Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Voor als je Havo doet: Denk je dat je die goed af kunt maken?? zo ja dan kun je psychologie op hbo niveau gaan doen (tenmiste als je denkt dat je het niet kan op wo niveau) zie ander topic Voor als je mavo doet: Je kunt dan eerst je mavo afmaken en dan een mbo opleiding gaan doen die in verband staat met psychologie. dat is dan waarschijnlijk s(ociaal)p(edagogisch)w(erk), spw dus. Dan kun je waarschijnlijk ook psychologie gaan doen op hbo niveau en dan heb je waarschijnlijk veel vrijstellingen het eerste jaar. of zoals Dutchian zei: je opleiding duurt maar 3 jaar.... naja ik hoop dat je zo genoeg weet... anders kun je het altijd vragen.... ![]()
||
Citaat:
gezien ik een ramp ben met exacte vakken heb ik geen andere keus |
![]() |
||
Citaat:
Dat is voor een heel groot gedeelte statistiek namelijk. Overigens geeft een Bach. van het HBO (van een psychologie-achtige studie) niet direct toegang tot je Masters-opleiding; wel krijg je veel vrijstellingen bij de Bach. van het WO.
||
Citaat:
Je moet zelfstandig erg uitgebreide statistische onderzoeken kunnen doen. Het is niet voor niets dat er wiskunde op VWO niveau wordt gevraagd voor die opleiding.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als ik je mag adviseren...stap van de WO-opleidingen af, en kijk naar een leuke HBO-opleiding. Die zijn wat pragmatischer ingesteld (meer praktijk gericht), en wat minder gericht op de onderzoeken en achtergronden - waar veel statistiek bij komt kijken. Als je de 'softe' kant uit wilt, zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar Culturele en Maatschappelijke Vorming, Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, Pedagogiek of Sociaal Pedagogische Hulpverlening. Hiervoor zijn vaak ook oriënterende propedeuses beschikbaar. (hier in Rotterdam in ieder geval wel)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
WO-studie Unbelieveble | 6 | 26-12-2011 11:46 | |
Studeren |
Wat moet ik worden?! Thanatios | 25 | 12-02-2007 13:38 | |
Psychologie |