Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2002, 09:31
sterretje
sterretje is offline
Er is tegenwoordig een grote waterschaarste en ut komt steeds meer voor dat er conflicten over water ontstaan. Zal er in de toekomste een water oorlog ontstaaN?! Geef hier je mening en als je goede informatie heb of toevallig een heel profielwerkstuk hierover hebt doneeer het dan eveN
Oud 24-01-2002, 09:38
killer beeb
killer beeb is offline
Nou dat zal in europa wel meevallen, maar als in afrika een schaarste ontstaat (wat mij niet on waarsh. lijkt) kan dit bezt een probleem worden.
Oud 24-01-2002, 09:50
PrackaH
PrackaH is offline
Het kan natuurlijk aan mij liggen. Maar 3 miljoen jaar geleden was er toch evenveel water op aarde als nu? Ik bedoel, wat is het probleem. Okee, er is nu dan misschien meer zout water, maar dat kun je ook weer indampen en dan heb je weer zoet water.
Oud 24-01-2002, 13:49
sterretje
sterretje is offline
Jaaaa duhhhhh tuurlijk is der nog evenveel water, maar der zijn toch wel even wat meer mensen dan 3 miljoen jaar geleden?!?!!??!
Nog serieuze reacties???
Oud 24-01-2002, 22:56
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
sterretje schreef:
Jaaaa duhhhhh tuurlijk is der nog evenveel water, maar der zijn toch wel even wat meer mensen dan 3 miljoen jaar geleden?!?!!??!
Nog serieuze reacties???
poepoe...wat een logica

Maarreh...ik denk eerlijk gezegd dat dit de komende decennia en misschien wel eeuwen nog niet echt aan de orde is....

Oud 25-01-2002, 10:41
PrackaH
PrackaH is offline
Citaat:
sterretje schreef:
Nog serieuze reacties???
Mijn reactie was best serieus, hoor...maargoed. Wat C'est Moi ook al zei: voorlopig hebben we daar nog geen problemen mee denkik. Er is meer dan genoeg water voor ons allemaal, zelfs voor 100 miljard mensen, alleen zullen dan wel de zeeen ontzout moeten worden...beetje zinloze topic denkik...
Oud 25-01-2002, 17:09
sterretje
sterretje is offline
nix zinloos aan.. enne ik weet nie hoe jij alle zeeen wil gaan ontzouten... maar dit lijkt mij nie te doen...
en al zou ut kunnen.. wat wil je gaan doen met de vissies en de plantjes die leven in de zee??
Oud 25-01-2002, 17:13
Joyce-b
Joyce-b is offline
Citaat:
sterretje schreef:
nix zinloos aan.. enne ik weet nie hoe jij alle zeeen wil gaan ontzouten... maar dit lijkt mij nie te doen...
en al zou ut kunnen.. wat wil je gaan doen met de vissies en de plantjes die leven in de zee??
duh..
eumm.. nou..
men pakke een warm land (of gewoon een fabriek :rolleyes .
Maakt daar een soort van barakken.
Men laat het zeewater door een soort van zeef (zodat vissies achterblijven) stromen in de barraken.
Men denkt het geheel af.
Men bouwt op het afdek-gedoe iets waardoor het water afgevoerd kan worden.
En men verwarmt de hele handel..

voila.. zuiver water..
Oud 25-01-2002, 18:08
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Slechts 2 % van al het water op deze aarde is drinkbaar. Dus genoeg water is er zeker niet. Daarnaast zou je het niet denken, maar ook in Nederland heerst een zeker waterschaarste. Niet zo heel erg natuurlijk, maar het zal niet voldoende zijn voor de toekomst. En het water in de Noordzee is niet drinkbaar.

Groetjes
Ben(die dus ook wel ziet dat er conflicten zullen onstaan om water
Oud 25-01-2002, 19:32
soulless
soulless is offline
Yup, al dat geroep van zeeen vol, jullie denken niet echt na he?

Drinkwater is SCHAARS. Zekers als er meer mensen en vervuiling komt. Je kunt wel heel naief roepen dat het geen probleem is maar wetenschappelijk gezien is het dat WEL.

En we kunnen best water schoon maken, maar zie je, dan wordt het DUUR, en dus een luxe-goed, een dwangmiddel, nog zo'n leuk verschijnsel van kapitalisme
Oud 25-01-2002, 21:32
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
soulless schreef:
En we kunnen best water schoon maken, maar zie je, dan wordt het DUUR, en dus een luxe-goed, een dwangmiddel, nog zo'n leuk verschijnsel van kapitalisme
Exact. Een van de vele bezwaren van ons systeem... Overigens denk ik dat Nederland juist een van de landen gaat zijn die daar een goede oplossing voor weet te verzinnen, door en door kapitalisten zoals de VS en het VK (dankzij Thatcher) gaan het moeilijker krijgen...
Reageren

Regels voor berichten