Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2001, 20:18
Mef
Mef is offline
hm, t is een zondagavond, dingen voor school te doen en ik zit in mijn eentje op mijn kamer wijn te zuipen, normaal?...
Oud 16-12-2001, 20:19
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Mef schreef:
hm, t is een zondagavond, dingen voor school te doen en ik zit in mijn eentje op mijn kamer wijn te zuipen, normaal?...
Nee, je bent ziekelijk gestoord.
Oud 16-12-2001, 20:21
Mef
Mef is offline
Citaat:
JantjePietje schreef:
Nee, je bent ziekelijk gestoord.
bedankt
Oud 16-12-2001, 20:25
drama
drama is offline
Waarom doe je het?
Oud 16-12-2001, 20:30
Mef
Mef is offline
Citaat:
drama schreef:
Waarom doe je het?
een tijd geleden deed ik het ook, maar toen ging het slecht met me. nu heb ik een nieuw vriendje en ben best gelukkig. dus ja, waarom?
ik denk omdat de verdovende roes zo heerlijk is, ik denk teveel na en als ik gedronken heb, dan weet ik alles te relativeren. denk niet zoveel na over alles, maak me geen zorgen
Oud 16-12-2001, 20:55
purple
purple is offline
ik doe het ook wel eens of ik rook een jointje in m'n uppie. ik vind het ook heerlijk en vraag ook wel af of het normaal is. ik vraag vooral af of ik niet misschien verslaafd ben ofzo.
maar ik vind het dus niet gek, best veel mensen in mijn omgeving doen dit. dus doe het gewoon als je zin hebt en als je vooral geen andere dingen moet doen die er onder gaan leiden. en doe je dat wel": van fouten leer je...
genieten dus.... en het leven is relaxd!!!

xm
Oud 16-12-2001, 23:33
Ninnoc
Ninnoc is offline
nee is niet goed. Ik drink ook weleens in mijn eentje wijn maar dat is voor de dorst zeg maar, net als je cola ofzo drinkt.
Als je t drinkt om dingen te vergeten is t slecht, zo kom je in cirkeltje terecht, confronteer jezelf met je problemen en kijk wat je eraan kan doen, kan je er nix aan doen, praat dan met vriendin of zoek hulp.
Als je nadat je t hebt afgevraagt nog niet weet, stop dan gewoon, af en toe wijntje is niet erg als je je maar niet bezuipt

Ja heb van vrij dichtbij meegemaakt dat mensen vluchten in weed of alcohol, niet doen, is niet goed voor je kop en niet goed voor je lichaam
Oud 17-12-2001, 01:11
Onzekere Derk
Onzekere Derk is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
nee is niet goed. Ik drink ook weleens in mijn eentje wijn maar dat is voor de dorst zeg maar, net als je cola ofzo drinkt.
Als je t drinkt om dingen te vergeten is t slecht, zo kom je in cirkeltje terecht, confronteer jezelf met je problemen en kijk wat je eraan kan doen, kan je er nix aan doen, praat dan met vriendin of zoek hulp.
Als je nadat je t hebt afgevraagt nog niet weet, stop dan gewoon, af en toe wijntje is niet erg als je je maar niet bezuipt

Ja heb van vrij dichtbij meegemaakt dat mensen vluchten in weed of alcohol, niet doen, is niet goed voor je kop en niet goed voor je lichaam

Ik ben het met bovenstaande eens.

Drugs als uitweg gebruiken zorgt alleen voor dat je het uit stelt. Wat ervoor zorgt dat alle emoties (vooral pijn) achter elkaar komt. Een emotie/gevoel komt sowieso.

Een tip als ik het mag geven:

Als je voor antwoorden zoekt op moeilijke vragen, dan moet je eerst innerlijke rust (meditatie, vertrouwen in jezelf, geloven in je eigen gedachtes, etc) zoeken. De wereld is zoals je denkt dat hij is.

Nederlandse spelling is altijd moeilijk voor me geweest
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 10:23
Mef
Mef is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:

ik weet ook wel in mijn achterhoofd dat het niet goed is, maar het willen vergeten is toch sterker. ik wordt af en toe zo moe van mezelf, dat ik constant maar nadenk en nadenk...
als ik drink zie ik het kwaad er niet van in, aan de andere kant ben ik soms wel bang dat ik mezelf zo langzaam de verslaving in drink

voor de mensen die mijn topic op het wisselforum hebben gelezen: ja, het is weer zo ver...
Oud 17-12-2001, 10:27
Mef
Mef is offline
Citaat:
Onzekere Derk schreef:
Ik ben het met bovenstaande eens.

Drugs als uitweg gebruiken zorgt alleen voor dat je het uit stelt. Wat ervoor zorgt dat alle emoties (vooral pijn) achter elkaar komt. Een emotie/gevoel komt sowieso.
Het is lang geleden dat ik echt mijn gevoel heb geuit, dat kan ik niet, nooit gekunnen.

Citaat:
Een tip als ik het mag geven:

Als je voor antwoorden zoekt op moeilijke vragen, dan moet je eerst innerlijke rust (meditatie, vertrouwen in jezelf, geloven in je eigen gedachtes, etc) zoeken. De wereld is zoals je denkt dat hij is.
hoe krijg ik dat in godsnaam??

[Dit bericht is aangepast door Mef (17-12-2001).]
Oud 17-12-2001, 11:58
toetje_6396
toetje_6396 is offline
ik ben wel een liter chocolade ijs aan het eten dus waarom niet?
Oud 17-12-2001, 13:15
Isa
Isa is offline
Citaat:
Mef schreef:
geniet, maar drink met mate...

een glas wijn per dag is gezond. hoeveel glazen wijn drink je?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 22:23
Mef
Mef is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
geniet, maar drink met mate...

een glas wijn per dag is gezond. hoeveel glazen wijn drink je?
hmm, driekwart fles...
hoeveel glazen is dat?
Oud 18-12-2001, 09:03
lonely thoughts
lonely thoughts is offline
het is echt focking zielig om een beetje alleen op je kamer wijn te drinken, maar ik heb een vraagje: drink je het uit een glas, met een rietje of gewoon rechtstreeks uit de fles?
Oud 18-12-2001, 09:09
apekop123
apekop123 is offline
Drink soms ook wel eens alleen op m'n kamer omdat het wel leuk is enzo maar probeer het geen gewoonte te maken.
Oud 18-12-2001, 09:17
Verwijderd
luister,de kans is groot dat je verslaafd raakt als je in je eentje gaat zuipen, want dan drink je om te drinken en niet voor de gezelligheid.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 13:31
Mef
Mef is offline
Citaat:
lonely thoughts schreef:
het is echt focking zielig om een beetje alleen op je kamer wijn te drinken, maar ik heb een vraagje: drink je het uit een glas, met een rietje of gewoon rechtstreeks uit de fles?
wel een glas
Oud 18-12-2001, 13:32
Mef
Mef is offline
Citaat:
Drexz schreef:
Drink soms ook wel eens alleen op m'n kamer omdat het wel leuk is enzo maar probeer het geen gewoonte te maken.
is ook geen gewoonte, was het wel, toen een tijd niet en nu pas weer twee avonden...
Oud 18-12-2001, 13:34
Mef
Mef is offline
Citaat:
sjek schreef:
luister,de kans is groot dat je verslaafd raakt als je in je eentje gaat zuipen, want dan drink je om te drinken en niet voor de gezelligheid.
toch niet als je alleen maar wijn drinkt. en ik drink ook niet dagelijks.
Oud 18-12-2001, 16:44
skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
lonely thoughts schreef:
het is echt focking zielig om een beetje alleen op je kamer wijn te drinken, fles?
Dit is niet echt een antwoord waar je mef mee verder helpt ..
Oud 19-12-2001, 13:56
Verwijderd
Citaat:
sjek schreef:
Donder toch op. Als ik alleen op m'n kamer zit drink ik ook heel vaak bier...ik ben gewoon student. Er zijn ook nog mensen die drinken omdat ze het lekker vinden, ook als ze alleen zijn, dat is toch niet per sé slecht? Je bent toch ook niet zielig als je in je eentje een kopje koffie drinkt of een sigaretje rookt? Sjiesj...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 14:32
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef:
Je bent toch ook niet zielig als je in je eentje een kopje koffie drinkt of een sigaretje rookt? Sjiesj...

sjek zei niet dat het zielig was, dat zei lonely thoughts.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 19:03
Onzekere Derk
Onzekere Derk is offline
Citaat:
Mef schreef:
hoe krijg ik dat in godsnaam??
Ik denk dat jij dat alleen zelf weet; achter de echte redenen komen waarom je zo voelt.

Ik zelf ging voor mezelf schrijven om naar antwoorden te zoeken. Misschien heb jij er wat aan.
http://xtc_pineut.tripod.com/tja.doc http://xtc_pineut.tripod.com/tja2.doc http://xtc_pineut.tripod.com/tja3.doc http://xtc_pineut.tripod.com/tja4.doc http://xtc_pineut.tripod.com/tja5.doc
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 20:56
dopehead
dopehead is offline
waarom zou het gek zijn je kan toch best in je eentje alcohol drinke roke en blowen???????// doe ik zo vaak
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 00:57
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
Mef schreef:
0ver 3 jaar wel... hoeveel wijn? Tot het op is?
Oud 26-12-2001, 00:06
Mef
Mef is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:
0ver 3 jaar wel... hoeveel wijn? Tot het op is?
ok...

nouja, hoeveel... ligt eraan, een fles ofzo
maar als ik uitga drink ik wel meer (maar daar ging het nou ff niet over)
Oud 26-12-2001, 00:09
Mef
Mef is offline
Citaat:
Onzekere Derk schreef:
Ik denk dat jij dat alleen zelf weet; achter de echte redenen komen waarom je zo voelt.

Ik zelf ging voor mezelf schrijven om naar antwoorden te zoeken. Misschien heb jij er wat aan.
mmm, hoe kan ik die lezen? als ik op zo'n link klik, krijg ik dit te zien:

This file is hosted by Tripod, a Lycos®Network Site, and is not available for download. Please check out Tripod's Help system for more information about Remote Loading and our Remote Loading policy.

k snap er de ballen niet van....
Oud 26-12-2001, 02:04
Onzekere Derk
Onzekere Derk is offline
Citaat:
Mef schreef:
mmm, hoe kan ik die lezen? als ik op zo'n link klik, krijg ik dit te zien:

This file is hosted by Tripod, a Lycos®Network Site, and is not available for download. Please check out Tripod's Help system for more information about Remote Loading and our Remote Loading policy.

k snap er de ballen niet van....
Sorry het was een foutje van mij
Klik hier voor teksten

[Dit bericht is aangepast door Onzekere Derk (26-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 13:05
Black Reina
Black Reina is offline
ik zit ook wel eens in m'n eentje op me kamer wijn te zuipe, en dan heb ik ook een lachkick in me eentje, is dat abnormaal dan ofzow?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 00:29
sjello007
sjello007 is offline
Als je het maar niet te vaak doet en je je niet compleet knock-out zuipt, is het niet erg lijkt me, maar dat geldt net zo goed voor drinken op een feest. Uiteindelijk gaat het om de schadelijke effecten van alcohol en die gelden overal even veel en zijn overal even sterk. Maar pas inderdaad wel op als je je heel erg depressief voelt en het doet als uitvlucht (wat heel erg begrijpelijk, weet er alles van), want dan ligt het gevaar op de loer dat het steeds meer wordt en erger. Maar op zich is er niks mis mee, want inderdaad waarom wel koffie en geen wijn.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 13:18
Spacey
Spacey is offline
Citaat:
nare man schreef:
Als ik alleen op m'n kamer zit drink ik ook heel vaak bier...ik ben gewoon student. Er zijn ook nog mensen die drinken omdat ze het lekker vinden, ook als ze alleen zijn, dat is toch niet per sé slecht? Je bent toch ook niet zielig als je in je eentje een kopje koffie drinkt of een sigaretje rookt? Sjiesj...

idem
Oud 30-12-2001, 23:12
mobie
mobie is offline
neen, gewoon zielig van je, srry hoor.
ga dan uit ofzow
Oud 31-12-2001, 11:17
killerbaby
killerbaby is offline
nouw ik doe het ook heel vaak is niks mis meeanders
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 15:26
*meissie*
*meissie* is offline
oow jah hor
Oud 31-12-2001, 17:05
Dissolute
Dissolute is offline
ALs ik gedronken heb, kan ik altijd heel goed schrijven. Mijn gevoelens over iets zijn dan zo sterk dat ik ga schrijven. Dat is heerlijk. Maar het is niet zo dat ik ga zuipen in m'n eentje omdat ik dan ff een lekkere song kan schrijven. Blowen wel trouwens, maar ja ik ken mijn grenzen
Oud 02-01-2002, 12:24
Mef
Mef is offline
Citaat:
mobie schreef:
neen, gewoon zielig van je, srry hoor.
ga dan uit ofzow
ik GA ook uit
Oud 03-01-2002, 16:56
Razza
Razza is offline
Citaat:
Mef schreef:
Hahaha heb ik ook welles gedaan .. maar dan Zaterdagavond en een fles Wodka.
Ik had eff een keertje geen zin om uit te gaan, weerd er moe van duzz...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 13:24
sublime
sublime is offline
wel eenzaam opzich......

vind het eerlijk gezegd niet normaal nee... kan alleen niet goed uitleggen waarom kom ik nu achter.

tkomt er op neer dat ik het idee niet zie achter grote hoeveelheden alcohol zuipen. sowieso niet, maar in ju up al helemaal niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten