Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2002, 16:34
Demi
Demi is offline
Wat vinden jullie er nou van dat Alex en Maxima een huwelijksgeschenk van de Nederlandse bevolking krijgen?
Ik vind het belachelijk! Alle gemeentes zijn gevraagd om een bedrag neer te leggen dat anders aan de mensen van het volk besteed zou worden, maar nee hoor we moeten een cadeautje kopen en wel een kunstwerk voor in de tuin.
Hebben die lui al niet genoeg geld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2002, 17:05
Verwijderd
Het gaat om het gebaar
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 17:06
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het gaat om het gebaar

en als je gedwongen wordt is het gebaar al weg
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 17:08
Verwijderd
Belachelijk.
Trix alleen al heeft ruim 3 miljard euro, en dan een beetje om gemeenschapsgeld lopen bedelen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 17:28
Arita
Arita is offline
Citaat:
Demi schreef:
zo te zien niet (kijk maar hoe ze erbij lopen)

Oud 14-01-2002, 17:35
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het gaat om het gebaar

hmpf
geef dan een fruitmand
Oud 14-01-2002, 17:44
Jozzy
Jozzy is offline
ik wil helemaal geen belasting betalen voor die twee!!
belachelijk dus, laat Kok wat uit z'n eigen portemonnee halen als "we" zonodig wat moeten geven.....
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 18:28
sanne60
sanne60 is offline
Ja iid, krijgen ze al dik betaald, dat achterlijk kost weet ik hoeveel en moeten we ze ook nog even 'als gebaar' een cadeau aanbieden... Ja daaaag!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 18:29
Ninnoc
Ninnoc is offline
belachelijk, ik ben antimonarchist en vind het een veel beter gebaar om nix te geven.
Oud 14-01-2002, 18:34
Verwijderd
Ieieie... ik krijg echt rillingen van die twee... Heerlijk ge-emotioneerd rondwandelen op zoon zwaai-nederland-door-tocht... En dan gvd wel zo'n fucking duur cadeau krijgen... *eeks*

Wel weer schattig dat Wim-Lex het vierendertigste damfederatie-fonds op zijn naam krijgt... Geen haar op mn kont die daar iets aan schenkt... Als gebaar dan he

Yuk *bark*
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 19:48
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Iedereen loopt nou zo te zeuren over die paar centen. Ik zag op het journaal dat die bruiloft juist weer extra publiciteit voor Nederland oplevert, dus meer tourisme, dus meer inkomsten, dus gewoon leuk .
Oud 14-01-2002, 20:09
J-roen
J-roen is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
belachelijk, ik ben antimonarchist en vind het een veel beter gebaar om nix te geven.
Oud 14-01-2002, 20:37
soulless
soulless is offline
Tja, en dan die hele bruiloft. Wie gaat er mee monarchietje pesten op 2-2-2?
Oud 14-01-2002, 20:51
Verwijderd
Ja, leuk, iemands bruiloft verneuken...

Dat je dan tegen de monarchie bent kan ik eventueel nog wel begrijpen. Ik kan zelf ook wel argumenten tégen de invloed ervan bedenken. Maar als je echt serieus genomen wilt worden, onderneem dan actie waar ook serieus op gereageerd kan worden en ga niet andermans bruiloft verneuken...dat vind ik toch wel zo zielig
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 21:08
Noortjuhh
Noortjuhh is offline
Citaat:
soulless schreef:
Tja, en dan die hele bruiloft. Wie gaat er mee monarchietje pesten op 2-2-2?
Jhaa ik wel .. kvind dat hele koningshuis zowiso bullshit, in de volkskrant stond laatst een heel goed stuk over dat ut als het meezit in 2015 al wel afgelopen kan zijn met die shit ..

Oud 14-01-2002, 21:16
autodropje
autodropje is offline
Zouden jullie wel voor het koningshuis zijn als ons zo goed als niets kost?
Oud 14-01-2002, 21:34
soulless
soulless is offline
Nare man, just kidding. Ik ga echt geen bruiloft lopen verneuken hoor.

Maar ik ben er wel heel erg op tegen. Het lullige is dat ze zich echt nergens wat van aantrekken. Je kunt tegen ze gaan praten maar het helpt nix, ze gaan lekker door met hun arrogante onzin.

Ik zou het waarschijnlijk nooit doen maar soms denk ik toch wel dat een flinke dode koe voor de koets ofzo, en dan nog een paar rookbommen erbij dit hele ingedutte landje weer eens wakker zou schudden.
Oud 14-01-2002, 22:03
japie
japie is offline
Citaat:
Demi schreef:
Wat vinden jullie er nou van dat Alex en Maxima een huwelijksgeschenk van de Nederlandse bevolking krijgen?
Ik vind het belachelijk! Alle gemeentes zijn gevraagd om een bedrag neer te leggen dat anders aan de mensen van het volk besteed zou worden, maar nee hoor we moeten een cadeautje kopen en wel een kunstwerk voor in de tuin.
Leuk om te weten dat jij tegen een huwelijksgeschenk bent. Komt mooi uit, dan weten we dat jij ook geen huwelijksgeschenk hoeft.
Oud 14-01-2002, 22:12
Demi
Demi is offline
Nee ik hoef ook zeker bij mijn bruiloft als er ooit eentje komt van de hele nederlandse bevolking een kunstwerk dat nog niet eens gemaakt is zal wel weer een vreselijk ding worden! Aleen het idee al!
Bleeeegh al dat stomme gedoe, die mensen lijken me best aardig hoor maar verder ook niks Alex,kom gezellig in de straat wonen zou ik zeggen dan kunnen maxima en ik samen winkelen!!! En met onze eigen verdiende centjes een kunstwerk kopen voor de tuin!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 22:14
japie
japie is offline
Heel Nederland geeft ook niet een huwelijkscadeau aan Max en Alex. Ik doe niet mee en jij doet niet mee....
Oud 14-01-2002, 22:21
Demi
Demi is offline
Nee okee laten we een actie houden tegen het huwelijkscadeau O sorry even vergeten dat we hier tegenwoordig niet meer in een democratie leven, door dat schijnheilige strontpaars is iedereen zo ongeveer in slaap gevallen geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 22:40
soulless
soulless is offline
Doe er dan wat aan!

"I'm gonna start a revolution from my bed, to stop the thoughts, running through my head"
Oud 14-01-2002, 22:41
drama
drama is offline
De stad voor het huwelijk verbouwen (kosten: 6 miljoen) lijkt me al veel te veel van het goede.

Neuk die prins en prinses.
Oud 14-01-2002, 22:43
drama
drama is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ja, leuk, iemands bruiloft verneuken...

Dat je dan tegen de monarchie bent kan ik eventueel nog wel begrijpen. Ik kan zelf ook wel argumenten tégen de invloed ervan bedenken. Maar als je echt serieus genomen wilt worden, onderneem dan actie waar ook serieus op gereageerd kan worden en ga niet andermans bruiloft verneuken...dat vind ik toch wel zo zielig

"Als je dan toch wilt trouwen, doe dat dan gewoon met vrienden en verneuk niet de hele stad, waardoor de dik 800.000 inwoners van amsterdam voor moeten wijken."

Nee, ik zal zelf niet met rookbommen gaan gooien ofzo, maar ik zal ook niet gaan janken als het gebeurd.

*Heeft wel zin in 2 feb*
Oud 14-01-2002, 23:23
Verwijderd
Daar heb je wel weer gelijk in Hylk...het had misschien ook wel wat kleiner aangepakt kunnen worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2002, 23:25
drama
drama is offline
Citaat:
nare man schreef:
Daar heb je wel weer gelijk in Hylk...het had misschien ook wel wat kleiner aangepakt kunnen worden.

Oud 15-01-2002, 09:26
PrackaH
PrackaH is offline
Gaaaap, dit topic heb ik een tijdje geleden ook al geopend, maar dat maakt verder niet uit, er zijn dus meer mensen die zich eraan ergeren...wil je toch nog ff mijn topic zien, tjek dan: http://forum.scholieren.com/Forum32/HTML/001808.html
Oud 15-01-2002, 11:32
Isa
Isa is offline
Citaat:
Regalk schreef:
en als je gedwongen wordt is het gebaar al weg
de intelligentste uitspraak in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:36
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
de intelligentste uitspraak in dit topic.
idd, dat gedwongen betalen slaat nergens op, als mensen zelf willen moeten ze lekker betalen, en anders gewoon niet.
Oud 15-01-2002, 13:38
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
autodropje schreef:
idd, dat gedwongen betalen slaat nergens op, als mensen zelf willen moeten ze lekker betalen, en anders gewoon niet.

Dat zou moeten, maar gebeurd dus niet...

Verder wil ik wel demonstreren 2-2-2002 weet alleen nog niet wat ik ga doen, waarschijnlijk naar het spui (aangezien "het" daar schijnt te gebeuren).
Oud 15-01-2002, 13:47
japie
japie is offline
Citaat:
drama schreef:

"Als je dan toch wilt trouwen, doe dat dan gewoon met vrienden en verneuk niet de hele stad, waardoor de dik 800.000 inwoners van amsterdam voor moeten wijken."

Nee, ik zal zelf niet met rookbommen gaan gooien ofzo, maar ik zal ook niet gaan janken als het gebeurd.

*Heeft wel zin in 2 feb*
Hmmm...het kan aan mij liggen hoor, maar ze houden het toch beperkt tot de Dam, de Beurs van Berlage en de Nieuwe Kerk??? Dat betekent toch dat ze niet in Amsterdam zuidoost of in Noord komen?? En dan verneuk je toch niet de hele stad??? Het zal wel aan mij liggen hoor...

En dan nog wat. Jij vindt het kiningshuis zes keer niks, op zijn zachtst gezegd. En hier op dit forum zijn er nog meer die het met je eens zijn. Ik blijf van mening dat er een overgroot deel van de Nederlanders achter het koningshuis staan en ze zelfs een warm hart toedragen. Deze wetenschap in acht nemende, en gezien het feit dat een kronprins niet elke dag trouwt, vind ik het gerechtvaardig dat je het huwelijk van Willem en Maxima extra aandacht geeft.
Oud 15-01-2002, 14:13
Isa
Isa is offline
Citaat:
japie schreef:
Hmmm...het kan aan mij liggen hoor, maar ze houden het toch beperkt tot de Dam, de Beurs van Berlage en de Nieuwe Kerk??? Dat betekent toch dat ze niet in Amsterdam zuidoost of in Noord komen?? En dan verneuk je toch niet de hele stad??? Het zal wel aan mij liggen hoor...

En dan nog wat. Jij vindt het kiningshuis zes keer niks, op zijn zachtst gezegd. En hier op dit forum zijn er nog meer die het met je eens zijn. Ik blijf van mening dat er een overgroot deel van de Nederlanders achter het koningshuis staan en ze zelfs een warm hart toedragen. Deze wetenschap in acht nemende, en gezien het feit dat een kronprins niet elke dag trouwt, vind ik het gerechtvaardig dat je het huwelijk van Willem en Maxima extra aandacht geeft.

extra aandacht mijbest. maar dit topic gaat over het huwelijksgeschenk. en daar wil ik niet voor betalen omdat er toevallig een meerderheid van pro-koningshuis mensen in nl zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 14:58
japie
japie is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
extra aandacht mijbest. maar dit topic gaat over het huwelijksgeschenk. en daar wil ik niet voor betalen omdat er toevallig een meerderheid van pro-koningshuis mensen in nl zijn.
Dat is ook de grap van dat geschenk: Je hoeft niet mee te doen...Ik doe ook niet mee.
Oud 15-01-2002, 15:02
soulless
soulless is offline
Het heet dan ook 'een geschenk van het VOLK'

Daar hoefk dus nie aan mee te doen
Oud 15-01-2002, 15:23
OI !emmol OI!
OI !emmol OI! is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:

welke monarchi?? dit is geen monarchi meer te noemen
(ik ben het helemaal eens met het stuk wat vandaag in de metro stond over het koningshuis..)

[Dit bericht is aangepast door OI !emmol OI! (15-01-2002).]
Oud 15-01-2002, 16:32
drama
drama is offline
Citaat:
japie schreef:

>>Nee, er komt ook nog een propagandarijstoet door de stad. Dat si dan wel alleen het centrum maar dat betekend wel dat het centrum grotendeels wordt afgesloten, oftewel, jij en ik kunnen niet gewoon meer de stad in. Alleen voor die twee kutjes.

>>Extra aandacht is vrij logisch, ookal sta ik er totaal niet achter. Maar het is hoe je het ook bekijkt vreselijk overdreven, dat ze zelf geen reet meebetalen, en de grootste plannen hebben. Van wie is de stad nou, van de mensen die er wonen en gebruik van maken of de twee oranjetroela's en hun fascistische vriendjes?
Oud 15-01-2002, 16:34
drama
drama is offline
Citaat:
OI !emmol OI! schreef:

welke monarchi?? dit is geen monarchi meer te noemen
(ik ben het helemaal eens met het stuk wat vandaag in de metro stond over het koningshuis..)

[Dit bericht is aangepast door OI !emmol OI! (15-01-2002).]
Poppenkast, het blijft een monarchie.

(welk stuk, vertel ff wat er instond, heb het niet gelezen)

Oud 15-01-2002, 16:37
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het gaat om het gebaar
Idd. En het wordt namens het volk aangeboden. Sow what, hebben wij daar last van?

Gezeur ook altijd...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 22:37
japie
japie is offline
Citaat:
drama schreef:
>>Nee, er komt ook nog een propagandarijstoet door de stad. Dat si dan wel alleen het centrum maar dat betekend wel dat het centrum grotendeels wordt afgesloten, oftewel, jij en ik kunnen niet gewoon meer de stad in. Alleen voor die twee kutjes.
Het is ook maar net de vraag of met zo'n drukte de stad in wil. En een propagandastoet...ik weet niet...als de Argentijnse Dwaze Moeders een optocht door de stad houden, dan is dat ook een proagandastoet.
Citaat:
>>Extra aandacht is vrij logisch, ook al sta ik er totaal niet achter. Maar het is hoe je het ook bekijkt vreselijk overdreven, dat ze zelf geen reet meebetalen, en de grootste plannen hebben. Van wie is de stad nou, van de mensen die er wonen en gebruik van maken of de twee oranjetroela's en hun fascistische vriendjes?
Tja, zo kan je het ook bekijken...daarmee zeg je dus ook dat ik niet in het Amsterdamse stadhuis mag trouwen omdat ik er niet in woon en omdat ik een of andere licht Oranje gezinde fascistische troela ben. Nou, je wordt bedankt....
Oud 16-01-2002, 00:29
drama
drama is offline
Citaat:
japie schreef:
Het is ook maar net de vraag of met zo'n drukte de stad in wil. En een propagandastoet...ik weet niet...als de Argentijnse Dwaze Moeders een optocht door de stad houden, dan is dat ook een proagandastoet

>>Propaganda is niets meer of minder dat politieke reclame...En *zucht* het gaat niet om of je de stad in wilt, het gaat om het principe dat er voor twee mensjes een stad wordt omgedraaid, op kosten van de bevolking, iets wat totaal onnodig is en zeker geen prioriteit heeft. Voor die 6 miljoen 10 wooneenheden, voor die 6 miljoen, subsidie voor culturele initiatieven.

Tja, zo kan je het ook bekijken...daarmee zeg je dus ook dat ik niet in het Amsterdamse stadhuis mag trouwen omdat ik er niet in woon en omdat ik een of andere licht Oranje gezinde fascistische troela ben. Nou, je wordt bedankt....

>>een dikke vette

Kost jouw huwelijk 6 miljoen? Is jouw huwelijk merkbaar voor vrijwel heel amsterdam? Nee...

Oud 16-01-2002, 18:36
Demi
Demi is offline
Citaat:
PrackaH schreef:
Gaaaap, dit topic heb ik een tijdje geleden ook al geopend, maar dat maakt verder niet uit, er zijn dus meer mensen die zich eraan ergeren...wil je toch nog ff mijn topic zien, tjek dan: http://forum.scholieren.com/Forum32/HTML/001808.html
Sorry niet gezien, was ook al 2 maanden geleden en ben hier nog niet zo lang!
Maar aan de reacties te zien hebben meer mensen nog behoefte over dit onderwerp te discussieren

Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 19:40
japie
japie is offline
Citaat:
drama schreef:
Propaganda is niets meer of minder dat politieke reclame...
Dan komt er dus geen prpaganda want Willem-Alexander mag zich niet bemoeien met politiek. Weg proaganda.

Citaat:
En *zucht* het gaat niet om of je de stad in wilt, het gaat om het principe dat er voor twee mensjes een stad wordt omgedraaid, op kosten van de bevolking, iets wat totaal onnodig is en zeker geen prioriteit heeft. Voor die 6 miljoen 10 wooneenheden, voor die 6 miljoen, subsidie voor culturele initiatieven.
Ik blijf er bij dat het koningshuis voor veel mensen (en voor een land in het algemeen) een samenbindende factor speelt. Dan kan het voor jouw geen ene zak uitmaken en mogen die Oranjes zo snel mogelijk opzouten, maar met zo'n instelling stuit je een hoop mensen tegen de borst. Daar zou je nog flink van opkijken...

Citaat:
>>een dikke vette

Kost jouw huwelijk 6 miljoen? Is jouw huwelijk merkbaar voor vrijwel heel amsterdam? Nee...
Als je zegt dat de stad is van de bewoners is die erin wonen, dan zeg je daar naar mijn bescheiden mening dus mee dat ik er niet mag trouwen. Ik woon er niet, ik ben geen bewoner van Amsterdam dus ik mag er niet in trouwen. Da's alles waar ik het over heb, niets meer niets minder.

Dat ze niet meebetalen is een ander verhaal. Dacht je nou echt dat Amsterdam voor de trouwjurk van Maxima zorgt??
Oud 16-01-2002, 19:50
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
drama schreef:
Ehm het kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij is de meerderheid van die inwoners daar juist blij mee
Oud 16-01-2002, 20:44
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Ehm het kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij is de meerderheid van die inwoners daar juist blij mee

Democratie, dictatuur van de meerderheid... begin er steeds meer in te geloven... Die mensen die daar níet blij mee zijn word nog altijd geen enkele keuze gelaten.
Oud 16-01-2002, 20:52
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Democratie, dictatuur van de meerderheid... begin er steeds meer in te geloven... Die mensen die daar níet blij mee zijn word nog altijd geen enkele keuze gelaten.
*agree*
Oud 16-01-2002, 21:02
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Dat is het hele idee achter de democratie. Wat moeten we dan doen, alles maar naar de wensen van 1 persoon aanpassen? Snap niet waar jullie zo'n punt van maken.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 21:03
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Dat is het hele idee achter de democratie. Wat moeten we dan doen, alles maar naar de wensen van 1 persoon aanpassen? Snap niet waar jullie zo'n punt van maken.

Dat is iets wat mij in democratie niet aanstaat, iets naar de zin van de meerderheid maken, en de minderheid laten verrotten.
Oud 16-01-2002, 22:07
japie
japie is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Dat is iets wat mij in democratie niet aanstaat, iets naar de zin van de meerderheid maken, en de minderheid laten verrotten.

Vertel mij dan hoe het wel moet. Het is heel makkelijk om steeds te zeggen: "Ja maar zo moet dat niet".

Geef nou eens een systeem, of hoe je het ook noemen wilt, dat volgens jou wel goed is. Eentje die in de praktijk ook werkt.
Oud 16-01-2002, 23:03
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
japie schreef:
Vertel mij dan hoe het wel moet. Het is heel makkelijk om steeds te zeggen: "Ja maar zo moet dat niet".

Geef nou eens een systeem, of hoe je het ook noemen wilt, dat volgens jou wel goed is. Eentje die in de praktijk ook werkt.

Daar ben ik over aan het denken...
Oud 17-01-2002, 00:20
drama
drama is offline
Citaat:
autodropje schreef:

Mij is niks gevraagd, en aan anderen ook niet.

Reageren

Regels voor berichten