Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2002, 22:13
McM@dj
McM@dj is offline
hallo, ik zit nu in het 2e leerjaar van een school voor ict in eindhoven. De opleiding is vorig gestart en daarbij is voor het PGO systeem gekozen. Na een onwennig begin ben ik er nu toch best tevreden over, echter, veel leerlingen uit mijn klas vinden de methode maar bagger.

PGO - Probleem gestuurd onderwijs.
in t kort komt het er op neer dat je niet normaal les na les volgt maar dat je een periode lang een aantal taken / werkstukken gaat maken. In de lessen krijg je informatie over deze taken zeg maar. meer gericht op t probleem dan normale aparte lessen die niets met elkaar te maken hebben.

Bij mij op school is het zo dat je in een klas van zo'n 30 man zit die is ingedeeld in 3 groepen van 10. Zo'n groep heeft 3x per week een vergadering waarin alles over de bovengenoemde taken wordt besproken. In zo'n vergadering heb je daadwerkelijk ook iedere keer een voorzitter / notulist en bordschrijver, dit alles ondersteund door een tutor.

Ik persoonlijk vindt het een goed systeem, ik denk ook dat het een betere voorbereiding is op het bedrijfsleven.....

ik wil wel eens horen wat jullie nu vinden van het PGO Systeem, ook wil ik wel eens weten bij welke opleidingen dit nog meer wordt toegepast ( ik meen ook op universiteiten nietwaar ? )
nou ja
b.v.d.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2002, 11:12
Verwijderd
Het lijkt mij ook een fijne methode, mijn vriend heeft het gehad en het is hem goed bevallen. Zelf wil ik volgend jaar psychologie gaan studeren in Maastricht, passen ze ook het PGO-systeem toe..
't Lijkt mij echt een veel betere manier van leren dat gewoon theorie stampen, zo moet je iets ondernemen en daar leer je veel beter van...Overigens denk ik niet dat iedereen het PGO-systeem zal bevallen, net zoals niet iedereen de Tweede Fase bevalt (mij wel ), maar dat is een kwestie van wat je aankan en waar je smaak ligt.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 11:15
ganralph
ganralph is offline
zie ook topic "studeren in Maastricht"
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 12:18
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
ganralph schreef:
zie ook topic "studeren in Maastricht"
Juist.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 13:09
Drizzt
Drizzt is offline
PGO zuigt en is grotendeels de reden dat ik met mijn vorige studie gekapt ben.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 15:30
Ieke
Ieke is offline
Ik denk dat het bij je moet passen. Als je er niet in past, wordt het ook niets.
Reageren

Regels voor berichten