Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2002, 11:42
arvid_18
arvid_18 is offline
De groepsverkrachtingen die al enige tijd de Rotterdamse wijken Crooswijk en Kralingen treffen, maken deel uit van een stelselmatige reeks misdrijven. Groepen jeugdige daders maken zich dagelijks schuldig aan (vooral) straatroven, zedenmisdrijven, afpersingen en asociaal gedrag. Ze hebben geen enkel mededogen met hun slachtoffers.

De Rotterdamse politie heeft weinig greep op de daders, omdat ze zich na een arrestatie spijkerhard opstellen. Ze gedragen zich als volleerde criminelen, hoe jong ze ook zijn. Het gaat vooral om jonge knapen van 12, 13 en 14 jaar oud, van met name van Surinaamse en Antilliaanse afkomst.

Ze richten zich altijd, in groepjes, op blanke Nederlandse kinderen van dezelfde leeftijd of net iets ouder. De slachtoffertjes worden tegen de muur gezet en volledig 'gestript'. Onder bedreiging van messen en neppistolen eigenen de crimineeltjes zich alles van waarde toe: gsm's, sieraden, de wat duurdere kleding en geld.

Wijkbewoners weten talloze ernstige incidenten op te noemen die allemaal weer opspelen door de publiciteit omtrent de massaverkrachting in de Kralingse wijk De Esch. Daar werd vorig jaar juli een 12-jarig meisje door een groep van minstens tien knapen (12-17 jaar) uit de wijk misbruikt. De politie maakte dat pas vorig week bekend.

De terreur wordt door de lokale autoriteiten doodgezwegen, omdat de daders vrijwel allemaal allochtone jongens zijn én omdat de politie geen vat op hen heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2002, 11:45
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Tjah, heel triest. Ik vraag me vaak af hoe wet het zover hebben kunnen laten komen.
Oud 21-01-2002, 11:58
drama
drama is offline
Nou, aanpakken die lui. Lijkt me simpel.
Oud 21-01-2002, 12:06
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
drama schreef:
en dan gelijk goed hard. En ook eens ernstig met de ouders gaan praten.
Oud 21-01-2002, 13:17
soulless
soulless is offline
Zeg hallo? Dat lijkt me inderdaad simpel, het hele jeugdstrafrecht had allang over de kop gemoeten.

De jeugd is nou eenmaal veel 'volwassener' geworden, vanaf een jaar of 12 vind ik het heel doenlijk om ze volwassen te straffen.
Oud 21-01-2002, 13:33
beuk
beuk is offline
Citaat:
arvid_18 schreef:
De terreur wordt door de lokale autoriteiten doodgezwegen, omdat de daders vrijwel allemaal allochtone jongens zijn én omdat de politie geen vat op hen heeft.
Ik snap dit niet helemaal. De terreur wordt doodgezwegen omdat de daders vrijwel allemaal allochtone jongens zijn

Ik vind dat dit soort dingen gewoon openbaar bekend zouden moeten zijn. Zeker als ik in die wijk woonde zou ik dat gewoon willen weten..
Oud 21-01-2002, 13:38
Isa
Isa is offline
Citaat:
beuk schreef:
Ik snap dit niet helemaal. De terreur wordt doodgezwegen omdat de daders vrijwel allemaal allochtone jongens zijn

Ik vind dat dit soort dingen gewoon openbaar bekend zouden moeten zijn. Zeker als ik in die wijk woonde zou ik dat gewoon willen weten..
achja, stel je toch eens voor dat het niet politiek correct zou zijn. :eeek: dat mag niet gebeuren.( )

gewoon het land uit schoppen die lui.
12 of geen 12.

Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 13:44
autodropje
autodropje is offline
Ik weet niet precies hoe het zit met het jeugdstrafrecht in Nederland, maar kunnen al die kinderen niet gewoon opgepakt worden en een tijdje in de bak gegooit worden?

Ik denk dat ze daar wel van leren of in ieder geval van schrikken.

Met 12 jaar ben je best in staat te weten wat goed en fout is.

Een gesprek met de ouders lijkt me ook niet verkeerd, het zijn hun kinderen en daar mogen ze ook wel wat verantwoordelijkheid voor nemen.
Oud 21-01-2002, 13:47
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
C'est moi! schreef:
Citaat:
drama schreef:
en dan gelijk goed hard. En ook eens ernstig met de ouders gaan praten.

precies, en niet met die domme dingen komen zoals het land uitschoppen, dan kunnen we net zo goed alle gekkos het land uitschoppen, en kan elk land dat doen, lijkt me niet echt geslaagd..
helaas hebben zelfs de ouders van die kinderen geen grip op hun kinderen... het is heel triest, maar hoe dan ook, triest of niet, gewoon hard aanpakken!
voor de rest vind ik de overheid op dit soort gebied uitermate zwak in vergelijking met andere landen!!dat je dit zo ver laat komen zegt wel iets..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 14:31
killerbaby
killerbaby is offline
je moet ze inderdaad goed hard aanpakken, maar welop de zelfde manier als dat bij niet-allochtonen gedaan zou worden.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 15:04
Finntroll
Finntroll is offline
Ben k toch blij dat k in een rustig dorp woon!!
Oud 21-01-2002, 15:28
RuffThugg
RuffThugg is offline
Aanpakken, simpel.
En dat van dat niet bekendmaken slaat ook nergens op.
Maar ze het land uitschoppen vind ik dan ook weer niet kunnen.

En de strafbare leeftijd moet gewoon verlaagd worden naar 12 jaar.
Kinderen van tegenwoordig zijn gewoon al verder dan de kinderen van 12 uit de tijd dat die wet is gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 15:33
waaromniet?
waaromniet? is offline
12 jaar vink idd oud zat om zelf verantwoording voor je daden af te leggen. Eerder eigenlijk ook al wel, maar goed...
Oud 21-01-2002, 15:34
Verwijderd
ik vind de ondertoon van dit bericht weer superdiscriminerend! Hoe weet jij nou dat ze zich op Nederlandse jongeren richten? Wat in de krant staat moet je niet altijd geloven! Ìk vind wel dat die mannetjes moeten worden berecht, maar idd wel net zoals iedere Nederlander ook zou worden berecht!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 16:31
arvid_18
arvid_18 is offline
Jellerd domme kneus
Jij vindt echt alles discriminatie
Als ik een lekker wijf verkies boven een lelijk wijf noem je mij gelijk ook een vette rascist? So be it....
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 16:43
dopehead
dopehead is offline
hehe eindelijk een bericht dat prettig klinkt komt er toch nog iets van de gangs hier terecht
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 16:47
Ianto
Ianto is offline
Citaat:
arvid_18 schreef:
Als ik een lekker wijf verkies boven een lelijk wijf noem je mij gelijk ook een vette rascist? So be it....
Neuh dat heeft daar niets mee te maken.
Dat is gewoon oppervlakkig

Maar of de daders nou nederlanders zijn of dat ze voor mijn part van Mars komen maakt niets uit. Iedereen is gelijk voor de wet, aanpakken dat volk.
Oud 21-01-2002, 16:52
marlies
marlies is offline
Hoe komen die mensen zo ver dat ze in een bende zitten en dan van die vreselijke dingen gaan doen?

Toen ik 12 was, keek ik Fox Kids en speelde ik voetbal hier in de buurt. Ik vraag me echt af hoe diep die luitjes gezonken zijn dat ze zich zo gedragen..

Als ze zo zijn, dan moeten ze uit de samenleving gehaald worden, want zo zijn ze een bedreiging.
Opsluiten met die hap en dan niet meer met elkaar in contact laten komen.

Ik ben zitten met de vraag: Hoe kan je nu zoiets doen?
Oud 21-01-2002, 17:03
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
arvid_18 schreef:
Daarom houden wij niet van AZCentra in ons dorp mensen. Get the point?

Door deze berichten vinden wij die buitenlanders niet meer zo zielig. Het is gewoon tuig. Binnengehaald door onze eigen regering nog wel! Hoe moet dit nou verder mensen?

Nu niet zeggen: Het kunnen net zo goed Nederlanders zijn! Want dat is niet zo, kom maar met bewijzen dan!

Met het geld dat jullie ouders (Of jullie zelf) betalen kopen deze jongeren lekkere messen en nep pistolen, om jullie daarna te beroven.

Snapt er iemand mischien nu waarom ik tegen het verder opvangen van azielzoekers ben?? (Dit bespreken we namenlijk ook in een andere topic)

[Dit bericht is aangepast door Raptor (21-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 17:07
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Raptor schreef:
Snapt er iemand mischien nu waarom ik tegen het verder opvangen van azielzoekers ben??
Nee... één boom maakt nog geen bos. Bovendien is het best bestrijdbaar, mits men het wat anders aanpakt...
Oud 21-01-2002, 17:09
Ianto
Ianto is offline
Citaat:
Raptor schreef:
Daarom houden wij niet van AZCentra in ons dorp mensen. Get the point?

Door deze berichten vinden wij die buitenlanders niet meer zo zielig. Het is gewoon tuig. Binnengehaald door onze eigen regering nog wel! Hoe moet dit nou verder mensen?

Nu niet zeggen: Het kunnen net zo goed Nederlanders zijn! Want dat is niet zo, kom maar met bewijzen dan!

Met het geld dat jullie ouders (Of jullie zelf) betalen kopen deze jongeren lekkere messen en nep pistolen, om jullie daarna te beroven.

Snapt er iemand mischien nu waarom ik tegen het verder opvangen van azielzoekers ben?? (Dit bespreken we namenlijk ook in een andere topic)

[Dit bericht is aangepast door Raptor (21-01-2002).]
Lees het nog eens.
In het stuk staat dat de daders (vermoedelijk?) van Surinaamse en Antilliaanse afkomst zijn.
En dat zijn geen asielzoekers.
Oud 21-01-2002, 17:10
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Nee... één boom maakt nog geen bos. Bovendien is het best bestrijdbaar, mits men het wat anders aanpakt...

Dit soort berichten staan vaker (te vaak) in de krant!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 17:13
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
Ianto schreef:
Lees het nog eens.
In het stuk staat dat de daders (vermoedelijk?) van Surinaamse en Antilliaanse afkomst zijn.
En dat zijn geen asielzoekers.
Maar ze kopen wel wapens van jouw vaders geld!

Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 17:19
Ianto
Ianto is offline
Citaat:
Raptor schreef:

Ik keur het ook niet goed.
Maar dat maakt nog steeds geen asielzoekers van ze.
Daar ging jouw post toch over?
Oud 21-01-2002, 17:27
marlies
marlies is offline
Citaat:
Raptor schreef:

Mijn mamma werkt ook hoor

Het gaat er nu niet om of ze wel of niet asielzoekers zijn.

Als ze uit de Nederlandse Antillen komen, dan zijn het niet eens asielzoekers, dan zijn ze gewoon komen wonen in het land waarvan hun geboorteland een kolonie was.

Die ouders kunnen best wel geld verdienen, dus niet gelijk zeggen dat ze jouw ouders geld opmaken..

Nu stoppen met die stomme discussie of het asielzoekers zijn of niet en kijken hoe deze criminaliteit aangepakt kan worden.
Je gaat mij niet zeggen dat de "Nederlandse" jeugd niet crimineel is.
Oud 21-01-2002, 17:36
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
marlies schreef:
Citaat:
Raptor schreef:

Mijn mamma werkt ook hoor

Als ze uit de Nederlandse Antillen komen, dan zijn het niet eens asielzoekers, dan zijn ze gewoon komen wonen in het land waarvan hun geboorteland een kolonie was.

Die ouders kunnen best wel geld verdienen, dus niet gelijk zeggen dat ze jouw ouders geld opmaken..

Nu stoppen met die stomme discussie of het asielzoekers zijn of niet en kijken hoe deze criminaliteit aangepakt kan worden.
Je gaat mij niet zeggen dat de "Nederlandse" jeugd niet crimineel is.

Statistisch gezien zijn meer allochtone jongeren crimineel dan Nederlandse jongeren, can't change the facts....
Oud 21-01-2002, 17:37
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

precies, en niet met die domme dingen komen zoals het land uitschoppen, dan kunnen we net zo goed alle gekkos het land uitschoppen, en kan elk land dat doen, lijkt me niet echt geslaagd..
helaas hebben zelfs de ouders van die kinderen geen grip op hun kinderen... het is heel triest, maar hoe dan ook, triest of niet, gewoon hard aanpakken!
voor de rest vind ik de overheid op dit soort gebied uitermate zwak in vergelijking met andere landen!!dat je dit zo ver laat komen zegt wel iets..

Ik denk dat in de meeste gevallen waar de ouders geen grip op hun kinderen hebben, ze hopeloos gefaald hebben. Helemaal als het kinderen van 12 betreft. Veel allochtone ouders hebben het gevoel dat ze alleen binnenshuis verantwoordelijk zijn voor hun kinderen en de opvoeding daarvan, en dat 'buiten' de school, de overheid enz die taak maar op zich moet nemen.
Gevolg is dat de kinderen geen gezag meer kennen, en dan krijg je dit soort dingen. Niet dat ik probeer goed te praten, in tegendeel. Crimineel is crimineel, en dus gewoon hard aanpakken.

Dus hard aanpakken, en dan eens naar de oorzaken kijken.
Oud 21-01-2002, 17:44
marlies
marlies is offline
Citaat:
C'est moi! schreef:
Veel allochtone ouders hebben het gevoel dat ze alleen binnenshuis verantwoordelijk zijn voor hun kinderen en de opvoeding daarvan, en dat 'buiten' de school, de overheid enz die taak maar op zich moet nemen.
Gevolg is dat de kinderen geen gezag meer kennen, en dan krijg je dit soort dingen. Niet dat ik probeer goed te praten, in tegendeel. Crimineel is crimineel, en dus gewoon hard aanpakken.

Dus hard aanpakken, en dan eens naar de oorzaken kijken.

dit is waar, dus aanpakken, maar niet zo haatdragend gaan doen(dit laatste is niet op C'est moi gericht, maar dat is wel duidelijk denk ik.)
Oud 22-01-2002, 07:37
Isa
Isa is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

waarom zouden we ze het land niet uitkicken?
dat is hard aanpakken, en bovendien zullen dergelijke straffen echt afschrikken. en straffen die autodrop voorstelt schrikken dit soort kids echt niet af.

door ze het land uit te kicken.
geen ruimte laten innemen door dat soort tuig. nederland is te vol, de eerste die weg moeten zijn de criminelen. ipv allerlei regels verzinnen om onschuldige asielzoekers het nog moeilijker te maken om ons land binnen te komen en te blijven.

wat doen die andere landen dan wel?
wat voor straffen geven die?

op zulke momenten, als je deze topic leest, zou je ook hier wel behoefte hebben aan een FPO.

Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 09:03
tacidvs
tacidvs is offline
Zou meneer of mevrouw arvid_18 misschien ook een bron kunnen noemen? Het zal best waar zijn, maar toch.

groeten,
Oud 22-01-2002, 11:02
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
dat is hard aanpakken, en bovendien zullen dergelijke straffen echt afschrikken. en straffen die autodrop voorstelt schrikken dit soort kids echt niet af.
omdat het land uitkicken verplaatsing van het probleem is, je kickt ze het land uit omdat je het zelf niet op kan lossen.
Ze wonen nu eenmaal in Nederland, en ze zijn ons probleem, daar mogen we ook best zelf een oplossing voor vinden.

Noem dan eens wat straffen die volgens jou wel afschrikken (behalve het land uitzetten natuurlijk )
Oud 22-01-2002, 11:12
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
autodropje schreef:
omdat het land uitkicken verplaatsing van het probleem is, je kickt ze het land uit omdat je het zelf niet op kan lossen.
Maar het is tenminste niet meer jouw probleem
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 11:27
Isa
Isa is offline
Citaat:
autodropje schreef:

helemaal niet. het enige probleem is dat die jochies er zijn en dat ze zich zo gedragen.
die jochies zijn het probleem, daar moeten we vanaf, en dat doen we door ze het land uit te zetten. wat er verder met hun gebeurt is NIET ons probleem, dat is hun eiegen probleem, ze hebben het er zelf naar gemaakt.

Ze wonen nu eenmaal in Nederland, en ze zijn ons probleem, daar mogen we ook best zelf een oplossing voor vinden.

ze het land uit kicken IS een oplossing.
nogmaals, die jochies hebben het er zelf naar gemaakt, ons enige probleem is hun aanwezigheid, hun welzijn is niet meer ons probleem, dat recht hebben ze verspeelt toen ze met die criminele dingen begonnen.

wij verplaatsen het probleem echt niet naar een ander land, want we stoppen ze gewoon daar in de gevangenis en niemand heeft er meer last van. wij niet, maar ook de burgers van dat land niet, dus is het geen probleem meer. in de gevangenissen daar leren ze dit soort streken wel af.

Noem dan eens wat straffen die volgens jou wel afschrikken (behalve het land uitzetten natuurlijk )
straffen die dit soort types afschrikken?
gewoon hoge straffen, dat is het enige dat afschrikt. volwassen-berechting en hele lange gevangenisstrafjes. ik vraag me trouwens af wat jij met 'een tijdje' in de gevangenis bedoelt. (in je eerste post in dit topic)
of misschien wel vernederende straffen zoals helpen in een bejaardentehuis.

en als we toch zoals zo vaak in dit land weer meelij hebben met deze types en zonodig vinden dat ze terug moeten in onze samenleving, stuur ze dan naar de Glenn mills school. dat lijkt goed te werken om kleine crimineeltjes op het juiste pad te brengen als ik de krant mag geloven.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 11:50
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
helemaal niet. het enige probleem is dat die jochies er zijn en dat ze zich zo gedragen.
die jochies zijn het probleem, daar moeten we vanaf, en dat doen we door ze het land uit te zetten. wat er verder met hun gebeurt is NIET ons probleem, dat is hun eigen probleem, ze hebben het er zelf naar gemaakt.
Ja en die jochies komen uit ons land, en oplossingen afschuiven op het buitenland vind ik niet kunnen. Bovendien, zit de kans er wel in dat het buitenland die jochies terugstuurd naar Nederland, want wie wil er nou een stel crimineeltjes?

Citaat:
ze het land uit kicken IS een oplossing.
nogmaals, die jochies hebben het er zelf naar gemaakt, ons enige probleem is hun aanwezigheid, hun welzijn is niet meer ons probleem, dat recht hebben ze verspeelt toen ze met die criminele dingen begonnen.
als het buitenland ze terugkickt niet. Dat die jochies het er naar gemaakt hebben ben ik wel met je eens, maar niet dat wij onze verantwoordelijkheid dan maar afschuiven op het buitenland.

Citaat:
wij verplaatsen het probleem echt niet naar een ander land, want we stoppen ze gewoon daar in de gevangenis en niemand heeft er meer last van. wij niet, maar ook de burgers van dat land niet, dus is het geen probleem meer. in de gevangenissen daar leren ze dit soort streken wel af.
Dat is dus afschuiven, want wie moet er voor die gevangenissen betalen enzo?

Citaat:

straffen die dit soort types afschrikken?
gewoon hoge straffen, dat is het enige dat afschrikt. volwassen-berechting en hele lange gevangenisstrafjes. ik vraag me trouwens af wat jij met 'een tijdje' in de gevangenis bedoelt. (in je eerste post in dit topic)
of misschien wel vernederende straffen zoals helpen in een bejaardentehuis.

en als we toch zoals zo vaak in dit land weer meelij hebben met deze types en zonodig vinden dat ze terug moeten in onze samenleving, stuur ze dan naar de Glenn mills school. dat lijkt goed te werken om kleine crimineeltjes op het juiste pad te brengen als ik de krant mag geloven.
met een tijdje bedoel ik dus hogere (langere) straffen voor die crimineeltjes
Vernederende straffen vind ik ook prima, papiertjes prikken ofzo.
Ik zeg niet dat ik veel medelijde met ze zal hebben als ze het land uit moeten/de bak in moeten/vernederend werk moeten doen, dat niet. Dat ze hard aangepakt moeten worden ben ik het dan ook zeker mee eens.

Wat mij ook goed lijkt te werken is dat ze zo'n soort zendertje omdoen en dat ze dan bijv. maar een paar uur per dag naar buiten mogen.
Oud 22-01-2002, 11:57
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Citaat:
marlies schreef:
Citaat:
Raptor schreef:

Daar gaat het wel om, ik wil duidelijkheid en opheldering over dit soort incidenten waarbij allochtonen aanwezig zijn. Die lui moeten dan gewoon een enkele reis terug hebben.

Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 12:58
tijgertje_007
tijgertje_007 is offline
Zo kan het niet langer..!! Het moet tog allemaal een keer ophouden..?!
Oud 22-01-2002, 14:29
RekZ
RekZ is offline
Citaat:
tijgertje_007 schreef:
Zo kan het niet langer..!! Het moet tog allemaal een keer ophouden..?!
idd, en dan nu dit. http://nu.nl/document?n=51039
Oud 22-01-2002, 16:54
beuk
beuk is offline
Citaat:
RekZ schreef:
idd, en dan nu dit. http://nu.nl/document?n=51039

Inderdaad.. 99% overtreft mijn verwachtingen zelfs nog!
Ik vraag me wel af in hoeverre dit cijfer repressentatief is voor de rest van het land; Rotterdam is wel een vrij 'allochtone' stad..
Oud 22-01-2002, 18:02
Verwijderd
Dat het doodgezwegen wordt omdat het om kindjes van allochtoonse afkomst gaat is onzin, maar er moet natuurlijk wel voorzichtig mee omgegaan worden. Als een sensatiekrant (De T.) dit soort berichten ontvangt staat er meteen groot op de voorpagina SURINAAMSE JEUGD TERRORISEERT BUURT en dat is je reinste stemmingmakerij. Op deze manier krijgen types zoals ene Raptor en ene NNP die foute ideëen over buitnelanders, niet elke buitenlander is crimineel, net zo min als dat elke Duitser bier drinkt, elke Fransman stokbrood eet en dat elke Nederlander braaf elke ochtend een broodje kaas eet.
Ik keur niet goed wat die jochies doen, da's logisch, maar kijk naar achtergronden heb ik al zo vaak gezegd. Waarom zijn die jochies zo geworden? Hoe kan je ze op het rechte pad krijgen? Hoe kan dit in de toekomst voorkomen worden? Uitzetting, zoals meneertje NNP wenst, is natuurlijk geen oplossing, die kinderen wonen hier waarschijnlijk al hun hele leven. In geen enkel geval is uitzetting een optie, denk je nu echt dat dat mensen afschrikt? In de VS is de doodstraf, worden er procentueel minder moorden gepleegd dan in NL? Nee.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 10:55
Isa
Isa is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Dat het doodgezwegen wordt omdat het om kindjes van allochtoonse afkomst gaat is onzin, maar er moet natuurlijk wel voorzichtig mee omgegaan worden. Als een sensatiekrant (De T.) dit soort berichten ontvangt staat er meteen groot op de voorpagina SURINAAMSE JEUGD TERRORISEERT BUURT en dat is je reinste stemmingmakerij. Op deze manier krijgen types zoals ene Raptor en ene NNP die foute ideëen over buitnelanders, niet elke buitenlander is crimineel, net zo min als dat elke Duitser bier drinkt, elke Fransman stokbrood eet en dat elke Nederlander braaf elke ochtend een broodje kaas eet.

toch zijn marokkanen in de regel crimineler dan autochtonen.

Ik keur niet goed wat die jochies doen, da's logisch, maar kijk naar achtergronden heb ik al zo vaak gezegd. Waarom zijn die jochies zo geworden?

opvoeding en armzalige omstandigheden.

Hoe kan je ze op het rechte pad krijgen? Hoe kan dit in de toekomst voorkomen worden? Uitzetting, zoals meneertje NNP wenst, is natuurlijk geen oplossing, die kinderen wonen hier waarschijnlijk al hun hele leven.

zal me een grote worst wezen. ze hebben het er zelf naar gemaakt.

In geen enkel geval is uitzetting een optie, denk je nu echt dat dat mensen afschrikt? In de VS is de doodstraf, worden er procentueel minder moorden gepleegd dan in NL? Nee.
moorden worden meestal wel wat beter voorbereid. mensen willen niet gestraft worden voor hun moord. deze jochies bereiden zich echter helemaal nergens op voor, ze verkrachten en roven wanneer ze de kans zien.
waarom? juist omdat we hier zulke lage straffen hebben, want het is al duidelijk dat die jochies meerdere malen met de pliesie in aanraking zijn gekomen, maar die kan niks doen door onze wetten. wedden dat uitzetting wel afschrikt.

Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 11:21
ExTeRmInAtOr2
ExTeRmInAtOr2 is offline
Dit is toch diep triest! Zulke mensen zouden ze keihard moeten aanpakken. Vooral omdat het allochtonen zijn!
Oud 23-01-2002, 17:38
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
ExTeRmInAtOr2 schreef:
Vooral omdat het allochtonen zijn!
dus allochtonen zijn geen mensen?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 17:45
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Citaat:
Dutchy15 schreef:

door ze het land uit te kicken.
geen ruimte laten innemen door dat soort tuig. nederland is te vol, de eerste die weg moeten zijn de criminelen. ipv allerlei regels verzinnen om onschuldige asielzoekers het nog moeilijker te maken om ons land binnen te komen en te blijven.

wat doen die andere landen dan wel?
wat voor straffen geven die?

op zulke momenten, als je deze topic leest, zou je ook hier wel behoefte hebben aan een FPO.
zucht

dus we gooien ze naar een ander land, dan is t ons probleem niet meer, bijv. naar duitsland, komen ze in duitsland, gooit duitsland ze weer naar nederland, via nl weer naar belgie, via belgie weer naar duitsland dit heet gvd verplaatsing van het probleem ja!!!
wel es gehoord van dat je problemen niet moet verschuiven, maar aanpakken!! wat je zelf ook zegt!!!
nederland is gvd niet te vol ja, ik weet niet hoor, maar kom je wel es buiten de randstad?! dat begin ik me nu toch echt af te vragen, maar ik ben t er WEL mee eens dat de criminelen gepakt/weggestuurd moeten worden, en waarheen is dan weer een ander groot probleem!!!
ja dat weet je dus niet he, je roept maar wat, maar als land zijnde moet je es kijken naar andere landen, want ja, zo zit de f*cking wereld nou eenmaal in elkaar ja!!
die andere landen, weet je wat ze daar doen met zulke mensjes? oppakken, bam de cel in, boem nog een flinke boete er bovenop!
ze krijgen geen taakstraffen zoals hier!! dat is in de meeste gevallen kostenverspilling, er moeten es wat wetveranderingen komen hier in NL wat betreft criminaliteit, aangezien dit land t laatste jaar veel crimineler is geworden!!
up-to-date blijven kan je t ook wel noemen!!
bouw nog es een paar van die f*cking gevangenissen!! pak ze es sneller op!!!
geef ze geen zielige taakstraffen ofzo!!(want sommigen verkloten zelfs dat!)

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten