Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2002, 10:50
blackfairy
blackfairy is offline
k....
van et weekend ben ik naar een vriendin geweest. we zoude eerst ff wat drinke bij dr thuis en dan verder gaan naar de albert heijn om nog wat drinke te halen en dan door naar dr vriend...
en aangezien dat we af en toe beetje maf zijn hebbe we beslote (wat mn vriendin vaker had gedaan) om retalien pilletje in te neme..voor de mense die niet weten wat het is ...
... dat zijn pilletjes teguh ADHD
de werking van zo n pilletje bij een ADHD patient is dat er een stof die door 'gewone' mensen niet word aangemaakt , word gecompenseerd. dus zo n pilletje zou dus precies andersom werken bij mensen die geen ADHD hebben...hmz...

en het effect samen met drank is eigunluk wel relaxt we reden van huis en op gegeven moment voel je je helemaal zweven...best apart... zo n effect verwacht je niet... ik heb dan ook echt niet goed geslape hehe... voelde me die ochtend daarna echt dood gewoon,a lsof ik een major kater had ofzow....
maargoed dat was mijn ervaring.. moestik ff kwijt ...
volgens mij is et best wel schadelijk aangezien het in de opiumwet zit...iemand ervaring/informatie ?
klinkt bes wel ziek he
Oud 11-02-2002, 13:46
RanCoRjunky
RanCoRjunky is offline
Ja ik heb wel wat ervaring: Ik heb het ook wel eens geprobeerd gewoon zonder alcohol toen had ik 8 pilletjes op en ik ging echt shacken en shit was moeilijk vaag en die avon deed ik er 4 uur over om in slaap te komen en heb ik nog een verhaal een sukkeltje bij ons op school had dat dus in een vriendin d'r cola gedaan en die ging out dusse ik zou het niet mengen met prik hehe
Oud 11-02-2002, 14:16
Requiem II
Requiem II is offline
Ritalin oftewel methylfenidaat is een stof die het centrale zenuwstelsel stimuleerd op dezelfde manier als amfetamines.

Als het oraal (via de mond) wordt ingenomen heeft het een milde stimulerende werking.
Als het echter gesnuifd of intramuscailair geinjecteerd wordt heeft het een véél sterkere werking.

Maar LET OP:
Het grote gevaar aan Ritalin is echter dat het een uiterst verslavende drug is.
Bovendien wordt er snel tolerantie voor de stof opgebouwd dus bij verslaving heb je steeds meer nodig voor hetzelfde effect.

Verder is er een kans op ernstige depressies als je het met het gebruik ervan stopt.

Bij een hoge dosis kan je last krijgen van spiertrekkingen, sterke hoofdpijnen, duizeligheid, paranoia, hallucinaties, formicatie(gevoel dat er allemaal beestjes onder je huid krioelen).

Dus pas a.u.b. op.. Er zijn voldoende alternatieve drugs die voor vergelijkbare ervaringen zorgen maar niet zo veel risico's hebben.

Coen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 14:21
Requiem II
Requiem II is offline
En verder is het NOOIT verstandig om alcohol te gebruiken in combinatie met drugs.
En al helemaal niet met zoiets als Ritalin.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 14:31
blackfairy
blackfairy is offline
...ok weten we dat ook weer ahum...

en slaand op dat alcohol gebruik erbij...
het is algemeen bekend dat je geen alcohol in combinatie met drugs moet gebruiken, maar iedereen doet het toch en 9 van de 10 keer gaat dat goed. zolang je er zelf maar van bewust bent dat het fout kan gaan en zolang je je grenzen maar kent is het geen groot probleem...vind ik dan.
Oud 11-02-2002, 15:04
Requiem II
Requiem II is offline
Citaat:
blackfairy schreef:
en slaand op dat alcohol gebruik erbij...
het is algemeen bekend dat je geen alcohol in combinatie met drugs moet gebruiken, maar iedereen doet het toch en 9 van de 10 keer gaat dat goed. zolang je er zelf maar van bewust bent dat het fout kan gaan en zolang je je grenzen maar kent is het geen groot probleem...vind ik dan.
Nee ok. Maar ik vind dat je als je voor het eerst een bepaalde drug gebruikt toch wel een beetje mag oppassen met alcohol. Probeer dan iig wat meer informatie te vinden over de combinatie van Ritalin en alcohol ofzo.

Meestal werkt een combinatie van medicijn + alcohol versterkend. Maar wat als je nou bijv. allergisch bent voor ritalin? Kan heel goed. Als je daarbij ook nog eens alcohol gebruikt dan is de kans groot dat de lichamelijke reactie daarop vrijwel niet meer te controleren is(vanwege het versterkende effect).

Coen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 16:14
blackfairy
blackfairy is offline
ja daar heb je gelijk in, maar je moet ook niet denken dat ik hele flesse leeg heb gezope...als ik het gevoel heb dat het genoeg is omdat ik het anders niet meer trek, kap ik ermee..

en er is altijd wel een risico dat het fout gaat, niet alleen de 1e keer van datgene...
Oud 11-02-2002, 17:03
Requiem II
Requiem II is offline
Citaat:
blackfairy schreef:
ja daar heb je gelijk in, maar je moet ook niet denken dat ik hele flesse leeg heb gezope...als ik het gevoel heb dat het genoeg is omdat ik het anders niet meer trek, kap ik ermee..
Dat denk ik ook niet hoor. Maar opzich is een klein beetje alcohol ook al voldoende om een drug flink te versterken.

Citaat:
en er is altijd wel een risico dat het fout gaat, niet alleen de 1e keer van datgene...
Tuurlijk. Maar Ritalin is toch wel weer heel wat anders dan bv. blowen. En MOCHT het zo zijn dat je er allergisch voor blijkt te zijn dan kan je dat beter hebben zonder alcohol dan met alcohol. Bij allergische reactie is het zowiezo al goed mis dus met alcohol erbij is helemaal . Dat heeft dus wel een beetje met de 1ste keer te maken dat je iets neemt.

Nou ja het is iig gewoon allemaal goed gegaan en daar gaat het om .
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 18:43
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
Requiem II schreef:
Tuurlijk. Maar Ritalin is toch wel weer heel wat anders dan bv. blowen. En MOCHT het zo zijn dat je er allergisch voor blijkt te zijn dan kan je dat beter hebben zonder alcohol dan met alcohol. Bij allergische reactie is het zowiezo al goed mis dus met alcohol erbij is helemaal . Dat heeft dus wel een beetje met de 1ste keer te maken dat je iets neemt.

Nou ja het is iig gewoon allemaal goed gegaan en daar gaat het om .
fijn dat we et met elkaar eens zijn
Oud 11-02-2002, 18:53
Requiem II
Requiem II is offline
Citaat:
blackfairy schreef:
fijn dat we et met elkaar eens zijn
Hoef ik iig niet de hele nacht te piekeren hoe het nou afloopt met blackfairy en haar Ritalin
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 19:04
blackfairy
blackfairy is offline
haha nouw als er iemand over mij begint te piekeren...zonde van zn tijd hehe maar volgens mij dwaalt dit 'gesprek' een beetje af
Oud 11-02-2002, 19:25
Requiem II
Requiem II is offline
Ach ik pieker over zo veel dingen dus jij kan er ook nog wel bij hoor .
En wat dat afdwalen betreft, volgens mij zou je wel eens gelijk kunnen hebben ja .

[Dit bericht is aangepast door Requiem II (11-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 19:46
blackfairy
blackfairy is offline
nja over mij hoef je niet te piekeren hoor.. niet nodig

denk dat ik nu maar is mn mond ga houwe hier want er komt toch niks nuttigs uit hehe...

Oud 13-02-2002, 18:51
Chimera
Chimera is offline
Was de volgende stap, slaappillen van mams innemen met alcolhol?

Achja, survival of the smartest...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 19:54
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Achja, survival of the smartest...

Ik ken iemand die in een psychiatrische jeugdinrichting zit met addnos met veel raakvlakken met adhd en authisme. Hij slikt ook ritalin, sorry maar alles wat hij inneemt zal ik dus nooit innemen. Het is niet bedoelt voor jou en als je ziet voor wie het wel bedoelt is laat je het wel uit je kop.
Reageren

Regels voor berichten