Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2001, 10:46
Isa
Isa is offline
subject lijkt me duidelijk. brand maar los.
ik vind het onzin. ik beslis zelf wel of ik werk of niet en als ik werk, dan wil ik er wel geld voor krijgen. verplicht vrijwillig, wat een onmogelijke paradox.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2001, 10:48
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
subject lijkt me duidelijk. brand maar los.
ik vind het onzin. ik beslis zelf wel of ik werk of niet en als ik werk, dan wil ik er wel geld voor krijgen. verplicht vrijwillig, wat een onmogelijke paradox.
Ben het helemaal met je eens. Als men toch wil dat het moet gebeuren, dan kunnen gevangenen, indien mogelijk, dit werk wel doen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 10:57
Isa
Isa is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
Ben het helemaal met je eens. Als men toch wil dat het moet gebeuren, dan kunnen gevangenen, indien mogelijk, dit werk wel doen.

nou ik laat liever geen ex-(kinder)verkrachter los op zorginstellingen.

Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 11:01
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:

nou ik laat liever geen ex-(kinder)verkrachter los op zorginstellingen.

Daarom zei ik ook "indien mogelijk".
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 11:06
RalF Inbar
RalF Inbar is offline
rot op

bepaal ik zelf wel.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 11:07
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
opzich niet zo'n gek idee, maar ik vind wel dat het dan betaald moet worden.
Oud 20-12-2001, 11:30
Unexplained
Unexplained is offline
Omdat de meesten hier in die doelgroep zitten, zullen ze tegen zijn.

Maar ik kijk liever naar de voordelen. En dan vind ik het een prima statement.

Overigens loopt Pim Fortuyn ook met dit idee rond.
Oud 20-12-2001, 11:32
Regalk
Regalk is offline
Pff, onzin, ik ga echt niet werken zonder betaald te worden. Misschien ga ik dat wel ooit doen, maar niet als het me verplicht wordt en ik bepaal zelf wanneer ik het doe
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 11:34
MissCzechMeOut
jullie voelen je allemaal te goed alleen omdat het dan verplicht zou zijn.
dat is waar jullie op tegen zijn, wees sociaal, help de mensen die het nodig hebben, al is het maar tegen een kleine vergoeding.
Oud 20-12-2001, 14:13
Isa
Isa is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
dat is waar jullie op tegen zijn, wees sociaal, help de mensen die het nodig hebben, al is het maar tegen een kleine vergoeding.

komt het ook bij sommige mensen op dat sommige van ons jongeren zelf net zo veel hulp nodig hebben dan de mensen die we moeten gaan helpen als zoiets eenmaal verplicht is?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 14:22
MissCzechMeOut
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Citaat:
Tweety2k schreef:

komt het ook bij sommige mensen op dat sommige van ons jongeren zelf net zo veel hulp nodig hebben dan de mensen die we moeten gaan helpen als zoiets eenmaal verplicht is?
jup, ook dat, en later als je ouder wordt heb je ook hulp nodig.
En mensen vertikken het om bijv. 1 keer per week paar uurtjes verplicht iets te doen, kijk naar andere landen waar kinderslavernij is, die hebben ook niks voor het kiezen.
En nou zijn er zeker weer van die gasten die nu gaan zeggen, "ja, maar dat is daar, en dat hebben we hier niet"
bullshit.
Ik vind het wel goed voor de maatschappij zodat jongeren ook kennis kunnen maken met "de andere kant"
i.p.v. alleen lol hebben, zuipen, blowen, computeren o.i.d.
Oud 20-12-2001, 15:16
Lateralus
Lateralus is offline
ONZIN!! iets dat vrijwillig is, is niet niet verplicht. ik heb al nauwlijks vrije tijd, en de tijd die ik nog heb ga ik dan niet spenderen aan vrijwilligerswerk.
ik heb wel wat beters te doen: betaald werk!
laat iemand die 4 ton per jaar verdient maar in z'n vrije tijd vrijwilligrswerk doen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 15:26
MissCzechMeOut
Citaat:
System of a Deftone schreef:
ONZIN!! iets dat vrijwillig is, is niet niet verplicht. ik heb al nauwlijks vrije tijd, en de tijd die ik nog heb ga ik dan niet spenderen aan vrijwilligerswerk.
ik heb wel wat beters te doen: betaald werk!
laat iemand die 4 ton per jaar verdient maar in z'n vrije tijd vrijwilligrswerk doen.
je hebt nauwelijks vrije tijd, jezus kind, je bent pas 16, je doet net of je een zakenman van philips bent ofzo.
Oud 20-12-2001, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef:
je hebt nauwelijks vrije tijd, jezus kind, je bent pas 16, je doet net of je een zakenman van philips bent ofzo.

Nu moet ik inspringen! Vorig jaar (4havo) had ik het te druk. School&werk&sport. School is verplicht, als je niet werkt wordt je raar aangekeken en ik moest van m'n ouders sporten. Dat heb ik een jaar volgehouden. Mijn dagen zagen er ongeveer zo uit: opstaan, hond uitlaten, school, huiswerk, werk of huiswerk of sport, slapen. Als ik een uur of twee vrij had in de week (ja, het weekend ook meegerekend!), was ik al dolgelukkig. Dan kroop ik eerder in bed, ik was gewoonweg kapot! De vakanties waren iets beter: leren, po maken, werk en ongeveer een uur of twee per dag rust. Op het einde van het schooljaar was ik zo op, dat ik van de de laatste maand niks mee heb gekregen. Ik zat alleen maar suf voor me uit te staren. Toen het eindelijk vakantie was, heb ik twee of drie weken alleen maar plat op bed gelegen, ik voelde me doodziek en was doodmoe. Daarna begon ik weer energie te krijgen. Ik heb voor dit jaar besloten het rustiger aan te doen (wil niet opraken voor m'n examens), dus ik heb sport gehalveerd en ben met werken gestopt. Nu zit ik er over te denken om weer te gaan werken (wie weet nog iets in de buurt van Enschede???), ik heb het op school rustiger gekregen.
Ik wil zo'n jaar nooit meer meemaken. Ik kan me voorstellen dat mijn situatie anders is dan die van System of a Deftone, maar je geeft een stilzwijgend argument dat 16-jarigen tijd te over hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 16:03
Verwijderd
Zoals op tv al gezegd werd: 'moeten' en 'vrijwillig' passen niet bij elkaar.

Je zou het wél kunnen zien als een project voor middelbare scholen, lijkt me. Dat er dan een lijst wordt gegeven waarop een aantal keuzes staan. Zo kan iedereen kiezen welk soort werk het meest bij hen past en dan als compensatie een cijfer op je rapport...
Lijkt me wel fair... Maar je moet niet gedwongen worden iets te doen waar je geen zin in hebt.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 16:13
RuffThugg
RuffThugg is offline
Moet is niet vrijwillig idd.

Ik vind het echter geen slecht idee dat jongeren zoiets gaan doen wat nu als "vrijwilligerswerk" wordt bestempeld.
Betaal ze er dan alleen voor.
Want jongeren hebben ook inkomsten nodig en die gaan ze niet opgeven.
Dus ga het betalen.
Klaar.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 08:18
Stier17
Stier17 is offline
Het zou wel goed voor de maatschappij zijn, MAAR dan moeten ze er wel voor zorgen, dat wij iets minder lang aan ons schoolwerk hoeven te zitten, want anders kan het gewoon niet.
Oud 21-12-2001, 09:12
Verwijderd
Buiten schooltijd vind ik het nu met die tweede fase niet kunnen. Op de mavo hebben ze wel dat soort projecten, stages noemen ze het dan, maar 'k vind het op het zelfde neer komen. Ze lopen dan een aantal weken 1 dag per week ofzo stage (verschilt beetje per school), dat vind ik op zich wel goed, de maatschappij maakt kennis met jongeren en jongeren met de maatschappij.

Vrijwillig en moeten hoort niet bij elkaar, noem het dan maar gewoon stage, stage en moeten gaat prima in één zin.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 17:47
Ninnoc
Ninnoc is offline
als jongeren met ongemotiveerde rotkoppen in een bejaardehuis moeten rond lopen lijkt me dat voor geen van beide partijen bevordelijk.

Verder herken ik me in Dutcheck. Ik zit in mijn examenjaar vwo en werk op zaterdag en 2 middagen in de week, 1 avond sporten en de rest huiswerk maken en slapen. Op zondag lig ik vaak de hele dag in mijn bed omdat ik te moe ben en daardoor stel ik schoolwerk uit waardoor ik dat doordeweek moet inhalen.

Nee ik zou niet weten waar ik mijn tijd vandaan moet halen.

Oud 21-12-2001, 18:39
J-roen
J-roen is offline
Verplichten werkt vaak averechts, zeker bij jongeren. Verplichten leidt bij sommigen ook tot demotivatie en das ook niet echt de bedoeling.
Ik ben het met Kenny eens, ik bepaal zelf of ik wil werken te ja of te nee....
Oud 22-12-2001, 11:10
Fessuoy
Fessuoy is offline
Haha, nog zo een dom voorstel. Proberen ze die jongeren soms agressief te maken? In deze tijd met de 2e fase heb je echt geen tijd voor dit soort Bull-shit en geld heb je zeker hard nodig. Hebben ze laatst dan niet het nieuws gezien: Jongeren staan steeds hoger in de schulden.

Er zijn genoeg jongeren die overal werk proberen te zoeken om maar aan geld te kunnen komen en dan wil je die vrijwilligerswerk laten doen?

En je gaat toch geen vrijwilligers werk doen in een bejaardetehuis doen terwijl je collega die daar ook werkt wel betaald krijgt?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Fessuoy schreef:
En je gaat toch geen vrijwilligers werk doen in een bejaardetehuis doen terwijl je collega die daar ook werkt wel betaald krijgt?
Er zijn zat mensen, en ook volwassenen, die dat wel doen.
Zo gek is dat dus niet.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 11:23
Fessuoy
Fessuoy is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Er zijn zat mensen, en ook volwassenen, die dat wel doen.
Zo gek is dat dus niet.
Ja, maar als volwassene zou ik dat even goed niet doen. Jij werkt voor niets en doet hetzelfde als iemand die wel betaald krijgt.

Ik ken iemand die 'stage' loopt op een school en precies hetzelfde doet als een leraar. Leraar zit op z'n luie reet koffie te drinken en geld te vangen en 'stage' loper moet het werk doen voor niets. DAAR LEER JE TENSLOTTE VAN TOCH!?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 11:30
Verwijderd
Dat jij het niet doet maakt het nog niet tot ietes raars.

Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 11:47
Verwijderd
*piep* Ideetje...
Geef een beloning 'in natura' (niet doordenken ). Iets als een boekverslag minder voor x uur werk of een ckv-opdracht afkopen. Ik denk dat je dan ineens heel veel vrijwilligers krijgt...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2001, 11:50
Fessuoy
Fessuoy is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dat jij het niet doet maakt het nog niet tot ietes raars.

Ok, ik doe het niet, maar ik reageer op de stelling. En dan ga je dit toch niet opeens zeggen? Het is trouwens wel een goede reden om geen vrijwilligerswerk te doen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 13:49
The Wanderer
The Wanderer is offline
dat 'verplicht'zit niemand lekker, als ze dat nou eens veranderen in 'de mogelijkheid'
Oud 22-12-2001, 14:27
Light
Light is offline
Citaat:
The Wanderer schreef:
dat 'verplicht'zit niemand lekker, als ze dat nou eens veranderen in 'de mogelijkheid'
wat een onzin. 'de mogelijkheid' bestaat namelijk al. iedereen kan zo vrijwilligerswerk gaan doen. maar dat gebeurt nu dus niet, en daarom vind M v. Dam
dat we het moeten verplichten. (waar ik het niet mee eens ben.)

Oud 23-12-2001, 23:56
Zinloos?
Zinloos? is offline
Mits de hoeveelheid leerwerk ervoor aangepast wordt is dit zeer goed mogelijk. Trouwens als die tniet het geval is is het nog steeds mogelijk om jongeren in te zetten, aangezien het loon van een jongere een stuk lager is dan dat van een volwassene...
Oud 24-12-2001, 00:31
Maffie
Maffie is offline
Ik zie niet in waarom jongeren op moeten draaien voor de gierigheid van ouderen, als ze zo graag willen dat al die karweitjes gedaan worden, laat ze er dan verdomme gewoon voor betalen.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 10:19
italianboy
italianboy is offline
ik ga meedoen met handje helpen

1 uur in de week een ander helpen..

dat is toch geen moeite??
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 10:45
Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Nu moet ik inspringen! Vorig jaar (4havo) had ik het te druk. School&werk&sport. School is verplicht, als je niet werkt wordt je raar aangekeken en ik moest van m'n ouders sporten. Dat heb ik een jaar volgehouden. Mijn dagen zagen er ongeveer zo uit: opstaan, hond uitlaten, school, huiswerk, werk of huiswerk of sport, slapen. Als ik een uur of twee vrij had in de week (ja, het weekend ook meegerekend!), was ik al dolgelukkig. Dan kroop ik eerder in bed, ik was gewoonweg kapot! De vakanties waren iets beter: leren, po maken, werk en ongeveer een uur of twee per dag rust. Op het einde van het schooljaar was ik zo op, dat ik van de de laatste maand niks mee heb gekregen. Ik zat alleen maar suf voor me uit te staren. Toen het eindelijk vakantie was, heb ik twee of drie weken alleen maar plat op bed gelegen, ik voelde me doodziek en was doodmoe. Daarna begon ik weer energie te krijgen. Ik heb voor dit jaar besloten het rustiger aan te doen (wil niet opraken voor m'n examens), dus ik heb sport gehalveerd en ben met werken gestopt. Nu zit ik er over te denken om weer te gaan werken (wie weet nog iets in de buurt van Enschede???), ik heb het op school rustiger gekregen.
Ik wil zo'n jaar nooit meer meemaken. Ik kan me voorstellen dat mijn situatie anders is dan die van System of a Deftone, maar je geeft een stilzwijgend argument dat 16-jarigen tijd te over hebben.

situatie is precies gelijk. ik doe ook aan de 2e fase, werk ook en sport ook. ik was ook opgebrand aan het eind van vorig jaar.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 19:14
Verwijderd
hoe denken ze daar tijd voor vrij te maken
ik heb 't toch echt al druk zat
en ik vind school belangrijker als (vermoed ik) vrij hersenloos vrijwilligerswerk.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 17:54
mellymen
mellymen is offline
DAt slaat dus echt nergens op je maakt zelf toch wel uit of je vrijwillergers werk gaat doen!! En trouwens sommige mensen werken al en zitten nog op school dus die hebben het al zo druk en dan ook nog eens vrijwillergerswerk doen!! Zijn ze van de pot gepleurd ofzo!!
Oud 04-01-2002, 22:41
marlies
marlies is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:

en wanneer zou ik dat dan moeten doen?? Ik ga mijn sport er niet voor opgeven en ik steek nu eenmaal veel tijd in school, omdat ik veel van mijzelf eis.

Oud 05-01-2002, 10:35
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef:
hoe denken ze daar tijd voor vrij te maken
ik heb 't toch echt al druk zat
en ik vind school belangrijker als (vermoed ik) vrij hersenloos vrijwilligerswerk.
Vrijwilligerswerk is juist niet hersenloos. Bij hersenloos denk ik aan bierflesjescontroleur bij de Grolsch of ander lopende-bandwerk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten