Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2002, 17:39
Da Girl
Da Girl is offline
Wat vinden jullie van het testen van xtc?

Laatst gewijzigd op 18-09-2018 om 14:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2002, 18:17
onzinnigegothic
onzinnigegothic is offline
het is toch juist verboden geworden om ze te testen?
Oud 03-02-2002, 20:50
SunShine 18
SunShine 18 is offline
Zit inderdaad wel een kern van waarheid in denk ik. Zodra men ze heeft laten testen en er is eruit gebleken dat er geen rotzooi inzit, lijkt het allemaal minder erg en een beetje goedgekeurd inderdaad..
misschien dat men zich hierdoor minder realiseerd van wat voor een andere schadelijke stoffen er wel allemaal niet inzitten, die ook ontzettend slecht zijn voor je gezondheid. (OMDAT ZE TOCH zijn getest)
Snap wel wat je bedoeld..

Toch vind ik wel goed dat men ze kan laten testen. Want als men wil slikken doen ze dat TOCH wel, en dan kunnen ze beter de mogelijkheid hebben om ze te laten testen, voor het geval het anders verkeerd afloopt...?

zitten een beetje 2 kanten aan eigenlijk, maar de mogelijkheid moet er wel blijven!!

-x- SunShine

Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 16:57
pinhead
pinhead is offline
de risico's moeten zo laag mogelijk gehouden worden. daarom wordt het testen toegestaan/moet het toegestaan blijven...
zoals jullie al idd zeiden; slikken gebeurt toch wel, dus dan kan het maar beter enigzins gecontroleerd gebeuren dan dat het helemaal buiten instanties omgaat
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 09:09
Isa
Isa is offline
Citaat:
Da Girl schreef:
Je kunt nu pillen laten testen. Hiermee neem je een hoop risico's weg, dat er geen shit in zit wat je slikt. Maar nu geld de reden om het niet te nemen: je weet nooit wat er in zit, eigelijk niet meer. In feite is het dus een goedkeuring van het slikken. Begrijpen jullie een beetje wat ik bedoel?

wat vind je hier nou van?
ik vind dat die achterlijke kloothommels in de tweede kamer die testen verboden hebben domme onnadenkende idioten zijn met oogkleppen op.
Hoelang duurt het nog voordat die eikels zien dat de oorlog tegen drugs niet werkt??
mensen gebruiken toch wel, hoe harder het bestreden word, hoe hoger het gebruik.
gebruikers testen die pillen meestal niet, het is juist goed als er een xtc-testtafel staat zodat ze op het idee komen wel te testen.
maar blijkbaar willen die kutchristenen van CDA en christenunie liever een hele hoop dode jongeren omdat zij het 'immorreel' vinden om drugs te gebruiken, en omdat zij zich net als kleine kinderen druk maken om imago/om wat voor 'verkeerde signalen' acties zoals testen toestaan uitstralen!

Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 10:41
Isa
Isa is offline
Citaat:
Da Girl schreef:

Je hebt helemaal gelijk. Maar wat je zegt over die 'k*tchristenen' vind ik niet helemaal eerlijk. Ten eerste, ze zijn niet allemaal zo.
En je moet mensen om hun geloof respecteren.

ik denk toch dat de meeste christenen tegen drugs zijn en drugs meteen in verband brengen met gewelddadige lowlives.
ook al zijn er natuurlijk ook christenen die wel na kunnen denken als het om drugs gaat. www.christiansforcannabis.com

maar ik zeg christenen omdat de partijen die het testen verboden hadden vrijwel allemaal christelijk zijn. SGP,CDA,christenunie...

Maar je hebt gelijk. De strijd tegen drugs zal niet baten. Je krijgt er illegale handel van. En daardoor is er ook smakken met geld te verdienen, waardoor er meer gedeald wordt.

Maar het is niet vanwege de christenen, en hun geloof dat er een drugswet bestaat, althans niet van die in Nederland.

maar wel dat we nu niet mogen testen.
maargoed, ik heb niks tegen christenen op zich hoor.ik ben zelf ook geen atheist.

Kijk naar Spanje en Frankrijk en Duitsland. Daar zijn ze veel strenger. Nederland - drugsland. ik hoor menig verhalen over mensen die op vakantie waren en meerdere keren gevraagd werden om drugs. ik heb het zelf ook meegemaakt. Die reputatie heeft Nederland gewoon. Als drugs ''legaal'' zal worden in Nederland, waar je niet vanuit kan gaan, zouden alle landen in opstand komen.
]
of misschien zouden ze hun oogkleppen af doen. Marcel van Dam heeft gezegd dat we ook al heel ver kunnen komen zonder internationale drugsverdragen te schenden.

nederland zou dan ook in een economische crisis komen, en van het een komt het ander.
Ten tweede zal Nederland drugshandel krijgen. Mensen uit andere landen kunnen dan drugs 'legaal' in Nederland krijgen.

als ze maar niet exporteren dan.
En zeker met de EU zal dit stukken makkelijker worden, legaal of niet.[/B]
ik hoop toch echt dat we zo snel mogelijk een wereld krijgen waarin we zelf mogen beslissen wat me met ons lichaam doen.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten