Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
mja nou het probleem is dat ik 5 jaar geleden, met me pa een 50 meter lange kabel heb lopen graven, van kantoor naar huis, en dat is dus coax, 1. dat heeft altijd goed gewerkt, op xp heeft het ook goed gewerkt (vorige x dat het werkte, en 2. 50 meter kabel vervang je niet 1,2,3 in UTP o.i.d
dus nu heb ik hem ff thuis neergezet, met een korte kabel. de kabels zijn idd goed afgesloten. software is ook geinstalleerd. ik snap het niet, want pingen werkt niet naar elkaar, maar wel op eigen pc. in het netwerk zien alle 2 de computers ook alleen maar zichzelf , en niet de andere. echt het heeft gewerkt. en dan nog iets, ik kreeg net een melding, op pc2 (toen ik aan het instellen was) dat ze het zelfde ip gebruiken... misschien kan ik dat veranderen? alvast bedankt! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maarja het heeft pas geleden nog gewerkt en nu ineens niet meer,,, das zo vreemd |
![]() |
|
![]() |
PC1:
Ethernet Adapter LAN verbinding DNS Achtervoegsel .............. (nikx) IP: 192.168.0.1 Subnet 255.255.255.0 standaard gateway ..............(nikx) (dit is dus voor me netwerk verbindin, en dus niet voor me Internet verbinding, die staat erook, maar die heeft er niks mee te maken) PC2: Ethernet Adapter Lan Verbinding DNS Achtervoegsel ............... (nikx) Autoconfig IP Adres 169.254.104.250 Subnet 255.255.0.0 Standaard gateway ............... (nikx) |
![]() |
||
Citaat:
alleen voor naampjes en niet om te functioneren |
![]() |
||
Citaat:
verwijder al je lanverbinding en drivers voor je ethernet kaarten en begin helemaal vers, met de info die je hief hebt gekregen.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar ik vroeg me nog steeds af, waar ik die lan verbinding kan verwijderen, ik kan wel die kaart verwijderen, maar er staat nu Lan verbinding 6 !!! ![]() |
![]() |
|
![]() |
naja bedankt iedereen,
ik ben nu echt ten einde raad, alles staat goed ip's zijn goed, subnet gelijk gezet netwerk id wizard gedaan wizard netwerk instellen gedaan werkgroep hetzelfde kabel is goed software is goed kaarten werken correct en ik blijf alleen maar de eigen computer zien in Workgroup misschien moet ik toch maar zo'n utp set kopen met hub ofzo, hoop dat het dan wel werkt.. als iemand nog ideeen heeft hoor ik het graag nog, voordat ik nieuwe spullen aanschaf! iedereen alvast bedankt! |
![]() |
|
Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Hardware -> Klik op netwerkkaarten (oid) en verwijder deze ALLEMAAL.
Herstart de pc, windows zal aangeven dat er nieuwe hardware is gevonden, volg deze wizard en installeer de drivers. Ga naar de instellingen van de netwerkkaart van pc 1 en vul de volgende gegevens in: ________________________________________________ **** PC1* **** Computernaam: Alpha Werkgroep: home IP-adres: 192.168.0.1 SUbnetmask: 255.255.255.0 **** PC2* **** Computernaam: Beta Werkgroep: home IP-adres: 192.168.0.2 SUbnetmask: 255.255.255.0 ________________________________________________ Installeer anders gewoon even Sygate, hiermee kan je heel makkelijk installatiefloppys maken voor de client computers. http://www.simtel.net/pub/dl/56178.html |
![]() |
|
Ik heb ook een tijdje zitten stunten met mijn netwerkje van 2 computers.Bij mij zat de fout in de protocollen en de werkgroepnaam.Zorg dat die allemaal EXACT gelijk zijn en dat je alle protocollen hebt.Zet ze desnoods allemaal aan dan weet je dat het daar niet zo snel fout kan zitten.Misschien is het handig als je windows zelf een IP adres laat maken.Heb ik ook gedaan en werkt super.
Suc6!!!!!!
|
niemand quote:
-------------------------------------------------------------------------------- langejongen schreef: Misschien is het handig als je windows zelf een IP adres laat maken.Heb ik ook gedaan en werkt super. -------------------------------------------------------------------------------- Volgens mij heb je dan wel een DHCP server nodig. Iki heb gewoon 2 netwerkkaarten en een crossed over kabel en geen server.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[netwerk] netwerkkaart wil niet werken knijtert! | 1 | 03-02-2006 11:19 | |
Software & Hardware |
[Netwerk] Kan niet op laptop dls | 6 | 25-04-2005 20:33 | |
Software & Hardware |
[Netwerk] Internet Delen Verwijderd | 7 | 22-11-2004 19:17 | |
Software & Hardware |