Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
"Puur" genot door directe stimulering van de verantwoordelijke hersendelen lijkt me geestelijk verslavender dan heroïne.
||
Citaat:
![]() het is net zo als bij alle verslavingen: het bevredigt alleen tijdelijk, wanneer je dus op dat knopje drukt, of wanneer je seks hebt, of wanneer je rookt (wat voor verslaving dan ook) maar zodra je er mee stopt heb je weer hetzelfde of nog erger depressieve gevoel.
||
![]() |
Citaat:
Vergelijk het met een liedje dat je mooi vindt ; De 1e keer is het prachtig, de 2e keer iets minder, 3e keer nog iets minder, enz. vaag echter de herinnering aan het liedje weg, telkens na het beluisteren, en je kan telkens opnieuw het volle genot uit het beluisteren trekken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je je lievelingslied 5x beluistert na elkaar, geniet je elke keer minder. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar daar hoeven wij ons feitelijk nix van aantrekken : we gebruiken sex toch ook niet alleen voor de voortplanting ? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik bedacht gisteren het volgende tegen het verslavingsprobleem : afwisseling. Als er nu 1000 soorten harddrugs zouden bestaan, zou je elke dag een andere drug innemen en er toch niet aan verslaafd geraken wegens de afwisseling, maar toch de voordelen ervan binnenhalen. Zo zou het ook met kunstmatig genot moeten gebeuren, telkens een ander gebiedje van het genotscentrum stimuleren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dan gaat de lol er ook van af. (en breezah opschepperij n.a.v. dit kunnen we missen, doe maar in de kantine ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nu vind je het een heerlijk idee ![]() En deze opmerking makende moet ik ineens (cliché maar we doen t ermee) aan the Matrix denken. Daarin worden zintuigen op kunstmatige wijze geprikkeld, dat mensen dat geen prettig idee vinden wordt simpelweg vermeden door ze onwetend te houden. De theorie van de matrix biedt ruimte voor een kwalitatief (qua genot) leven, en hoewel dit geen parallen maar een vergelijking is lijkt me de door de ts beschreven technologie mits goed uitgewerkt dezelfde mogelijkheid bieden. Ik had het trouwens over 'geestelijk' verslavender dan heroine. Lichamelijk kan wellicht nvt zijn, maar wat ik bedoelde is dat ex-heroine gebruikers vertellen dan wel gestopt te zijn, maar hoe lang je ook clean bent, de wetenschap of kennis over een heroinetrip zal altijd bij je blijven. Je zult voor de rest van je leven de kennis met je meedragen over het onwereldse genot dat dat inhoud en hier altijd naar terug blijven verlangen, ookal vecht je er succesvol tegen. Het lijkt me dus dat je na het ervaren van 100% puur genot door zo´n knopje, ongeremd door zintuigelijke- of andere (omgevings)factoren niet meer fatsoenlijk om kunt gaan met de manier waarop de 'nuchtere' realiteit is opgebouwd en de natuurlijke manier waarop emoties ontstaan en aanvoelen.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Antwoord van KoG is i.v.m. een permban niet meer te verwachten ben ik bang. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder liet het bij alle mensen, jong en oud, rijk en arm, slaaf en vrije, een merkteken zetten op hun rechterhand of op hun voorhoofd. Alleen mensen met dat teken [...] konden iets kopen of verkopen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
in het leven krijg je nooit iets voor niets, natuurlijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
het is een bepaalde wisselwerking op een gegeven moment zul je de drugs moeten gebruiken om je normaal te moeten voelen (gewenning?) dus of er sprake is van genot -terug kijkende op het gewenning aspect-, daar valt over te discussiëren.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Studies en ervaringsdeskundigen Tink* | 19 | 10-04-2016 17:24 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
11 september 2001, wat klopt er wel/niet nachtmens | 251 | 24-12-2012 22:27 | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
De Kantine |
[gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? Episode II Machiavelli | 500 | 28-09-2004 20:34 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
probeert ze mij bij een bepaalde groep (sekte) te kijrgen? HelpMePlease | 39 | 09-08-2003 16:51 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |