. je kunt het geloof ook zien als een rode drood door je leven. er zijn echt wel mensen die geloven en die ('notabene') zelf ook nog na kunnen denken! jaha, dat zou je niet denken he
De hoeveelheid mensen die het zo doen is te verwaarlozen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 20:58
sublime
sublime is offline
Citaat:
mitsj schreef:
sublime , eerst wil ik ff zeggen dat ik in brabant woon en dan mag je gewoon HUN zeggen .

fine by me...

Citaat:
ik weet niet of dat wel zo is, beetje generaliserend. niet iedereen die geloofd onderwerpt zich automatisch. je kunt het geloof ook zien als een rode drood door je leven. er zijn echt wel mensen die geloven en die ('notabene') zelf ook nog na kunnen denken! jaha, dat zou je niet denken he
De hoeveelheid mensen die het zo doen is te verwaarlozen.

denk ik echt niet hoor... volgens mij is het beeld dat jij van de kerk hebt te klassiek. kijk alleen al naar christelijke scholen. en dan met name de basisscholen. daar zitten zoveel kinderen op die thusi echt christelijk zijn, maar op die scholen wordt het geloof op een hele vrije manier benaderd. en okee er zijn wel gevallen waar het niet zo is. mijn zus is juf en die kent methodes voor het basisonderwijs waarin staat dat homosexualiteit een ziekte is etc. maar dit is op het meerendeel van de christelijke scholen niet zo. ik heb zelf op 3 christelijke (protestantse) basisscholen gezeten en zit nu op een katholieke middelbare school. wat mijn school nu betreft; het enige moment dat je daar iets merkt van het geloof is met kerst en dat vieren we nota bene in een protestantse kerk. en wat die basisscholen betreft, ik heb absoluut niet het idee dat ik daar helemaal volgestopt ben met het geloof, okee je kreeg bijbelse geschiedenis en we bidden ook enzo, maar het was allemaal veel vrijer.
echt geloof betekend niet gelijk dat je leven alleen daaruit bestaat, je richt je leven (meestal) alleen in volgens die levensbeschouwing.

ik denk dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van het geloof. misschien vooral omdat de meeste mensen er niet genoeg mee bekend zijn. maar echt waar, niet alle christenen zijn zwarte kousen dragers die elke zondag twee keer in de kerk zitten. absoluut niet. tegenwoordig is het christendom vaak slechts een leefwijze of een lijddraad, niet het middelpunt en het levensdoel, als je het zo kunt zeggen.

adieu!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 23:41
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
volgens mij is het beeld dat jij van de kerk hebt te klassiek.
Ik heb ook op christelijke scholen gezeten(en zit nog steeds) dus kweet ongeveer wel hoe het werkt en is

maar daar ging het trouwens helemaal niet om

Citaat:
echt geloof betekend niet gelijk dat je leven alleen daaruit bestaat, je richt je leven (meestal) alleen in volgens die levensbeschouwing.
je spreekt jezelf 99% tegen in die zin

Citaat:
ik denk dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van het geloof. misschien vooral omdat de meeste mensen er niet genoeg mee bekend zijn. maar echt waar, niet alle christenen zijn zwarte kousen dragers die elke zondag twee keer in de kerk zitten. absoluut niet. tegenwoordig is het christendom vaak slechts een leefwijze of een lijddraad, niet het middelpunt en het levensdoel, als je het zo kunt zeggen.
Wat ik weet van geloof is dat ze zich zien als een nederig wezen , een onderdaantje , van iets wat ze nog nooit hebben kunnen aanschouwen maar ze geloven erin omdat ze ernstig zijn beinvloed.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 21:42
sublime
sublime is offline
[quote]mitsj schreef:
Citaat:

Citaat:
je spreekt jezelf 99% tegen in die zin

nee niet echt. er is een verschil tussen volledige obsessie en je leven inrichten volgens een bepaalde ideologie/levensbeschouwing. je hebt mensen die volledig opgaan in het geloof, bv mensen die hun kinderen niet laten inenten omdat dat tegen de wil van god zou zijn.
als je je leven inricht volgens een bepaalde levensbeschouwing hoeft dat niet gelijk slaafse volgzaamheid te betekenen.

Citaat:
Wat ik weet van geloof is dat ze zich zien als een nederig wezen , een onderdaantje , van iets wat ze nog nooit hebben kunnen aanschouwen maar ze geloven erin omdat ze ernstig zijn beinvloed.
ik ben het er absoluut niet mee eens dat mensen alleen geloven nav ernstige beinvloeding. er zijn wel gevallen, maar er zijn genoeg mensen die er bewust zelf voor kiezen om te geloven.

ik hou het nou voor gezien want ben absoluut niet in een denkbui; morgen meer ga eerst maar even goed nadenken hoe ik moet formuleren wat ik wil zeggen; ik weet gewoon wat ik bedoel maar kan het niet uitleggen

het komt er vooral op neer dat het gewoon niet klopt als je er automatisch van uitgaat dat elke gelovige een gehersenspoelde naieveling is.
godsdienst is een manier van leven en niet automatisch een slavenbestaan. dat was het vroeger zeer zeker wel, maar inmiddels bereiken ik weet niet hoeveel meningen opvattingen standpunten etc de mensen en de kerk zelf verliest ontzettend veel macht, hoe kan het dan dat er nog steeds mensen kiezen voor het geloof?

welterusten
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 21:46
sublime
sublime is offline
btw als je zelf op christelijke scholen zit, hoe kun je dat zo'n beeld hebben van de kerk? dan weet je toch hoe klein de invloed van de kerk tegenwoordig is? dan weet je toch dat de kerk niet meer
een instelling is waar mensen bang voor zijn en tegenop kijken? dan moet je toch haast ook weten dat het geloof stukken vrijer is dan vroeger?

of zit ik er nu heel erg naast? zeg het me dan, want ik snap echt niet hoe jij zo'n beeld kunt hebben van het geloof. zelf vind ik ook dat het geloof vrijheid kan beperken etc, maar in Nederland is dit grotendeels het geval niet meer.

denk ik. lijkt mij.

nu echt aju paraplu!

sublime
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 00:06
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
btw als je zelf op christelijke scholen zit, hoe kun je dat zo'n beeld hebben van de kerk? dan weet je toch hoe klein de invloed van de kerk tegenwoordig is? dan weet je toch dat de kerk niet meer
een instelling is waar mensen bang voor zijn en tegenop kijken? dan moet je toch haast ook weten dat het geloof stukken vrijer is dan vroeger?
Het basis idee dat je een onderdaantje bent van een iets en als je je goed gedraagd je naar een leuke plek mag na je dood is een belachelijke gedachte die mensen onrationeel maakt daarom ben ik er ook tegen.

En trouwens , in Nederland is de invloed van religie niet meer groot maar in de rest van de wereld nog wel ( op enkele europese staten na ).

Citaat:
ik ben het er absoluut niet mee eens dat mensen alleen geloven nav ernstige beinvloeding. er zijn wel gevallen, maar er zijn genoeg mensen die er bewust zelf voor kiezen om te geloven.
Elk kind heeft het van zn ouders , dus tis altijd beinvloeding. Ze zouden er zelf niet op komen.

En ik kan me nog herrineren dat toen ik vroeger op school had gehoord dat als ik niet goed leef naar de hel gaat een rot gedachte vond. Door zulke angstige spreuken beinvloed je nou massaal zwakkere personen.
Angst is krachtig.

Citaat:
het komt er vooral op neer dat het gewoon niet klopt als je er automatisch van uitgaat dat elke gelovige een gehersenspoelde naieveling is.
dat een kind een wel overwogen keus heeft gemaakt toen de ouders zeiden : 'er is een god' ? ? ?

Citaat:
nee niet echt. er is een verschil tussen volledige obsessie en je leven inrichten volgens een bepaalde ideologie/levensbeschouwing. je hebt mensen die volledig opgaan in het geloof, bv mensen die hun kinderen niet laten inenten omdat dat tegen de wil van god zou zijn.
als je je leven inricht volgens een bepaalde levensbeschouwing hoeft dat niet gelijk slaafse volgzaamheid te betekenen.
99% dus...

mitsj(die nu echt moet gaan slapen)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 13:33
sublime
sublime is offline
zelf ben ik christelijk opgevoes, dat had je denk ik al begrepen. toch geloof ik niet. vraag me af of je dat verwacht had kijk vaak is het zo dat kleine kinderen met gelovige ouders ook wel geloven. al vind ik dat niet echt geloven, omdat die kinderen vaak geen idee hebben waar ze het over hebben. maar zodra je ouder wordt en zelf gaat nadenken maak je toch wel een keuze denk ik. en ja, je ouders spelen daar misschien wel een rol bij, maar je bent er zelf wel bij. dat kinderen die geloven automatisch gebrainwashed zijn door hun ouders wil ik niet zeggen. waarom zou dat geen bewuste keuze zijn?

wat dat nederige betreft, ik denk dat ieder mens in een bepaalde zin nederig is, of je gelooft of niet; als mens ben je toch ook maar een klein deeltje van een veel groter geheel, of dat nou van een god uit gaat of niet...

en tot slot; leerkrachten die zeggen dat je naar de hel gaat zijn echt erg. maar zo gaat het echt niet op alle scholen. de eerste die tegen mij zei dat ik naar de hel ga was ene heilige op straat. nadat ik r verteld had dat ik vol overgave in de oude griekse goden geloofde
er zijn altijd mensen die denken jou te kunnen vertellen of je naar de hel gaat. imo is het zo dat áls er een god is er óf geen hel bestaat omdat god zog. goed en vergevingsgezind zou zijn, óf de enige die beslist of jij eeuwig zou moeten branden in de hel die god zelf is. maar ja, nu wijk ik wat af geloof ik

adieu parapleu! sublime
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten