Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Het gebeurt vaak dat mensen die een jaar gaan werken na hun middelbare school daarna niet meer terug gaan naar school/studeren, en dus geen opleiding afgerond hebben. Dat is zonden. Vind ik iig. |
![]() |
|
Verwijderd
|
misschien toch een jaarte vwo gaan proberen. dan heb je het tenminste geprobeert en als het niet lukt, jammer dan, dan houd je er gewoon weer mee op.
je kan natuurlijk ook gewoon een jaar gaan werken, brengt weer wat geld in het laadje. of een jaar naar het buitenland. is ook een echte aanrader. me broer heeft het ook gedaan en die vond het geweldig en raadt het ook iedereen aan en ik hoor het van meer mensen. ik ga het zelf ook doen als ik klaar ben met school. misschien dat je jezelf daar een beetje te jong voor vindt (om alleen te gaan), maar je kan ook in een gastgezin gaan zitten. of een jaartje highschool in de vs ofzo. dan natuurlijk kom je ook in een gastgezin te zitten. suc6 met beslissen |
![]() |
|
haaj!
ik weet het, tis kut, meestal wordt je op de toneelschool pas aangenomen als je in de 20 bent het gemiddelde is 20, omdat er een paar uitschieters naar 18 en 19 zijn, die gewoon ongelooflijk goed zijn, maar het grootste deel heeft er al een hele of halve opleiding ergens anders op zitten. er worden sowieso heel weinig mensen op de toneelschool aangenomen, het valt dus NIET te vergelìjken met andere opleidingen, je moet het meer zien, zoals bijvoorbeeld de kunstacademie. De reden voor deze hoge leeftijd, is omdat de mensen die auditie's afnemen, het idee hebben dat als je ouder bent, je meer levenservaring hebt, en je je dus beter kan inleven in je rol, ook kun je dan beter omgaan met hele negatieve kritiek, je bent sterker... het beste kun je een jaartje naar het buitenland gaan, en je daar aansluiten bij een toneelgroep, of beginnen met de opleiding docent drama, als je zoiets gedaan hebt, stijgen je kansen later bij de toneelschool aangenomen te worden enorm.. je bent dan niet alleen ouder, maar ook wijzer door je ervaringen in het 'echte' leven. bovendien heb je in die opleiding of toneelgroep ook ervaringen met toneelspelen opgedaan. als je je toch opgeeft voor de toneelschool, dan gaat het zo: in de eerste ronde moet je een monoloog leren en opvoeren en je moet iets inmproviseren. Als je daar doorheen bent, krijg je een opdracht die je moet doen en je moet een liedje kiezen. als je door die ronde heenbent, wordt je ingedeeld bij een toneelstijl waar je absoluut niet van houd en moet je je daar ook mee zien te redden, als je door alle drie de audities heenbent, ben je aangenomen... ik zou d'r gewoon voor gaan, je kan beter elk jaar proberen, want van meerdere audities doe je ook veel kennis op over de toneelschool
|
![]() |
Je kunt ook eerst een vooropleiding doen, dan heb je een hele goede basis en kom je sneller door de audities heen!
![]() Er zijn genoeg van zulke opleidingen, ik zou daar maar eens achteraangaan in plaats van het buitenland, werken of een mbo-opleiding!
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Algemene schoolzaken |