Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2002, 08:59
Blaa
Blaa is offline
Stelling:

Tien procent van de Nederlandse ontwikkelingshulp moet worden besteed aan bijstandsgezinnen in eigen land.

Ik vind van niet. Er is zowiezo te weinig ontwikkelings hulp en ik vind dat die mensen in derde wereld landen het harder nodig hebben dan eenieder hier in Nederland.
Oud 21-02-2002, 09:09
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Op zich ben ik het er ook niet mee eens maar jouw argumentatie klopt ook niet helemaal. Dan kunnen we ook iedereen in Nederland wel 5% gaan korten op zijn salaris want de mensen in de 3e wereld hebben het harder nodig. Ik bedoel, er is altijd wel iemand te vinden die het harde nodig heef maar dat betekent nog niet dat ja dan maar alles weg moet geven.
Oud 21-02-2002, 09:14
Blaa
Blaa is offline
Ja dat klopt wel, maar dan kun je het beter zo laten. Terugdraaien en minder ontwikkelingshulp zou dan helemaal wegvallen. Natuurlijk bedoel ik niet dat je dan 5% of zo moet inleveren voor die anderen, want wat wel is. Je blijft bezig. Maar je moet het niet verminderen.
Oud 21-02-2002, 11:50
waaromniet?
waaromniet? is offline
Mjah, ontwikkelingshulp, het is hoe je het ziet. Als je van mening bent dat die mensen in eigen land het óók hard nodig hebben dan zie ik niet in waarom die niet ook wat zouden moeten krijgen... Wel ben ik bang dat als je dat nu zegt je met een erg dubbele standaard werkt...
Oud 28-02-2002, 19:57
Blaa
Blaa is offline
toch maar weer es omhoog halen,
ik moet hier namelijk een debat over houden en ik wil graag jullie meningen weten
Oud 28-02-2002, 20:09
bram_05
bram_05 is offline
Er zijn hier ook mensen die onder de armoede grens leven...moet je die dan laten stikken, terwijl het in de 8ertuin van den haag gebeurd? K vind 10% nog weinig!
Oud 01-03-2002, 08:52
Verwijderd
Ontwikkelingshulp is niets minder dan een goedmakertje voor alle ellende die de Westerse landen zelf hebben veroorzaakt, en is weinig doeltreffend. Wil je die landen echt helpen zorg dan voor een eerlijke concurrentiepositie. Bijstandsgezinnen moeten in ieder geval meer financiële hulp krijgen, bezuinigen op een volstrekt onbelangrijke post als Defensie brengt dan genoeg op lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 17:59
Ninnoc
Ninnoc is offline
hulp in de regio voorkomt nog meer bijstandsgezinnen in Nederland
Reageren

Regels voor berichten