Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Het gevolg :
-minder religieusen -rationalistischere samenleving (mensen laten zich niet meer lijden door een sprookjesbundel) Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik kan alleen spreken voor de christenen denk ik (en dan spreek niet natuurlijk niet voor ALLE christenen).
Ik denk dat er wel vette protesten komen enzo. En als godsdienst afgeschaft word, dan zullen de meeste christenen zich daar niets van aan trekken. Er staat wel in de bijbel dat je de wetten van de regering moet naleven, maar dat hoeft niet als het tegen het Woord van God ZELF ingaat.
|||
![]() |
Waarom het idee eigenlijk?
Ik zie godsdienst op zich niet als een bron van ellende ofzo. Citaat:
Citaat:
Geld bijvoorbeeld, zoals nu in de minder gelovige maatschappijen gebeurt. Als mensen niet door hun godsdienst bekrompen en blind zijn, zijn ze dat wel door iets anders. Ik zie godsdienst op zich als een vrij goede zaak omdat het een sterke ethiek en moraal met zich meebrengt, mensen zouden zich alleen wat meer in andere opvattingen moeten verdiepen om meer begrip voor elkaar op te kunnen brengen. Dit is niet zwart op wit te stellen en is in mijn ogen ook vrij zinloos gespeculeer, je kunt een godsdienst niet verbieden of een geloof afschaffen..
|
![]() |
Helpt waarschijnlijk geen ene moer. De mens is dom en heeft de behoefte om verantwoordelijk af te schuifen op iets of iemand anders. Waarschijnlijk krijgen we dan gewoon een ander soort religie en gaat iedereen Pim Fortuyn of een andere propaganda verspreider aanbidden.
Mensen blijven domme schapen, hoeveel gevolgen je daarvan ook verbiedt. |
![]() |
|
![]() |
het zal je niet lukken. een aantal eeuwen geleden was het ook verboden ook maar enige religie aan te hangen. Maar de religies bleven wel. Er was veel oorlog en martelingen. en dat was in die tijd. nu is iedereen veel mondiger geworden. Men zal het nooit zover laten komen, denk ik. In Nederland tenminste niet
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk ook niet echt dat je het 'huiskamergeloof' kunt verbieden, want waar houdt geloof op en begint ratio? kun je mensen zomaar voorschrijven wat ze moeten of mogen voelen? Geloof zegt imho vooral iets over je ideeën en je uitgangspunten, je 'basis' en mensen zullen die altijd wel ergens zoeken of vandaan proberen te halen, wat je ook gebiedt of verbiedt. het enige wat een regering zou kunnen verbieden is het samenkomen om geloofsvieringen te organiseren, maar of jij bidt voordat je slapen gaat, of niet kan zo'n regering helemaal niets aan doen, alleen maar aan de uiterlijke kenmerken, niet aan wat er in je hoofd omgaat. |
![]() |
|
dat zou vol met nadelen zitten.....je bent dan zowiezo helemaal niet vrij in je doen en laten....ik denk dat geloven in iets ......maakt niet uit wat.......dat je dat nie kan afschaffen....er blijven toch mensen.......die dit doen......geloof is een vorm van denken (godsdienst) en zit in het hoofd van de mens ......tenzij ze een bepaald middeltje hier tegen vinden......mja......neej gaat nie lukken...en ik denk ook niet dat er een meerder heid in nederland zou zijn die hiervoor zij gaan stemmen
![]()
||
![]() |
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door windowlicker (29-03-2002).] [Dit bericht is aangepast door windowlicker (29-03-2002).] [Dit bericht is aangepast door windowlicker (29-03-2002).] |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar om er even inhoudelijk op in te gaan. Lopen op water , zee in midden splijten , engelen en weet ik veel wat voor 'wonderen' dat geloof je toch niet. Hetzelfde had kunnen staan in doornroosje. Vandaar dus het kossnaampje sprookjesbundel voor welk religieus boek dan ook. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Mitsj zegt alleen maar dat JIJ moet bewijzen dat het geen sprookjesbundel is, bewijs dat het echt waar is, en dat het echt gebeurd is en dat God echt bestaat. Tot die tijd is het dus niet zo. Als ik vanuit jouw (onlogisch) standpunt moet gaan werken, dan moet ik dus maar bewijzen dat het niet zo is. En dat slaat nergens op. Simpelweg omdat je dat van elk willekeurig geschreven boek kunt zeggen. Dus moet ik zeker van 100 duizenden boeken maar gaan bewijzen dat het NIET zo is ![]() Groetjes Ben(die dat dus geen goed argument vind ![]() ------------------ Regel 1: Ben heeft altijd gelijk. Regel 2: Mocht dit niet het geval wezen, dan treed regel 1 onmiddelijk in werking. [Dit bericht is aangepast door Demon of Fire (01-04-2002).]
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Het vak levensbeschouwing of godsdienst: nuttig of niet? Axel11 | 8 | 15-10-2012 15:37 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Artikel 6 gw (godsdienstvrijheid) afschaffen? Verwijderd | 65 | 26-03-2008 17:52 | |
SP: afschaffen artikel 23 Gatara | 87 | 05-09-2004 15:49 | |
Psychologie |
Sommige mensen brengen zichzelf in een soort gevangenschap Eend | 38 | 02-05-2003 13:43 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
god theone87nl | 4 | 12-03-2003 21:39 | |
Alle godsdienstige feestdagen afschaffen Joepie | 31 | 11-09-2002 15:37 |