Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2002, 19:13
NaughtyAngel
NaughtyAngel is offline
Lieve mensen,
Ik heb even een vraagje. Ik word al sinds een poos maar weinig tot niet meer ongesteld. Ik ben heel erg bang dat het komt doordat ik in het laatste jaar ben afgevallen (8 tot 9 kilo). Nu heb ik absoluut nog geen ondergewicht ofzo: ik ben een lengte van 1.81 en een gewicht van 66 kg. Maar aangezien ik eerder altijd heel erg regelmatig ongesteld was (vanaf het begin af aan) en al jaren ongesteld ben maak ik me toch een beetje zorgen. Heeft iemand enig idee of dit door mijn geweizigde eetpatroon en/of afvallen kan komen? Ik dacht namelijk altijd dat alleen als je ondergewicht hebt, je menstruatie ermee op kan houden. En zwanger ben ik ook niet (dat is simpel weg niet mogelijk). Alvast bedankt!

liefs, een bezorgd meisje
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 19:37
Onbekende
Onbekende is offline
Hoe lang ben je al niet meer ongesteld geweest? Mijn record ligt op 18 weken achter elkaar, maar ik ben ook altijd heel onregelmatig ongesteld geweest. Maar ik denk dat het inderdaad er wel mee kan samenhangen dat je zoveel kilo's kwijt geraakt bent (weet ik niet zeker hoor, maar ik meen wel eens zoiets gehoord te hebben). Als je last hebt van stress kan je menstruatie ook lange tijd wegblijven, maar ik weet natuurlijk niet of jij daar last van hebt. Ik zou als ik jou was gewoon even de dokter bellen, die zal je wel kunnen zeggen of het kwaad kan of niet.
Oud 27-02-2002, 19:42
Verwijderd
ik word ook maar niet ongesteld.... ik ben op 22 januari voor het laatst ongesteld geworden.... en nu is het al bijna maart... dus al 5 weken niet ongesteld...
en ik heb ook geen onveilige sex gehad, gewoon met condoom, en die is ook niet gescheurd ofzo dus zwanger kan ik ook niet zijn...maar wat dan, want normaal ben ik wel regelmatig

Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 19:46
Kippetje
Kippetje is offline
Nee, last van veel stress heb ik niet. Ik ben al bijna een half jaar zo slecht ongesteld. Ik zie wel even wat ik doe. Naar mn moeder durf ik niet want die word al hardstikke gek van mijn "gezond-gedoe" en die gaat flippen als ze hoort dat mn menstruatie ermee op houdt.... Toch maar naar de dokter dan maar! Tnx!
Oud 27-02-2002, 19:47
Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
tootsiewootsie16 schreef:
ik word ook maar niet ongesteld.... ik ben op 22 januari voor het laatst ongesteld geworden.... en nu is het al bijna maart... dus al 5 weken niet ongesteld...
en ik heb ook geen onveilige sex gehad, gewoon met condoom, en die is ook niet gescheurd ofzo dus zwanger kan ik ook niet zijn...maar wat dan, want normaal ben ik wel regelmatig

Ik zou het toch maar even gaan testen als ik jou was.... Je weet het maar nooit! Succes ermee!

Oud 27-02-2002, 19:50
Verwijderd
Je post onder 2 verschillende nicks.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 19:55
NaughtyAngel
NaughtyAngel is offline
Ik weet het, ik zat was op de computer van een vriendin van mij (kippetje dus) die ook op t forum zat en ik wou meteen effe reageren. Heb dus alleen niet nickname gewisseld . Sorry Kippetje voor misbruik van je naam!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 19:57
Kippetje
Kippetje is offline
Maakt niet uit...... Zie je morgen!xxx
Oud 27-02-2002, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Kippetje schreef:
Citaat:

Ik zou het toch maar even gaan testen als ik jou was.... Je weet het maar nooit! Succes ermee!

ja maar ik denk dat het door stress komt ofzo, of omdat ik ziek was.. naja ik had namelijk een hersenschudding... dus misschien komt het daardoor...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 20:19
miep
miep is offline
ik zou idd gewoon even langs de dokter gaan
mooi gewicht heb je trouwens joh, bij je lengte, ik ben net zo lang en weeg 71! ik woog eerst 65... bleh wil dat weer!!

maargoed, ik heb het tegenovergestelde, ik ben nu 5 jaar lang ongesteld, de eerste 3 jaar ofzo was ik 't regelmatig, maar de afgelopen 2 jaar ben ik 't altijd TE vroeg, wat een kutzooi zeg, nu weer, 2 weekjes niet, en WEER ellende....
Oud 27-02-2002, 20:47
NaughtyAngel
NaughtyAngel is offline
Ja das ook mooi bagger dat je altijd te vroeg word! Ik kon er altijd tot de dag op aftellen gewoon (nou ja bijna dan)! Dus ik denk dat ik maar naar de dokter ga ook al durf ik niet zo goed!
En tnx voor het compliment... kheb er hard voor gewerkt en ben nog niet tevreden maar goed, ik ben en blijf een zeur wat dat betreft
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 14:42
ekki
ekki is offline
Citaat:

hoeveel procent kans heb je ook weer op zwangerschap met condoom? tsja, die kans is er echt. niet dat het per sé dat hoeft te zijn en misschien maak ik je nu wel bang terwijl dat niet nodig is, maar onthou dat er altijd een kans is.

verder: 8 kilo in 1 jaar is volgens mij niet zo heel veel. als het tenminste niet in korte tijd is. stress kan overigens ook evt je ongesteldheid beïnvloeden. misschien heb je geen stress, maar er zijn zoveel dingen waar ongesteldheid vanaf hangt.

succes!

Regels voor berichten