![]() |
|
![]() |
Het geweld lijkt weer op te laaien in Kosovo. Er zijn verschillende Albanezen gearresteerd, een paar Serviers vermoord of gewond, en demonstraties in volle gang door de Serviers de afgelopen paar dagen.
De ontwikkelingen lijken alleen maar ten goede te komen aan het proces van Milosevic in Den Haag voor Milosevic, maar komt absoluut niet ten goede aan de bevolking. Voor een tijdje heb ik in een vluchtelingencentrum gewerkt en kwam ik Kosovaars Albanezen en Serviers tegen die vreesden voor hun leven vanwege de extremisten in dat gebied. Waarom er nooit tijdig en goed is gestreden tegen het Kosovo "bevrijdings"leger, is me nooit duidelijk geworden. Het mag wel duidelijk zijn dat we hier niet te maken hebben met een IRA, maar eerder met een ETA. Een vrij onduidelijke zaak, waar niet echt sprake is van keiharde bewijzen van gebrek aan vrijheid in het verleden. De restricties van vrijheden tegen de Albanezen zijn gekomen als reacties op hun acties tegen de Serviers in de jaren 80. Begrijpelijk dat de Albanezen wat opgehitst werden door separatisten elders in Joegoslavie, maar ik vind niet dat zij de zielepoten zijn, en de rest de duivels. De Serviers die nu in Kosovo leven hebben net zo goed geen vrijheid en zullen het helemaal niet krijgen als Kosovo onafhankelijk zou worden. Wie zijn dan de zielepoten? En hoe gaat het verder met Macedonie als het conflict zich verder escaleert? Wat gaat er gebeuren met Montenegro en Servie? Slaat het geweld over op die deelrepublieken? Voor het laatste nieuws omtrent Servie: www.freeserbia.com (dit is een onafhankelijke nieuwsbron. Echter, zij hebben sterk de revolutie in Servie gesteund en ze opereren via xs4all ![]() Suzan
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
??? Dat ging over Somalie ![]() Ik weet niet wat Servie daar mee te maken heeft ![]() Maar even serieus: wat voor een bewijzen zouden dat dan zijn? Citaat:
Suzan [Dit bericht is aangepast door DruidessI (24-02-2002).]
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Uitspraak Hof over Kosovo hhendrikxx | 3 | 23-07-2010 22:45 | |
Kosovo Verwijderd | 22 | 12-12-2007 12:55 | |
Status Kosovo?? Gatara | 102 | 27-04-2007 08:21 | |
"Kosovo dreigt Westoever van Europa te worden" Gatara | 35 | 29-04-2004 22:36 | |
VN-functionarissen gedood in Kosovo Gatara | 1 | 18-04-2004 14:07 | |
Kosovo: int. gemeenschap gedwongen ANA als terroristengroep te bestempelen Gatara | 12 | 24-04-2003 12:45 |