Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2002, 13:49
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Ik zit er serieus over te denken bovenstaande studie te gaan volgen. Waarschijnlijk in Eindhoven, omdat ik daar toch al woon. Op de sites van Tud en Tu/e staat weinig bruikbare informatie over de studielast en het niveau van de studie. Kan iemand mij helpen bij de volgende vragen?

-Is het (gezien de studielast) mogelijk te werken en een normaal sociaal leven te onderhouden naast de studie?. Het schijnt namelijk een studie te zijn die ontzettend veel tijd van de studenten vergt. Dus; ben je er echt zoveel tijd aan kwijt?

-Het niveau. Ik heb niet echt veel moeite met Na1, Sk1 en WiB1. Het huiswerk snap ik in de regel gewoon, Na1 vind ikz elfs interessant. Nu moet je voor toelating op de Tud WiB12 in je pakket hebben, op de TU/e niet. Waar zit dat verschil in? Is de studie te doen met alleen WiB1 (Na1, Sk1)?

Alvast hartelijk dankuwel.
Oud 17-10-2002, 16:30
Miess
Miess is offline
Citaat:
Sikamikanico schreef:
Ik zit er serieus over te denken bovenstaande studie te gaan volgen. Waarschijnlijk in Eindhoven, omdat ik daar toch al woon. Op de sites van Tud en Tu/e staat weinig bruikbare informatie over de studielast en het niveau van de studie. Kan iemand mij helpen bij de volgende vragen?

-Is het (gezien de studielast) mogelijk te werken en een normaal sociaal leven te onderhouden naast de studie?. Het schijnt namelijk een studie te zijn die ontzettend veel tijd van de studenten vergt. Dus; ben je er echt zoveel tijd aan kwijt?

Een aantal vrienden van mij doen die studie aan de TU/e (ik doe zelf technische wiskunde aan de TU/e), volgens mij zijn zij er niet meer tijd mee kwijt dan 'de andere studenten'. Je moet er bij de diverse TU's toch wel rekening mee houden dat je meer moet doen, gezien de vele practica, verplichte excursies en derdelijke.

-Het niveau. Ik heb niet echt veel moeite met Na1, Sk1 en WiB1. Het huiswerk snap ik in de regel gewoon, Na1 vind ikz elfs interessant. Nu moet je voor toelating op de Tud WiB12 in je pakket hebben, op de TU/e niet. Waar zit dat verschil in? Is de studie te doen met alleen WiB1 (Na1, Sk1)?
Bij bouwkunde in Delft ligt het zwaartepunt op het technische aspect van de bouwkunde, bij bouwkunde in Eindhoven ligt het zwaartepunt op het artistieke aspect van de bouwkunde. Daarom zal in Delft wiskunde B1,2 verplicht zijn. Of het te doen is met alleen wb1/sk1/na1 kan ik niet zeggen, daarover kun je denk ik het best contact opnemen met de studieadviseur van de faculteit bouwkunde.

Alvast hartelijk dankuwel. [/B]
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 22:00
ducky
ducky is offline
heey

Ik ben dit jaar in delft begonnen met Industrieel ontwerpen in Delft, maar ik had alleen maar wa1,2 en na1 in mijn profiel.
Ik mocht dan ook niet toegelaten worden, maar dat kon wel als ik een zomercursus wiskunde B1,2 zou volgen en zou halen. En die heb ik gehaald, want ik ben aan mijn studie begonnen . Zo'n zomercursus is best te doen, alleen als je het niet snapt is het heel erg frustrerend. JIj zou alleen B2 hoeven te doen. Ik dus B1 en B2. Gelukkig snapte ik het allemaal. Ik heb mijn B1 met een 7 gehaald, en mijn B2 ook met een 7. Nu is het alleen niet zo dat het onwijs op elkaar aansluit. Wat ik voor B2 heb moeten doen, was vooral driehoeken bewijzen enzo. Als je dat snapt haal je het wel. Dat is gewoon eigenlijk voortgezette meetkunde, en dat vond ik nou eenmaal leuk
Maar als je naar Delft wilt en je moet B2 hebben, zou ik zeggen, overweeg een zomercursus. (als je er wat meer over wilt weten kun je me altijd mailen).
Maar je zou op de site van boukunde in delft kunnen gaan kijken of je ook toch wel toegelaten kan worden met alleen B1, want dat is dit jaar bij IO ook veranderd. Dan moet je in het eerste jaar extra wiskunde gaan doen ofzo...

hoop dat je er wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 09:04
miro
miro is offline
Ik weet alleen dat mn exvriend deze studie ook gedaan heeft (en afgerond). Hij had het niet zo heel erg druk, t was gewoon zo dat je voor sommige dingen veel meer kwijt bent dan andere dingen. Nee veel deed ie er niet voor, maar ik denk wel dat je er aanleg voor moet hebben.

Kdenk niet dat je hier veel aan hebt maar ik denk, ik zeg t maar even.

Hij was btw niet tevreden met de opleiding en zit nu op de kunstacademie............
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 20:03
beuk
beuk is offline
Bouwkunde is niet bepaald een heel moeilijke studie.. hier in delft wordt het door niet-bouwko's dan ook onder de cursussen geschaard.

Dus als het je leuk lijkt, gewoon doen, ik ken wel een aantal mensen die het studeren en als je je vwo haalt met de benodigde vakken kun je het gewoon.
Oud 19-11-2002, 20:25
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Bedankt voor de reacties (ik was dit topic vergeten, vandaar de late reactie ). Ik wil het nog steeds erg graag gaan doen, binnenkort ga ik een meeloopdag volgen, ik hoop dat die dag me meer duidelijkheid zal bieden.
Jammer vind ik alleen dat meetkunde nu juist een zwakker punt is van mij, formules etc. liggen mij een stuk beter.

Verder heb ik allerlei negatieve dingen gehoord over de toekomst van bouwkundigen. Ik baal er vooral van dat het gemiddelde salaris niet erg hoog ligt, en dat maar weinigen echt doorbreken. Maar dit is wel iets wat me interesseert, als ik echt alleen maar voor het geld zou gaan, zou ik (dier)geneeskunde gaan doen..maar dat interesseert me te weinig.

Ik denk niet dat de wiskunde een probleem zal worden, als de nadruk maar niet op dat vak ligt.
Oud 26-11-2002, 13:37
kiezel
kiezel is offline
Ik weet niets over de moeilijkheidsgraad van Bouwkunde, maar ik ken wel iemand die het studeert hier in Eindhoven en die heeft het er momenteel behoorlijk druk mee. Moet ik wel bij zeggen dat hij nogal perfectionistisch en extreem nauwkeurig is (trouwens wel handig voor de studie) en dat het hem meer tijd kost dan zou hoeven.
Hij studeert trouwens bijna af, dus deze info is vast niet zo erg nuttig voor jou...
Reageren

Regels voor berichten