Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() gewoon het land uit schoppen die lui. 12 of geen 12. |
![]() |
|
Ik weet niet precies hoe het zit met het jeugdstrafrecht in Nederland, maar kunnen al die kinderen niet gewoon opgepakt worden en een tijdje in de bak gegooit worden?
Ik denk dat ze daar wel van leren of in ieder geval van schrikken. Met 12 jaar ben je best in staat te weten wat goed en fout is. Een gesprek met de ouders lijkt me ook niet verkeerd, het zijn hun kinderen en daar mogen ze ook wel wat verantwoordelijkheid voor nemen.
|||
![]() |
Citaat:
precies, en niet met die domme dingen komen zoals het land uitschoppen, dan kunnen we net zo goed alle gekkos het land uitschoppen, en kan elk land dat doen, lijkt me niet echt geslaagd.. helaas hebben zelfs de ouders van die kinderen geen grip op hun kinderen... het is heel triest, maar hoe dan ook, triest of niet, gewoon hard aanpakken! voor de rest vind ik de overheid op dit soort gebied uitermate zwak in vergelijking met andere landen!!dat je dit zo ver laat komen zegt wel iets.. |
![]() |
|
Aanpakken, simpel.
En dat van dat niet bekendmaken slaat ook nergens op. Maar ze het land uitschoppen vind ik dan ook weer niet kunnen. En de strafbare leeftijd moet gewoon verlaagd worden naar 12 jaar. Kinderen van tegenwoordig zijn gewoon al verder dan de kinderen van 12 uit de tijd dat die wet is gemaakt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik vind de ondertoon van dit bericht weer superdiscriminerend! Hoe weet jij nou dat ze zich op Nederlandse jongeren richten? Wat in de krant staat moet je niet altijd geloven! Ìk vind wel dat die mannetjes moeten worden berecht, maar idd wel net zoals iedere Nederlander ook zou worden berecht!
|
![]() |
||
Citaat:
Dat is gewoon oppervlakkig ![]() Maar of de daders nou nederlanders zijn of dat ze voor mijn part van Mars komen maakt niets uit. Iedereen is gelijk voor de wet, aanpakken dat volk.
|
Hoe komen die mensen zo ver dat ze in een bende zitten en dan van die vreselijke dingen gaan doen?
Toen ik 12 was, keek ik Fox Kids en speelde ik voetbal hier in de buurt. Ik vraag me echt af hoe diep die luitjes gezonken zijn dat ze zich zo gedragen.. Als ze zo zijn, dan moeten ze uit de samenleving gehaald worden, want zo zijn ze een bedreiging. Opsluiten met die hap en dan niet meer met elkaar in contact laten komen. Ik ben zitten met de vraag: Hoe kan je nu zoiets doen? ![]()
||
Citaat:
Door deze berichten vinden wij die buitenlanders niet meer zo zielig. Het is gewoon tuig. Binnengehaald door onze eigen regering nog wel! Hoe moet dit nou verder mensen? Nu niet zeggen: Het kunnen net zo goed Nederlanders zijn! Want dat is niet zo, kom maar met bewijzen dan! Met het geld dat jullie ouders (Of jullie zelf) betalen kopen deze jongeren lekkere messen en nep pistolen, om jullie daarna te beroven. Snapt er iemand mischien nu waarom ik tegen het verder opvangen van azielzoekers ben?? (Dit bespreken we namenlijk ook in een andere topic) [Dit bericht is aangepast door Raptor (21-01-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
In het stuk staat dat de daders (vermoedelijk?) van Surinaamse en Antilliaanse afkomst zijn. En dat zijn geen asielzoekers.
||
Citaat:
![]() Het gaat er nu niet om of ze wel of niet asielzoekers zijn. Als ze uit de Nederlandse Antillen komen, dan zijn het niet eens asielzoekers, dan zijn ze gewoon komen wonen in het land waarvan hun geboorteland een kolonie was. Die ouders kunnen best wel geld verdienen, dus niet gelijk zeggen dat ze jouw ouders geld opmaken.. Nu stoppen met die stomme discussie of het asielzoekers zijn of niet en kijken hoe deze criminaliteit aangepakt kan worden. Je gaat mij niet zeggen dat de "Nederlandse" jeugd niet crimineel is.
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Gevolg is dat de kinderen geen gezag meer kennen, en dan krijg je dit soort dingen. Niet dat ik probeer goed te praten, in tegendeel. Crimineel is crimineel, en dus gewoon hard aanpakken. Dus hard aanpakken, en dan eens naar de oorzaken kijken.
||
Citaat:
||
Citaat:
wat voor straffen geven die? op zulke momenten, als je deze topic leest, zou je ook hier wel behoefte hebben aan een FPO. |
![]() |
||
Citaat:
Ze wonen nu eenmaal in Nederland, en ze zijn ons probleem, daar mogen we ook best zelf een oplossing voor vinden. Noem dan eens wat straffen die volgens jou wel afschrikken (behalve het land uitzetten natuurlijk ![]()
||
Citaat:
gewoon hoge straffen, dat is het enige dat afschrikt. volwassen-berechting en hele lange gevangenisstrafjes. ik vraag me trouwens af wat jij met 'een tijdje' in de gevangenis bedoelt. (in je eerste post in dit topic) of misschien wel vernederende straffen zoals helpen in een bejaardentehuis. ![]() en als we toch zoals zo vaak in dit land weer meelij hebben met deze types en zonodig vinden dat ze terug moeten in onze samenleving, stuur ze dan naar de Glenn mills school. dat lijkt goed te werken om kleine crimineeltjes op het juiste pad te brengen als ik de krant mag geloven. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Vernederende straffen vind ik ook prima, papiertjes prikken ofzo. Ik zeg niet dat ik veel medelijde met ze zal hebben als ze het land uit moeten/de bak in moeten/vernederend werk moeten doen, dat niet. Dat ze hard aangepakt moeten worden ben ik het dan ook zeker mee eens. Wat mij ook goed lijkt te werken is dat ze zo'n soort zendertje omdoen en dat ze dan bijv. maar een paar uur per dag naar buiten mogen.
|||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ik vraag me wel af in hoeverre dit cijfer repressentatief is voor de rest van het land; Rotterdam is wel een vrij 'allochtone' stad..
|
Verwijderd
|
Dat het doodgezwegen wordt omdat het om kindjes van allochtoonse afkomst gaat is onzin, maar er moet natuurlijk wel voorzichtig mee omgegaan worden. Als een sensatiekrant (De T.) dit soort berichten ontvangt staat er meteen groot op de voorpagina SURINAAMSE JEUGD TERRORISEERT BUURT en dat is je reinste stemmingmakerij. Op deze manier krijgen types zoals ene Raptor en ene NNP die foute ideëen over buitnelanders, niet elke buitenlander is crimineel, net zo min als dat elke Duitser bier drinkt, elke Fransman stokbrood eet en dat elke Nederlander braaf elke ochtend een broodje kaas eet.
Ik keur niet goed wat die jochies doen, da's logisch, maar kijk naar achtergronden heb ik al zo vaak gezegd. Waarom zijn die jochies zo geworden? Hoe kan je ze op het rechte pad krijgen? Hoe kan dit in de toekomst voorkomen worden? Uitzetting, zoals meneertje NNP wenst, is natuurlijk geen oplossing, die kinderen wonen hier waarschijnlijk al hun hele leven. In geen enkel geval is uitzetting een optie, denk je nu echt dat dat mensen afschrikt? In de VS is de doodstraf, worden er procentueel minder moorden gepleegd dan in NL? Nee. |
![]() |
||
Citaat:
waarom? juist omdat we hier zulke lage straffen hebben, want het is al duidelijk dat die jochies meerdere malen met de pliesie in aanraking zijn gekomen, maar die kan niks doen door onze wetten. wedden dat uitzetting wel afschrikt. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
dus we gooien ze naar een ander land, dan is t ons probleem niet meer, bijv. naar duitsland, komen ze in duitsland, gooit duitsland ze weer naar nederland, via nl weer naar belgie, via belgie weer naar duitsland ![]() wel es gehoord van dat je problemen niet moet verschuiven, maar aanpakken!! wat je zelf ook zegt!!! ![]() nederland is gvd niet te vol ja, ik weet niet hoor, maar kom je wel es buiten de randstad?! dat begin ik me nu toch echt af te vragen, maar ik ben t er WEL mee eens dat de criminelen gepakt/weggestuurd moeten worden, en waarheen is dan weer een ander groot probleem!!! ja dat weet je dus niet he, je roept maar wat, maar als land zijnde moet je es kijken naar andere landen, want ja, zo zit de f*cking wereld nou eenmaal in elkaar ja!! die andere landen, weet je wat ze daar doen met zulke mensjes? oppakken, bam de cel in, boem nog een flinke boete er bovenop! ze krijgen geen taakstraffen zoals hier!! dat is in de meeste gevallen kostenverspilling, er moeten es wat wetveranderingen komen hier in NL wat betreft criminaliteit, aangezien dit land t laatste jaar veel crimineler is geworden!! up-to-date blijven kan je t ook wel noemen!! bouw nog es een paar van die f*cking gevangenissen!! pak ze es sneller op!!! geef ze geen zielige taakstraffen ofzo!!(want sommigen verkloten zelfs dat!) |
Advertentie |
|
![]() |
|
|