Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2002, 19:48
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Het is nog maar een erg vaag idee en niet goed uitgewerkt. Maar ik loop er al een tijdje mee rond en ik kan me er niet meer toe zetten het nog verder uit te werken. Leef u uit, zo ik dus zo zeggen.

Met bakken tegelijk kwam het naar beneden. De hele wereld, zover je maar kon kijken, werd eronder bedolven. Verschillende levensvormen raakten ernstig gewond of verloren zelfs hun leven. In het nieuws op radio en televisie waarschuwde men ervoor en ook werd er gezegd dat het nog dagenlang aan kon houden.

Het was voorspeld, zovaak waren er al profetieën geweest en niemand had erin geloofd. Of misschien had niemand erin durven te geloven, maar nu was het dus te laat. Nu was het dan zover, net nu, terwijl niemand erop voorbereid was geweest. Behalve wellicht een aantal gekken die niemand ooit serieus nam en waar dus ook, logischerwijs, niet naar geluisterd was.

Iedereen bleef binnen en degenen die nog naar buiten konden kijken zagen bijna geen tekenen van leven meer. Alleen heel soms een of twee personen die zo hard ze konden probeerden te vluchten, maar ook dat was tevergeefs. Iedereen die zich buiten waagde was verdoemd.

Maar moedig als ik was besloot ik de gevaren die daarbuiten op mij wachtten, klaar om mij te overwinnen of om door mij overwonnen te worden, te trotseren.

Gewapend met een paraplu ging ik naar buiten.
Oud 23-12-2002, 20:28
ekki
ekki is offline
Ja, leuk begin van de zondvloed .

Werk het verder uit zou ik zeggen, ik zou het wel verder gaan lezen!
Oud 23-12-2002, 20:33
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Citaat:
ekki schreef:
Ja, leuk begin van de zondvloed .

Werk het verder uit zou ik zeggen, ik zou het wel verder gaan lezen!
Maar toen kwamen mijn problemen en de reden dat ik het postte:

- Ik weet niet hoe.
- Ik kan me er al een tijdje niet toe zetten erover na te denken.
Oud 23-12-2002, 20:37
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
tot nu toe vind ik het heel leuk, ik heb zelf ook eens een tijd met hetzelfde idee rondgelopen, alleen nooit aan begonnen.
Verder uitwerken zou ik zeker doen.
hoe weet ik ook niet precies, misschien kun je wat inspiratie opdoen uit andere verhalen over de zondevloed, kan zo snel niks bedenken maar er zijn er genoeg.
Nou ja succes ermee iig.
Oud 26-12-2002, 15:01
Verwijderd
Op zich is het nu al een 'af' verhaal, hoewel het dan wel wat teleursteld. Want; aan het begin lijk je te spreken over regen, doodnormale ragen, maar als we verder komen blijkt dat er iets ergers aan de hand is.

Je vult onze gedachten langzaam met beelden van de apocalypse en iedereen en alles gaat dood. Het einde van het verhaal, jij die droogkloterig naar buiten stapt met je paraplu, zou gelezen kunnen worden als een anti-climax (iets waar ik persoonlijk helemaal verzot op ben), maar het is daar niet verschrikkelijk sterk in. Je zou inderdaad beter nog wat uit kunnen werken.

Wat je ermee gaat doen moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Je zou allereerst kunnen proberen om het niet van bovenaf te zien en te beschrijven alsof je een geschiedenis boek bent, maar laat kleine Timmie op zolder met zijn autootjes spelen terwijl de regen begint te vallen. Maak er meer verhaal van, zet je karakters, als ze eenmaal zelf leven, voor het blok en zie wat ze doen. Dan hoef je het zelf alleen nog maar op te schrijven. En dat kan je wel, want je stijl vind ik goed te doen.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 16:08
Veenbes
Veenbes is offline
Ook ik vind het verhaal eigenlijk al compleet, de anticlimax is goed maar het is waarschijnlijk leuker als het een nog grotere anticlimax zou zijn, bijvoorbeeld door in het begin niet de indruk te wekken dat het om regen gaat. Wanneer je het wel af wilt maken, is het wellicht prettiger voor de lezer om dat in minder gewichtiger bewoordingen te brengen zodat er een mooi contrast ontstaat.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 16:15
Vlooienband
Vlooienband is offline
Leuk. Spannend, de wereld lijkt te vergaan. En vervolgens... Klap je de paraplu uit en loop je door de regen. Droog.

Je zou het idee van LUH-3417 kunnen doen, met de karakters verzinnen en uitwerken. Daar ben ik voorstander van. Wat je ook kan doen is je ogen dichtdoen en het beleven. Lees het verhaal goed, tot je het uit je hoofd kent en ga afspelen. Dan zie je vanzelf hoe het beter kan.
Oud 04-01-2003, 12:36
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
Leuk. Spannend, de wereld lijkt te vergaan. En vervolgens... Klap je de paraplu uit en loop je door de regen. Droog.

Je zou het idee van LUH-3417 kunnen doen, met de karakters verzinnen en uitwerken. Daar ben ik voorstander van. Wat je ook kan doen is je ogen dichtdoen en het beleven. Lees het verhaal goed, tot je het uit je hoofd kent en ga afspelen. Dan zie je vanzelf hoe het beter kan.
Eindelijk iemand die niet meteen over de zondvloed begint

Daar had ik namelijk eigenlijk niet eens aan gedacht
Oud 04-01-2003, 12:58
Iotje
Iotje is offline
Op zich een leuk idee, alleen zou ik wel willen zien wat je er van maakt voordat ik een mening ga vormen. Dit kan nog zo veel kanten op!!! Succes!!!
Oud 04-01-2003, 17:46
Anom
Anom is offline
Leuk verhaaltje Probeer er inderdaad een personage in te verwerken (dat kan ook een ik-persoon zijn). Leuk dat de lezer op het verkeerde been gezet wordt.

(Mijn topic staat al dagen leeg )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten