Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2002, 18:45
Boogie
Boogie is offline
De Amstel Gold Race eindigt in 2003 voor het laatst in Maastricht. Vanaf het jaar daarop ligt de meet op de top van de Cauberg.

De koersdirectie denkt met de finish op de Cauberg de enige WB-koers die ons land rijk is een spannender slot te geven.

bron: NOS Teletekst

Zo wordt de koers ideaal voor Boogie lijkt me Aankomst bergop zorgt ervoor dat de finish in ieder geval niet met een omvangrijke groep kan plaatsvinden. Ook kan het imago van de koers wat beter worden.

Wat vinden jullie hiervan? Goed dat de aankomst bergop is? Of had de koers zo moeten blijven als het was? Is dit te overdreven?
Oud 22-11-2002, 19:13
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Boogie,

ben het volledig met je eens. Ik vind het goed dat de koersdirectie de aankomst bovenop de cauberg heeft geplaatst.
Zorgt voor veel spektakel hopelijk en je kunt het nog proberen als je goed bent bergop. Want dan kun je vlak voor dat bruggetje het gat slaan maar ik denk dat als iemand als Boogerd dan zou gaan dat hij er een paar mee krijgt en dan eventueel nog zal verliezen in de sprint maar het hoeft niet.
Als je iets wil proberen moet je al op de bemelerberg gaan, gas geven op dat vlakke stuk tussen bemelerberg en afdaling daalhemmerweg en dan alles geven wat je hebt op de cauberg.

Het zal een mooiere gold race worden op papier dan andere jaren maar het koersverloop zal uitwijzen wat het word.

Trouwens de Cauberg ligt zo goed als in de achtertuin van mij, ligt maar 5 km van mjn huis. Ideaal trainingsterrein.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 19:20
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef:

Trouwens de Cauberg ligt zo goed als in de achtertuin van mij, ligt maar 5 km van mjn huis. Ideaal trainingsterrein.
Wauw, ik wou dat ik daar kon fietsen

Maar ik denk ook niet dat men gaat wachten op de laatste beklimming van de Cauberg om pas weg te rijden. Dan wordt het alsnog erg lastig. De wedstrijd zal wel eerder losbarsten. Zoals vorig jaar reed er een mooi groepje weg, maar dat werd beslist in een sprint (waarin Boogerd niet zo gauw zal winnen), maar nu wordt dat een spannende strijd in de klim.
Oud 22-11-2002, 19:26
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Helemaal mee eens.

Maar goed dit jaar finisht hij nog in Maastricht op de boulevard.
En wie weet wat het dit jaar geeft.
Kandidaten genoeg voor de overwinnning.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 20:17
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tis wel leuk, een koers die bergop eindigt en ondanks dat-ie niet meer in Maastricht finisht komt-ie wel nog door Maastricht en start-ie ook nog in Maastricht Ben meteen benieuwd naar het hele parcours!
Oud 22-11-2002, 21:51
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Ja de gold race start in Maastricht komt ook door maastricht denk ik en finisht op de cauberg.
Het parcours blijft grotendeels hetzelfde alleen ligt de finish gunstiger.
Alleen vraag ik me af waar ze de finish op de top willen leggen voor een finishplaats lijkt het in mijn ogen te klein, ja hoeft ook weer niet want er ligt nog een groot open stuk richting Vilt tussen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 23:22
Tofke_H
Tofke_H is offline
Wordt die wedstrijd ook nog intressant Neuh, dat was hij al.
Mij boeit het eigenlijk niet zoveel waar de Amstel Gold Race eindigt. Zolang ze hem maar niet op het lijf van landgenoten schrijven.
Oud 23-11-2002, 00:05
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Zolang ze hem maar niet op het lijf van landgenoten schrijven.
Jouw landgenoten of die van de organisatie?
Op deze manier is hij wel op het lijf geschreven van Michael Boogerd. Niet alleen op zijn lijf, maar hij wordt dan des te meer de topfavoriet voor die wedstrijd als hij in vorm is.
Oud 23-11-2002, 10:22
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Jouw landgenoten of die van de organisatie?
Op deze manier is hij wel op het lijf geschreven van Michael Boogerd. Niet alleen op zijn lijf, maar hij wordt dan des te meer de topfavoriet voor die wedstrijd als hij in vorm is.
Ik stippel het parcour niet uit, dat doet de organisatie, dus zij kunnen het, indien ze willen, het naar iemands hartje maken. In dit geval Boogerd.
En dat vind ik jammer, maar dat geeft Bogerd meer druk...
Oud 23-11-2002, 11:06
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Volgens mij gaan jullie er nu vanuit mocht hij geen tegenslag kennen dat Boogerd gewoon de Gold Race wint maar er zijn nog een hoop andere kandidaten die kunnen winnen.

Zoals:

Bartoli, Bettini, Armstrong, Ivanov, Dekker etc.

Misschien iemand die je niet verwacht.

Maar ok Boogerd heeft een goede kans en heeft hem al eens gewonnen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 19:49
SuperS
SuperS is offline
morgen persconferentie, kan nog eens heel anders uitpakken dan jullie denken

directeur organistatie is nu mijn pappie
Oud 26-11-2002, 20:37
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
SuperS schreef:
morgen persconferentie, kan nog eens heel anders uitpakken dan jullie denken

directeur organistatie is nu mijn pappie
Das toevallig, de zoon van Emiel Frambach.
Ja klopt, hij werkt toch samen met Van Vliet.
Misschien al finish op cauberg in 2003 heb ik gehoord.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 21:18
SuperS
SuperS is offline
geen commentaar

en leo had helemaal nix gezegd
Oud 26-11-2002, 21:36
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
SuperS schreef:
geen commentaar

Ok, dus de media lult maar wat wil je ermee zeggen.
Ok kan.
Maar wat is er wel en wat is er niet van waar???
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 13:48
Boogie
Boogie is offline
De finish van de Amstel Gold Race is volgend seizoen al bovenop de Cauberg.

Koersdirecteur Leo van Vliet heeft een contract ondertekend waarin de gemeente Valkenburg zich voor de komende vijf jaar opwerpt als finishlocatie. De start van de enige wereldbekerwedstrijd in Nederland blijft in Maastricht.

Van Vliet had aanvankelijk 2004 op het oog om de finish op "het wielermonument van Nederland" te leggen. Het contrac met Maastricht liep bovendien nog een jaar door. "Als je met zo'n plan zit, wil je het ook zo snel mogelijk realiseren. We zijn heel blij dat Maastricht heeft meegewerkt", aldus Van Vliet.

Bron: NOS Teletekst

Komend seizoen dus al
Oud 27-11-2002, 17:17
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
SuperS schreef:
geen commentaar

Heeft leo van vliet dan nu wel wat gezegd, nu de finish boven op de cauberg al in 2003 is en denk dat de finish ook in vilt ligt waar de aankomst van het wk '98 ook lag, daar in vilt.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 19:20
Tofke_H
Tofke_H is offline
Finish Amstel Gold Race al in 2003 op Cauberg
De finish van de Amstel Gold Race is al in 2003 bovenop de Cauberg. Koersdirecteur Leo van Vliet heeft woensdag een contract ondertekend waarin de gemeente Valkenburg zich voor de komende vijf jaar opwerpt als finishlocatie. De start van de enige Nederlandse wereldbekerwedstrijd voor mannen blijft in Maastricht.

Van Vliet had aanvankelijk 2004 op het oog om zijn droom ("Een finish bovenop het wielermonument van Nederland") te realiseren. Het contract met Maastricht liep bovendien nog een jaar door. "Als je met zo'n plan zit, wil je het ook zo snel mogelijk doen. We zijn heel blij dat de gemeente Maastricht heeft meegewerkt", aldus Van Vliet. De Gold Race wordt komend jaar verreden op 20 april, Tweede Paasdag. Die dag rijden ook de vrouwen hun versie van de klassieker, meetellend voor de wereldbeker.

Bron HBvL
Reageren

Regels voor berichten