Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2002, 11:45
Chino moreno
Chino moreno is offline
Nederlanders steunen acties in Afghanistan

Van onze verslaggever
AMSTERDAM -
De Amerikaanse militaire acties in Afghanistan volgend op de gebeurtenissen van 11 september kunnen rekenen op de steun van 75 procent van de Nederlanders. Dit blijkt uit een onderzoek van het NIPO.
Het onderzoek is gehouden onder een kleine duizend Nederlanders in de laatste twee maanden van vorig jaar. Het onderzoek had wereldwijd plaats in ruim zestig landen.

Nederland komt met haar steunbetuiging op de vierde plaats. Bovenaan staan de Verenigde Staten (88 procent), Israël (83 procent) en Albanië (83 procent). De militaire acties worden het sterkst afgekeurd door de Grieken (81 procent). Ook in Zuid-Amerika stemt gemiddeld driekwart van de bevolking tegen de Amerikaanse aanvallen.

De steun voor het zenden van eigen troepen naar Afghanistan is in Nederland met 66 procent na Frankrijk (67 procent) het hoogst van alle Europese landen. Dat is nog steeds evenveel als in een eerdere meting vlak na de aanslagen. De invloed van het buitenlandbeleid van Amerika op Nederland ondervindt 12 procent van onze bevolking als positief. De Israëliërs zijn het meest tevreden (68 procent).

De Nederlander reageert zeer verdeeld op de vraag of men bezorgd is over een uitbreiding van de oorlog tegen het terrorisme naar een oorlog tegen de islam: 46 procent maakt zich zorgen. Net als de bevolking van de meeste andere landen is de Nederlander het meest bevreesd voor chemische of biologische wapens.

IK weet niet onder wie deze enquete is gehouden, onder bouwvakkers ofzo, maar als dit de mening is van ons land dan leven we echt in een slecht land...
Oud 10-01-2002, 11:48
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Ik steun de acties ook!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Van onze verslaggever
AMSTERDAM -
De Amerikaanse militaire acties in Afghanistan volgend op de gebeurtenissen van 11 september kunnen rekenen op de steun van 75 procent van de Nederlanders.
Hee, wat grappig. Toevallig is 75% van de Nederlanders ook dom, kortzichtig plebs. What a coincidence!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 12:04
The Wanderer
The Wanderer is offline
Citaat:
nare man schreef:
Hee, wat grappig. Toevallig is 75% van de Nederlanders ook dom, kortzichtig plebs. What a coincidence!

idd

Oud 10-01-2002, 12:24
Mugshot
Mugshot is offline
ligt er natuurlijk aan hoe dat onderzocht is..
Als het hoofdzakelijk in onbenulligedorpjes en plebsvillawijken onderzocht is, is het geen wonder dat 75 procent 'van de nederlanders' de aanvallen steunt.
Ik denk wel dat zo'n 60% van de nederlanders de acties steunt, maar 75 is een beetje hoog..
Oud 10-01-2002, 12:26
Chino moreno
Chino moreno is offline
Citaat:
Mugshot schreef:
Als het hoofdzakelijk in onbenulligedorpjes en plebsvillawijken onderzocht is, is het geen wonder dat 75 procent 'van de nederlanders' de aanvallen steunt.
Ik denk wel dat zo'n 60% van de nederlanders de acties steunt, maar 75 is een beetje hoog..
Ga eens op dit forum zo''n onderzoek houden nou hoeveel procent zal het dan zijn..???

Oud 10-01-2002, 12:51
dutch lion
dutch lion is offline
Citaat:
nare man schreef:

er zijn ook veel mensen die niet een extreem linkse en blinde kijk op de waarheid hebben.
jammer voor jullie dat er een ruk naar
rechts komt in de komende jaren.

Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 13:38
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
dutch lion schreef:
er zijn ook veel mensen die niet een extreem linkse en blinde kijk op de waarheid hebben.
jammer voor jullie dat er een ruk naar
rechts komt in de komende jaren.

Mag ik even heel hard lachen? Wouter en extreem links . Damn, om als iemand zich niet door propaganda laat beïnvloeden die persoon maar meteen als extreem linkse dromer af te doen is wel héél makkelijk.

Dat laatste is mogelijk, maar als een waarheid brengen vind ik een beetje rare actie, heb je daar ook maar enig bewijs voor? Bovendien, al "worden meer mensen rechts" zegt dat niet dat dat "beter" is.
Oud 10-01-2002, 13:57
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Mugshot schreef:
Het doet er niet zo heel veel toe waar je woont hoor of je nou in het dorp of in de stad woont bedoel ik
Oud 10-01-2002, 13:59
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Het doet er niet zo heel veel toe waar je woont hoor of je nou in het dorp of in de stad woont bedoel ik

Dat kán een hoop schelen, alhoewel van wijk tot wijk waarschijnlijk meer scheelt.
Oud 10-01-2002, 14:08
Light
Light is offline
Citaat:
nare man schreef:

nee, die 25% is dom en kortzichtig.
'die taliban moet weg, ze hadden al 3 jaar geleden aangevallen moeten worden.
jullie pacifisten moeten 's je ogen open doen, vrede is mooi maar soms moet je oorlog voeren om dat te bereiken. of jezelf laten onderdrukken door een tiran zoals de taliban, het is vrede maar de mensen daar waren ongelukkig. ik daag iedereen hier die tegen de aanvallen is uit om 's 1 week met een burqa, of hoe je dat ook noemt, op te lopen en het huis niet uit te gaan zonder begeleiding van een andere man. dan kunnen jullie misschien begrijpen hoeveel alleen de vrouwen al hebben geleden onder het taliban-regime, en misschien ook de opluchting die ze hebben gevoeld toen de amerikanen afghanistan overwonnen.

en als we toch bezig zijn, de volgende keer dat jullie levensbedreigend ziek worden
vooral geen medische hulp accepteren, dat hadden de vrouwen in afg. ook niet, vanwege achterlijke door gefrustreerde geestelijken opgestelde regeltjes.

waarom snappen sommige mensen nou niet dat die oorlog veel MINDER lijden heeft veroorzaakt dan de taliban?????

Oud 10-01-2002, 14:10
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Mugshot schreef:
Het is uitgevoerd door het NIPO, in het algemeen deugen die enquetes wel, zover ik weet. Ze hebben waarschijnlijk een dwarsdoorsnede van de bevolking genomen, een kleine duizend man is volgens mij voldoende voor een representatief resultaat.
Maar goed, misschien lul ik ook wel uit m'n nek. Zo goed was ik niet in statistiek.

Citaat:
Chino moreno schreef:
Ga eens op dit forum zo''n onderzoek houden nou hoeveel procent zal het dan zijn..???
Ik denk niet dat er iemand is die dit forum representatief vindt voor wat dan ook....
Oud 10-01-2002, 14:49
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Light schreef:
(...)
Jij hebt 't door!

Liever had ik een massale invasie gezien, met alle beschikbare middelen. Mariniers, airborne, in Duitsland gelegerde divisies, gewoon meteen een 50.000 man sterke Amerikaanse legermacht in dat land gooien om het te reorganiseren.

Hoog tijd dat de 'pacifisten' eens een objectieve kijk op de zaak nemen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 15:03
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Dat kán een hoop schelen, alhoewel van wijk tot wijk waarschijnlijk meer scheelt.
dat misschien wel, maar ik denk dat dorpen tegenwoordig heel goed met de stad mee kunnen door de media
Oud 10-01-2002, 16:11
Caelin
Caelin is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef

Liever had ik een massale invasie gezien, met alle beschikbare middelen. Mariniers, airborne, in Duitsland gelegerde divisies, gewoon meteen een 50.000 man sterke Amerikaanse legermacht in dat land gooien om het te reorganiseren.
Als er nog wat van het land (en de bewoners) over is dan....

Oud 10-01-2002, 16:15
God mag weten wat voor 75% dat was..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Jij hebt 't door!

Hoog tijd dat de 'pacifisten' eens een objectieve kijk op de zaak nemen.
Voor iemand die volgens mij redelijk intelligent is hou je er wel vreemde ideeën op na.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 16:53
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef:
Voor iemand die volgens mij redelijk intelligent is hou je er wel vreemde ideeën op na.

Redelijk intelligent? Ik merk er geen fuck van bij hem...
Oud 10-01-2002, 19:57
DruidessI
DruidessI is offline
78% was pro navobombardementen op Joegoslavie.

/me haalt haar schouders op....

Ik ga verhuizen!

(wat ik niet begrijp van Nederlanders is dat ze op alles kankeren wat er in Nederland te kankeren valt, maar als het om zo iets gaat, je weinig kritische geluiden hoort en alleen maar het NOS journaal wordt nageluld)

Grt,
Suzan
Oud 10-01-2002, 20:17
groezel538
groezel538 is offline
volgens mij wil de nederlandse regering er gewoon erg graag bijhoren op wereldschaal en steunen ze daarom zo massaal die acties van de VS
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 10:34
Isa
Isa is offline
Citaat:
groezel538 schreef:
volgens mij wil de nederlandse regering er gewoon erg graag bijhoren op wereldschaal en steunen ze daarom zo massaal die acties van de VS
die enquete gaat over het nederlandse VOLK, niet de regering.

Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 11:42
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
die enquete gaat over het nederlandse VOLK, niet de regering.

tlijkt me eigenlijk dat de regering de wensen van het volk behartugt..daarvoor stemmen wij toch? .....toch?

en ik ben tegen alle bombardementen.. om welke redenen dan ook
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 11:50
soulless
soulless is offline
Tja, het ligt heel makkelijk...

Democratie zuigt aars. Het is de dictatuur van de meerderheid, quantiteit boven qualiteit, heel zielig...

Als er dan zo nodig een regering moet zijn laat het dan een bestuur der intelligentia wezen.
Oud 11-01-2002, 12:45
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
soulless schreef:
Tja, het ligt heel makkelijk...

Democratie zuigt aars. Het is de dictatuur van de meerderheid, quantiteit boven qualiteit, heel zielig...

Als er dan zo nodig een regering moet zijn laat het dan een bestuur der intelligentia wezen.
zo maak je menselijk onderscheid tussen de dommen en de slimmen.. is dat niet even fout?

Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 12:48
Verwijderd
Citaat:
soulless schreef:
Dat heb ik op dit forum ooit ook eens gepropageerd. Gewoon een landsbestuur van wijze mannen, onafhankelijk zoals de rechterlijke macht. Een soort Hoge Raad maar dan voor wetgeving en bestuur. Ik weet, je lapt de machtenscheiding aan je laars, maar het is misschien wel effectiever dan het plebs te laten meebeslissen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2002, 12:51
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
onderdrukking van het plebs door de "intelligentia"??? ik zie al een communistische revolutie aankomen...

Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 13:02
soulless
soulless is offline
Nee, het gaat erom dat dit werkelijke intelligentia zijn.

Mensen die daar nou eenmaal zitten omdat ze het best gekwalificeerd zijn (het is toch echt geen schande dat de een misschien dommer is maar wel een supermarkt kan runnen of een bank inelkaar zetten, terwijl weer een ander nog over zn eigen voeten struikelt maar wel weet te regeren?) en bovendien beseffen dat ze daar voor het belang van IEDEREEN zitten en niet voor zichzelf. Zeg maar een raad van Sinterklazen, ze hebben immers het beste met iedereen voor
Oud 11-01-2002, 14:24
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dat heb ik op dit forum ooit ook eens gepropageerd. Gewoon een landsbestuur van wijze mannen, onafhankelijk zoals de rechterlijke macht. Een soort Hoge Raad maar dan voor wetgeving en bestuur. Ik weet, je lapt de machtenscheiding aan je laars, maar het is misschien wel effectiever dan het plebs te laten meebeslissen.
nee dank je. krijgen we allemaal autisten met een superhoog IQ maar die geen enkel benul hebben als het gaat om emoties of het effect van hun gedrag en beslissingen op anderen.

Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 13:34
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
nee dank je. krijgen we allemaal autisten met een superhoog IQ maar die geen enkel benul hebben als het gaat om emoties of het effect van hun gedrag en beslissingen op anderen.

politiek mag naar mijn mening ook niet draain om emoties..alleen om wat goed en slecht is (hoewel dat ook zéér subjectief is)

als politici zich laten drijven door emoties, of nog erger: de president van de VS, komt het nooit goed.. dan gaan er alleen maar bommen vallen. en bommen zijn niet lief.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 14:25
Isa
Isa is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
politiek mag naar mijn mening ook niet draain om emoties..alleen om wat goed en slecht is (hoewel dat ook zéér subjectief is)

schat, emotionaliteit en subjectiviteit zijn 2 verschillende dingen.
zonder emotie zouden we waarschijnlijk geen mensenrechten hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 14:26
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

mensenrechten: is dat emotie of filosofie

Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 13:34
Chino moreno
Chino moreno is offline
of nog erger: de president van de VS, komt het nooit goed.. dan gaan er alleen maar bommen vallen. en bommen zijn niet lief.

[/B][/QUOTE]

PRECIES BE A HIPPIE
Oud 15-01-2002, 13:40
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
nare man schreef:
en vrouwen dan?
Oud 15-01-2002, 13:41
soulless
soulless is offline
Ja hallo, die zijn dus om de maand absoluut niet in staat om rationele beslissingen te maken

Oud 19-01-2002, 14:08
Chino moreno
Chino moreno is offline
Citaat:
soulless schreef:
Ja hallo, die zijn dus om de maand absoluut niet in staat om rationele beslissingen te maken

haha

Reageren

Regels voor berichten