Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2002, 20:52
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Hallo mensen!

Over een poosje komen de feestdagen er weer aan (sinterklaas, kerst, oud&nieuw)
Welke van deze feesten vier je met je vriend/vriendin (als je ze viert)? En hoe denken je ouders daarover aangezien het in principe allemaal familiefeesten zijn?

xxx
Eefje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2002, 20:58
Verwijderd
sinterklaas vieren we dit jaar bij mijn oma, de andere is niet zeker wat we doen, misschien uit eten,thuis gaan we lekker eten, bij hem doen we niks, ik met mijn vriend wel.

met kerst is de ene dag mijn moeder jarig de andere dag de zusje van christ, met oud en nieuw zitten we bij mij.

en hoe mijn ouders erover denken
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 21:02
Verwijderd
sinterklaas vier ik niet, met kerst ga ik naar mijn vriend, wat hij nog nie weet, want dat ga ik em nog vertellen leuke verassing (als hij het tenminste leuk vind dat ik kom, maar dat zal hopelijk wel) en oud en nieuw, vier we allebei bij mij thuis.. want dat is wreed hierzo
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 22:54
Verwijderd
Euhm..

Ik heb eigenlijk geen vriend dus euh, Sinterklaas wordt met mn familie, Kerst iig 1 dag wel, maar aangezien mn ouders uit elkaar zijn wordt het denk ik 1 dag papa en 1 dag mama.. Oud&Nieuw ga ik denk ik uit..

Maar als ik een vriend zou hebben, zouden we het redelijk gelijk verdelen denk ik, of het allebei gewoon thuis vieren (1 van de 3 dingen), maar wat dit betreft mag ik het helemaal zelf weten van mn ouders. Ik zal altijd rekening met hen houden en dat weten ze ook dus ben ik hier vrij in.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 22:59
Verwijderd
Als ik een vriendin zou hebben, dan zou ik het met haar vieren. Aangezien ik het thuis toch niet vier (lekker hypocriet .. ik doe nooit mee aan die zooi, maar als zij het leuk vindt .. oh well, het kan romantisch zijn ).
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 07:01
LittleLucille
LittleLucille is offline
met kerst komt m`n vriend bij mij
en met oud&nieuw geven we een feest bij hem thuis
de rest zal denk ik gewoon bij onze eigen familie gevierd worden
Oud 29-11-2002, 16:12
sas_andrea
sas_andrea is offline
Sinterklaas niet...
Kerst bij vriend.
Oud en Nieuw bij vriend.

Ja, mn ouders zullen t waarschijnlijk niet zo leuk vinden, maar thuis doen we niet aan Kerst en Oud en Nieuw is ook niet leuk. *heeft nog steeds trauma's van 2 jaar trug* (paps en mams bezopen, kotsen, ik van de schoonmaakdienst) "fijn"
Oud 29-11-2002, 19:46
PardonMe
PardonMe is offline
Eerste Kerstdag gaan we allebei naar onze eigen familie..
Het is niet zo dat we allebei met elkaar mee kunnen, omdat mijn familie te ver weg woont.. Misschien dat we het anders wel gedaan hadden..

Tweede Kerstdag gaan we samen met mijn beste vriendin en haar vriend uit eten, gezellig met zn vieren.

Oud en Nieuw vieren we met vrienden, gewoon een gezellige avond er van maken..
En dan doen we trouwens ook surprise.. Beetje wazig misschien zo met oud en nieuw, maar wel gezellig..

Sinterklaas wordt bij ons allebei thuis niet gevierd..
Oud 29-11-2002, 20:26
moenbase
moenbase is offline
Sinterklaas zou ik bij 'een vriendin' kunnen vieren, maar wegen persoonlijke omstandigheden doe ik dat liever niet.
De 1e kerstdag zullen we wel weer zoals elk jaar 'gezellig' met familie bij m'n tante eten. De 2e kerrstdag zullen we vast hier familie bezoek krijgen om te gourmetten.
In de kerstvakantie zelf hoop ik zelf nog iets speciaals te doen door een meisje mee uit te vragen met wie ik sinds kort weer contact heb. Maar ik denk niet dat ze het zal willen...
Vervolgens zou ik ook nog m'n lievelingschatpartner [bestaat dat woord ] mee kunnen vragen om uit eten te gaan, maar ook dat kan ik beter laten zodat ik me niet weer klote voelen zal. [Dat zit er namelijk wel in, maar ja...]
Het wordt dus vast weer een 'Eenzame Kerst', 'zoals' Hazes dat dan zingt...
Oud 30-11-2002, 00:54
bracelance
bracelance is offline
alles met mijn vriendin, zowaar het mogelijk is
Oud 30-11-2002, 17:59
Buffy
Buffy is offline
tis pas 2 week aan met mijn vriendje... we hebbe et er nog nie over gehad maar kgeloof dat we sinterklaas overslaan (tis ook wel wat overdreven vinnik om voor iedereen een cadeautje te kopen die je pas ene paar keer hebt gezien = zijn ouders en broertje) alst met kerst en oud en nieuw nog aan is denk ik wel dat ik die dagen met hem zal gaan vieren

liefs Buffy
Oud 30-11-2002, 18:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
tja, k heb geen vriend

maar oud en nieuw vier ik in ieder geval niet thuis maar in een kroeg waar het hele dorp heen gaat. mijn ouders hebben daar geen problemen mee. ze zouden het leuk vinden als ik mijn vriend mee zou nemen...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 23:35
marlies
marlies is offline
1e kerstdag ?
2e kerstdag bij hem
Oud&Nieuw igg samen maar waar dat is nog de vraag
Oud 30-11-2002, 23:43
Dotcom
Dotcom is offline
Ik vier het met vrienden. Een vriendin heb ik niet (heb het ff gehad met vrouwen).
Oud 01-12-2002, 23:12
Gaia
Gaia is offline
Ik vier alles met m'n vriend, m'n vriend woont namelijk bij ons in. We zijn altijd bij elkaar. De vorige twee jaar heeft hij niet met Sinterklaas meegedaan, omdat hij niet zo'n familiemens is.
Maar dit jaar vond ie het heel leuk.
We vieren Sinterklaas altijd met m'n hele familie, ook ooms en tantes enzo. Maar die vinden het allemaal alleen maar leuk.
Kerst vieren we wel al 2 of 3 jaar samen. En dat is meestal bij mijn ouders en broer + soms een vriendin en de andere dag bij mijn "schoonouders".
Dit jaar weer. Maar op 1e kerstdag gaan we brunchen bij mijn "schoonouders" en mijn ouders gaan daar ook mee heen (mijn ouders kennen zijn ouders al veel langer howr) en met m'n vriends oom, tante, neef en nichten, die ik ook als m'n eigen familie zie. Zij vinden het ook alleen maar gezellig.
En ikkuh ook!!!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 13:26
shakyguy
shakyguy is offline
Voor mij zal het een rustige maand worden. Sinterklaas doen we niet aan, en afgezien van kerstboom stelt de kerst ook niet veel voor.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 15:38
Esmée
Esmée is offline
Nog niet eens over gehad eigenlijk.. met sinterklaas donderdag gaan we wel uit, maar dat hadden we ook gedaan als het geen sinterklaas was, aangezien het dan gewoon toevallig donderdag is Met Kerst moet hij werken, in onze stamkroeg, naja dan ben ik er sowieso wel, dus ik kan hem ZIEN maar daar houdt het ook mee op want het wordt dan echt super super druk.. Oud&Nieuw gaan we (als alles doorgaat) vieren in zijn (ex-)woonplaats, heel groot nieuwjaarsgala, maar is nog niet duidelijk of m'n ouders het daarmee eens zijn..
Oud 03-12-2002, 18:09
)Vampje(
)Vampje( is offline
IK vier ze allemaal met mijn vriend, 1e kerstdag bij hem thuis, 2e bij mij. Mijn ouders hebben daar geen problemen mee, het is toch mijn schoonfamilie?
Oud op nieuw ga ik waarschijnlijk met mijn vriend naar een hotelletje. Dat vindt mijn moeder wel minder gloofk...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 18:19
DEChengst
DEChengst is offline
Sinterklaas doe ik niet. Aangezien ik atheist ben zal ik kerst van mijn leven niet vieren. Oud en nieuw vier ik bij mijn vader thuis
Oud 03-12-2002, 19:48
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
sinterklaas ben ik te oud voor
1e kerstdag thuis denk ik
2e kerstdag naar een cafe biertjes drinken
oud en nieuw idem dito, zuipen etc.

ik ben te jong voor een relatie en geniet van mijn vrijgezellenleven
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 20:12
Larissa_86
Larissa_86 is offline
Sinterklaas hebbe we afgelope weekend bij hem gevierd, wij doen er namelijk niet aan.
Kerstavond en 1e kerstdag vieren we bij mij, en 2e kerstdag bij hem.
Met nieuwjaar wete we nog niet precies, ligt eraan wat de plannen van onze ouders zijn..
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 20:47
Imir
Imir is offline
Sinterklaas vier ik donderdag bij hem thuis, en vrijdag met mijn moeder, broertje en oma. Mijn oma is al erg oud (90), en een beetje dement en raakt nogal in de war van dit soort dingen en mijn moeder is heel bang dat dit de laatste sinterklaas samen is etc., dus ze wilde toch liever dat mijn vriend er niet bij was... Jammer, maar ik begrijp het wel... Met oud & nieuw komt hij als het goed is naar een mini-feestje bij mij thuis met wat vrienden. Met kerst weet ik het nog niet... Ik moet eigenlijk zowel naar mijn vader als naar mijn moeder, en hij moet op familiebezoek... Dus het zal wel niet echt iets worden...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 21:19
lieve
lieve is offline
Hey iedereen!
Wel de feestdagen het begint naargelang je ouder word steeds ambetanter te worden om het alleen met je ouders te vieren!
Maar ik mag niet klagen!
Sinterklaas wordt steeds gevierd bij mijn grootouders! Maaar omdat het dan examens zijn, is het bij ons steeds een week vroeger!(heb het dus al gevierd)!!
Kerstmis word normaal niet gevierd bij ons thuis! Dat is meestal gewoon gezellig een uitgebreide maaltijd en daarna volgestouwd voor de TV ploffen!
Maar Nieuwjaar dat is steeds een heus feest!
Het is de traditie dat elk jaar Nieuwjaar dan bij ons is en dan bij de ene nonkel dan bij de andere.. zo telkens in een rondje!
En dit jaar is het bij ons! Maar onze familie is niet van de grootste en nogal veel oudere mensen en volwassen mensen!
Maar dit jaar mag ik samen met m'n neven uitgaan! Om 1u vertrekken we naar de plaatselijke expohallen! En fuiven we tot in de vroege uurtjes met onze vrienden!
Dus... ik vind de feestdagen best OK!
Alleen moet ik bij Nieuwjaar zoveel uitgeven, mijn pa verjaart op 2de kerstdag en m'n beste vriendin juist voor Kerst! Dus alles is dan bijna automatisch duurder! Pfff... die economische ZEIKERDS!!!!

Al een Prettige feestdagen gewenst en veel succes met de examens!
Vanwege Lieve,xxx
Reageren

Regels voor berichten