Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2002, 10:53
martijn1985
martijn1985 is offline
Mijn huidige muis heeft geen XP drivers, en nu werkt mijn scrollknop niet meer . Dit is nu al een paar maanden zo, en het lijkt er niet op dat er nog XP drivers voor komen. Dus nu wilde ik een nieuwe muis gaan kopen. Ik twijfel tussen de volgende modellen:

Logitech:
- Pilot Wheel Mouse (Optical)
- Wheel Mouse Optical

Microsoft:
- Wheel Mouse (optical)

Ik draai op een PII 233, met 128 MB intern. Het schijnt dat een optische muis niet op mijn computer zou kunnen draaien. Iemand enig idee daarover?

En verder: wie heeft er ervaring met (één van) bovenstaande muizen. Zo ja, wat zijn je ervaringen?
Oud 30-11-2002, 10:55
a new noise
a new noise is offline
lijkt mij iig bullshit dat een optische muis meer processorkracht nodig heeft dan een met een balletje...

Ik zou je een draadloze aanraden (is onderzocht en veel beter tegen rsi gebleken).
Het liefst met accu en een cradle, makkelijk laden!
Enige probleem is dat er nog niet veel van deze muizen op de markt zijn...
Oud 30-11-2002, 10:58
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik heb geen last van de snoeren, dus ik ga niet meer betalen voor een draadloze muis....
Oud 30-11-2002, 11:19
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
a new noise schreef:
Wat is daar nou het probleem aan, aangezien de Logitech MX700 er is
Oud 30-11-2002, 20:08
WolterB
WolterB is offline
zelf zou ik niet snel voor een optische muis kiezen, ik vind het zelf niet zon probleem om af en toe de wieltjes schoon te maken.
met een logitech simple wheel mouse zijn je problemen opgelost en die zijn meestal voor minder dna 10 euro te krijgen en werken perfect
Oud 30-11-2002, 20:28
ice-dive
ice-dive is offline
ben effe wat aan het kijken naar die nieuwe muis: de Logitech® MX™700 Cordless Optical Mouse maareh nou zag ik daar net een plaatje van op die site van logitech maareh zit daar geen scrollwiel meer in ofzo?????
Oud 30-11-2002, 20:49
M@rco
M@rco is offline
Ik zie toch echt een scrollwiel?
Oud 30-11-2002, 22:05
Yohst
Yohst is offline
*ahum* wat voor muis heb je nu? want XP vind heus wel automatisch scroll-drivers voor je muis, als je een béétje gangbaar model hebt.
Oud 30-11-2002, 22:52
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Dreams schreef:
*ahum* wat voor muis heb je nu? want XP vind heus wel automatisch scroll-drivers voor je muis, als je een béétje gangbaar model hebt.
wat je zegt, een beetje gangbaar model. En das bij mij absoluut niet het geval. Ik wilde toentertijd een beetje goedkope muis......en daar ondervind ik nu de nadelen van
Oud 30-11-2002, 23:49
Verwijderd
Logitech Wheelmouse Optical

Heb ik ook. Werkt perfect!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 23:59
TouchOfDarkness
TouchOfDarkness is offline
-> Hardware?

Kheb zelf een Logitech MX-500, heerlijk muisje
Oud 01-12-2002, 11:23
Orion
Orion is offline
Citaat:
spawn again schreef:
Logitech Wheelmouse Optical

Heb ik ook. Werkt perfect!
Heb ik ook.. heerlijk muisje!! kostte €20 ofzo

'k heb ook de gewone (niet optical) versie, die is ook prima, maar begint natuurlijk te haperen als er vuil in komt

Citaat:
TouchOfDarkness schreef:
-> Hardware?
Eigenlijk wel hè...

hoppa!!
Oud 01-12-2002, 17:36
Verwijderd
Logitech Pilot Wheel mouse.

Ik heb zelf de niet optical versie, maar de vorm (hoe hij in je hand ligt) is echt super!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 17:41
Koen
Koen is offline
Ongelooflijk geile muis die MX 700, maar ik vind zo'n €80,- toch nét iets teveel van 't goede voor een muis..

Heb nu een Logitech Cordless, een van de eerste versies, is onderhand toch wel eens aan vervanging toe.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 18:49
Energy!
Energy! is offline
Optical Logitech Wheelmouse
erug relaxte muis, vooral bij gamen (vind ik)
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 19:12
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Energy! schreef:
Optical Logitech Wheelmouse
erug relaxte muis, vooral bij gamen (vind ik)
er hoeft voor zover ik weet niet mee gegamed te worden
vooral internet / office
Oud 01-12-2002, 19:15
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
WolterB schreef:
er hoeft voor zover ik weet niet mee gegamed te worden
vooral internet / office
Of jij moet patience onder gamen rekeken? Ben dr al een tijdje mee bezig maar kan t niet winne
Oud 01-12-2002, 19:42
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef:
Mijn huidige muis heeft geen XP drivers, en nu werkt mijn scrollknop niet meer . Dit is nu al een paar maanden zo, en het lijkt er niet op dat er nog XP drivers voor komen.
Dat is zo'n onzin!!! Drivers zijn bedoeld voor extra knoppen, zoals eentje aan de zijkant of what so ever! Mijn optische muis, en al mijn oude met bal en scroll en weet ik veel wat doen het allemaal onder 95, 98, 2000, XP en linux. Dus drivers voor normaal gebruik van de muis (dat houd in: linkerknop, rechterknop en scrollen) heb je ABSOLUUT GEEN drivers voor nodig.

Citaat:
martijn1985 schreef:
Ik draai op een PII 233, met 128 MB intern. Het schijnt dat een optische muis niet op mijn computer zou kunnen draaien. Iemand enig idee daarover?
Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar daar klopt weinig van! (veelal is een optisch muis USB en dat zit niet op hele, ik zeg hele oude computers, maar er zit bijna altijd een verloopje naar ps/2 bij! misschien dat er iets in die richting werd bedoeld!

Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 19:43
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
Of jij moet patience onder gamen rekeken? Ben dr al een tijdje mee bezig maar kan t niet winne
Offtopic: jij wilt dus dit:

Oud 01-12-2002, 19:48
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
Dat is zo'n onzin!!! Drivers zijn bedoeld voor extra knoppen, zoals eentje aan de zijkant of what so ever! Mijn optische muis, en al mijn oude met bal en scroll en weet ik veel wat doen het allemaal onder 95, 98, 2000, XP en linux. Dus drivers voor normaal gebruik van de muis (dat houd in: linkerknop, rechterknop en scrollen) heb je ABSOLUUT GEEN drivers voor nodig.

Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar daar klopt weinig van! (veelal is een optisch muis USB en dat zit niet op hele, ik zeg hele oude computers, maar er zit bijna altijd een verloopje naar ps/2 bij! misschien dat er iets in die richting werd bedoeld!

ik heb toevallig dezelfde muis gehad als martijn1985
een Safe Way muis
als je onder WinXP wilt scrollen gaat ie zowel naar boven als naar beneden en dat wekt dus heel veel frustraties
dat is ok de reden dat ik een andere muis heb gekocht
Oud 01-12-2002, 20:01
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef:
ik heb toevallig dezelfde muis gehad als martijn1985
een Safe Way muis
als je onder WinXP wilt scrollen gaat ie zowel naar boven als naar beneden en dat wekt dus heel veel frustraties
dat is ok de reden dat ik een andere muis heb gekocht
Dat is geen merk (koop dan niks --> of trust (dat is hetzelfde allemaal)

Laatst gewijzigd op 01-12-2002 om 20:03.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 20:16
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
Dat is geen merk (koop dan niks --> of trust (dat is hetzelfde allemaal)
ja, waarom denk je ook dat die muis probs geeft, ik had een muis nodig toen in een zeer orte tijd omdat ik zonder muis moest werken, dit was de eerste dir ik kon vinden en ik heb er in win98 geen problemen mee gehad, maar na het installeren van XP werkte het scrollen niet meer, een safeway was ook zo ztom om geen XP drivers te lanceren.
daarom heb ik dus ook een andere muis gekocht (ik heb nu een logitech simple wheel mouse)
Oud 01-12-2002, 20:39
Thompie
Thompie is offline
ik heb deze:http://www.microsoft.com/catalog/dis...=22&site=11140 werkt goed, en prijs ook nog goed, 30 euro maar
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 22:25
Verwijderd
Citaat:
a new noise schreef:

Ik zou je een draadloze aanraden (is onderzocht en veel beter tegen rsi gebleken).
Ik dacht dat ze een stuk minder accuraat waren dan bedrade muizen.
Ik had eerste een draadloze van Logitek, (met batterijen), maar dat is niet optimaal want de batterij kan opgaan (gebeurde gelukkig niet vaak, eens in het kwartaal ofzo) maar wat erger was soms dan werkte de infraroodverbinding gewoonweg niet meer...

Heb nu een optische, maar mét draad. Van een onbekend merk dat wel, maar hij doet het prima.

Als je een muis koopt zorg er dan in ieder geval voor dat je de knopjes en het scrollwiel ff hebt geprobeert, sommige (oude) Microsoftmodellen hebben een traploos scrollwiel... héél onhandig.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 22:37
D@mien
D@mien is offline
Ik heb deze week de TRUST 350L Cradle mouse Optical gekocht voor €20, en ik ben dr helemaal weg van....heerlijk die 5 knoppies...en lekker goedkoop...
Oud 05-12-2002, 15:24
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:

LOL Een optische muis kun je aan iedere pc hangen die beschikt over een serieële, PS/2 of USB poort. Ik heb een optische muis van Logitech met srollwiel, bevalt best!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 16:41
martijn1985
martijn1985 is offline
inmiddels heb ik de Logitecht pilot wheel mouse gekocht. iedereen bedankt voor zijn/haar info. Wat mij betreft kannie dicht.
Oud 05-12-2002, 17:17
Methuselah
Methuselah is offline
ik vind 't trouwens vreemd dat je XP kan draaien op dat systeem
Reageren

Regels voor berichten