Advertentie | |
|
![]() |
|
Kweet niet precies wat je aan het doen bent,
Maar ik bedoelde dat ik denk dat je niet kan verwijzen naar A1 (relatief) Maar wel naar het bereik zelf. (C20:C30) (absoluut) label A1 -> c20:c30 A2 -> c31:c40 A3 -> c41:c50 Ik denk label c20: c30 label c31: c40 label c41: c50 Dus je grafiekreeksen nader specificeren?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voglens mij heb jij een verkeerde interpretatie van een relatieve en absolute verwijzing. Het maakt niet uit of ik absoluut dan wel relatief naar een bepaalde cel -waarin de range staat gegeven- verwijs. Indien ik er een label aangeef zoals in jou voorbeeld dan kan ik de range net zo goed defineren. De range die het label aangeeft kan ik niet zomaar ergens in een cel zetten: ik kan niet zeggen dat label1 de range gegeven in cel A1 is...tenzij ik de manier te weten kom om dit zo te verwijzen. Leuk he, visual basic ![]() |
![]() |
|
Ja zeker
![]() K'heb is even in Excel gekeken en snap je probleem nu denk ik. Denk niet dat het kan omdat je nu eenmaal verwijst naar cellen en een cel kan niet wat anders zijn in geval van een Value. Weet niet wat je wil met die macro, maar kan je de grafiek niet totaal vervangen door een nieuwe met de extra curve opgenomen in het eerste stuk? Of een andere omweg? ActiveChart.SetSourceData Source:=Sheets("data").Range("A1"+curve)
Laatst gewijzigd op 28-11-2002 om 11:30. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die grafiek heb ik dus maar tijdelijk nodig, maar het leek me handig als ik het bereik dat ik gebruik eenvoudig in een cel kan zetten omdat ik dan later altijd nog kijken welk bereik ik gebruikt heb. Dan hoef ik de grafieken niet te bewaren: Grafieken nemen mij teveel plek in en het wordt er neit voerzichtelijker op. Maar de belangrijkste reden is toch wel dat ik de range vanuit een cel gemakkelijk aan zou kunnen passen. Wat bedoel je precies met dat laatste stuk wat jij zei? Het lukt me nu wel op een andere manier, alhoewel die langer duurt en de gebruikte range kan ik niet automatisch bewaren. |
![]() |
|
Wat ik zei, heeft dan geen nut voor je.
Maar als ik het zo lees. Waarom bepaal je die snijpunten niet gewoon wiskundig? dmv formules. Dan kan je toch veel meer met die waarde doen, kan je direct en exact vergelijken met die andere waarde. Bereik aanpassen en je hebt je nieuwe snijpunten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|