Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2002, 14:55
Isa
Isa is offline
uit de gelderlander

Citaat:
Geheelonthouders willen dat alcohol drug gaat heten

BEEKBERGEN - Alle flessen en blikjes met alcoholhoudende drank dienen een waarschuwende tekst te krijgen. Dat vindt de Geheelonthoudersbond ANGOB. 'Dit product bevat alcohol alcohol is een gevaarlijke drug', luidt het tekstvoorstel dat voorzitter D. Korf gisteren deed in zijn nieuwjaarsrede in Beekbergen.

Volgens Korf heeft de nieuwe Drank- en horecawet nog onvoldoende effect gehad. De alcoholconsumptie is 'onveranderd te groot'. De ANGOB pleit voor een aanscherping van de wet en voor een striktere handhaving. De bond wil het toegestane promillage alcohol in het verkeer terugschroeven van 0,5 naar 0,2 promille. Ook stelt zij een speciale heffing voor op alcoholreclame om voorlichting en hulpverlening te financieren. De overheid laat het aan de drankenindustrie over om misbruik tegen te gaan. Maar volgens Korf ontloopt de branche haar verantwoordelijkheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2002, 15:07
WordWardWizzard
WordWardWizzard is offline
Dit haalt toch helemaal niks uit!!!!

Wat is dit voor onzin.
Iedereen weet toch al dat er Alcohol in zit?
Sterker nog, veel mensen kopen het juist omdat er alcohol in zit.
Dit gaat dus echt niet werken.
Oud 08-01-2002, 20:40
Woodstock
Woodstock is offline
achterlijke gladiolen... koffie, thee en chocola zijn ook drugs... zullen we daar ook een stickertje op plakken??
Oud 09-01-2002, 00:41
Spacey
Spacey is offline
ze moeten oprotten. als zij willen onthouden moeten ze dat doen en niet andere ermee lastig vallen.
Oud 09-01-2002, 07:40
Doc
Doc is offline
Koffie is dan ook een drug, net als: Thee, Brood en Melk...

Dit is natuurlijk een b-tje raar om hiervan een punt te maken...

Trouwens dan kunnen we de naam van 't forum ook wel veranderen.
Oud 09-01-2002, 09:09
Verwijderd
je zal maar een geheelonthouder zijn en 's ochtends wakker worden en beseffen dat je je de rest van de dag niet veel beter zult voelen

geheelonthouder: een persoon die toegeeft aan de zwakte om zich een pleziertje te niet te gunnen
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 10:34
Isa
Isa is offline
Citaat:
Woodstock schreef:
achterlijke gladiolen... koffie, thee en chocola zijn ook drugs... zullen we daar ook een stickertje op plakken??
sterven er per jaar 50000 mensen door gebruik van choco,koffie of thee? dacht ut nie. misschien beseffen mensen pas dat de gevaren van alcohol oneindig veel groter zijn dan van drugs zodra alcohol officieel drug genoemd gaat worden. ik ben voor dit plan.

btwjek, prachtige beschrijving van een geheelonthouder. die ga ik tegen elke sXe-er zeggen die ik tegenkom.

[Dit bericht is aangepast door Kenny McCormick (09-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 10:49
Verwijderd
goed id
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 11:54
drama
drama is offline
wordt wel eens tijd dat mensen inzien dat alcohol een drug is voordat ze mij gaan lopen afzeiken omdat ik blow.
Oud 09-01-2002, 13:06
skyscraper
skyscraper is offline
Zo laat je de mensen wel zien dat het Egt drugs is. De mensen zullen het er niet minder door gaan kopen denk ik maar het zal de mensen wel laten zien dat het net zo'n drug is als Wiet
Oud 09-01-2002, 13:07
Mugshot
Mugshot is offline
Ik ben het er mee eens.
Alchohol in grote hoeveelheden hoort zelfs in het rijtje van de harddrugs thuis.
Als er 50000 mensen per jaar aan de alchohol sterven is dat een reden genoeg om zon stickertje op de flessen te plakken.
Oud 10-01-2002, 14:33
Verwijderd
Ik ben er voor, gewoon net zo'n text als op pakjes sigaretten staat, ja, heel goed idee
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 02:53
ReiN
ReiN is offline
Alcoholis officieel ene harddrug. Op zich een goed idee, maar of het wat uithaald?
Oud 11-01-2002, 20:00
Woodstock
Woodstock is offline
iedereen weet toch dat alcohol en tabak net zo slecht zijn als die dingen die officieel drugs heten... dus wat zou het uithalen?
Oud 12-01-2002, 17:32
Hannibal
Hannibal is offline
Mee eens. Koffie is inderdaad ook een drug.
Brood of melk lijkt me gezeik.
Maar alcohol is echt een ernstige en zeer verslavende drug. Dat etiket moet het ook zeker krijgen.
Oud 12-01-2002, 17:40
OO-PIN
OO-PIN is offline
Alchohol is idd een drug, dus is het eigenlijk ook wel logisch dat er een waarschuwing op komt. Tis alleen maar nog de vraag of het iets zal uithalen. Ik denk van niet....
Oud 13-01-2002, 01:01
PV
PV is offline
hm als je iemand vraagt of ie drugs gebruikt, en hij antwoordt nee, daarna vraag je of ie wel eens alcohol drinkt, zegt diegene 5 van de 10 keer ja denk ik.. onder 'drugs' wordt iets anders verstaan dan wat 't eigenlijk allemaal inhoudt. dat verander je niet van de ene op de andere dag.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:41
Isa
Isa is offline
Citaat:
PV schreef:
hm als je iemand vraagt of ie drugs gebruikt, en hij antwoordt nee, daarna vraag je of ie wel eens alcohol drinkt, zegt diegene 5 van de 10 keer ja denk ik.. onder 'drugs' wordt iets anders verstaan dan wat 't eigenlijk allemaal inhoudt. dat verander je niet van de ene op de andere dag.
maar alle beetjes helpen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 15:22
Tha miss Cazzz
Tha miss Cazzz is offline
ja ik vind het een goed idee
ik word ziek van alle mensen die je uitschot vinden omdat je een jointje rookt!
Vooral van die mensen die zich dan wel elk weekend naar de tering zuipen! maar dat mag want alcohol is "goed" en geheel geaccepteerd door iedereen grrrrrrrr

maarja verder ben ik het niet met geheelonthouders eens hoor, ik ben alles behalve dat. Verder respcet voor die mensen zolang ze mij maar niet gaan opdringen dat ik ook moet stoppen-
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten