Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2002, 22:34
Joepie
Joepie is offline
Vluchtelingen die helemaal geen vluchtelingen blijken te zijn moeten uiteraard uit ons land verwijderd worden.
Maar dat gaat niet zo gemakkelijk.
Vorige week vertrok de eerste charter-vlucht (jawel hoor) , met 56 Bulgaren aan boord, geëscorteerd door zeventig (70) marechaussees.
Bulgaren...k'wist niet dat het daar oorlog of zo was, maar enfin.
Wat vinden jullie hiervan ? Ik vind het een beetje van de gekke, maar blijkbaar kan dit allemaal in dit land.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2002, 22:40
soulless
soulless is offline
Wat bedoel je nou?

En die mensen zijn wel degelijk vluchtelingen uit hun, in onze ogen, totaal onleefbare omgeving. Yja het is geen oorlog, maar hier is het toch echt beter leven hoor
Oud 29-01-2002, 23:03
Joostje
Joostje is offline
als ik zou kunnen kiezen tussen bulgarije en nederland zou ik het ook wel weten
Oud 29-01-2002, 23:51
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Joostje schreef:
als ik zou kunnen kiezen tussen bulgarije en nederland zou ik het ook wel weten

Exact, waarom zouden ze hier niet mogen komen

Ja ze maken dan misschien geen aanspraak op asielzoekerstatus, maar ze kunnen toch gewoon hierheen emigreren
Oud 30-01-2002, 00:01
drama
drama is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Vluchtelingen die helemaal geen vluchtelingen blijken te zijn moeten uiteraard uit ons land verwijderd worden.
Maar dat gaat niet zo gemakkelijk.
Vorige week vertrok de eerste charter-vlucht (jawel hoor) , met 56 Bulgaren aan boord, geëscorteerd door zeventig (70) marechaussees.
Bulgaren...k'wist niet dat het daar oorlog of zo was, maar enfin.
Wat vinden jullie hiervan ? Ik vind het een beetje van de gekke, maar blijkbaar kan dit allemaal in dit land.

Nou ja, in principe vind ik dat iedereen het recht heeft om te gaan en staan waar ie wil...Nederland is niet alleen voor nederlanders

Oud 30-01-2002, 10:19
Verwijderd
Maar als ze hier illegaal verblijven, in de zin van geen verblijfsvergunning of andere vergunning hebben, kunnen ze uitgezet worden..

Het is in Bulgarije toch geen oorlog? Dan kunnen ze ook wel rustig vanuit hun Bulgaarse huiskamer alle documenten eerst in orde maken, visa aanvragen en vergunningsprocedures starten en dan afwachten...dat is handiger dan halsoverkop hierheen komen en dan weer teruggestuurd worden..

Ik vind dit overigens ook goed. Er zijn voldoende procedures voor immigranten die zich in Nederland willen vestigen...als je je hier vestigt zonder op die procedures acht te slaan moet je er weer uit. Simpel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten