Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2001, 14:38
Isa
Isa is offline
omdat jongeren er doof van worden.
ik vind het onzin. laat jongeren zelf beslissen of ze hun oren willen vernietigen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2001, 14:40
waaromniet?
waaromniet? is offline
Jongeren beslissen niet zelf, want zij kunnen de knop in die discotheek niet voor zichzelf hanteren. Zit misschien wat in.
Oud 13-12-2001, 14:41
BBEM
BBEM is offline
helemaal mee eens, die muziek staat gewoon altijd veel te hard okey hij mag best hard staan maar als je moet schreeuwen om elkaar te verstaan is dat toch veel te hard.
Oud 13-12-2001, 14:42
Isa
Isa is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Jongeren beslissen niet zelf, want zij kunnen de knop in die discotheek niet voor zichzelf hanteren. Zit misschien wat in.

nee maar zij beslissen wel zelf of ze wel of niet naar de disco gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 14:46
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
De voordelen kunnen tegen de nadelen opwegen. Druk van vrienden kan ook groot zijn om mee te gaan. En je kan als jongeren minder bewust zijn van de schade die het aanricht. Met walk/discmans ben ik het er niet mee eens, daar bepaal je het zelf, hier ben ik het er wél mee eens, dit bepaal je niet zelf.
Oud 13-12-2001, 17:00
RuffThugg
RuffThugg is offline
Als je het volume te hard vindt ga je toch gewoon weg?

Ikzelf vindt het niet zo snel te hard, maar je moet natuurlijk niet voor de boxen proberen te praten.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 17:19
Mugshot
Mugshot is offline
Daarvoor verkopen ze toch oordopjes in een discoteek?
Oud 13-12-2001, 17:50
NY
NY is offline
Ja, je kiest zelf of je naar een disco gaat, maar is het echt zo'n ramp als het geluid zachter staat? Volgens mij niet, de meesten zouden het denk ik niet eens merken. En als het dan toch beter voor je oren is...waarom niet dan?
Oud 13-12-2001, 21:40
autodropje
autodropje is offline
Ik denk dat het wel beter zou zijn als het volume zachter ging, maar ik vind dat disco's dat zelf moeten weten
Oud 13-12-2001, 22:41
walter
walter is offline
Citaat:
BBEM schreef:
helemaal mee eens, die muziek staat gewoon altijd veel te hard okey hij mag best hard staan maar als je moet schreeuwen om elkaar te verstaan is dat toch veel te hard.

dit vind ik altijd zon kut argument
als je elkaar wil horen ga je toch lekker naar een praatgroep ipv een disco
Oud 14-12-2001, 08:04
Dj Pjotr
Dj Pjotr is offline
Citaat:
Mugshot schreef:

Niet in alle discotheken...

Maar anyway, wij hebben hier een discotheek waar het wel erg lawaaiig is, maar als je dat zat bent ga je naar de cocktail-baar, een soort van lounge-room...en de meeste discotheken hebben wel zoiets...dus dat is wel een uitkomst...

Oud 14-12-2001, 08:13
cybahgurl
cybahgurl is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

ik vind het onzin. laat jongeren zelf beslissen of ze hun oren willen vernietigen.

Mee eens. En ik blijf lekker uitgaan, je wordt er ECHT NIET doof van. Hoeveel % van de jongeren gaat uit? Veel. Lekker als over 10 jaar iedereen doof is.
Oud 14-12-2001, 10:41
PrackaH
PrackaH is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Ja maar alle disco's hebben harde muziek, dus het is alles of niets en voor de meeste jongeren is het dus gewoon alles, begrijp ik best.
Oud 14-12-2001, 10:42
PrackaH
PrackaH is offline
Citaat:
Mugshot schreef:

Ja, maar ze kunnen dus ook gewoon het volume zachter zetten, maar dat doen ze niet want dan lopen ze de inkomsten van de oordopjesverkoop mis, dus moet er een wet komen...
Oud 14-12-2001, 10:44
PrackaH
PrackaH is offline
Citaat:
cybahgurl schreef:
Mee eens. En ik blijf lekker uitgaan, je wordt er ECHT NIET doof van. Hoeveel % van de jongeren gaat uit? Veel. Lekker als over 10 jaar iedereen doof is.
Je zegt eerst dat je er niet doof van wordt, en daarna zeg je dat iedereen over 10 jaar doof is...beetje tegenstrijdig misschien?
Oud 17-01-2002, 21:22
Metal-Militia
Metal-Militia is offline
als je een diepzinnig gesprek wilt voeren ga je gvd maar in het klooster staan
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 00:17
Tampert
Tampert is offline
ik stel voor om, net zoals op sigarettenpakjes, op alle discotheken een waarschuwingte plakken. "let op, het volume van het geluid kan schade toebrengen aan het gehoor". Dit moet natuuurlijk wel een beetje opvallend gebracht worden.
Oud 18-01-2002, 07:43
sanne60
sanne60 is offline
Ik ben het er wel mee eens. Wat maakt het nou uit als t geluid iets zachter staat. t Moet natuurlijk niet té zacht, maar gewoon op een acceptabel niveau voor je oren vind ik nix mis mee.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 08:19
Marc S
Marc S is offline
Het lijkt me beter om een DB grens op te leggen die net onder het schadelijke niveau ligt. Tja, dan is het geluid iets zachter, maar boeit dat? Je gaat er toch heen voor de gezelligheid; om gewoon lol te hebben? Niet omdat de muziek zo hard mogelijk staat? Of wel soms?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 15:02
klinkguppie
Citaat:
waaromniet? schreef:

jawel hoor, gewoon niet heen gaan
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef:
ik stel voor om, net zoals op sigarettenpakjes, op alle discotheken een waarschuwingte plakken. "let op, het volume van het geluid kan schade toebrengen aan het gehoor". Dit moet natuuurlijk wel een beetje opvallend gebracht worden.
Inderdaad.

Anders wordt het wel een beetje té betuttelend. Je moet mensen wel een beetje tegen zichzelf beschermen maar dat moet je niet doen door dingen te verplichten. Mensen zouden het ook niet pikken als bepaalde vaccinaties verplicht zouden worden gesteld (op straffe van geldboetes). Ik wil daarentegen wél graag weten of het feest waar ik heen wil, een beetje 'n acceptabel geluidsniveau heeft, want ik wil m'n oren wel graag langer mee laten gaan dan vandaag.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 15:25
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
klinkguppie schreef:

jawel hoor, gewoon niet heen gaan
Dat is ook lekker n beetje n onzin-argument. Als mensen zoiets toch leuk vinden kun je ze dat toch moeilijk ontnemen?! Voor mijn part maken ze dan twee soorten discotheken; een voor mensen die zin hebben om hun gehoor te verprutsen, een voor mensen die daar niet zoveel trek inhebben. (Net als bv rokers- en niet-rokersruimtes oid)
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 17:48
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Tampert schreef:
mjah tis op zich wel een idee, maar het zal waarschijnlijk zo goed als nie helpen denk ik
Oud 18-01-2002, 18:32
marlies
marlies is offline
Citaat:
BBEM schreef:

Mee eens!
Oud 19-01-2002, 03:22
Verwijderd
ik ga dan nooit naar discotheken maar de kroeg waar ik altijd heenga heeft de muziek ook altijd knettershard. het volume gaat naarmate de avond vordert steeds verder omhoog en niet meer omlaag. om deze reden en omdat ik regelmatig naar optredens ga heb ik standaard oordopjes bij me als ik uitga. Die harde muziek is echt slecht voor je oren en eenmaal beschadigd wordt het nooit meer goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2002, 18:32
PV
PV is offline

het was toch aangetoond dat walkman/discmanmuziek (dus met oortjes/koptelefoon) véél slechter was voor je oren dan een disco/concert?
ik merk dat zelf wel iig tegenwoordig.. krijg steeds oorpijn als k da ding aanheb.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 08:46
John Sickbock
John Sickbock is offline
zo te zien best wat reacties van mensen die ook liever wat minder sterk geluid zouden willen horen in discotheken... Zou het nou ook zo zijn dat als een discotheek besluit de muziek minder hard te zetten, dat die discotheek daar dus extra klanten mee trekt?
Reageren

Regels voor berichten