![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb nu een bril. Ik wil wel lenzen nemen, maar ik zit een beetje op tegen dat gedoe in je ogen, daarnaast raken je ogen door contactlenzen sneller geirriteerd. Dit vind ik niet zo'n prettig vooruitzicht. Ik heb het geluk dat ik niet heel erg bijziend ben en dus die bril niet de hele dag opmoet. Mijn oogarts heeft wel eens gezegd dat laseren een goede optie voor mij zou zijn, maar dat zie ik ook niet zo zitten.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast zijn brillen ook allang niet lelijk meer (vroeger had je 1 montuur, nu zóveel verschillende soorten) dus dat is geen reden er geen te nemen. Je hebt brillen die je niet eens ziet zitten met een mooi rustig montuur, of juist brillen die je wél ziet (zo eentje heb ik er nu ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
--- Ik zou denk ik eerst een bril nemen, lenzen kan daarna altijd nog. En zeker als je niet veel ziet, heb je naast je lenzen eigenlijk nog steeds een bril 'nodig'. 't iig wel handig (voor als het irriteert (heb ik bijna nooit last van trouwens), of 's ochtends, dan kun je eerst je bril ff opzetten.. etc. etc.) |
![]() |
|
Ik heb een meisje in m'n klas (nou ja, had, ben geslaagd
![]() ![]()
|
Tjah, ik denk dat een bril voor mij ook beter is..
Ik ben heel lichtjes bijziend (rechts -1 en links -1,25 ofzo) dus t valt wel mee, lenzen lijken me zo'n gepruts! Op even op die vraag over m'n uiterlijk in te gaan, ik heb geen grote ogen, maar ook niet klein...Beetje ertussen in ![]() Wel heb ik kort haar en als ik dan een bril met grote glazen opzet (heb vanmiddag al een paar gepast) ziet dat er gewoon niet uit! Ik moet dus hele kleine glaasjes hebben, echt zo klein mogelijk ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb eerst een tijd een bril gehad en nu heb ik sinds een paar jaar maand-lenzen. Lenzen staan beter, zijn gemakkelijker (ik kan er iig makkelijk mee zwemmen zonder dat ze uitvallen) en bij regen/vocht heb je er geen last van.
Ik kan zelfs de lenzen snachts inhouden ('s ochtends dan wel wat oogprut vanwege uitdroging, maar rampzalig is het niet). Of je er irritaties aan hebt verschilt per persoon. De een heeft gevoeligere ogen, de ander kan ze zonder problemen dragen. In en uit doen van lenzen gaat ook supermakkelijk nu en het schoonmaken is gewoon een kwestie van eventjes snel wat vloeistof op de lens wrijven, en thats it (ja, ik neem het niet zo heel erg nauw met de voorschriften ![]() Daarnaast gebruik(te) ik altijd een bril voor als ik mn lenzen niet inhad, maar omdat deze kapot is gebruik ik die ook niet meer. Tis wel makkelijk om een bril als reserve te houden, though. Het enige nadeel is dat lenzen soms wat droog kunnen worden en je daardoor even wat meer moet wrijven en knipperen. Maar dit weegt niet op tegen de vele nadelen van een bril. Laatst gewijzigd op 25-06-2003 om 19:24. |
![]() |
|
Ik heb nu ongeveer 6 jaar een bril. ook heb ik nu twee jaar lenzen. Hiervoor heb ik gekozen, omdat ik vooral tijdens het fietsen erge traanogen krijg met een bril (en ik moet nogal veel fietsen), maar ik heb nu meestal 1 keer per week wel mijn bril op. Het ligt er meestal aan of ik zin heb om mijn lenzen in te doen. Maar dat je s'morgens lang zit te prutsen valt wel mee. bij mij was het alleen de eerste week een beetje een gedoe.
Maar als je niet zo'n sterke glazen nodig heb zou ik wel een bril pakken, dan kun je teminste hem teminste ook nog eens ff afzetten, maar je ik zie echt niet veel zonder lenzen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb nu zo'n twee jaar lenzen en toen ik hoorde dat ik een bril moest dacht ik gelijk: NEE
Ik ben dus gelijk met lenzen begonnen en het bevalt ook erg goed. En ik heb er ook wel eens meegeslapen en dan is er niks aan de hand, het is natuurlijk niet goed, maar mijn ogen werden alleen droog en plakkerig. Paar maandjes geleden heb ik een bril erbij genomen. Het is gewoon fijn als je wakker wordt dat je dan je bril kan opzetten. Of op een zondag ofzo. Het is ook beter voor je ogen een beetje afwisseling en niet constant die dingen in je ogen. Succes ermee Groetjes |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Misschien heb je er iets aan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik draag ook lenzen en zie ook veel meer voor- dan nadelen.
Maar als je je bril niet moet doordragen (bedoel dan constant opzetten), zou ik geen lenzen nemen. Ik moest opeens wel mijn bril doordragen, dus besloot ik gelijk lenzen te nemen. Ik heb totaal geen problemen met het in-en uitdoen van mijn lenzen en volgens mij heeft Leonoor (en nog iemand) gelijk. Je ziet beter met lenzen, niet alleen doordat je geen damp/regen en zo op je glazen kan hebben, ook omdat je niet heel uw hoofd moet draaien als je uit uw ooghoeken wilt kijken. Je bril zou wel eens durven er af vallen tijdens sport... Maar ik heb ook mijn bril als reserve gehouden en wanneer ik niet buiten kom, laat ik hem wel meestal aan. Ok, ik geef toe, de hoofdreden is dat ik vind dat ik totaal niet sta met een bril ![]() Ah ja, ivm dat fietsen. N bril is mss gevoelig aan regen en sneeuw en zo, maar langs de andere kant, nu tranen mijn ogen wel meer dan vroeger bij veel wind. En nog een klein pluspunt van lenzen: je kan beter uien snijden, je moet nl minder huilen (ik toch). |
![]() |
|
![]() |
- Het is een kwestie van smaak.
- Je moet met een bril staan. - Lenzen zijn dus zeer zeker wel slechter voor je ogen, het maakt niet uit hoe goed je ook poetst, er blijven toch altijd bacteriën achter op de lens. - Sommige mensen kunnen niet tegen lenzen. Meisjes met brillen zijn echt ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb nu ook al 2 jaar lenzen en het bevalt me prima! K heb daarvoor 8 jaar een bril gehad, werd helemaal gek van dat ding. T stond me ook niet echt.
Met lenzen kan je makkelijk zwemmen, en aan het in en uit doen wen je snel genoeg. K heb ook lenzen genomen omdat een bril zo duur is en m'n ogen gaan snel achteruit (valt de laatste tijd wel mee) dus zou ik steeds nieuwe glazen moeten hebben. Nu heb ik maand-lenzen, en laat m'n ogen elk half jaar testen.
|
![]() |
Hèhè, bijdehandje
Hoezo duur, m'n bril kost de helft van een paar lenzen. En ik heb geen montuur uit de jaren 80 ![]() Je moet ook geen Gucci montuur kopen hè ![]() Laatst gewijzigd op 26-06-2003 om 11:11. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik draag lenzen en dat vind ik een stuk prettiger..
Met een bril op kun je niet lekker liggend tv kijken, met sporten vliegt ie van je hoofd af, de glazen kunnen kapot gaan en ik vind het minder mooi.. Mn lenzen doe ik in en dan merk ik er niets meer van en dan aan het einde van de dag weer uit. Net alsof ik gewoon goede ogen heb, stuk makkelijker ![]() zo zie ik het ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Met zachte lenzen kun je misschien wel zwemmen...maar met harde lenzen zou ik het zeker niet doen, die ben je echt zo kwijt... En zwemmen is dan wel in de zin van 'vrij zwemmen', want wedstrijdzwemmen of waterpolo'en zou ik niet doen met lenzen (ook niet met zachte). Verder vind ik niks enger dan met harde lenzen in sporten (hardlopen kan wel, maar basketbal ofzo brr...).
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() (Sorry, dat ik overal op reageer... ![]() ![]() Ik = lekker nerd. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De enige manier waarop ik er 1 verloren ben is dat iemand em uit mn oog sloeg.. per ongeluk dus.. Verder NOOIT (zachte lenzen) |
![]() |
||
Citaat:
Harde kan ik niet eens in krijgen met spiegel erbij. Zachte kan ik zonder spiegen makkelijk in krijgen |
![]() |
|
Tjah, ik doe aan wedstrijdzwemmen...Maar ik heb wel een brilletje op (die eventueel ook op sterkte kan, maar zo erg is t nou ook weer niet, met zwemmen zie ik nog steeds prima)
Aangezien ik nog niet de hele dag stekte nodig heb, lijkt t mij verstandiger dat ik een bril neem... Ik schrok wel een beetje van dat artikel wat je me gegeven had, Leonoor...dat als je 4 uur 8er de pc zit, dat je meer kans hebt om bijziend te worden... Ik wist wel dat t slecht was voor je ogen, maar 4 uur? jeej, das wel snel dan!
||
Citaat:
![]() Hoe doe je dat, die van mij vielen er meteen uit |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Neej, ik ben bijziend zei die vent....Ondertiteling word wazig, kleine letters in de verte kan ik niet meer zien, dat zijn gewoon vlekjes voor me...
Ik hoef gelukkig niet de hele dag een bril op...Maar mijn moeder moest dat ook (eerst alleen voor tv kijken enzo) en zei zegt dat ik vanzelf de hele dag er mee ga lopen, omdat dat gewoon veel rustiger is voor je hoofd ![]() Mhh, misschien is dat wel zo....Ik klaag nu ook vaker over hoofdpijn...
||
Citaat:
En m'n lenzen bestel ik via internet, goedkoop en goeie kwaliteit ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb nu ruim 10 jaar een bril en eerlijk gezegd ik ben dat ding meer dan spuugzat. Wanneer het regen zie je na een tijdje niets meer (net als met mist) als ej aan het fietsen bent. Je komt van de kou binnen in de warmte en weer is dat ding beslagen. Je zit dat ding minimaal 3 keer per dag te poetsen omdat het smerig wordt. Wanneer je een schroefje verliest loop je ene dag met 1 glas (en aangezien ik maar 1 bril heb kan ik du sook geen reserve bril opzetten) dus dan loop ik weer een dagje half blind rond.
Wat de voordelen van een bril zijn: je kan hem elk gewenst moment afzetten. Het is (blijkbaar) een modieus voorwerp. En je zei dat ej aan wedstrijdzwemmen doet (heb ik ook 5 jaar gedaan) daarbij is het wel veel handiger om een bril te nemen aangezien je dan tussen je eigen afstanden tenminste ziet wat de anderen doen. en verder voor mij was een bril ietwat (400 gulden) goedkoper dan lenzen (tenminste dat was 2 jaar terug toen ik mn huidige bril op gehaald heb). Ikzelf ben gaan informeren naar lenzen en gelijk na de zomervakantie ga ik de proef op de som nemen en kijken wat ik ervan vind (ben benieuwd, kheb een redelijk hoge cilinder afwijking (aan beide kanten)+aan een kant -4 en andere kant -6 geloof ik) liefs, hanne succes met uitzoeken ![]() ps: laat je goed informeren! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik overigens erg handig vind; er is een opticien (specsavers dacht ik) daar krijg je een tweede montuur gratis. Erg handig, vriendin van me heeft dat gedaan; nu heeft ze een 'hippe' bril en een 'nette' bril. Dat ga ik binnenkort maar eens doen, denk ik. Ik heb weer zin in een nieuw montuur ![]() |
![]() |
|
![]() |
Lenzen...
![]() En egt tis super rielekss ![]() kzal ff de voordeeltjes van lenzen opnoemen.. Lenzen vind ik persoonlijk mooier.. of een bril moet je mooi staan? Je kan met lenzen zwemmen, je bril moet je afzetten en dan ben je zo blind alsk weet niet wat ( Ik dan? ) Je bril staat heel de tijd op je neus, en word vies en alst heet is ist ook al irritant.. Lenzen indoen heb je in 1 sec. gedaan! En je voelt er niets van.. Lenzen zijn bovendien beter voor je ogen.. Als je een bril hebt gaan je ogen sneller achteruit, bij lenzen blijft het meestal gelijk, het kans zelfs beter worden. Ik heb zelf zachte lenzen, ik weet niet hoe dit allemaal met harde lenzen is... Maar aan zachte lenzen wen je sneller.. (hoor ik?) suc6 met je keuze ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Welke sterkte bril en/of lenzen heb jij? Vlerkje | 110 | 26-02-2016 21:36 | |
Lichaam & Gezondheid |
Sterkte bril en lenzen verschillend? Anna | 18 | 10-09-2005 12:25 | |
Lifestyle |
Bril of Lenzen? Elmoo | 4 | 20-07-2004 17:30 | |