Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2002, 13:21
dribble
dribble is offline
Haj,
Ik heb ff een vraag. Ik moet waarschijnlijk anti-depressieva slikken over ene poosje. Waarschijnlijk Prozac (ofzo), maar ik slik ook de pil. Heeft het invloed op elkaar?

BVD
Groetjes.
Oud 28-11-2002, 14:06
Verwijderd
ik denk van niet... zelf heb ik een tijdje seroxat geslikt en die schrijven ze echt niet voor als t invloed heeft op de pil...
of dat met prozac ook zo is weet ik niet, maar als je laat weten dat je de pil slikt houden ze daar rekening mee...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 15:30
sansel
sansel is offline
heb seroxat en prozac allebei geslikt, heb er in ieder geval nooit wat van gemerkt dat het er invloed op zou hebben. hoop nu maar dat het een keer gaat helpen....
Oud 28-11-2002, 18:26
Verwijderd
mjah idd...
ik ben ermee gestopt omdat t niet werkte...
wrom zou ik dan nog verder slikken?
stomme k*tpillen...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 18:29
dawnie
dawnie is offline
inderdaad, maar slik de prozac nog maar 2 weken, heb nog hoop... (eigenlijk niet, maar dat zeggen we niet)
Oud 28-11-2002, 23:20
moenbase
moenbase is offline
Als je het niet zeker weet vraag het dan de gene die het voorgeschreven heeft. Hij/zij kan je vast meer vertellen. (Ook dat je geen alcoholische dranken (meer) mag gebruiken? )
Oud 28-11-2002, 23:23
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
shithead schreef:
mjah idd...
ik ben ermee gestopt omdat t niet werkte...
wrom zou ik dan nog verder slikken?
stomme k*tpillen...
Sommigen slikken paracetamol als 'wondermiddeltje' tegen hoofdpijn. Anderen poetsen hun tanden alleen met Prodent. Zij gaan er vanuit dat het 'werkt', en dat het effect heeft.
Ik denk niet dat het ook echt werken zal wanneer je met die negatieve instelling: "dit werkt toch niet" een 'juist' effect zal krijgen.
Oud 29-11-2002, 21:45
dawnie
dawnie is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Sommigen slikken paracetamol als 'wondermiddeltje' tegen hoofdpijn. Anderen poetsen hun tanden alleen met Prodent. Zij gaan er vanuit dat het 'werkt', en dat het effect heeft.
Ik denk niet dat het ook echt werken zal wanneer je met die negatieve instelling: "dit werkt toch niet" een 'juist' effect zal krijgen.
maakt niet uit, ik was juist wél positief, had echt hoop dat het zou werken, maar nee hoor...
Oud 29-11-2002, 23:12
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
dawnie schreef:
maakt niet uit, ik was juist wél positief, had echt hoop dat het zou werken, maar nee hoor...
Dan gebruikte je het dus als 'wondermiddeltje', ook dat is niet 'goed'
Oud 30-11-2002, 14:05
*** is offline
Citaat:
dawnie schreef:
inderdaad, maar slik de prozac nog maar 2 weken, heb nog hoop... (eigenlijk niet, maar dat zeggen we niet)
houdt moed 't is niet meer dan normaal dat de effecten een paar weken op zich laten wachten...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 19:53
dawnie
dawnie is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Dan gebruikte je het dus als 'wondermiddeltje', ook dat is niet 'goed'
gebruikte het absoluut niet als wondermiddeltje. hoop dat je beseft dat dit nogal l*llig overkomt.
Oud 30-11-2002, 20:13
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
dawnie schreef:
gebruikte het absoluut niet als wondermiddeltje. hoop dat je beseft dat dit nogal l*llig overkomt.
Ik bedoelde het ook meer als in de zin "als ik dít slik, dan gaat het over, en voel ik me weer 'geweldig'".

Net als "gebruik Dreft voor de hele vaat" [rare vergelijking, maar je weet vast wat ik bedoel]
Oud 30-11-2002, 21:16
dawnie
dawnie is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Ik bedoelde het ook meer als in de zin "als ik dít slik, dan gaat het over, en voel ik me weer 'geweldig'".

Net als "gebruik Dreft voor de hele vaat" [rare vergelijking, maar je weet vast wat ik bedoel]
snap wel wat je bedoelt, maar zo is het niet. als je toch alles al geprobeerd hebt, hoop je toch dat een keer iets gaat helpen. en dan zeg ik ook hóóp, ben er nooit vanuit gegaan
Oud 30-11-2002, 21:44
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
dawnie schreef:
snap wel wat je bedoelt, maar zo is het niet. als je toch alles al geprobeerd hebt, hoop je toch dat een keer iets gaat helpen. en dan zeg ik ook hóóp, ben er nooit vanuit gegaan
Vervelend dat het niet echt werkt bij je. Ik denk ook dat de 1 het beter opneemt in de hersenen, dan anderen.
Zelf heb ik het niet zo op pillen, ik bedenk liever een andere oplossing.
Oud 01-12-2002, 13:37
dribble
dribble is offline
ik vind dat allemaal wel fijn, maar slikken jullie de pil en prozac? Want dat was mijn vraag!!! Ik slik de pil en moet prozac, maar moet ik dan stoppen met de pil? Doet de pil het dan niet meer?

Verder, wat zijn de meestvoorkomende bijwerkingen van Prozac? Want ik heb dingen gelezen die mij heel erg hebben afgeschrikt. Ik weet zoiezo nog niet of ik dat wel wel slikken, maar ja. Kmoet maandag naar de kindpsychiater.
BVD
Oud 01-12-2002, 19:19
dawnie
dawnie is offline
Citaat:
dribble schreef:
ik vind dat allemaal wel fijn, maar slikken jullie de pil en prozac? Want dat was mijn vraag!!! Ik slik de pil en moet prozac, maar moet ik dan stoppen met de pil? Doet de pil het dan niet meer?

Verder, wat zijn de meestvoorkomende bijwerkingen van Prozac? Want ik heb dingen gelezen die mij heel erg hebben afgeschrikt. Ik weet zoiezo nog niet of ik dat wel wel slikken, maar ja. Kmoet maandag naar de kindpsychiater.
BVD
als jij maar antwoord op je vrag krijgt he. ik slik dus de pil én prozac. heb niks last van bijwerkingen ofzo..
Oud 01-12-2002, 19:56
dribble
dribble is offline
zo bedoelde ik het niet, echt niet. Tis voor iedereen vervelend als je prozac of welke andere anti-depressieva moet slikke. Ik weet het zelf..
Maar xit gewoon in de stress. Wil eigenlijk niet prozac slikke, maar iedereen vind het het beste. En ik slik ook de pil. En als het kan wil ik dattie gewoon zn werk blijft doen, dus dat ik veilig ben... snappiej.
Sorry als het verkeerd over kwam!
Oud 01-12-2002, 21:58
dawnie
dawnie is offline
Citaat:
dribble schreef:
zo bedoelde ik het niet, echt niet. Tis voor iedereen vervelend als je prozac of welke andere anti-depressieva moet slikke. Ik weet het zelf..
Maar xit gewoon in de stress. Wil eigenlijk niet prozac slikke, maar iedereen vind het het beste. En ik slik ook de pil. En als het kan wil ik dattie gewoon zn werk blijft doen, dus dat ik veilig ben... snappiej.
Sorry als het verkeerd over kwam!
maakt niet uit hoor, snap het wel. ik heb in ieder geval nergens last van gekregen, pil doet nog gewoon zn werk. kan me ook voorstellen dat je er liever gewoon niet aan begint, maar wie weet helpt het wel. ik slaap nu in ieder geval al wel wat beter, heb dus wat meer rust... in ieder geval, sterkte ermee, mocht je nog andere vragen hebben, mag je me ook wel mailen, sandrademoree@hotmail.com
Oud 02-12-2002, 13:13
Secret_girl3
Secret_girl3 is offline
Ík heb zelf ook anti-deprissivia en volgens mijheeft het geen invloed~!!!!!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 13:56
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Als je AD's krijgt wordt er normaal gesproken vantevoren altijd gevraagd of je ook andere medicatie slikt,

Maar anyhow, ik slik prozac, en heb (naderhand) de pil gewoon gekregen.. dusss...... ik zie eigenlijk geen probleem
Oud 02-12-2002, 20:41
dribble
dribble is offline
haaj,
bedankt voor jullie reacties. Prozac en de pil hebben idd geen invloed op elkaar. Maar ik heb net vandaag recept van Zoloft gekregen... Dat heeft ook geen effect op elkaar.
Iig bedankt voor jullie hulp!
Reageren

Regels voor berichten