Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2002, 20:13
ikalto
ikalto is offline
De familie Orouji word naar 5/6 jaar het land uitgezet...
kinderen van 16 en 21 jaar...die hier helemaal ingeburgerd zijn...en niet eens Perzisch (hun oorspronkelijke taal) kan spreken en/of schrijven.
kunnen wij hier niks tegen doen...ik vin het verschrikkelijk!!!!

Oud 08-01-2002, 20:46
Nou wil ik niet lullig zijn, maar het zijn asielzoekers... m.a.w. die moeten terug, zo kan iedereen wel hier blijven, dan wordt het helemaal een ramp.
Oud 08-01-2002, 21:29
Verwijderd
Dit soort gevallen zijn inderdaad heel lullig. Ik kan me goed voorstellen dat het ook ontzettend tegen je rechtsgevoel indruist, net zoals de zaak-Gümüs. En wat ik nu ga zeggen klinkt ontzettend hard maar ik hoop dat je de moeite neemt om ff mee te lezen.

In deze gevallen moet men toch tot uitzetting overgaan omdat anders het hek van de dam is. En dat is geen politiek beladen uitspraak maar een logische constatering. Kijk: deze mensen zijn dus illegaal in Nederland, ze hebben geen verblijfsvergunning kunnen krijgen. Het feit dat hun procedure 5 tot 6 jaar heeft geduurd verandert dat feit niet. Ze moeten er dus uit. Stel dat wij die mensen hier laten omdat 'het zo zielig is'. Dan krijg je eerst mensen die hier al vier jaar zijn. Dan mensen die hier al drie jaar zijn. Dan mensen die hier...voel je 'm? Je moet ergens een grens trekken. En ik vind ook dat, als iemand na vijf jaar nog geen verblijfsvergunning heeft gekregen maar zich duidelijk wel economisch en sociaal kan redden, dat die persoon mag blijven (ofzoiets, daar zouden regels voor gemaakt moeten worden). Maar je moet gewoon érgens een grens trekken...hoe hard en schrijnend het in sommige gevallen ook is
Oud 08-01-2002, 21:33
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Natuurlijk zijn dit geen leuke berichten maar toch moeten ze uitgezet worden. Ze hebben zelf deze asielprocedure aanvaard en moeten zich dus ook gewoon aan de regels houden, die zijn er namelijk niet voor niets.
Oud 08-01-2002, 23:10
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
ikalto schreef:
kinderen van 16 en 21 jaar...die hier helemaal ingeburgerd zijn...en niet eens Perzisch (hun oorspronkelijke taal) kan spreken en/of schrijven.
Dat zal best. Over die "taal niet kunnen spreken" heb ik overigens zo mijn twijfels.
Er bestaat ook nog zoiets als een Vluchtelingenverdrag. Daarin staat duidelijk vermeld dat vluchtelingen terug dienen te keren als er geen reden meer is voor hun vlucht. Dat lijkt mij ook héél redelijk.
Het zou immers belachelijk zijn als al die z.g. vluchtelingen (minder dan 5% is echt) permanent in ons kleine en overbevolkte landje zou mogen blijven. Daarvoor is dit landje een paar maten te klein.....

Oud 08-01-2002, 23:14
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Het zou immers belachelijk zijn als al die z.g. vluchtelingen (minder dan 5% is echt)
Nee, minder dan 5% vallen onder de regels om erkend te worden als politiek vluchteling. Dat wil beslist niet zeggen dat dan ook id 95% nep is, dat snap zelfs jij toch nog wel?

Edit: typo
Oud 09-01-2002, 10:20
Isa
Isa is offline
Citaat:
ikalto schreef:

helaas kun je daar niks tegen doen nee. dat krijg je met al die regels en al dat bureaucratische gezeik waar ons land zo vol van is.
Oud 09-01-2002, 11:29
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Ik weet niet of het er nu veilig is of niet? Maar mocht het er nu veilig zijn dan vind ik het volkomen terecht dat ze het land uit worden gezet.

Oud 09-01-2002, 11:39
Isa
Isa is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
Ik weet niet of het er nu veilig is of niet? Maar mocht het er nu veilig zijn dan vind ik het volkomen terecht dat ze het land uit worden gezet.

o, werd jij maar het land uitgezet naar een ander land war zogenaamd je thuisland is maar dat je in feite helemaal niet kent en waarvan de de taal nauwelijks spreekt.

Oud 09-01-2002, 11:44
PV
PV is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
o, werd jij maar het land uitgezet naar een ander land war zogenaamd je thuisland is maar dat je in feite helemaal niet kent en waarvan de de taal nauwelijks spreekt.
Als je 10/11 jaar bent kan je toch wel praten lijkt me, en ken je je land/omgeving heus wel.
Oud 09-01-2002, 11:44
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Citaat:

Dit vind ik een hele domme redenering! Iemand komt hier 'tijdelijk' om dat het in het vaderland niet veilig is, als het er dan weer veilig is, dan heb je een stel linkse mensen die zegt: 'ach jullie zijn hier nu al een tijdje, en jullie zijn al zo gewend aan de taal etc., dus blijf hier maar lekker'.
Dat vind ik gewoon een belachelijk excuus. Ik vraag me de eigen af, wanneer ze de asielzoekers uit Joegoslavie etc., weer terugsturen? Daar zit ik nog steeds op te wachten.
Oud 09-01-2002, 12:09
Isa
Isa is offline
Citaat:
Dit vind ik een hele domme redenering!

en die van jou is een egoistische onverschillige sadistische primietieve
meedogenloze onmenselijke redenering.

Iemand komt hier 'tijdelijk' om dat het in het vaderland niet veilig is, als het er dan weer veilig is, dan heb je een stel linkse mensen die zegt: 'ach jullie zijn hier nu al een tijdje, en jullie zijn al zo gewend aan de taal etc., dus blijf hier maar lekker'.

alsof zo'n kind van 11(nu 16) iets te zeggen heeft over wel of niet vluchten, dat hebben de ouders besloten en daar is dat kind nu de dupe van. nederland is nog lang niet vol.

Dat vind ik gewoon een belachelijk excuus. Ik vraag me de eigen af, wanneer ze de asielzoekers uit Joegoslavie etc., weer terugsturen? Daar zit ik nog steeds op te wachten.

nooit, hoop ik, tenzij uit eigen keus.
Oud 09-01-2002, 13:34
KIXd3
KIXd3 is offline
Cultuurmengeing is altijd beter.
Oud 09-01-2002, 14:30
Dj Pjotr
Dj Pjotr is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dit soort gevallen zijn inderdaad heel lullig. Ik kan me goed voorstellen dat het ook ontzettend tegen je rechtsgevoel indruist, net zoals de zaak-Gümüs. En wat ik nu ga zeggen klinkt ontzettend hard maar ik hoop dat je de moeite neemt om ff mee te lezen.

In deze gevallen moet men toch tot uitzetting overgaan omdat anders het hek van de dam is. En dat is geen politiek beladen uitspraak maar een logische constatering. Kijk: deze mensen zijn dus illegaal in Nederland, ze hebben geen verblijfsvergunning kunnen krijgen. Het feit dat hun procedure 5 tot 6 jaar heeft geduurd verandert dat feit niet. Ze moeten er dus uit. Stel dat wij die mensen hier laten omdat 'het zo zielig is'. Dan krijg je eerst mensen die hier al vier jaar zijn. Dan mensen die hier al drie jaar zijn. Dan mensen die hier...voel je 'm? Je moet ergens een grens trekken. En ik vind ook dat, als iemand na vijf jaar nog geen verblijfsvergunning heeft gekregen maar zich duidelijk wel economisch en sociaal kan redden, dat die persoon mag blijven (ofzoiets, daar zouden regels voor gemaakt moeten worden). Maar je moet gewoon érgens een grens trekken...hoe hard en schrijnend het in sommige gevallen ook is

precies, de spijker op z'n kop...helemaal mee eens.... en dan nog wat, die oudste is 21 jaar en 6 jaar geleden hierheen gekomen...was toen dus 15 en kan geen arabisch? da's apart...
Oud 09-01-2002, 15:36
ikalto
ikalto is offline
bedankt voor jullie reacties...
aan de ene kant ben ik het hier mee eens...
maar als je er zolang over doet...die asielzoekersprocedure... dat het meer dan 6 jaar duurt...
najah..ze hadden al een keer eerder een asiel-aanvraag ingedient...die was afgewezen, maar nu nog eentje en die is nog bezig..maar ze moeten nu wel het AZC Dronten uit... en het duurt niet lang of ze moeten dus het land uit.
Wat 'nare man' zegt da snap ik ook wel... dat daarna iedereen zich gaat vergelijken eerst die van 6 jaar, dan 5 ... dan 4...
maar toch...!!!
de familie Gumus was nog veel erger...dat verhaal ken ik niet helemaal, ik weet wel dat ze het land uitgezet zijn na .. jaar hier wonen...!

En toch... die mensen die wonen hier, de oudste dochter van 21 jaar heeft hier haar opleiding afgemaakt en is nu tandartsassistente...
ik vin het verschrikkelijk !
Oud 09-01-2002, 15:42
The Wanderer
The Wanderer is offline
Citaat:
ikalto schreef:
bedankt voor jullie reacties...
aan de ene kant ben ik het hier mee eens...
maar als je er zolang over doet...die asielzoekersprocedure... dat het meer dan 6 jaar duurt...
najah..ze hadden al een keer eerder een asiel-aanvraag ingedient...die was afgewezen, maar nu nog eentje en die is nog bezig..maar ze moeten nu wel het AZC Dronten uit... en het duurt niet lang of ze moeten dus het land uit.
Wat 'nare man' zegt da snap ik ook wel... dat daarna iedereen zich gaat vergelijken eerst die van 6 jaar, dan 5 ... dan 4...
maar toch...!!!
de familie Gumus was nog veel erger...dat verhaal ken ik niet helemaal, ik weet wel dat ze het land uitgezet zijn na .. jaar hier wonen...!

En toch... die mensen die wonen hier, de oudste dochter van 21 jaar heeft hier haar opleiding afgemaakt en is nu tandartsassistente...
ik vin het verschrikkelijk !
Daarmee ben ik het eens. Bij die procedures zijn het altijd de kinderen die het hardst vallen. Op dat gebied zou het veel beter georganiseerd moeten worden.

Oud 09-01-2002, 16:00
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Daar ben ik het mee eens.

Maar, Perzie?

Ik neem aan dat je dan Iran bedoelt?

Iran is nou niet bepaald veilig.
http://www.cia.gov/cia/publications/...k/geos/ir.html
Lees dat maar eens door.

De politieke partijen...
Assembly of the Followers of the Imam's Line, Freethinkers' Front, Islamic Iran Participation Front, Moderation and Development Party, Servants of Construction Party, Society of Self-sacrificing Devotees

...

Internet service available but limited to electronic mail to promote Iranian culture.

Iran, veilig?

Mensen uit bv Joegoslavië kunnen overigens terug, maar die zouden ook kunnen blijven.
Ik zou het daar niet een veilige situatie noemen.
Eerst moet er weer enige orde in het land zijn, de voorzieningen moeten worden hersteld, en dán kan een mogelijke (gedwongen) terugkeer worden besproken.
Oud 09-01-2002, 16:26
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
<knip>

A: Cut the pagebreaks.
B: Géén CNN/CIA/FBI oid als bron, en al helemaal niet als statistische bron.
C: 'Veilig' is een relatief begrip, en bovendien hangt het ook erg af van je eigen omstandigheden.
D: Voor de pas driemiljoenste keer, hoe wil jij mensen terugsturen?
Oud 06-07-2006, 00:37
Nighthawq
Nighthawq is offline
Het iraanse team is ook uit Duitsland gezet.
Oud 06-07-2006, 02:42
Supreme Dutch
Ondertussen in Iran..

Hoe zou het gaan met deze mensen?
Oud 06-07-2006, 04:47
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Nighthawq schreef op 06-07-2006 @ 01:37 :
Het iraanse team is ook uit Duitsland gezet.
Aaaah, ga alsjeblieft weg.
Oud 06-07-2006, 05:25
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-01-2002 @ 22:29 :

Ik kan je volgen. Maar wordt het dan niet eens tijd dat we zorgen dat het in de rest van de wereld ook wat leuker wordt? Komen er ook minder asielzoekers!!!
Oud 06-07-2006, 07:10
Tiño
Tiño is offline
wordt het niet eens tijd dat er iets gedaan wordt tegen het uppen van jaren oude topics
Oud 06-07-2006, 08:44
Relief
Relief is offline
Wie stemt voor???

Stelling:

Nighthawq moet gebanned worden!

OF

Nighthawq moet onthoofd worden!

Vond het trouwens raar dat er zoveel gebannede mensen hier zaten. Blijkt het opeens een topic te zijn van 4 jaar geleden.
Oud 06-07-2006, 08:49
Supreme Dutch
Citaat:
Relief schreef op 06-07-2006 @ 09:44 :
Nighthawq moet gebanned worden!

OF

Nighthawq moet onthoofd worden!
Doe is even lief.. Die vent is gewoon nieuw.. Misschien wistie niet dat "uppen" not done is..
Advertentie
Oud 06-07-2006, 08:54
Relief
Relief is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 06-07-2006 @ 09:49 :
Doe is even lief.. Die vent is gewoon nieuw.. Misschien wistie niet dat "uppen" not done is..
oh kom op man. Zijn opmerkingen slaan gewoon nergens op. Als hij iets zinnigs te melden had, dan deed hij dat. Maar dat gebeurde dus niet. En trouwens, zo serieus ben ik ook niet. Ik hou niet van onthoofding. HEb liever dat iemand levend wordt verbrand.
Oud 06-07-2006, 10:41
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Isa schreef op 09-01-2002 @ 12:39 :
Beetje besides the point. Ik ben het er helemaal mee eens dat die procedures geen 5 jaar moeten kosten maar max een half jaar (maar dat is ambtenarij, alles duurt daar lang), maar dat neemt niet weg dat er gewoon regels gesteld zijn waar men zich aan moet houden. Als je dat niet doet is, zoals al gezegd, het hek van de dam.

Citaat:
Tiño schreef op 06-07-2006 @ 08:10 :
wordt het niet eens tijd dat er iets gedaan wordt tegen het uppen van jaren oude topics
Oh, oops
Oud 06-07-2006, 12:51
Magican
Magican is offline
Boter

Oud 06-07-2006, 13:43
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 06-07-2006 @ 06:25 :
Ik kan je volgen. Maar wordt het dan niet eens tijd dat we zorgen dat het in de rest van de wereld ook wat leuker wordt? Komen er ook minder asielzoekers!!!
Wat hebben wij met regimes in de rest van de wereld te maken?
Daar hebben wij net zo veel over te zeggen als dat ik wat over jouw slaapkamer te zeggen heb.
Oud 06-07-2006, 15:43
Nighthawq
Nighthawq is offline
Ben ik weer de enige die ontopic bleef met m'n post.
Oud 06-07-2006, 15:44
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Nighthawq schreef op 06-07-2006 @ 16:43 :
Ben ik weer de enige die ontopic bleef met m'n post.
Jij bent ook de enige die 4 jaar oude topics upt van uit het niets.
Oud 06-07-2006, 15:52
Nighthawq
Nighthawq is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 06-07-2006 @ 16:44 :
Jij bent ook de enige die 4 jaar oude topics upt van uit het niets.
Iran is zwaar in het nieuws en dit in combinatie met Verdonk die graag mensen uit wil zetten is het aardig actueel. Met een nieuw topic zou men nog minder blij zijn.
Oud 06-07-2006, 16:06
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Nighthawq schreef op 06-07-2006 @ 16:52 :
Iran is zwaar in het nieuws en dit in combinatie met Verdonk die graag mensen uit wil zetten is het aardig actueel.
Iran in het nieuws? Mwoah, de laatste weken niet echt eigenlijk.

Verdonk die graag mensen uit wil zetten? Denk je dat dat een hobby van dr is? Denk je dat ze dat leuk vind? Denk je dat onze wet dat niet voorschrijft?
Is het niet zo dat Verdonk duizenden mensen die onder paars nooit uitsluitsel hebben gekregen over hun status toch maar een verblijfsvergunning gegeven heeft?
Is het niet zo dat Verdonk zich door tientallen duizenden dossiers heen moest worstelen welke van vele jaren opgestapeld lagen wegens gebrek aan een minister die de wet ten uitvoer durfde te brengen?
Is het niet zo dat er procentueel gezien onder verdonk minder mensen zijn uitgestuurd en meer een verblijfsvergunning hebben gekregen dan onder voorgaande kabinetten?

Get your facts straight dude.
Oud 06-07-2006, 16:13
Nighthawq
Nighthawq is offline
Ik ben straighter dan bepaalde mods hier poepstampers zijn, maar wil Verdonk die 26k soms in Nederland laten? Weinig problemen hier met Verdonk trouwens, maar aangezien ze haar baan vast leuk vindt heeft ze vast ook wel plezier in het uitzetten.
Oud 06-07-2006, 18:11
Nona
Nona is offline
Erg nostalgisch hoor.

Regels voor berichten