Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2002, 22:58
Egyptian
Egyptian is offline
"`"
AMSTERDAM - De politie moet de bevoegdheid krijgen om de banden van foutparkeerders lek te prikken, zo meldt de Telegraaf. De overtreder wordt hierdoor meteen keihard aangepakt en het scheelt de politie een hoop administratieve romslomp.

Dit idee komt van de Rotterdamse politieman R. Slabbekoorn. Ook is hij vice-voorzitter van de Politie Vakbond Rotterdam (PVR). Vaak komen politie-agenten na een aantal maanden door henzelf uitgeschreven bekeuring tegen. Volgens Slabbekoorn is dat heel frustrerend voor de politie-agenten.

"Het verzoek is dan om de wanbetaler op te gaan halen omdat hij zijn bon niet heeft betaald. Die bekeuring is al die tijd onderweg geweest, er zijn heel veel mensen mee bezig geweest en er zijn veel kosten gemaakt. Uiteindelijk wordt de politie zelf weer opgezadeld met extra werk. En het ergste is nog dat het geld, dat uiteindelijk wordt opgehaald, niet naar de politie terugvloeit," legt Slabbekoorn uit in de krant.

"Wanneer een band van de foutparkeerder wordt lek geprikt, dan zit er voor deze eigenaar niets anders op dan de band te verwisselen. Dat is natuurlijk geen leuk karweitje. Zodoende wordt de overtreder meteen gestraft en laat hij het een volgende keer wel uit z'n hoofd."
"`" bron : http://nu.nl

Is dit belachelijk of is dit belachelijk ???!
en 't is niet eens eerlijk ook, breedde banden van een sportwagen kosten veel meer als van 'n pinda (fiat panda) of zo.

wat is de volgende stap ? , door rood rijden, auto opblazen met explosieven ?
Oud 14-02-2002, 23:25
Tampert
Tampert is offline
het is nog waar ook!!!!!!!

Sorry dat ik dit ooit sloot... maar geef toe: het klinkt nou niet bepaald geloofwaardig ...

Al ben ik het wel met de stelling eens...
http://nu.nl/document?n=52195
Oud 15-02-2002, 08:12
Egyptian
Egyptian is offline
Citaat:
Tampert schreef:

Al ben ik het wel met de stelling eens...

[/B]
mee eens ?
dus als jij ff snel, ik noem maar iets, een video'tje bij de videotheek terug brengt of zo, en je komt terug en heb een lekke (of 2) band(en). Leuk is dat, kan je gelijk nie meer weg

Oud 15-02-2002, 10:02
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Egyptian schreef:
mee eens ?
dus als jij ff snel, ik noem maar iets, een video'tje bij de videotheek terug brengt of zo, en je komt terug en heb een lekke (of 2) band(en). Leuk is dat, kan je gelijk nie meer weg

ik geloof niet dat-ie bedoelde dat-ie het met dit idee eens is...
Oud 15-02-2002, 10:42
@pie
@pie is offline
Citaat:
Egyptian schreef:
mee eens ?

heb je je eigen bericht wel gelezen? ergens fout parkeren is best wel moeilijk hoor, behalve als je dus niet fatsoenlijk auto kunt rijden.. ik ben et er dus volkomen mee eens
Oud 15-02-2002, 10:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Egyptian schreef:
mee eens ?
We hebben het over foutparkeren. Dus opzettelijk op plekken parkeren waar het niet mag.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 12:48
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
Egyptian schreef:
mee eens ?

een pakketje afgeven is heel wat anders dan parkeren.

Oud 15-02-2002, 12:49
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
auto's afschaffen
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 13:01
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Het is dan wel makkelijk om de banden lek te prikken van iemand waar je een hekel aan hebt -> de politie krijgt de schuld...

Het is immers niet aan te tonen of de politie het heeft gedaan of iemand anders.

Bovendien is dit een slecht voorbeeld -> Als de politie het doet mag ik het ook...
Oud 15-02-2002, 13:02
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
zonde van geld van overtreder.. kan beter via een boete naar de politie dan naar de garage-houder...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 13:21
Bird
Bird is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
zonde van geld van overtreder.. kan beter via een boete naar de politie dan naar de garage-houder...

Zeer scherp, ben ik het volledig mee eens!
Oud 15-02-2002, 13:58
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
C'est moi! schreef:
Citaat:
Egyptian schreef:
mee eens ?

een pakketje afgeven is heel wat anders dan parkeren.

en TOCH is je band lek
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 14:16
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
en TOCH is je band lek

tuulijk

Als ze het al gaan toepassen, dan zullen ze echt niet je banden lek prikken als je een video wegbrengt. Want je overtreedt geen enkele wet wanneer je dat doet. Tenzij je er niet mag stilstaan natuurlijk.
Oud 15-02-2002, 14:27
Aafster
Aafster is offline
humzz.. ik weet niet of ik t wel mee eens ben of niet,.. r zitten zo zn voor en nadelen aan.. voordelen zijn dat mensen dan oppassen met waar ze parkeren.. maar de nadelen zullen zijn dat er veel mensen in opstand zullen komen!
ik denk dat ze het maar gewoom moeten houden bij de wielklem!
kuz
Oud 15-02-2002, 14:28
@pie
@pie is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:

wat ik uit het verhaal opmaak is dat het de politie zowat geld kost om een bekeuring te laten betalen... daarnaast is dit ook beter voor de economie :-)
Oud 15-02-2002, 14:30
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
C'est moi! schreef:
Tenzij je er niet mag stilstaan natuurlijk.

daar heb ik t over
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 14:36
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
@pie schreef:
wat ik uit het verhaal opmaak is dat het de politie zowat geld kost om een bekeuring te laten betalen... daarnaast is dit ook beter voor de economie :-)
als dat zo is heb ik ongelijk...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 14:45
Verwijderd
Citaat:
funny-1 schreef:

ik denk dat ze het maar gewoom moeten houden bij de wielklem!

Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 16:03
Floef
Floef is offline
Normaal zou ik zeggen. Waarom nou weer straffen voor soiets stoms? Laat toch lekker. Maar aangezien het om auto's gaat. Huppaah, lek die zooOOi.
Oud 15-02-2002, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Egyptian schreef:

*knip*

Dit is een belachelijk idee wat ook nooit gerealiseerd zal worden.

Stel dat een goede vriend/vriendin van mij een hartaanval zou krijgen (zomaar een greep). Ik rijd daar snel naartoe met mijn auto, om vervolgens naar het ziekenhuis te kunnen gaan. Ik heb fout geparkeerd en een agent steekt mijn band lek. Dat is dan lekker.

Misschien een extreem voorbeeld, maar het is mogelijk.

Verder vraag ik me af wie de onkosten gaat vergoeden voor de kapotte band.

Kortom belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 10:16
Maffie
Maffie is offline
Okee,.... een auto is fout geparkeerd dus wat doe je....... je prikt zijn banden lek zodat hij zeker niet meer weg kan rijden.

Wouw,... wat een prima idee.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 13:07
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Maffie schreef:
Okee,.... een auto is fout geparkeerd dus wat doe je....... je prikt zijn banden lek zodat hij zeker niet meer weg kan rijden.

Wouw,... wat een prima idee.
Ja idd.. en binnen de kortste keren staan er overal foutgeparkeerde auto´s die niet weg kunnen rijden..
Oud 16-02-2002, 13:13
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
M n M schreef:
Ja idd.. en binnen de kortste keren staan er overal foutgeparkeerde auto´s die niet weg kunnen rijden..
mooi straatbeeld
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 13:18
The Wanderer
The Wanderer is offline
weer zon trieste actie. Ze moeten eens wat doen aan de criminaliteit ipv zulke belachelijke dingen in te voeren.
Oud 16-02-2002, 16:47
Maffie
Maffie is offline
Citaat:
M n M schreef:
Het mooie is dat er zo geen enkele plaats meer over blijft waar je nog fout kan parkeren,... dus helpen doet het wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2002, 19:04
kipfilet
kipfilet is offline
Wat een geweldig idee, hier word ik blij van! Eindelijk eens iemand die een goed idee bedacht heeft!!!
Oud 17-02-2002, 21:39
DruidessI
DruidessI is offline
Denk dat als dit plan wordt uitgevoerd binnen de kortste keren alle autobanden van alle politiewagens lek gestoken worden door boze "slachtoffers".

Natuurlijk moet fout parkeren aangepakt worden, maar op zo'n manier kan er snel wraak genomen worden.

Suzan
Oud 17-02-2002, 21:56
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Stel dat een goede vriend/vriendin van mij een hartaanval zou krijgen (zomaar een greep). Ik rijd daar snel naartoe met mijn auto, om vervolgens naar het ziekenhuis te kunnen gaan. Ik heb fout geparkeerd en een agent steekt mijn band lek. Dat is dan lekker.
Mwah... liever een lekke band (die je vervangen kunt) dan een wielklem (waar je een agent voor nodig hebt). En ze zullen vast niet zo gek zijn dat een situatie waar nu alleen een boete voor staat zal veranderen naar een bandenleksteek-actie.

Citaat:

Jij. En dan mag je hopen dat je met je Kadett gegaan ipv met je Porsche met sportbanden.

Conan... vindt et ook niet al te praktisch..
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 08:07
Internationalist
Internationalist is offline
Hoe kan de politie in godsnaam schade aanrichten en vernielingen plegen? Het is een absurt idee, dat never uitgevoerd gaat worden, het kan echt niet.
Oud 18-02-2002, 08:08
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

dat is juist de straf, de bekeuring. Ten minste dat lijkt mij.
Oud 18-02-2002, 22:02
Maffie
Maffie is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
dat is juist de straf, de bekeuring. Ten minste dat lijkt mij.
Maar hoe maak je het onderscheid tussen banden die door vandalen zijn lekgeprikt en die banden die de politie onder handen heeft genomen? Volgens mij word dergelijke schade namelijk gewoon door de verzekering vergoed.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 08:35
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Eindelijk eens een goed idee!

En Manus J. van Alles: de politie laat dan denk ik wel een briefje achter de voorruit achter met de reden, en naam van de agent die de band heeft gestoken...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 16:55
Morse
Morse is offline
Hallo jelui,

Dus dat wordt dan band verwisselen. Dan wordt daardoor weer het verkeer gehinderd (als dit aan de straatkant gebeurt) of de bandenverwisselaar van zijn sokken gereden = ziekenhuis.

Zo mijn overpeinzingen...
Oud 19-02-2002, 17:03
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Eindelijk eens een goed idee!

En Manus J. van Alles: de politie laat dan denk ik wel een briefje achter de voorruit achter met de reden, en naam van de agent die de band heeft gestoken...

Dat bedacht ik me later ook

Maar het blijft een slecht voorbeeld...
Oud 19-02-2002, 21:26
Verwijderd
Wat schieten ze ermee op. Een hoop gezeik van mensen. Gaan ze politieautobanden leksteken. Bovendien valt dit onder vandalisme.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 23:25
Maffie
Maffie is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Dat bedacht ik me later ook

Maar het blijft een slecht voorbeeld...
Ik zie het al helemaal voor me, ik heb me rijbewijs, parkeer fout en shit, de politie steekt mijn banden lek en is ook nog eens zo aardig om een briefje achter te laten.

Natuurlijk lever ik dat briefje bij mijn verzekering in zodat ze weten dat ze me niet uit moeten betalen NOT!.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten