Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2002, 09:33
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
AMSTERDAM - Frequent gebruik van cannabis op jeugdige leeftijd verhoogt aanmerkelijk de kans op depressiviteit en, in mindere mate, op schizofrenie op latere leeftijd. Jonge meisjes die dagelijks gebruiken lopen het grootste risico, blijkt uit enkele studies vandaag in het British Medical Journal gepubliceerd. Bron + de rest van het verhaal: Trouw
Wat denken jullie: zal dit onderzoek gevolgen hebben op ons gedoogbeleid?
Oud 23-11-2002, 10:39
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ik denk niet dat het opeens verboden gaat worden
90% (iig veel) van de gevallen van longkanker wordt veroorzaakt door roken, het enige dat er is gebeurd is dat de accijns is verhoogd, de gebruiker betaalt. misschien dat er iets bovenop de prijs komt. en misschien komen er teksten op de zakjes

5 keer zon grote kans op depressiviteit en
13% van de gevallen van schizofrenie
komen door wiet klinkt veel
Oud 23-11-2002, 10:59
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik ben benieuwd wanneer ik depri word dan...
Oud 23-11-2002, 11:17
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Mwah, van alcohol is ook bekend dat het schadelijk is, en dat is ook niet verboden. Sigaretten net zo. En voor alle drie geldt toch sowieso een 16+-regel?

Tenzij dat het allemaal opeens groot opgeblazen gaat worden in de media, want dan kunnen ze er gewoon niet meer omheen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 11:20
MissCzechMeOut
voor shops niet, dat is 18 +

sterke dranken ook naar mijn weten.
Oud 23-11-2002, 12:59
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
voor shops niet, dat is 18 +

sterke dranken ook naar mijn weten.
Klopt

En ik vind dit nog altijd onder zelfbeschikkings recht vallen. Kom op zeg, op jonge leeftijd flinke portie per dag, als je dat me alcohol doet dan gaat er nog wel meer mis...
Oud 23-11-2002, 13:19
MissCzechMeOut
Alcohol is zelfs slechter dan het roken van weed of hasj.
Oud 23-11-2002, 13:30
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Dat het slecht is was al bekend, ik verwacht niet dat het enige invloed heeft op ons gedoogbeleid.
Oud 23-11-2002, 13:34
Isa
Isa is offline
geloof er nix van. ik denk eerder dat jongeren die blowen van nature al meer neigen naar depressie.
of dat jogneren die teveel blowen andere zaken vergeten en daardoor steeds meer in de problemen komen en daardoor depressief worden.

Laatst gewijzigd op 23-11-2002 om 13:37.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 14:41
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
geloof er nix van. ik denk eerder dat jongeren die blowen van nature al meer neigen naar depressie.
of dat jogneren die teveel blowen andere zaken vergeten en daardoor steeds meer in de problemen komen en daardoor depressief worden.

idd, niet zomaar een oorzaak aanwijzen!
Oud 23-11-2002, 16:17
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Nee, want dit soort inzichten wisselt toch met de dag.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 20:22
Needle_damage
Needle_damage is offline
Jare '60 was iedereen toch constant onder de wiet en zoveel gekke lope er nu ook weer niet rond van die leeftijd..

Toch?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 21:38
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Needle_damage schreef:
Jare '60 was iedereen toch constant onder de wiet en zoveel gekke lope er nu ook weer niet rond van die leeftijd..

Toch?
Huidige politici zijn vaak van die leeftijd, dus ik geef je ongelijk
Oud 24-11-2002, 13:52
Yamyam
Yamyam is offline
Het maakt echt geen ruk uit wat de media zegt; die jongeren sukkels doen toch wel wat ze willen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 13:53
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
Het maakt echt geen ruk uit wat de media zegt; die jongeren sukkels doen toch wel wat ze willen.
Sukkels
Oud 24-11-2002, 16:09
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Alcohol is zelfs slechter dan het roken van weed of hasj.
Alcohol is, bij matig gebruik (-2 glazen wijn/bier per dag of iets minder) gezond.

Van alcohol wordt je niet schizofreen en je krijgt er ook niet zo snel kanker van. Bij overmatig gebruik is dat alleen shadelijk voor je lever.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 10:34
Isa
Isa is offline
ik vraag me af wanneer die onderzoekers iemand depressief noemen. misschien zegt iemand in het onderzoek wel dat ie visuele hallucinaties heeft tijdens stoned zijn en interpreteren de partijdige onderzoekers dat als schizo.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 12:36
BARON
BARON is offline
ik maak me niet druk, beter gewoon helemaal legaliseren en dat gedoogbeleid dus afschaffen. Zoals het nu is is het gewoon krom; je mag wel wiet verkopen en roken, maar niet verbouwen. Als ze dat nou gewoon legaal maakten hoeft men het niet meer op zolderkamertjes te verbouwen en voorkom je een heleboel overlast en criminaliteit.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 13:10
DEChengst
DEChengst is offline
Omdat men hier maar loopt te roepen dat depressies tot cannabis gebruikt leidt, hier de links naar de betreffende studies in het BMJ:

http://bmj.com/cgi/reprint/325/7374/1183.pdf
http://bmj.com/cgi/reprint/325/7374/1195.pdf
http://bmj.com/cgi/reprint/325/7374/1199.pdf
http://bmj.com/cgi/reprint/325/7374/1212.pdf

Allemaal effe braaf lezen voordat we ongefundeerd gaan blaten
Oud 02-12-2002, 17:05
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Shops zijn niet altijd 18+.. Zijn ze wel verplicht, maar er zijn er die dat niet doen.

Maargoed. Ik denk niet dat het veel uit zal maken voor het gedoodgbeleid..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 17:44
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
S@nder schreef:
Alcohol is, bij matig gebruik (-2 glazen wijn/bier per dag of iets minder) gezond.

Van alcohol wordt je niet schizofreen en je krijgt er ook niet zo snel kanker van. Bij overmatig gebruik is dat alleen shadelijk voor je lever.
Geef dan eens iets tastbaarders dan jouw woorden.
Oud 02-12-2002, 18:09
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
S@nder schreef:

In combinatie met slechte voeding kan het ook tot bijvoorbeeld het Wernicke-Korsakoff Syndroom leiden.

Citaat:
BARON schreef:
ik maak me niet druk, beter gewoon helemaal legaliseren en dat gedoogbeleid dus afschaffen. Zoals het nu is is het gewoon krom; je mag wel wiet verkopen en roken, maar niet verbouwen. Als ze dat nou gewoon legaal maakten hoeft men het niet meer op zolderkamertjes te verbouwen en voorkom je een heleboel overlast en criminaliteit.
Ik ben het eens met BARON.
Oud 02-12-2002, 18:17
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
BARON schreef:
Als ze dat nou gewoon legaal maakten hoeft men het niet meer op zolderkamertjes te verbouwen en voorkom je een heleboel overlast en criminaliteit.
En heeft Nederland een probleem met de rest van de wereld
Oud 02-12-2002, 19:54
REIE
REIE is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
In combinatie met slechte voeding kan het ook tot bijvoorbeeld het Wernicke-Korsakoff Syndroom leiden.
Heb het opgezocht, maar er staat nergens hoe alcohol een tekort aan thiamine veroorzaakt!

Ook al zijn drugs schadelijk, dan nog is de vrijheid aan de consument ze te gebruiken.

REIE
Oud 03-12-2002, 18:29
dystopia
dystopia is offline
Meer cannabis nieuws:

Citaat:
Cannabis is not a "Gateway" Drug say US Researchers

Using Cannabis does not lead to someone using harder drugs say US researchers. "Marijuana typically comes first because it is more available." It is the personality of the individual involved which dictates whether they will go on to use harder drugs

The Rand Drug Policy Research Center, based in Santa Monica, looked at data on Drug Abuse which spanned a 12 year period. They concluded that teenagers who used hard drugs had not necessarily used Cannabis previously.

The group suggested that law enforcers should focus on heroin and cocaine abuse since eliminating Cannabis was"unlikely to make a dent"in the use of harder drugs. 60% of 20-24 yr olds have used Pot but only 1% of those went on to use harder drugs. Bron
Bravo, wat een intelligente ontdekking! En dat van de VS!
Oud 03-12-2002, 19:13
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
dystopia schreef:
ligt er denk ik aan wie er in de regering zit
Oud 03-12-2002, 19:43
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
autodropje schreef:
ligt er denk ik aan wie er in de regering zit
Tja, CDA...
Reageren

Regels voor berichten