![]() |
|
okay, de vlamingen hier zullen wel weten wat ik bedoel met BOB... Voor de nederlanders: BOB is de persoon die op een feestje geen alcohol drinkt, en dus nuchter blijft en zijn/haar vrienden naar huis brengt op het einde van de avond. Vermits de meeste ongevallen gebeuren door de schuld van alcohol is dit een stap naar minder verkeersongevallen. Vermits Belgie nu Europese voorzitter is, hebben ze het begrip "BOB" ook gelanceerd in Europa. Enkele europese landen (ik weet op dit moment niet of Nederland er ook bij is) gaat er een variant komen van BOB.
Voor info kan je kijken op http://www.bob.be . Nu het topic. Zorgen jullie als jullie uit gaan, dat jullie een "bob" hebben? Is dat altijd een vaste persoon of steeds iemand anders of gewoon nooit iemand. Doen jullie ook dan iets specaals voor die persoon, als er een BOB is? Bv, dat die persoon gratis meedrinkt die avond...
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ik vindt het niet erg. Moet je altijd per se drinken om lol te kunnen hebben dan. Het is ook een stuk verantwoordelijkheid dat je hebt. Jij bent degene die rijdt en je vrienden vertrouwen er dan op dat je hun ook veilig naar de stad of naar huis brengt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kom uit Zeeland en daar is Bob al net zo lang aan de gang als in Belgie en dus al helemaal ingeburgerd. Ik vind het vet, ik heb zelfs 2 echte knalgele BOB-sleutelhangers jaja!!
![]() Nou maar als we gaan stappen, dr is maar 1 iemand die zijn rijbewijs al heeft, dus die is altijd de bob (wat ist leven toch mooi he!) ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Jan, Saais en de Kinderen #1908 Turk February | 500 | 27-02-2014 19:10 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #92 Spelleider | 501 | 08-02-2013 20:17 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #92 voorbereidingstopic (was: Weerwolven van Wakkerdam) Verwijderd | 182 | 25-01-2013 11:52 | |
De Kantine |
Leukste post van de dag Yoshimare | 500 | 21-09-2008 15:13 | |
Verhalen & Gedichten |
Een plekje van vertrouwen in mijn hart... tropical_breeze | 15 | 24-08-2006 12:21 | |
Verhalen & Gedichten |
verhalenwedstrijd: titelloos Vlooienband | 0 | 01-10-2003 14:29 |