Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2002, 13:03
sunshine82
sunshine82 is offline
Even een vraagje:

Ik heb een supergoeie band met mn beste vriedinnetje, en nu heeft ze me verteld dat ze elke keer als ze gegeten heeft haar eten weer uitkotst. Niet alles, maar wel een gedeelte van wat ze gegeten heeft. Ze eet sowieso maar 2X per dag, dus dat is al weinig. Ze zegt ook dat ze weet waar ze mee bezig is en ook weet hoe ongezond het is, maar dat het maar voor tijdelijk is en zodra ze zich weer lekker in haar vel voelt, er weer mee stopt. Is dit zo? Zal ze hier inderdaad weer mee stoppen of moet ik me zorgen gaan maken en is dit gewoon het begin van een eetstoornis, boulimia ofzo? Ik zie nog niks ongewoons aan haar lichaam ofzo..
Reacties graag! Thnx!

XXX
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 13:08
saartjuuh
saartjuuh is offline

Whah!!!

Tjah... ik zou niet weten wat ik zou doen.. ik denk dat ik me toch wel zorgen zou gaan maken hoor....

Suc6 er mee....

xxx
Oud 27-02-2002, 14:23
sanne60
sanne60 is offline
Ik zou me dus echt wel zorgen maken. Dit lijkt behoorlijk op een beginnende anorexia, maar t kan ook zijn dat ze boulimia heeft/krijgt (waarbij ze vreetbuien heeft en daardoor wel ongeveer op hetzelfde gewicht blijft). Wat zij doet is echt niet normaal. Ze ZEGT nu nog dat ze er zo mee kan stoppen, wat ik sowieso al betwijfel, maar als ze zo nog lang doorgaat, kan ze het straks helemaal niet meer! Lijnen moet je niet doen omdat je je rot voelt, lijnen doe je omdat je te veel weegt. Op deze manier reageert zij haar emoties gewoon af op eten, die in principe nix met eten te maken hebben!! Ik weet niet of je ook bij haar in de klas zit ofzo, of haar ouders goed kent, maar ik zou toch wel even met iemand hierover praten. Als ze dit te weten komt, zal ze zich waarschijnlijk wel een beetje 'verraden' voelen, maar later zal ze je er echt alleen maar dankbaar voor zijn!! Op www.sabn.nl staat een heleboel over eetstoornissen. (owja, btw, er zijn verschillende 'eetstoornissen', je kunt niet echt dé kenmerken van een eetstoornis noemen, er zijn natuurlijk wel overeenkomsten, maar ook een hoop verschillen) Ook op www.eetstoornis.be staat veel & links.
Hou haar iig in de gaten en probeer haar eens te testen met haar (voorheen ev.) lievelingseten/snoep --> stel dat ze bijvoorbeeld helemaal weg was van marsen bv, geef haar dan die mars en push haar en beetje om die mars op te eten. Als ze vervolgens echt bijna kwaad op je wordt/supergeirriteerd, zit ze echt "fout".
Veel suc6 rmee!!!!! xxx Sanne
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 15:53
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Wachten totdat je iets ongewoons aan haar lichaam ziet is een beetje tricky, want er hoeft nix te veranderen, of in ieder geval niet op die manier dat JIJ daar iets van merkt. Bovendien - als je werkelijk iets ongewoons merkt, is het al te laat. Veel te laat.
Oud 27-02-2002, 15:54
Verwijderd
Sanne heeft alles al gezegd. Vind ik.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten