Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2002, 09:26
Sinqi
Sinqi is offline
kan dat? Want ik wil heel graag psychologie, sociologe en/of pedagogie studeren maar ik weet niet of ik de havo kan halen vanwege mijn slechte cijfers voor economie en geschiedenis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2002, 14:27
rianne_tje
rianne_tje is offline
je zou eerst je MBO diploma SPW ofzo moeten halen en dan een HBO-propedeuse, en een certificaat Wis A1 op VWO niveau... , dan wordt je toegelaten tot de WO opleiding psychologie. Bedenk je wel dat als je al vrij slechte cijfers hebt op de MAVO het lastig kan worden om een universitaire opleiding te gaan volgen (qua niveau), en er een groot uitvalpercentage bestaat van Hbo-doorstromers in de opleiding psychologie. Suc6 iig.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 15:04
Dutchian
Dutchian is offline
Als je een MBO diploma haalt, kan je een HBO opleiding gaan doen naar keuze. Dit is mij een paar weken verleden verteld. Ik zit zelf in mijn laatste jaar MBO en ik vroeg me af wat mijn mogelijkheden waren na mijn MBO. Ik kan mijnzelfde opleiding gaan doen op HBO in 3 jaar, of een compleet nieuwe HBO opleiding naar keuze, maar dan wel de volledige 4 jaren.
Oud 29-11-2002, 16:04
Verwijderd
Citaat:
rianne_tje schreef:
Bedenk je wel dat als je al vrij slechte cijfers hebt op de MAVO
ehm.. ze doet HAVO

----------------------
en ik denk verder dat het ook wel kan, zoals Rianne_tje zegt. Maar als je je havo diploma haalt gaat 't natuurlijk veel gemakkelijker.
als alles hierboven mij klopt, scheelt het wel 4 jaar! (als je tenminste naar de universiteit wilt.)

Laatst gewijzigd op 29-11-2002 om 16:06.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 16:15
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
ehm.. ze doet HAVO

----------------------
en ik denk verder dat het ook wel kan, zoals Rianne_tje zegt. Maar als je je havo diploma haalt gaat 't natuurlijk veel gemakkelijker.
als alles hierboven mij klopt, scheelt het wel 4 jaar! (als je tenminste naar de universiteit wilt.)
mm ik snap het niet helemaal, je doet nu havo of mavo???
Voor als je Havo doet: Denk je dat je die goed af kunt maken?? zo ja dan kun je psychologie op hbo niveau gaan doen (tenmiste als je denkt dat je het niet kan op wo niveau) zie ander topic

Voor als je mavo doet: Je kunt dan eerst je mavo afmaken en dan een mbo opleiding gaan doen die in verband staat met psychologie. dat is dan waarschijnlijk s(ociaal)p(edagogisch)w(erk), spw dus. Dan kun je waarschijnlijk ook psychologie gaan doen op hbo niveau en dan heb je waarschijnlijk veel vrijstellingen het eerste jaar. of zoals Dutchian zei: je opleiding duurt maar 3 jaar....

naja ik hoop dat je zo genoeg weet... anders kun je het altijd vragen....
Oud 02-12-2002, 09:11
Sinqi
Sinqi is offline
Citaat:
dreen schreef:
mm ik snap het niet helemaal, je doet nu havo of mavo???
Voor als je Havo doet: Denk je dat je die goed af kunt maken?? zo ja dan kun je psychologie op hbo niveau gaan doen (tenmiste als je denkt dat je het niet kan op wo niveau)

naja ik hoop dat je zo genoeg weet... anders kun je het altijd vragen....
Ik doe HAVO, alleen sta ik nogal slecht met geschiedenis en economie. En dat zijn profielvakken, dus ik kan ze niet dumpen ofzo.
gezien ik een ramp ben met exacte vakken heb ik geen andere keus
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 09:21
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Sinqi schreef:
Ik doe HAVO, alleen sta ik nogal slecht met geschiedenis en economie. En dat zijn profielvakken, dus ik kan ze niet dumpen ofzo.
gezien ik een ramp ben met exacte vakken heb ik geen andere keus
Nou, als je een ramp bent met exacte vakken moet je absoluut niet aan psychologie beginnen.

Dat is voor een heel groot gedeelte statistiek namelijk.

Overigens geeft een Bach. van het HBO (van een psychologie-achtige studie) niet direct toegang tot je Masters-opleiding; wel krijg je veel vrijstellingen bij de Bach. van het WO.
Oud 02-12-2002, 13:02
Sinqi
Sinqi is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Nou, als je een ramp bent met exacte vakken moet je absoluut niet aan psychologie beginnen.

Dat is voor een heel groot gedeelte statistiek namelijk.
krijg je dan ook wiskundige formules ofzo, want daar heb ik de meeste problemen mee
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 13:38
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Sinqi schreef:
krijg je dan ook wiskundige formules ofzo, want daar heb ik de meeste problemen mee
Ja. En veel.

Je moet zelfstandig erg uitgebreide statistische onderzoeken kunnen doen. Het is niet voor niets dat er wiskunde op VWO niveau wordt gevraagd voor die opleiding.
Oud 05-12-2002, 09:04
Sinqi
Sinqi is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Ja. En veel.

Je moet zelfstandig erg uitgebreide statistische onderzoeken kunnen doen. Het is niet voor niets dat er wiskunde op VWO niveau wordt gevraagd voor die opleiding.
hoe zit het dan met sociologie en pedagogie? Moet je daar ook supergoed met cijfers kunnen werken?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 11:37
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Sinqi schreef:
hoe zit het dan met sociologie en pedagogie? Moet je daar ook supergoed met cijfers kunnen werken?
Pedagogie weet ik niet, maar met sociologie in ieder geval wel.

Als ik je mag adviseren...stap van de WO-opleidingen af, en kijk naar een leuke HBO-opleiding. Die zijn wat pragmatischer ingesteld (meer praktijk gericht), en wat minder gericht op de onderzoeken en achtergronden - waar veel statistiek bij komt kijken.
Als je de 'softe' kant uit wilt, zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar Culturele en Maatschappelijke Vorming, Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, Pedagogiek of Sociaal Pedagogische Hulpverlening. Hiervoor zijn vaak ook oriënterende propedeuses beschikbaar. (hier in Rotterdam in ieder geval wel)
Reageren

Regels voor berichten