Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat Milosevic niet zo'n wrede dictator is zoals hij in de media wordt afgeschilderd. Het Joegoslavische leger was betrekkelijk onafhankelijk van hem. Hij is dus waarschijnlijk niet direct verantwoordelijk voor de oorlogsmisdaden, maar omdat hij president was, is hij verantwoordelijk voor het optreden van het leger. Ik betwijfel echter of er voldoende bewijs gevonden wordt.
|
![]() |
|
![]() |
Denk niet dat de "bewijzen" hard genoeg zijn die Carla Del Ponte heeft voorgedragen.
Ach. Hij had gewoon in een Servische gevangenis moeten blijven voor heel veel jaar. Daar is het minder leuk om in de gevangenis te zitten en uiteindelijk zijn het toch de Joegoslaven die er de dupe van zijn geworden. ![]() Overigens hebben de Serviers WEL bewijzen dat Milosevic corrupt was. En daar kun je al flink veel jaren voor krijgen. Waarschijnlijk wordt ie vrijgesproken of krijgt een kleine straf (2 jaar) maar omdat hij al in voorarrest gezeten heeft, is dat dus uiteindelijk hetzelde als vrijkomen. En dan krijgt ie nog die paar maanden extra terug in de vorm van een financiele schadevergoeding. Dan wordt ie terug naar Servie gebracht waar hij de cel daar in moet voor corruptie. End story. Suzan
|
![]() |
ik vind het echt geweldig dat ie z'n huiswerk voor deze zaak zo goed heeft gedaan. sommigen dachten dat ie alleen maar een beetje zou schelden, maar hij heeft gewoon een sterk betoog.
ik heb stiekem een grote sympathie voor hem als ik hem in die rechtbank zie zitten, maar ik geloof ook wel dat het een grote boef is, hij zal ook wel een straf krijgen, ik heb geen verstand van recht, dus geen idee hoe lang
|
Verwijderd
|
Ik denk dat-ie vrijgesproken zal worden. Er is nooit voldoende bewijs tegen hem en met bewijs bedoel ik dus overtuigend bewijs. Natuurlijk zullen al die arme Bosniërs en Kroaten tégen hem getuigen maar alle Serviërs die opgeroepen worden zullen in zijn voordeel getuigen. Het is gewoon een té grote zaak om via rechtsmacht aan te pakken...
Daarom vind ik die internationale tribunalen sowieso een beetje twijfelachtig. Dit beantwoordt nooit aan het rechtsgevoel van mensen. Als ze hem hadden doodgeschoten (al dan niet 'per ongeluk') dan hadden mensen kunnen zeggen: hij heeft z'n verdiende loon gehad. Maar nu krijgt-ie ruimschoots de tijd om keurig in driedelig kostuum met een kop koffie voor zich z'n verdediging voor de bereiden en waarschijnlijk wordt-ie nog vrijgesproken ook. En verder: ook al wordt-ie veroordeeld tot levenslang...het levenslang opsluiten van die éne persoon staat toch nooit in verhouding tot het leed wat een heel land is aangedaan? |
![]() |
|
![]() |
Ik denk absoluut niet dat Milosevic vrijgesproken wordt. Deze man heeft volgens mij (en heel veel anderen) gruweldaden op zijn geweten. De hele wereld kjkt mee met dit proces en het tribunaal kan het niet maken om hem vrij te spreken.
Dat Milosevic in zijn verdediging afgeeft op het Tribunaal is een heel andere zaak (netwerkgisteravond) waarin hij misschien nog succesjes behaald. Maar veroordeeld worden voor zijn aandeel in Joegoslavie zal hij. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een eerlijk proces en als ie vrijgesproken wordt, wordt ie vrijgesproken. Wat pas oneerlijk is, is dat er nooit een Tribunaal voor de daden van enig westers land is opgezet en daar zitten ook wat oorlogsmisdadigers tussen. Believe me. En ach, als ie toch in Servie in de gevangenis terecht komt, waarom dat dan niet? Suzan
||
![]() |
Citaat:
De Westerse wereld heeft het in de kop dat Milosovic zo schuldig als wat is. Als ze al zo kortzichtig zijn dat ze nooit een Tribunaal voor westerse oorlogsmisdadigers hebben opgezet, dan zullen ze het zeker niet accepteren dat een oorlogsmisdadigers als Milosevic wordt vrijgesproken in een door westerse landen opgezet tribunaal. |
![]() |
|
![]() |
Het erge van dit Tribunaal vind ik dat het erg selectief is en er echt niet gekeken wordt naar de objectiviteit van oorlog in het algemeen.
In elke oorlog zijn er gruwelijkheden. En ook de VS is niet schoon aan oorlogsmisdaden: http://www.koreatruthcommission.org/...h/english.html Toch bestaat er voor de VS geen Tribunaal. Nee, het is nog erger: er bestaat een grote mogelijkheid dat wanneer en zo'n intentie onstaat van het veroordelen van een Amerikaan dat de wet om het land dat de Amerikaan gevangen houdt binnen te vallen en hem zo te bevrijden, snel aangenomen kan worden. (sorry, geen bron). Terug op Joegoslavie: Tudjman heeft alle ellende die Milosevic nu moet doorstaan niet mee hoeven te maken. Jammer. Ik had hem hetzelfde toegewenst, want hij is net zo'n smeerlap als deze Slobo. En Izetbegovic net zo. Hoewel die laatste op handen werd gedragen omdat hij "de zielige kant van het verhaal (groepering)" vertegenwoordigde. In de oorlog zijn alle partijen smeerlappen geweest. Of het nu om Kroaten, Bosnische moslims (Bosniaks) of Serviers ging. En de Slovenen hadden het geluk zich eruit te lullen. En hoera, dankzij de Duitsers is de drang naar onafhankelijkheid voor Kroatie en Bosnia alleen maar groter geworden. Want Slovenia werd op aandringen van een Duitser als onafhankelijk erkend door de Eu. En dat hadden ze beter niet kunnen doen. Wat ik dus wil zeggen: het kan moeilijk zijn voor Milosevic om zijn "onschuld" te bewijzen. Ik geef elke partij de schuld - ook hem - van de misdaden die er gepleegd zijn. En ook het westen heeft geen schone handen in deze oorlog. Daarom vind ik dit Tribunaal alles behalve rechtvaardig en eerlijk. En alleen al om deze reden zie ik Milosevic liever vrijgesproken worden dan dat ie een straf moet uitzitten dat hem opgelegd wordt door dit tribunaal. De Serviers zelf moeten dit vuile zaakje opknappen. En dat kunnen ze best. Suzan
||
Citaat:
![]() Waar bezeer jij die getallen op? Ik denk zelf levenslang en het proces zal nog wel een tijdje duren.
|
![]() |
Moreel gezien mogen wij de man niet berechten: Hij accepteerd het hogerechtshof niet...
Dit gegeven weerlegt elke mogelijkheid tot een rechtvaardige veroordeling. Hij moet veroordeeld worden.... Waarom? Er moet een zondebok zijn... Wij tolereren genocide niet. HOE? Door de werkelijke moraal te verbreken... En hem te behandelen als éen van ons' (lees topis over de dominantie v/d westerse moraal die algemeengeldend en superieur wordt gezien. Veroordeel hem, maar zeg niet dat er recht geschiedt is. Want ethisch gezien is ware rechtspraak onmogelijk. |
![]() |
|
![]() |
Ik vind het proces steeds interessanter worden.
Grappig is overigens dat plotseling de mensen in Servie (en elders) er minder vertrouwen in hebben dat Milosevic een eerlijk proces krijgt: www.freeserbia.org Momenteel is daar nog een peiling aan de gang, maar duidelijk is dat het merendeel (66.74%) niet gelooft in een eerlijk proces, tegen 18.67% die menen van wel. Terwijl een tijdje terug toen diezelfde vraag gesteld werd in de periode 01/11/2002 - 01/18/2002, was het andersom: Ja: 58.82% Nee: 35.29% Daarbij moet worden opgemerkt dat bij de eerste keer vragen er 51 mensen beantwoord hadden, en bij de tweede keer vragen er 932 mensen geantwoord hadden. Trek zelf maar je conclusies ![]() Groetjes, Suzan
|
![]() |
Kijk wel uit dat je niet teveel medelijden krijgt met hem
![]() Er zijn dan wel protesten gaande in Belgrado waarbij duizenden mensen voor de vrijlating van Milosevic protesteren; het merendeel is blij dat hij weg is. Hoewel het nieuw-kapitalisme ook al snel wonden snijdt in Servie... Helaas... Niet zo slim van het westen... Desondanks blijft het volgende liedje sterk in het geheugen: http://www.xs4all.nl/~freeserb/text.html Engelse versie: http://www.xs4all.nl/~freeserb/e-text.html Grt, Suzan
|
![]() |
Engelse vertaling van Milosevic' verdediging: http://news.bbc.co.uk/hi/english/wor...0/1820382.stm/
Suzan
|
ik hoop dat hij vrijgelaten wordt, maar hij zal wel een of andere hele zware straf krijgen, dank zij die f*cking amerikanen, die dat hele proces op de achtergrond regelen.
![]() ik hoop ook dat clinton en zijn kudde meelopers voor dat tribunaal moeten verschijnen, en dan ook allemaal voor 50 jaar de bak in draaien!! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Milosevic is gewoon de nieuwe Dimitrof! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Och, van mij mag ie vast zitten. Al is het alleen voor corruptie. Maar niet door dit proces. Dat is zelf corrupt. Suzan
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Suzan
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
VS: Israël schond waarschijnlijk wapenafspraken MoHaMeDJaLaL | 138 | 11-02-2007 10:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
2006: Het jaar van... Mark Almighty | 148 | 30-12-2006 18:17 | |
De Kantine |
de meest stomme namen Tio3a | 500 | 31-07-2004 23:31 |