Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2002, 09:24
Verwijderd
he wat vinden julli evan deze stelling? Shell moet meer gebruik gaan maken van zonne-energie ook al is dit op de korte termijn niet winst gegevend
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2002, 10:38
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Shell moet niet als doelstelling krijgen om het millieu niet te erg te belasten, maar nog steeds streven naar maximale winst. Ik vind wel dat er meer natuurlijke energie (wind, water zon) gebruikt moet worden. Ik vind dan ook dat de overheid Shell moet aanslaan voor het te veel gebruiken van gewone energie en subsidie moet geven voor het gebruik van natuurlijke energie.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 23:43
Narrator
Narrator is offline
Shell en zonne energie???

Shell = €€€.

Ze geven geen ene shit om het milieu. Er kunnen bijvoorbeeld al lang auto's op water lopen!! Maar Shell will dit natuurlijk niet. Niemand gaat dan hun product (Benzine) meer kopen....

Shell wil zoveel mogelijk geld verdienen, als er dan iemand een auto op water kan laten rijden, koopt Shell dat onderzoek gewoon op, zodat dit niet op de markt komt.

Natuurlijk ben ik het met je eens over alternatieve energie, maar ik zie het nog niet zo snel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 23:50
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Raptor schreef:
Ze geven geen ene shit om het milieu. Er kunnen bijvoorbeeld al lang auto's op water lopen!! Maar Shell will dit natuurlijk niet. Niemand gaat dan hun product (Benzine) meer kopen....
Niet alleen Shell, Amerika maakt zich daar ook schuldig aan, omdat de Dollar altijd nog gekoppeld is aan de olieprijs.
Is de olie prijs laag, dan is de dollarkoers hoog en vica versa.

Groetjes
Ben(die wel eindeloos kritiek kan geven op Amerika
Oud 20-01-2002, 00:19
Verwijderd
Wederom megahypocriet.
Als een bedrijf als Shell gewild had dat zonne-energie een succes werd, was dat het al lang geweest.
Daarom vind ik dat grote bedrijven zoals Shell genationaliseerd moeten worden, en onder democratische controle van de mensen moet vallen die er dagelijks de gevolgen van ervaren: de burgers (consumenten) en werknemers.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 00:40
soulless
soulless is offline
Hehe, ze zijn allang bezig lui... Maar zolang ze nog winst trekken op olie blijven ze daar mee door gaan.

Zonne-energie is nog niet zo heel efficient (werkgroep op mijn uni is er wel mee bezig), en ook nog niet finacieel winstgevend.

Als de overheden brandstof etc nou duurder maken verandert dat. Vooral omdat de produktie van zonnecellen dan vet omhoog kan.

Probleempje? De ANWB en al het brandstof plebs. Neemt de fiets lui
Reageren

Regels voor berichten