Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb die discussie gezien, gisteren, en christus wat was dat slecht!!
Allereerst: De dieren lijden niet wanneer er vakkundig gehandelt wordt. Wanneer je de keel van een dier doorsnijdt, is het dier vrijwel meteen dood. Het bewegen wat je dan nog ziet, zijn stuiptrekkingen en dus geen 'creperent dier' zoals een van de jongens zei (kon ik me echt aan ergeren). Ten tweede: Wanneer je je zo ergert aan de manier waarop dieren ritueel geslacht worden, moet je je ook gaan ergeren aan de manier waarop dieren non-ritueel geslacht worden. Word dan vegetariër. Als laatste: Ik vind dat het moet kunnen, absoluut geen problemen mee. Zolang het maar vakkundig gebeurt (en dat gebeurt zo). |
![]() |
||
Citaat:
Maar als je dat zielig vind dan is het slachten van vee voor het vlees ook zielig en moet je idd maar vegetarier worden.
||
Citaat:
offerren is net zo iets. ik keur alleen dieren doden om te eten goed. maar dan nog, in de bio-industrie worden de dieren veel en veel slechter behandeld dan bij de moslims. |
![]() |
|
![]() |
Recente onderzoeken hebben aangetoond dat de islamitische manier van slachten veeeeeeeel beter is voor het dier, omdat het dier snel en (bijna) pijnloos doodgaat. Door het snelle bloedverlies is het dier na een paar seconden al bewusteloos, dit in tegenstelling tot wanneer je gebruik maakt van kogels of als je het dier elektrocuteert, zoals dat in het Westen gebeurt.........
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ze willen varkens gaan gebruiken voor het produceren van een donorhart. Daarvoor worden de varkens genetisch gemanilpuleerd, waardoor het hart een ander soort eiwit aanmaakt als bij een normaal varken. Deze varkens worden níet geslacht om het vlees, maar om het hart dat ze hebben. Dat hart wordt vervolgens bij mensen ingebracht, bij wijze van donorhart.
Wat vinden jullie daarvan? Mag dat wél? Ik vind dat dat heel goed mag. Het is bewezen dat het extra eiwit geen gevolgen heeft voor het varken, het beestje zal er dus geen last van hebben. En hij wordt 'geslacht' om een leven te redden... Dat is toch, voor ons mensen, het primaire van het primaire? |
![]() |
|
Euh mensen het gaat niet om offerrituelen of om te slachten voor een offer.
Het vlees dat moslims eten moet alleen op een bepaalde manier geslacht zijn("hallal" heet het volgens mij). Zo staat het in de koran. Het komt erop neer dat de dieren en het vlees onrein is als het niet op die manier geslacht word. Maar voor dat slachten volgens islamitische regels zijn speciale slagers en slagerijen. En het dier moet in een keer, met een slag van het mes, gedood worden. Alleen dan mag het gegeten worden. Dus het is helemaal niet erger dan het "normale" slachten. Over dat laatste stukje ben ik niet 100% zeker of ik het goed navertel. So correct me if I'm wrong. |
![]() |
||
Citaat:
![]() wat denk je dat moslims doen na het slachten? Juist, eten... Wat's daar mis mee?
||
Citaat:
Je bent goed geinformeerd.
|
![]() |
Zolang het een behoorlijk doel heeft (als voedsel) kan ik er niet veel tegenin brengen (ben zelf vegetarisch, maar niet zo fanatiek dat ik vind dat iedereen maar vegetarisch moet worden), dieren worden al gedood om voor voedsel te dienen zolang ze bestaan. Erg vind ik het wel als ze er speciaal voor gefokt worden, als het op brute manier word gedaan, of als ze daarvoor de hele tijd slecht behandeld worden. Ik vind dat er respect voor dieren moet zijn want het zijn ook levende wezens, maar dat is een heel andere discussie (kan me bevoorbeeld heel erg ergeren aan mensen die een kat dood op de weg laten liggen, een mens zou je toch ook niet dood op de weg laten liggen, die haal je toch ook van de weg onder andere uit respect?!?).
Iemand zei iets over die stuiptrekkingen terwijl ze al dood zijn en daar sluit ik me bij aan. Heb gezien dat onze hond nog bewoog nadat hij dood was, en dat was niet omdat hij half dood was, maar iets door z'n longen die de laatste lucht nog d'eruit liet lopen (weet het niet precies meer) en daardoor leek het of hij soms nog kort ademde. Dus als een dier beweegt, betekend dat nog niet perse dat hij nog leeft. Maar ik ben het er dus in bepaalde mate mee eens, maar dan moet er wel een doel achter zitten en niet dat ze geslacht worden als offer en daarna weggegooid worden ofzo.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Of niet? Of gewoon eigenlijk het hele jaar door maar met ramadan wat meer? |
![]() |
|
|