Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2002, 12:11
ThaFox
ThaFox is offline
fatah-lid gedood door bomaanslag

TULKAREM/JERUZALEM (ANP) - Een bomaanslag heeft maandag het leven gekost aan een activist van Fatah, de beweging van Yasser Arafat. De bom was volgens Palestijnse veiligheidsfunctionarissen door de Israëli's geplaatst.

Raed el-Karmi kreeg een telefoontje van iemand die hem vroeg uit het huis in Tulkarem op de Westelijke Jordaanoever, waar hij zich schuilhield, weg te gaan. Toen hij bij het hek om het huis kwam ging de bom af. Al-Karmi was op slag dood. ,,Dit is duidelijk een moord die door de Israëli's is beraamd'', zei een Palestijnse functionaris. De Israëlische strijdkrachten weigerden commentaar te geven.

Sinds in september 2000 de tweede opstand van de Palestijnen in de Gazastrook en op de Westelijke Jordaanoever begon, heeft Israël tientallen militante Palestijnen opgespoord en gedood.

Woningen verwoest
De Israëlische politie heeft maandag met bulldozers negen woningen van Palestijnen in Oost-Jeruzalem verwoest. Het gaat om huizen in de Arabische wijk al Issawiya. Een of twee woningen werden bewoond, enkele andere waren nog in aanbouw.

Een politiewoordvoerder zei dat het stadsbestuur opdracht had gegeven tot het verwijderen van zeventien woningen die 'illegaal' waren neergezet. De eigenaren beschikken niet over een bouwvergunning. Volgens de zegsman zijn niet alle panden afgebroken omdat enkele bezitters in beroep zijn gegaan tegen de afbraak.

De autoriteiten laten vaak illegaal gebouwde woningen afbreken omdat ze zonder vergunning zijn gebouwd. Palestijnen zeggen dat het voor hen zo moeilijk is een vergunning te krijgen dat ze andere keus hebben dan zonder te bouwen.
Oud 14-01-2002, 12:59
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
ThaFox schreef:
Raed el-Karmi kreeg een telefoontje van iemand die hem vroeg uit het huis in Tulkarem op de Westelijke Jordaanoever, waar hij zich schuilhield, weg te gaan. Toen hij bij het hek om het huis kwam ging de bom af. Al-Karmi was op slag dood

Persoonlijk zou ik juist niet weggaan als ik door een verdacht persoon dat ik niet ken ben opgebeld om het huis te verlaten...
Oud 14-01-2002, 13:59
soulless
soulless is offline
Tja, en dus? Dit is DE manier om terroristen aan te pakken. Met hun eigen wapens.

Of het nou terroristen of vrijheidsstrijders zijn is weer een ander discussie. Ik zie het probleem van de methode niet zo...
Oud 14-01-2002, 14:08
ThaFox
ThaFox is offline
Citaat:
soulless schreef:
Tja, en dus? Dit is DE manier om terroristen aan te pakken. Met hun eigen wapens.

Of het nou terroristen of vrijheidsstrijders zijn is weer een ander discussie. Ik zie het probleem van de methode niet zo...
ikke klaarblijkelijk dus wel!!! Israel zit altijd zo te zeiken dat de Palestijnen met hun bommetjes tereur zaaten maar nu doen ze het GVD zelf. En voor een rechtstaat is dit een zeer bedenkelijke methode om terroristen aan te kunnen pakken want het zou aan prooi kunnen vallen aan willekeur. Iedereen van wie ze 'denken' terrorist te zijn kunnen ze nu dus uitschakelen zonder bewijsvoering. En voor hetzelfde geldt kwamen ook zijn kleine neefjes en nichtjes naar buiten. En wat hadden die dan ermee te maken??? we hebben in het verleden al goed kunnen zien dat het de joden daaro koud laat als ze een kind raken.

Oud 14-01-2002, 14:15
Isa
Isa is offline
iedereen weet toch dat Israel en de Palestijnen allebei even slecht zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 15:45
japie
japie is offline
Citaat:
ThaFox schreef:
ikke klaarblijkelijk dus wel!!! Israel zit altijd zo te zeiken dat de Palestijnen met hun bommetjes tereur zaaten maar nu doen ze het GVD zelf.
Ja maar dat is geen nieuws meer he. Iedereen die een beetje verstaand heeft ziet ook wel dat de Israeli's ook met bommen etc. gooien.
Oud 14-01-2002, 15:52
soulless
soulless is offline
Tja, ik begrijp heel goed dat Israel zich zodanig bedreigt voelt dat ze lak hebben aan de 'rechtsstaat'.

Tegen terroristen is gewoon niet anders op te treden, ik heb echt geen bezwaar tegen de methode.

Waar ik bezwaar tegen heb is gewoon het hele gezeik daar. Je zou als NAVO toch gewoon zeggen 'en nu afgelopen met dat kinderachtige gekanker en anders gaat de bom erop'?

Ja weet et, simplistische oplossing maar ik raak zo zat van al dat geetter tussen mensen altijd....
Oud 15-01-2002, 09:11
ThaFox
ThaFox is offline
Citaat:
soulless schreef:
Tja, ik begrijp heel goed dat Israel zich zodanig bedreigt voelt dat ze lak hebben aan de 'rechtsstaat'.

Tegen terroristen is gewoon niet anders op te treden, ik heb echt geen bezwaar tegen de methode.

Waar ik bezwaar tegen heb is gewoon het hele gezeik daar. Je zou als NAVO toch gewoon zeggen 'en nu afgelopen met dat kinderachtige gekanker en anders gaat de bom erop'?

Ja weet et, simplistische oplossing maar ik raak zo zat van al dat geetter tussen mensen altijd....

Ooit gehoord van Joodse lobby!!
Oud 15-01-2002, 11:30
soulless
soulless is offline
Ja, lullig he dat die lui zoveel geld en dus macht hebben in Amerika/NAVO

Bovendien kunnen de Israeliers ook bijna standaard rekenen op de steun van de kerken
Reageren

Regels voor berichten