![]() |
|
De Amstel Gold Race eindigt in 2003 voor het laatst in Maastricht. Vanaf het jaar daarop ligt de meet op de top van de Cauberg.
De koersdirectie denkt met de finish op de Cauberg de enige WB-koers die ons land rijk is een spannender slot te geven. bron: NOS Teletekst ![]() ![]() ![]() Wat vinden jullie hiervan? Goed dat de aankomst bergop is? Of had de koers zo moeten blijven als het was? Is dit te overdreven?
|
![]() |
|
Tis wel leuk, een koers die bergop eindigt
![]() ![]() ![]()
|
Ja de gold race start in Maastricht komt ook door maastricht denk ik en finisht op de cauberg.
Het parcours blijft grotendeels hetzelfde alleen ligt de finish gunstiger. Alleen vraag ik me af waar ze de finish op de top willen leggen voor een finishplaats lijkt het in mijn ogen te klein, ja hoeft ook weer niet want er ligt nog een groot open stuk richting Vilt tussen. |
![]() |
|
Wordt die wedstrijd ook nog intressant
![]() ![]() Mij boeit het eigenlijk niet zoveel waar de Amstel Gold Race eindigt. Zolang ze hem maar niet op het lijf van landgenoten schrijven.
||
Citaat:
Op deze manier is hij wel op het lijf geschreven van Michael Boogerd. Niet alleen op zijn lijf, maar hij wordt dan des te meer de topfavoriet voor die wedstrijd als hij in vorm is.
||
Citaat:
En dat vind ik jammer, maar dat geeft Bogerd meer druk... ![]()
|
Volgens mij gaan jullie er nu vanuit mocht hij geen tegenslag kennen dat Boogerd gewoon de Gold Race wint maar er zijn nog een hoop andere kandidaten die kunnen winnen.
Zoals: Bartoli, Bettini, Armstrong, Ivanov, Dekker etc. Misschien iemand die je niet verwacht. Maar ok Boogerd heeft een goede kans en heeft hem al eens gewonnen. |
![]() |
||
Citaat:
Ja klopt, hij werkt toch samen met Van Vliet. Misschien al finish op cauberg in 2003 heb ik gehoord. |
![]() |
|
De finish van de Amstel Gold Race is volgend seizoen al bovenop de Cauberg.
Koersdirecteur Leo van Vliet heeft een contract ondertekend waarin de gemeente Valkenburg zich voor de komende vijf jaar opwerpt als finishlocatie. De start van de enige wereldbekerwedstrijd in Nederland blijft in Maastricht. Van Vliet had aanvankelijk 2004 op het oog om de finish op "het wielermonument van Nederland" te leggen. Het contrac met Maastricht liep bovendien nog een jaar door. "Als je met zo'n plan zit, wil je het ook zo snel mogelijk realiseren. We zijn heel blij dat Maastricht heeft meegewerkt", aldus Van Vliet. Bron: NOS Teletekst Komend seizoen dus al ![]()
|
Finish Amstel Gold Race al in 2003 op Cauberg
De finish van de Amstel Gold Race is al in 2003 bovenop de Cauberg. Koersdirecteur Leo van Vliet heeft woensdag een contract ondertekend waarin de gemeente Valkenburg zich voor de komende vijf jaar opwerpt als finishlocatie. De start van de enige Nederlandse wereldbekerwedstrijd voor mannen blijft in Maastricht. Van Vliet had aanvankelijk 2004 op het oog om zijn droom ("Een finish bovenop het wielermonument van Nederland") te realiseren. Het contract met Maastricht liep bovendien nog een jaar door. "Als je met zo'n plan zit, wil je het ook zo snel mogelijk doen. We zijn heel blij dat de gemeente Maastricht heeft meegewerkt", aldus Van Vliet. De Gold Race wordt komend jaar verreden op 20 april, Tweede Paasdag. Die dag rijden ook de vrouwen hun versie van de klassieker, meetellend voor de wereldbeker. Bron HBvL
|
![]() |
|
|