Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2002, 18:10
mocrodealer
mocrodealer is offline
is dit een bedreiging voor vrouwen
Oud 24-11-2002, 18:28
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
weet niet
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 18:34
mocrodealer
mocrodealer is offline
thx je helpt echt nu weet ik het
Oud 24-11-2002, 18:39
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Hoe zit het nou met de Miss universe, is die nou totaal geboycot?
Ik weet dat er een aantal dames niet gingen vanwegen het feit dat er een vrouw gestenigd zou worden.
Maar er was later nog iets ergers gebeurd met kinderen o.i.d. en ik geloof dat er nu niemand meer gaat

Al met al vind ik het een grote poppenkast.
De mooiste vrouw van de wereld... dat verschilt toch voor iedereen?
Oud 24-11-2002, 19:07
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Is toch naar londen verhuist!!!!!!

Dus dan gaat de verkiezing daar door.
Als sommige missen niet meer willen dan heeft de rest die wel wilt concurrentie minder.

Hoop dat het doorgaat en dat Nederland weer eens een MISS WORLD krijgt.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 19:43
mocrodealer
mocrodealer is offline
ze is lelijk ze krijgt m niet
Oud 24-11-2002, 20:17
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Iedereen verschilt van smaak.

De ene vind die mooi/lekker en de andere weer die.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 20:47
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
nee
lijkt me niet
waarom?
Oud 24-11-2002, 21:28
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:

De mooiste vrouw van de wereld... dat verschilt toch voor iedereen?
idd soms winnen er zelfs zwarten
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 21:34
Amaka
Amaka is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
idd soms winnen er zelfs zwarten
En is daar iets mis mee?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 21:37
Amaka
Amaka is offline
LONDON, England -- Eighty Miss World contestants have arrived in Britain as the death toll in religious rioting in Nigeria rose from the 100 of original reports to at least 175.

The fighting, which started on Wednesday and continued until late Saturday in the northern city of Kaduna, was touched off by a newspaper article about the Miss World pageant. Organisers decided on Friday to move the contest from the Nigerian capital Abuja to London.

"The papers are reporting 200 dead, but our estimate would be slightly less than that. We are talking of about 175," Emmanuel Ijewere, president of the Nigerian Red Cross, told Reuters.

About 12,000 people have so far been made homeless and the number of injured in hospital is between 1,100 and 1,200, he said.

At least 22 churches and 8 mosques were destroyed in the rampage, Shehu Sani of the Kaduna-based Civil Rights Congress told AP. Ten hotels were also badly damaged, said Sani, whose group estimated that "well over 200 people" had been killed.

By Sunday morning, a tense calm was reported in Kaduna as the relieved contestants arrived at Gatwick Airport, London, on a chartered Cameroons Airlines Boeing 747.

Organisers said they hoped to put the "ugly incident" behind them by ensuring that when the contest was held on December 7 it would bear all the hallmarks of everything Nigerian.

"All we want to do now is to give Miss World 2002 the publicity it deserves," a spokeswoman told the UK's Press Association.

"I feel very well. I'm happy to be back in London," said Miss France Caroline Chamorand as she pushed her baggage trolley past waiting photographers.

"I am happy to be home, excited," said Miss England, 22-year-old Daniella Luan. "Obviously it's been quite daunting but I'm just happy to be home, looking forward to seeing my family."

But she said her information about events in Nigeria had come from CNN reports as she was kept in her hotel for security reasons.

Before boarding her plane Miss Australia, Nicole Gazal, said most Nigerians supported the event. "I feel sorry for the Nigerian people," she told CNN.

At least 175 died in the rioting sparked by newspaper article

"What I have seen the people really loved us staying in Nigeria. I think it is a shame a small number of people could could cause such havoc ... and push the pageant away."

Several contestants hugged policewomen as they left a luxury hotel in the capital Abuja, where they had stayed under heavy guard during the violence between Christians and Muslims.

The violence was sparked by an article published last week in national newspaper ThisDay, which backed the contest. It said that had the Prophet Mohammed been alive he would have wanted to marry one of the beauty queens.

The article had been seen as insulting to Muslims, particularly as it was published during the holy month of Ramadan.

Despite front-page apologies by the paper early in the week, Muslims rioted. Christians then retaliated against Muslims. The newspaper's offices in Kaduna were burned down and there were reports of churches and mosques being torched.

The paper said on Saturday its editor had been arrested on Friday and had not been seen since. On Sunday it was revealed that the journalist who wrote the article had resigned.

The contestants were under heavy guard while they were in Nigeria

A "further letter of apology" posted Sunday on the Web site of the newspaper ThisDay identified style reporter Isiome Daniel as the "writer of the offensive article."

"She is pleading forgiveness. She has also offered her resignation for inadvertently causing so much pain to the nation and the newspaper.

"She says she had only recently returned to the county and did not fully understand the complexity and sensitivity of the Nigerian society. We find her action inexcusable and therefore have accepted her resignation."

The letter said Daniel "had only just joined ThisDay a few months back after a short journalism career in the UK."

The holding of the contest in a country where 50 percent of the population are Muslim and there has been pressure to introduce Sharia area in some northern districts had already caused controversy.

At least five contestants failed to show up in Nigeria for the contest. Four said they were boycotting because of sentences passed by Nigerian Islamic courts sentencing Muslim women to death by stoning for having sex outside marriage.

The Miss World contest, now in its 53rd year, is watched on television by more than two billion viewers worldwide, according to the pageant's Web site.

The current Miss World is Agbani Darego, of Nigeria -- it was her triumph last year that led to the country's decision to host the contest.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 21:42
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
is niks mis mee.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 00:02
Joostje
Joostje is offline
bah miss world verk.

tralalalala

ow hier worden 100 mensen vermoord naaraanleiding van ons

nouja dan gaan we maar aar london

tralalalala
Oud 25-11-2002, 02:25
Amaka
Amaka is offline
Citaat:
Joostje schreef:
bah miss world verk.

tralalalala

tralalalala
Maar nu hebben de moslims in feite wel gewonnen en of dat nu goed is als er nog een keer xoiets voorvalt
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 07:11
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Amaka schreef:
Maar nu hebben de moslims in feite wel gewonnen en of dat nu goed is als er nog een keer xoiets voorvalt
De moslims hebben 175 doden, de Missen 0.

wie heeft er nou gewonnen? Die 175 doden iig niet...
Oud 25-11-2002, 11:24
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Het is gewoon een vreselijke vleeskeuring wat afgeschaft mag worden van mij, er wordt alleen naar de buitenkant gekeken en niet naar de binnenkant.
Oud 25-11-2002, 14:02
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Ik haat missverkiezingen
Oud 25-11-2002, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Amaka schreef:
juist nu zouden die miss-verkiezingen wel daar moeten worden gehouden, dat is zeer leerzaam voor de relschoppers
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 15:07
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
juist nu zouden die miss-verkiezingen wel daar moeten worden gehouden, dat is zeer leerzaam voor de relschoppers
missverkiezingen hebben educationele waarde
Oud 25-11-2002, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
missverkiezingen hebben educationele waarde
het gaat erom dat die relschoppers inzien dat hun acties zinloos waren slimpy..(jezus zeg, wat ben je weer bijdehand)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 15:20
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
het gaat erom dat die relschoppers inzien dat hun acties zinloos waren slimpy..(jezus zeg, wat ben je weer bijdehand)
ik denk dat een bevolking een eerlijke inspraak verdient als er evt. een missverkiezing wordt georganiseerd. en daar was geen mogelijkheid toe. verder waren de rellen niet een direct protest tegen de missverkiezingen, maar ontstonden ten gevbolge van de missverkiezingen. dus het is wel degelijkde schuld van die missen.
Oud 25-11-2002, 22:25
scara
scara is offline
Citaat:
Joostje schreef:
bah miss world verk.

tralalalala

tralalalala
lol, die benadering doet mij aan geert hoste kennen (vlamingen kennen hem wel)
Oud 26-11-2002, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
ik denk dat een bevolking een eerlijke inspraak verdient als er evt. een missverkiezing wordt georganiseerd. en daar was geen mogelijkheid toe. verder waren de rellen niet een direct protest tegen de missverkiezingen, maar ontstonden ten gevbolge van de missverkiezingen. dus het is wel degelijkde schuld van die missen.
die schoonheden zou ik nooit de schuld geven.
en waarom zou er inspraak moeten zijn over zo'n missverkiezing?
ik hoef ook geen inspraak over de tmf-awards, ook al heb ik er een gruwelijke hekel aan.
de schuld ligt nou eenmaal bij degenen die de rellen begonnen zijn, net als bij voetbalrellen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 13:08
NN
NN is offline
Als die dames willen mee doen aan zo'n vleeskeuring moeten ze dat vooral doen.

Ik acht hen echter niet in staat om de wijze van berechting in Nigeria aan te passen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 14:41
BARON
BARON is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
De moslims hebben 175 doden, de Missen 0.

wie heeft er nou gewonnen? Die 175 doden iig niet...
er zijn christenen vermoord en weer eens kerken in de hens gegaan, maar dat dit overal in de wereld gebeurd, uit naam van de islam kan toch niemand hier schelen, tot ze jouw keel doorsnijden
De reden voor de rellen is ook logisch, als je tenminste snapt hoe veel moslims denken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2002, 14:57
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
die schoonheden zou ik nooit de schuld geven.

waarom niet?

en waarom zou er inspraak moeten zijn over zo'n missverkiezing?
ik hoef ook geen inspraak over de tmf-awards, ook al heb ik er een gruwelijke hekel aan.

mwa, daar heb je wel iets van een punt. maar deze missverkiezingen waren wel degelijk felomstreden in nigeria, en het grootste evenement ooit in dat land gehouden. de vergelijking gaat dus wel scheef.

de schuld ligt nou eenmaal bij degenen die de rellen begonnen zijn, net als bij voetbalrellen.
de missen hadden het wel kunnen voorzien, en zeker ook maatregelen kunnen nemen. Ik vind ook dat voetbalclubs gedeeltelijke verantwoordelijkheid dragen, en meer moeten investeren in het onder controle houden van hooligans.
Oud 26-11-2002, 14:59
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef:
er zijn christenen vermoord en weer eens kerken in de hens gegaan, maar dat dit overal in de wereld gebeurd, uit naam van de islam kan toch niemand hier schelen, tot ze jouw keel doorsnijden
De reden voor de rellen is ook logisch, als je tenminste snapt hoe veel moslims denken.
Jezus zopu wel raad weten met die missen
Oud 29-11-2002, 17:53
REIE
REIE is offline
Citaat:
NN schreef:
Als die dames willen mee doen aan zo'n vleeskeuring moeten ze dat vooral doen.
Tja, dan krijg je van die ontspoorde wichten als Brigitta Callens (iss België 2000 ofzo, vriend Frank Verstraete runde een illegale discotheek, nu vervolgd voor fraude etc...)

REIE
Oud 29-11-2002, 18:08
Tio
Tio is offline
Citaat:
BARON schreef:
Als jij in Staphorst gaat verkondigen dat Jezus ook wel met een van die missen had kunnen trouwen, dan blijven de mensjes daar ook niet blij. En trouwens, er staat hier dat de Christenen gelijk terugsloegen, hoewel er volgens mij niet staat dat de Moslims de Christenen aanvielen (tenzij ik verkeerd gelezen heb, natuurlijk), maar dat ze boos waren op die krant. Dat die Christenen dan hier en daar moskeeën in de fik gaan steken was je zeker ontgaan?
(en dat ze dat op de rest van de wereld net zo hard doen als moslims ook?)
Oud 01-12-2002, 11:03
Folklore
Folklore is offline
Citaat:
Tio schreef:
Als jij in Staphorst gaat verkondigen dat Jezus ook wel met een van die missen had kunnen trouwen, dan blijven de mensjes daar ook niet blij. En trouwens, er staat hier dat de Christenen gelijk terugsloegen, hoewel er volgens mij niet staat dat de Moslims de Christenen aanvielen (tenzij ik verkeerd gelezen heb, natuurlijk), maar dat ze boos waren op die krant. Dat die Christenen dan hier en daar moskeeën in de fik gaan steken was je zeker ontgaan?
(en dat ze dat op de rest van de wereld net zo hard doen als moslims ook?)
het is allemaal een pot nat!
Oud 01-12-2002, 11:41
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Miss verkiezing vind ik waardeloos, en er is volgens mij maar een hele kleine groep die dat allemaal organiseert. Ik zou wel eens willen weten wie dat zijn en wat hun reden is...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 18:22
Yamyam
Yamyam is offline
Bedreiging: Nee
Stom: Ja
Miss-verkiezingen zijn nogal nutteloos, omdat je aan een ideaalbeeld moet voldoen en niet mooi meer bent als jezelf.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 10:59
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
is nog doorgestoken kaart ook. De jury krijgt van te voren de foto's te zien en spreken dan al af wie er wint. Stond in de krant laatst
Oud 09-12-2002, 15:40
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
WelcomeHome schreef:
is nog doorgestoken kaart ook. De jury krijgt van te voren de foto's te zien en spreken dan al af wie er wint. Stond in de krant laatst
je bent pas dom bezig als je meteen de krant gelooft

Bovendien wordt er tegenwoordig ook op t karakter gelet en niet alleen op het uiterlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten