Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2002, 20:54
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Stelling: Drugs/Alcohol is voor zwakke geesten. De drugs en de alcohol zijn enkel bedoeld om de negatieve eigenschappen te verkleinen of uit te vlakken (zoals depressiviteit, angst, paranoia, minderwaardigsheidscomplexen) en mensen die niet sterven aan excessief gebruik hiervan zullen vroeg of laat inzien hoe leeg zij zijn. Mensen die ieder weekend uitgaan en zich dan volledig volzuipen doen dit enkel om niet toe te hoeven geven aan hun non-gedachten en om niet het onderspit te moeten delven te midden van mensen die wel van zichzelf een leven hebben en uitstraling. Drugs en alcohol moeten worden verboden.

Eens/Oneens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2002, 21:09
Internationalist
Internationalist is offline
Oneens. Zelfbeschikkingsrecht

*jij bent wel in een discussie-topic-bui ofzow*
Oud 23-02-2002, 21:30
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Is het niet slecht voor de mensheid als zwakke geesten hun problemen gaan ontkennen en zich vervolgens jaren lang op kosten van de maatschappij gaan bezatten en beloederen?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 21:33
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Is het niet slecht voor de mensheid als zwakke geesten hun problemen gaan ontkennen en zich vervolgens jaren lang op kosten van de maatschappij gaan bezatten en beloederen?
Neuj. Is een onderdeel van en een hoort er gewoon bij. Vluchten ze niet in drugs, dan hakken ze wel kinderen in mootjes.
Oud 23-02-2002, 21:48
Isa
Isa is offline

Stelling: Drugs/Alcohol is voor zwakke geesten.

als je zwak bent als je drugs gebruikt omdat je zogenaamd de wereld uitvlucht dan ben je
ook zwak als je uitgaat, als je naar de kermis gaat, of een pretpark of een zwembad, of als je op wintersport gaat, of als je iets zoets eet, of als je op zomervakantie gaat en jezelf laat bakken in de zon en zo endorfinen opwekt in je hersenen, of als je In de Ban van de Ring leest en je fantasie de vrije loop laat gaan....
point is duidelijk neem ik aan?

De drugs en de alcohol zijn enkel bedoeld om de negatieve eigenschappen te verkleinen of uit te vlakken (zoals depressiviteit, angst, paranoia, minderwaardigsheidscomplexen)

zucht. alweer bullshit. dit is lang niet altijd het geval. het kan ook gewoon plezier zijn dat je niet op een andere manier kunt bereiken. en als plezier zoeken al zwak is, tja... verder kan het gebruikt worden om je eigen prestaties te verbeteren. en tripmiddelen kunnen gebruikt worden om mystieke ervaringen op te doen.

en mensen die niet sterven aan excessief gebruik hiervan zullen vroeg of laat inzien hoe leeg zij zijn.

bullshit. doen de verslaafden wel, recreationele gebruikers niet.

Mensen die ieder weekend uitgaan en zich dan volledig volzuipen doen dit enkel om niet toe te hoeven geven aan hun non-gedachten en om niet het onderspit te moeten delven te midden van mensen die wel van zichzelf een leven hebben en uitstraling.

soms. niet altijd. als iemand alcohol nou fijn vind... hijzij kan best nog wel een gewoon leven hebben verder.

Drugs en alcohol moeten worden verboden.

scroll maar een paar paginas terug naar mijn topic over legalisatie, dar staat duidelijk uitgelegd waarom drugsprohibitie slecht is.

[Dit bericht is aangepast door Kenny McCormick (23-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 22:02
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

Stelling: Drugs/Alcohol is voor zwakke geesten.

als je zwak bent als je drugs gebruikt omdat je zogenaamd de wereld uitvlucht dan ben je
ook zwak als je uitgaat, als je naar de kermis gaat, of een pretpark of een zwembad, of als je op wintersport gaat, of als je iets zoets eet, of als je op zomervakantie gaat en jezelf laat bakken in de zon en zo endorfinen opwekt in je hersenen, of als je In de Ban van de Ring leest en je fantasie de vrije loop laat gaan....
point is duidelijk neem ik aan?
Je probeert nu mijn tegendeel te bewijzen maar je benoemt precies de elementen waar ik het helemaal mee eens ben! Menselijk contact is verachtelijk
De Ban van de Ring is nog erger

Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 22:17
Isa
Isa is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Je probeert nu mijn tegendeel te bewijzen maar je benoemt precies de elementen waar ik het helemaal mee eens ben! Menselijk contact is verachtelijk
De Ban van de Ring is nog erger

dus jij vind een pleziertje voor de zwakken van geest? dan is drugs idd ook meestal voor de zwakken van geest.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 22:22
blackfairy
blackfairy is offline
http://forum.scholieren.com/Forum29/HTML/003504.html

bijna etzelfde topic...

mijn mening is duidelijk.. totaal niet mee eens, drugs is absoluut niet voor de zwakkere geest. ik denk als je er bewust en gezond mee omgaat er misschien wel een stuk wijzer van word omdat je visie op je dagelijkse leven een stuk word verruimd.
je krijgt een andere visie op alles en daardoor bekijk je bijv. dilemma's vantui verschillende positie's enz. blahblah blaat en ik zeg nu niet dat het in elk geval zo is, maar in een groot deel van de gevallen wel denk ik.

Oud 24-02-2002, 12:37
A-man
A-man is offline
free dopamin for life!
Oud 24-02-2002, 16:52
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
zeer oneens, brengt de gezelligheid omhoog. Enne je leeft maar 1 keer, en ik wil later niet zeggen dat ik als braaf menneke ben gestorven. Gebruik alleen geen drugs.

de tering
Oud 24-02-2002, 17:33
bonkesone
bonkesone is offline
dus mensen die aan reuma, parkinson of een vette tumor leiden, mogen geen drugs gebruiken om hun pijn te verlichten?
Daarbij, mensen die drugs gebruiken en toch niet verslaafd raken, zijn toch juist sterke geesten, zij kunnen nl grenzen stellen aan zichzelf. Jij niet, jij hebt t nooit geprobeerd, dus jij bent zwak.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 20:22
*meissie*
*meissie* is offline
sow! die moet ik eerst nog een keer lezen, wantuhhh, snap het niet
Oud 25-02-2002, 10:33
FDL
FDL is offline
Heel erg oneens. Ik gebruik af en toe voor de fun. Btje experimenteren Wil veel een x meegemaakt hebben
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 10:55
Isa
Isa is offline
Citaat:
bonkesone schreef:

Daarbij, mensen die drugs gebruiken en toch niet verslaafd raken, zijn toch juist sterke geesten, zij kunnen nl grenzen stellen aan zichzelf. Jij niet, jij hebt t nooit geprobeerd, dus jij bent zwak.
HELEMAAL MEE EENS!!!!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 08:03
blondie9999
blondie9999 is offline
TSSSSS ONEENS!!!BLOWEN DOE IK JUIST ALS IK VET MELIG BEN MET VRIENDINNEN EN DAT GELDT OOK VOOR ZUIPEN!!LEKKER ZAT WORDEN MAAR NIET TE ZAT WANT DAN GA IK KOTSEN EN WORD IK WAKKER MET EEN KATER :-( das minder!!
Oud 01-03-2002, 09:51
onzinnigegothic
onzinnigegothic is offline
de hele tijd eens/oneens topics openen en daarin mensen kleineren is voor zwakke geesten
en bovendien als het regelmatig gebruikt en toch nee kan zegge heb je niet bepaald een zwakke geest hoor

[Dit bericht is aangepast door onzinnigegothic (01-03-2002).]
Oud 01-03-2002, 10:46
Vespasienne
Vespasienne is offline
Citaat:
blondie9999 schreef:
TSSSSS ONEENS!!!BLOWEN DOE IK JUIST ALS IK VET MELIG BEN MET VRIENDINNEN EN DAT GELDT OOK VOOR ZUIPEN!!LEKKER ZAT WORDEN MAAR NIET TE ZAT WANT DAN GA IK KOTSEN EN WORD IK WAKKER MET EEN KATER :-( das minder!!
Je naam zegt genoeg

1 ding!: Laat vrome dwazen in nuchterheid verzinken geen druppel gaat verloren van dat wat wijzen drinken.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 15:02
Neo Hippie
Neo Hippie is offline
Oneens
De grote der aarde: Sheakspear,Freud,Kurt Cobain,Jimmie Hendrix, Jim Morrison
Zaten allemaal zwaar onder de shit
Niet voor zwakken,maar voor mensen die wat anders willen of die worden beperkt door te veel nadenken een uitweg vinden dankzij drugs.

Olè
Oud 07-03-2002, 02:02
drama
drama is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Stelling: Drugs/Alcohol is voor zwakke geesten. De drugs en de alcohol zijn enkel bedoeld om de negatieve eigenschappen te verkleinen of uit te vlakken (zoals depressiviteit, angst, paranoia, minderwaardigsheidscomplexen) en mensen die niet sterven aan excessief gebruik hiervan zullen vroeg of laat inzien hoe leeg zij zijn. Mensen die ieder weekend uitgaan en zich dan volledig volzuipen doen dit enkel om niet toe te hoeven geven aan hun non-gedachten en om niet het onderspit te moeten delven te midden van mensen die wel van zichzelf een leven hebben en uitstraling. Drugs en alcohol moeten worden verboden.

Eens/Oneens

Oneens, je kunt drugs ook gebruiken om eens de normale werkelijkheid te ontglippen, als verkenning van wat er nog meer kan...

Dat heeft niks met zwakte te maken, maar met nieuwsgierigheid naar Meer, en Anders.
Oud 10-03-2002, 11:44
Radijs
Radijs is offline
Iedereen probeert de huidige werkelijkheid te ontvluchten: Fantaseren, dromen enzovoorts. Ik blow afentoe en drink ook afentoe, vind ik fijn, is gezellig. Maar ik denk dat ik dit niet doe om mijn problemen te ontvluchten, ik neem mijn problemen nooit te zwaar op.

Ik zou trouwens mensen nooit op dit soort punten indelen bij zwakkere geesten. Ik zou zoiezo mensen nooit indelen in een hokje.

Radijs

[Dit bericht is aangepast door Radijs (10-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 20:52
meastrecks
meastrecks is offline
[
[b]Stelling: Drugs/Alcohol is voor zwakke geesten.

-definitie van zwakke geesten graag(laag iq,geestelijk gehandicapten,levensgenieters wat wil je nou)

De drugs en de alcohol zijn enkel bedoeld om de negatieve eigenschappen te verkleinen of uit te vlakken (zoals depressiviteit, angst, paranoia, minderwaardigsheidscomplexen)

-drugs en alcohol kan men ook gewoon voor de ervaring en gezelligheid gebruiken het brengt nieuwe delen van jezelf aan het licht
en als je sterke negatieve eigenschappen/gedachtes hebt komen die vaak duidelijker aan het licht onder infloed
dan leer je er mee omgaan ipv negeren!!!
JE STELLING IS OP NIKS GEBASEERD

en mensen die niet sterven aan excessief gebruik hiervan zullen vroeg of laat inzien hoe leeg zij zijn.

-matig gebruik bestaat ook hoor

Mensen die ieder weekend uitgaan en zich dan volledig volzuipen doen dit enkel om niet toe te hoeven geven aan hun non-gedachten en om niet het onderspit te moeten delven te midden van mensen die wel van zichzelf een leven hebben en uitstraling.

-ik kan me idd ook wel irriteren aan mensen die elke week lam zijn of 2-3 keer per week
die hebben volgens mij geen leven
jij scheert al het gebruik over een kam belachelijk je moet je beeld van alcohol echt eens aanpassen

Drugs en alcohol moeten worden verboden.
het word toch wel gebruikt bij verbod word alleen de kwaliteit slechter

-het lijkt erop dat je er bang voor bent
er is echt niks engs aan tenzij je bang bent voor een een of andere duistere zijde van jezelf ofzo

-verruim je wereld beeld eens

-klonk dat niet filosofis

[

[Dit bericht is aangepast door meastrecks (10-03-2002).]
Oud 12-03-2002, 11:20
fsb_b4
fsb_b4 is offline
Als je depresief bent en je gaat aan de drugs om je beter te voelen, pakt het meestal verkeerd uit en wordt het alleen maar erger....

drugs en alcohol versterken je humeur:
melig--> super melig
depresief--> super depresief

je vervlakt (of zoiets) het dus niet...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 11:56
meastrecks
meastrecks is offline
he amaru reageer je nog anders is het natuurlijk geen discusie

durf het aan
Oud 17-03-2002, 16:56
Jantje het Zonnekind
Jantje het Zonnekind is offline
Tijd voor een slotje anderzzzz.
Die jongen is nou al 30 keer op dezelfde (juiste) argumenten onderuitgehaald, hij zit nu weer gewoon op het Kantine forum, zoals altijd.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 19:30
nao
nao is offline
drugs zijn voor mensen die snappen dat de wereld maar saai is

noem voor de lol eens 1 ding dat heel leuk is om te nemen wat NIET slecht voor je is...

altijd maar verantwoord doen wat iedereen doet... doen wat er van je verwacht wordt... nee, ik ga lekker de andere kant op!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2002, 19:44
Günther
Günther is offline
Citaat:
Jantje het Zonnekind schreef:
Tijd voor een slotje anderzzzz.
Die jongen is nou al 30 keer op dezelfde (juiste) argumenten onderuitgehaald, hij zit nu weer gewoon op het Kantine forum, zoals altijd.
mensen kunnen ook verderdiscuseren zonder hem
Oud 18-03-2002, 20:41
Jantje het Zonnekind
Citaat:
black angel schreef:
mensen kunnen ook verderdiscuseren zonder hem

Nee echt?

Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 20:43
Bus_Gemist
Bus_Gemist is offline
drugs wel
teveel alcohol ook
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 21:04
Locke
Locke is offline
Met mate kan het echt geen kwaad paar keer per jaar pilletje coke of weet ik veel wat zal je echt niet naar de klote helpen pas bij veel gebruik merk je het ... maarja jammer genoeg zullen de meeste mensen het nooit snappen en altijd blijven volhouden dat drugs super slecht is ook als je het weinig gebruikt ..
Oud 18-03-2002, 21:31
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Oneens, zuipen is gewoon lekker
Oud 19-03-2002, 08:38
Verwijderd
ik heb geeneens zin om hier op in te gaan! *spuugt op topic* verplaats naar onzin dit!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 17:20
Jantje het Zonnekind
Citaat:
^AmArU^ schreef:

Eens/Oneens

Ga lekker Balkenende stemmen!

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten