Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2002, 12:01
LittleProblem
LittleProblem is offline
Ok, er zit dus een meisje bij mij in de klas...
We praten nogal veel, over allerlei dingen waaronder geloof, en we leren elkaar zo steeds beter kennen... En nu ben ik dus wanhopig verliefd op haar geworden... Ik ben er vrijwel zeker van dat ik totaal haar type niet ben, maar ze is gewoon ongelooflijk aardig en lief enz. enz.

Nu dus mijn vraag: hoe kan ik haar vertellen dat ik verliefd op haar ben? Zaterdag ga ik waarschijnlijk bij haar thuis komen (fotos kijken ), en eigenlijk wil ik dan toch duidelijk maken dat ik haar wel zie zitten zegmaar...

Hoe doe ik dat?

Bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2002, 12:02
pienie
bied haar een drankje aan...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 12:03
LittleProblem
LittleProblem is offline
Citaat:
pienie schreef:
bied haar een drankje aan...

Bij haar thuis???
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 12:06
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
LittleProblem schreef:
Bij haar thuis???
Op zich vink dat best een sterke
Oud 04-12-2002, 12:10
Verwijderd
Ze zeggen dat je het niet moet vertellen

Maarjah, moeilijk zoiets. De theorie is dat je het meisje laat blijken dat je om haar geeft en haar speciaal vindt, maar haar een beetje in de twijfel laat. "Vindt hij me nou leuk of niet?" .. sneaky, maar het gevolg is dus dat zij nog meer aan je gaat denken, which is a good thing

Niet dat ik het kan .. zelfbeheersing en geduld

Maar goed, subtielere dingen .. hmm, ga gewoon erheen en vraag op het einde of ze een keer iets met je wil afspreken (bios ofzo?). Probeer te controleren of ze tijd voor je neemt Als je dan vaker met haar op stap gaat, kun je proberen stappen te ondernemen. Kleine dingen .. handje vasthouden, arm om haar heen, etc

In ieder geval: zeg het niet zomaar. Dat kan namelijk helemaal fout gaan. Je hebt kans dat je haar ermee overrompelt bijvoorbeeld.

Nou suc6.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 12:11
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
...
damn, wat voor boek over de vrouwenpsyche lees jij??
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 12:11
LittleProblem
LittleProblem is offline
Citaat:
******** schreef:
*verhaal*
Dat wil ik ook best... en ik wil haar ook best vragen of ze naar de bios wil ofzow... Maar ik ben heel slecht in dat soort dingen vragen
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 12:20
Verwijderd
ik denk eigenlijk dat je het best wel gewoon kunt zeggen, al zou k er misschien eerst echt mee uitvragen, inderdaad bioscoop ofzo. Na afloop daarvan kun je dan evt vertellen wat je voor haar voelt.. en tjah, misschien heeft ze het dan niet zien aankomen, maar ik denk niet dat je daarmee dan je kansen verspeelt, ze gaat dan waarschijnlijk wel even aan de mogelijkheid denken, dus misschien zit het er dan alsnog in.. succes ermee, oh jah en laat even weten hoe t is afgelopen
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
damn, wat voor boek over de vrouwenpsyche lees jij??
geen boek in het bijzonder, maar ik begin het onderwerp uitermate interessant te vinden
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 12:45
Verwijderd
Citaat:
LittleProblem schreef:
Dat wil ik ook best... en ik wil haar ook best vragen of ze naar de bios wil ofzow... Maar ik ben heel slecht in dat soort dingen vragen
Ik denk dat het veel makkelijker is een meisje mee naar de film te vragen dan te zeggen dat je verliefd op haar bent. Kan ook aan mij liggen

Gewoon doen. Probeer jezelf anders psychisch voor te bereiden door het als iets gewoons te bestempelen in je hoofd. Daarnaast kun je nog linguïstische bagatellisaties gebruiken om de vraag eenvoudiger te maken.

Neem bijvoorbeeld een onderwerp dat de aanleiding tot een gebeurtenis kan worden. Begin bijvoorbeeld over een film te praten die nu in de bios draait en die jij graag wil zien. Beter nog: zeg dat je eigenlijk van plan bent hem te kijken dit weekend en vraag of ze het leuk vindt om met je mee te gaan

Op die manier neem je steeds kleine stapjes tot aan de vraag toe en is het niet zo'n grote drempel waar je overheen moet.

Shit, nu zien mensen hoe ik met mijn onzekerheid omga

Whehe, succes
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 12:49
Verwijderd
Verbetering: zeg dat je het leuk lijkt om dit weekend weer eens naar de bios te gaan, maar je weet nog niet met wie

(dat met die film is riskant, dadelijk kent ze hem al :X)
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 12:53
Verwijderd
briefje schrijven!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 14:40
miss_loves_you
miss_loves_you is offline
ej suc6 jo moeilijk voor je!!!!
maar het komt wel goed
wat je als eerst kan proberen is haar gewoon een keer aankijken en kijken hoe ze reageert of wat dichterbij der gaan zitten ofzow!!!
als ze goed reageerd kan je misschien beter via msn of email zeggen wat je van haar vind!!!! dat je haar wel een heel leuk meisjes vind of eerst gewoon een beetje slijmen heeft ze het vanzelf wel door!!!
en ze vind jouw vast niet dom anders ging ze niet zoveel met je om en zou ze al helemaal niet vragen of je bij haar thuis wil komen!!!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 15:54
bracelance
bracelance is offline
plagen, ga haar een beetje plagen. Op een gegeven moment ophouden anders is het niet leuk, maar een beetje plagen ( op de leuke manier dan). beter dan ipv beter als verbeteren. Vragen hoe het komt dat vrouwen dommer zijn dan mannen, ze zal er waarschijnlijk vol tegenin gaan en dan moet je beginnen te lachen. werkt altijd. naja, 1x bij mij dan.
Oud 04-12-2002, 15:55
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
LittleProblem schreef:
kaartje geven
Oud 04-12-2002, 15:57
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
******** schreef:
Daarnaast kun je nog linguïstische bagatellisaties gebruiken om de vraag eenvoudiger te maken.
******** probeert het op een simpele manier uit te leggen
Oud 04-12-2002, 19:43
Verwijderd
Geen doekjes er omheen winden, kunnen alleen maar misverstanden door ontstaan. Je hebt wel verschillende manieren om haar te zeggen wat je van d'r vind. Stel d'r bijv voor om naar een bepaald nummer te luisteren en zeg haar dan dat t je doet denken aan haar, dat t voor jouw gevoel haar beschrijft. Tis maar een ideetje.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 19:44
Gothic
Gothic is offline
Wat denk je van gewoon zeggen: ik ben verliefd op je?
Reageren

Regels voor berichten