Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2002, 21:43
Fade of Light
Fade of Light is offline
http://members.lycos.nl/fadeoflight/afdruk.zip

als ie het niet doet eerst naar members.lycos.nl/fadeoflight/ gaan en dan op afdruk klikken of rechtermuisknop - save as....

uitpakken en voila 5 plaatjes, all made in max

vragen? nee ? mooi
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2002, 22:38
Verwijderd
De vraag is: willen wij dat wel?

Nee ok, ik heb ze even bekeken en ik heb het volgende bedacht:

caustictest3:

Kleurig, maar niet echt interessant of representatief om je 3dmax skills mee te laten zien.

guillotine:

Qua model goed, niet bijzonder ingewikkeld, maar degelijk. Textures te eentonig. En die balken onder en boven met Brazil Rendering System verneuken het hele plaatje.

hehe2:

Mooi uitvindersmachineglazenbolgeval. Lijkt zo een fratseltje uit de Myst serie. Heeft dus wel wat

journey:

Verreweg de mooiste, door de kleurrijke textures. Als ik me niet vergis is die hele landkaart met de middeleeuwse tekeningen één texture? Wat dat betreft dus niet echt moeilijk om te maken, maar dat maakt in dit geval niets uit.

rose-necklace:

Beetje standaard, was nog iemand anders die ook zo'n hanger had gemaakt. Het is dus van een tutorial? Toch wel mooi en sfeervol gerenderd.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 23:01
Fade of Light
Fade of Light is offline
ah dank voor de onderbouwde reactie

Mijn reacite op jouw reactie

caustictest:

klopt, het was ook puur bedoeld als kleurencombinatietesten en compositie. Verder heeft het zeker wat betreft modelling en texturing skills, vrij weinig nut

Overigens wil een moeilijk model niet meteen zeggen dat iets goed is, en een makkelijk model "slecht"

guillotine: klopt over de texture van het hout. Ook uitgerekt op sommige plaatsen en te glanzend. Ik was te luit om er een goede scene omheen te maken, het metaal realistischer te maken en de balken van brazil weg te knippen (naja beetje reclame voor splutterfish mag wel he? )

journey:

map is inderdaad 1 simpele texture, wat in zijn functie voldoet, dus ik zou niet weten waarom ik het moeilijker zou moeten maken

rendertijd was veelstelang omdat ik toen nog niet bezig had gehouden met optimalisatie. Overigens heb ik in deze scene het meeste tijd ooit gestoken EN heeft ie meegedaan in een geen-prijzen-wedstrijd.

rose-neclace:

hanger niet gemaakt a.d.h.v een tutorial, maar de vorm is nou niet bepaald een tutorial waard, zeker niet als je al wat langer met een 3dprogramma bezig bent
Ook vanwege mijn langzame bak heb ik deze niet opnieuw willen aanpassen en renderen.
Belangrijkste van deze scene was HDRI belichting en reflecties testen. En die klere roos maken... natuur maken sucked

en zoals ik zei, bedankt voor de reactie, als ik een van de scenes nog (kan) aanpas(sen) a.d.h.v de kritiek, zal ik um opnieuw posten
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 23:39
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
caustictest3:
hmm wel grappig die weerspiegeling, maar voor de rest verschrikkelijk saai wel leuk perspectief though

guillotine:
koel dat van die textures valt me niet direct op, het metaal is niet mooi, lijkt ook een beetje scheef (niet recht naar beneden aan de zijkanten).. touw is ok, ik zou het metaal ook groter maken, of sowieso de guillotine breder saaie achtergrond ja, maar wel een koel object, al lijkt het meer op een bureau-size schavot

hehe2 (glazen bol):
Mooi saaie achtergrond, maar de houder is heel mooi de bol zelf doet wat onnatuurlijk aan, maar dat komt misschien mede door de achtergrond (heeft ie de goeie brekingsindex? (kan je dat instellen in 3dsmax?))
De weerspiegeling in het onderste deel van de houder is mooi

journey:
(waarom heb je gif en jpg erin zitten?) hmm ik vind m niet echt geweldig, de achtergrond is koel, de binnenkant van het kompas is mooi, maar voor de rest ziet het materiaal eruit als plastic dat net uit de fabriek komt, kan je daar niet meer aan doen? als dat realistisch zou zijn, zou deze wel heel vet zijn

rose-neclace:
hmmja beetje standaard plaatje idd misschien, maar aan de andere kant ziet het hart er heel mooi realistisch uit, en respect voor de roos, ik vind m heel mooi geworden nog niet natuurgetrouw genoeg, maar dat lijkt me ontzettend moeilijk op een computer, dan moet je m ook de goeie textures op de blaadjes geven en de blaadjes dunner maken, en zorgen dat je ook kan zien dat ie op de blaadjes ligt, maar ik vind m toch heel mooi (en k zou het niet kunnen )

anyway: je bent goed, respect, ga zo door
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 15:16
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ook hier, vele dank voor het commentaar:

guillotine: jah ik zit altijd met verhoudingen te kloten, waardoor het eerder een klein model lijkt dan werkelijkheid grr

hehe2 (bol):
brekeingsindex (IOR = index of refraction) is zeer zeker in te stellen. ik zal de scene zelf nog eens inladen en kijken of de IOR overeenkomt met de realistische waarde van IOR van glas, maar ik betwijfel of ik daar niet opgelet heb.

journey:
gif en jpg zaten erin omdat deze plaatjes in een fotowinkel zijn afgedrukt en ik niet wist welke goed zou zijn. Overigens waren ze nog niet goed genoeg (te klein en kwaliteit niet genoeg), alhoewel ze wel zijn afgedrukt, maar ik heb het resultaat nog niet
Ik zal eens kijken of de ik nieuwe reflectie en lichtechnieken van rose neclace op de journey scene kan toepassen. reflectie bepaalt immers een groot deel van het realisme van het reflecterende metaal. Ook hier, mocht ik dit opnieuw doen dan zal ik um neerposten (al ben ik bang dat ik de oorspronkelijke textures (bitmaps die gebruikt zijn) niet meer terug kan halen.)

tnx for the comments
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten