Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2002, 16:53
Jenally
Jenally is offline
Hey, ik heb na veel twijfelen dit toch maar even hier gezet, zal alleen wel op het verkeerde forum staan.
Ik moet voor school een paar vragen aan mensen stellen (boven de 18) over de Multiculturele Samenleving in Nederland, hoe jullie er over denken.
Willen jullie alsjeblieft even de vragen beantwoorden? Alvast heeeel erg bedankt!

1: Ben je voor of tegen een multiculturele
samenleving, en waarom? Denk je dat het kan werken? Waarom wel/niet?

2: Moeten asielzoekers altijd binnen gelaten worden in Nederland? Ook als het alleen om geld is? En als ze nou heeeel arm zijn?

3: Voor welke partij ga je stemmen (als je zou MOETEN kiezen)? Waarom?

4: Heb je meer slechte ervaringen met allochtonen gehad dan met autochtonen?
Zo ja, hoe komt dat denk je? Wat kunnen we er met zijn allen tegen doen?

[Dit bericht is aangepast door Jenally (12-03-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2002, 17:05
Verwijderd

Voor, het kan werken. Alleen niet wanneer je een groep afzondert (Amsterdam West bijvoorbeeld, is langzaam onstaan). Ik vind het prettig dat het er is, je leert gewoon veel meer.

2: Moeten asielzoekers altijd binnen gelaten worden in Nederland? Ook als het alleen om geld is? En als ze nou heeeel arm zijn?
Van mij mag iedereen binnenkomen, uitiendelijk gaat dat alleen problemen opleveren wat uitkeringen en dergelijke betreft. Dus daar zou beleid voor gemaakt moeten worden. Maar dat is op te lossen.

SP, ligt het dicht bij mijn ideeen over mens en maatschhappij

4: Heb je meer slechte ervaringen met allochtonen gehad dan met blanken?

Ik heb eigenlijk nog nooit echt problemen gehad. De keren dat ik problemen had was zowel met allochtonen als met "blanken". Maar meer gewoon ruzie, met voetballen, en gewoon op straat.

Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 17:06
Jenally
Jenally is offline
Thnx!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 17:09
eastrtp
eastrtp is offline
Op zich ben ik wel voor een multiculturele samenleving, alleen vind ik dat iedereen wat meer open voor elkaar moet staan. Je ziet nu veel te veel groepen ontstaan, en dat is eigenlijk niet multicultureel.

Als het alleen om geld is vind ik van niet, want dan kun je de halve wereldbevolking wel binnenlaten. In een politiek geval vind ik dat je clement moet zijn

VVD, partij die het best bij me past

Uhh dat niet, maar dat ligt eraan dat bij ons in het dorp misschien 1 of 2% allochtoon is, nou moet ik wel zeggen dat ik met de meeste van hen ruzie heb

Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 17:10
Jenally
Jenally is offline
Hmm sorry...ik schrijf die van jullie er wel bij, maar jullie tellen niet echt mee Jullie zijn niet boven de 18... (dat heb ik ook niet bedacht hoor)
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 17:11
eastrtp
eastrtp is offline
ohh sorry overheen gelezen
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 17:11
Jenally
Jenally is offline
Geeft niet, evengoed bedankt, want ik bewaar jullie antwoorden ook en misschien kan ik er evengoed iets mee.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 17:12
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Jenally schreef:

1) Voor.. kijk, die mensen zijn hier nu eenmaal en wat mij betreft zijn ze van harte welkom.Het heeft ook geen zin om er moeilijk over te gaan zitten doen, want je kunt ze toch niet *terug* sturen.. (dat zou ook meer dan belachelijk zijn ) We moeten er met z'n allen wat van maken, dus ik ben voor een m.c.-samenleving. Bovendien zie ik het als een verijking van de Nederlands cultuur

2) ik ben voor de 'verwelkoming' (kan ff geen tactischer woord bedenken) van politieke vluchtelingen. Als er in het land van herkomst bijv. oorlog is kun je het gewoonweg niet maken om mensen terug te sturen . Ik ben daarentegen wél tegen de instroom van economische vluchtelingen. Als we zo gaan beginnen kun je wel heel Afrika hier binnen gaan halen klinkt zo heel cru, maar het gaat mij even om het principe

3) PvdA.. ben zelf lid van de jongeren partij van de PvdA en kan me gewoon goed vinden in hun standpunten

4) nee.. aparte vraagstelling trouwens met blanken bedoel je zeker autochtonen? Mensen uit bijv. Zweden die hier zijn komen wonen zijn meestal ook blank, maar daarom nog niet gelijk geen-allochtoon.. Bovendien, dat ze een donkere huidskleur hebben wil nog niet zeggen dat ze allochtoon zijn het is niet alleen 1e generatie namelijk
Oud 12-03-2002, 17:15
autodropje
autodropje is offline
Ik kan ook gewoon 18 bij mn leeftijd invullen terwijl ik dat niet ben, dusse...

Citaat:
Jenally schreef:

voor, ik vind het goed dat mensen kennis maken met andere culturen en zo elkaar en andere landen leren begrijpen.

Nee, je moet ergens een grens trekken, Nederland geeft al onwikkelingshulp om dat hele arme tegen te gaan, maar je kunt als zulk klein landje nou eenmaal niet iedereen helpen (jammer genoeg)

D'66 denk ik, weet het nog niet helemaal zeker, maar op een heleboel punten ben ik het met ze eens

Nee
Oud 12-03-2002, 17:15
Jenally
Jenally is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:

4) nee.. aparte vraagstelling trouwens met blanken bedoel je zeker autochtonen? Mensen uit bijv. Zweden die hier zijn komen wonen zijn meestal ook blank, maar daarom nog niet gelijk geen-allochtoon.. Bovendien, dat ze een donkere huidskleur hebben wil nog niet zeggen dat ze allochtoon zijn het is niet alleen 1e generatie namelijk

Ikke heb de vragen niet bedacht Maar ik denk dat ik autochtonen bedoel ja, zal de vraag ook wel even veranderen. Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 17:17
Jenally
Jenally is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Ik kan ook gewoon 18 bij mn leeftijd invullen terwijl ik dat niet ben, dusse...

Ja, maar ik ga uit van de eerlijkheid van de mensen En bedankt voor je antwoorden!

Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 17:19
DEChengst
DEChengst is offline

Het intereseert me werkelijk geen ene flikker. Als ik interesse heb voor andere culturen, dan lees ik wel een boek of ga ik op vakantie.

Als het alleen om geld gaat dan moeten ze braaf met het eerste vliegtuig terug.

Lijst Pim Fortuyn, omdat Pim zegt waar het op staat.

Zelf heb ik qua criminaliteit nog geen ervaring. Maar de statistieken op dit gebied zijn natuurlijk overduidelijk.

Laag inkomen door niet willen integreren en een lage opleiding hebben.

Verplichte cursussen voor nieuwkomers. Diegene die hier niet aan mee willen werken, maken kennis met de service van de KLM.

-Desecrator

Oud 12-03-2002, 18:09
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Jenally schreef:

Ikke heb de vragen niet bedacht Maar ik denk dat ik autochtonen bedoel ja, zal de vraag ook wel even veranderen. Bedankt!
oh oké.. you're welcome
Oud 12-03-2002, 18:09
@pie
@pie is offline

Zoals het nu gaat, gaat het niet. Nu is het inderdaad multicultureel: verschillende culturen naast elkaar, die steeds vaker botsen, waar steeds meer irritaties uit voortkomen, en waar niemand naar omkijkt. Mensen met verschillende achtergronden die eenzelfde doel nastreven zou werken, maar dat is nu gewoon niet zo.

Als ze achterover gaan hangen in hun luie stoel, en met een open hand gaan wachten tot wij ze ons geld komen brengen: nee! als ze ervoor willen werken, willen integreren, op zn minst de nederlandse taal leren (zoals elke immigrant overal anders WEL moet) valt er zeker over te praten.

VVD, LN, LPF, het is maar net wat het beste blijkt te zijn. Nog niet elke partij heeft het achterste van zn tong laten zien, misschien dat er strax nog wel een andere partij staat die me aanstaat (CDA bijvoorbeeld)

ja, om de reden dat hier in het dorp een asielzoekers opvang centrum is. Ben als 8-jarig jochie van me fiets afgeknald door een asielzoeker die geen 3 kilometer wilde lopen (er rijdt geen bus). Daarnaast is een goeie vriendin van me meerdere keren aangerand door hetzelfde groepje jonge marokkanen in haar wijk, en die jongeren zijn elke keer terug op straat gestuurd met de reden: 'als je de aanklacht doorzet word je door hun aangeklaagd voor discriminatie'.

ik heb dus behoorlijke vooroordelen, maar die hou ik over het algemeen voor me. Ze spelen wel erg mee in mijn leefwereld natuurlijk, en ik zal nooit vrijwillig ergens lopen waar ik wéét dat het onveilig is..
Oud 12-03-2002, 18:20
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
PFfffffffffffffffffffff word ziek ervan maatschappij maatschappij echt kom op man we zijn allemaal verdomme mensen waarom doen ze in godsnaam zo moeilijk om je kleurtje of afkomst ik heb hekel aan zulke mensen
PEACEE MAN!!

Oud 12-03-2002, 18:22
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
En die jongens die vervelend zijn weet ik wat voor afkomst ze hebben gewoon hard maatregelen treffen ja politie moet ook verdomme streng zijn want iedereen doet wat ie wilt
Oud 12-03-2002, 18:24
Jenally
Jenally is offline
Citaat:
@pie schreef:
3:
VVD, LN, LPF, het is maar net wat het beste blijkt te zijn. Nog niet elke partij heeft het achterste van zn tong laten zien, misschien dat er strax nog wel een andere partij staat die me aanstaat (CDA bijvoorbeeld)
Dus zoals het nu is weet je het echt nog niet? En als je 1 partij zou moeten kiezen, welke!?

4:ja, om de reden dat hier in het dorp een asielzoekers opvang centrum is. Ben als 8-jarig jochie van me fiets afgeknald door een asielzoeker die geen 3 kilometer wilde lopen (er rijdt geen bus). Daarnaast is een goeie vriendin van me meerdere keren aangerand door hetzelfde groepje jonge marokkanen in haar wijk, en die jongeren zijn elke keer terug op straat gestuurd met de reden: 'als je de aanklacht doorzet word je door hun aangeklaagd voor discriminatie'.

Maar verder nog nooit lastig gevallen of zo door autochtonen?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 18:26
Jenally
Jenally is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:
PFfffffffffffffffffffff word ziek ervan maatschappij maatschappij echt kom op man we zijn allemaal verdomme mensen waarom doen ze in godsnaam zo moeilijk om je kleurtje of afkomst ik heb hekel aan zulke mensen
PEACEE MAN!!

Ik weet niet tegen wie je het hebt, maar ik ben het ook wel met je eens hoor!

Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 19:10
de doornvogel
de doornvogel is offline

Ik ben ervoor zolang iedereen zich aan de geldende regels houdt

als hun armoede hun gezonheid en leven bedreigd moeten ze worden binnen gelaten

CDA, ik heb alle vertrouwen in Balkenende

Ik heb meer ervaring met autochtonen. Maar dat allochtonen relatief meer aan criminaliteit doen heeft niets met hun afkomst te maken. Mensen met een lager inkomen vertonen vaker crimineel gedrag, en het zijn de allochtonen die het minst verdienen in NL, de oplossing spreekt voor zich

Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 19:15
Jenally
Jenally is offline
de doornvogel...Thnx! Alleen..hoe oud ben je?!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 19:38
DruidessI
DruidessI is offline
[QUOTE]Jenally schreef:

Voor. Waarom niet? We leven in een tijdperk waarbij Internet geen raar fenomeen meer is. Waarin het ontmoeten van een Japanner niet ongewoon is. Waarin het rondreizen over de wereld bijna niks meer kost. En als wij elders willen wonen, dan willen we ook geaccepteerd worden.
Ja, ik denk dat het werkt: wel dmv wederzijds respect en begrip. Men moet zich wel houden aan de plaatselijke grondwet. Deze grondwet heeft natuurlijk wel de mogelijkheid te veranderen; mocht dit nodig zijn.

De wortel moet aangepakt worden. Het geld is niet eerlijk over de wereld verdeeld en conflicten zijn aan de orde van de dag.
Zolang dat niet in orde is, zul je asielzoekers blijven houden. En ach, waarom niet? Zijn wij niet medeschuldig aan deze oneerlijke situatie?

SP. Ik schijn met hen erg eens te zijn. (www.stemwijzer.nl)
Verder zijn ze behoorlijk actief bezig met de burgers, wat ik een pre vind. Hun acties zijn soms te schreeuwerig en laat lijken dat ze geen inhoud hebben, maar dat is niet waar. Ze hebben wel degelijk inhoud en zijn bereid om een antwoord te geven als je wat te vragen hebt. Daarnaast lijken ze bereid er alles aan te doen om bepaalde erge misstanden op te lossen. Ik zou niet weten hoe ze zouden zijn als regeringspartij, maar als oppositiepartij doen ze in ieder geval flink hun best. Ik denk dat de SP als sterke oppositie een goede keuze is.

Nee.

Suzan
Ps.: als je zelf "wit" bent en een "zwarte" gaat bonje met je maken, valt dat op zich meer op dan wanneer een "witte" dat doet. Dat viel me namelijk op bij mijzelf.

Oud 12-03-2002, 19:46
DruidessI
DruidessI is offline
[QUOTE]Desecrator schreef:

Het intereseert me werkelijk geen ene flikker. Als ik interesse heb voor andere culturen, dan lees ik wel een boek of ga ik op vakantie.

Erm. niet echt een antwoord op de vraag. Zullen we maar "n.v.t." invullen daar?

Als het alleen om geld gaat dan moeten ze braaf met het eerste vliegtuig terug.

En wat als je hier nauwelijks aan de bak komt en je hoort dat je in Australie wel aan de bak komt en veel geld gaat verdienen... dan ga jij het zeker ook niet in Australie proberen?

Lijst Pim Fortuyn, omdat Pim zegt waar het op staat.

Ik ben benieuwd waar het op staat. Het klinkt alsof Pim de absolute waarheid kent. Nou, dan stel ik je even teleur... De studie die ik volg (filosofie) heeft het niet anders dan over de of een waarheid; maar nog steeds is ze er niet achter wat dat dan zou moeten zijn. En Pim weet het opeens?

Laag inkomen door niet willen integreren en een lage opleiding hebben.

Onlangs was nog in een vpro documentaire te zien hoe chaotisch het geregeld was in Bos en Lommer (Amsterdam). Buitenlandse vrouwen wilden dolgraag een cursus Nederlands volgen. Er zou een plek komen waar ze dat zouden kunnen doen. Maar dat is er nog steeds niet.

(wat ik hiermee wil zeggen: het gaat wederom om wederzijdse medewerking)

Verplichte cursussen voor nieuwkomers. Diegene die hier niet aan mee willen werken, maken kennis met de service van de KLM.

En dat wil je niet!

Suzan

Oud 12-03-2002, 19:48
DruidessI
DruidessI is offline
[QUOTE]@pie schreef:

Daarnaast is een goeie vriendin van me meerdere keren aangerand door hetzelfde groepje jonge marokkanen in haar wijk, en die jongeren zijn elke keer terug op straat gestuurd met de reden: 'als je de aanklacht doorzet word je door hun aangeklaagd voor discriminatie'.

Raar. Daar moet ze zich niks van aantrekken overigens. Zij staat heus wel sterker. Juridisch gezien. Laat haar steun vragen aan organisaties die hierin vrouwen steunen.

Suzan

Oud 12-03-2002, 19:50
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:
En die jongens die vervelend zijn weet ik wat voor afkomst ze hebben gewoon hard maatregelen treffen ja politie moet ook verdomme streng zijn want iedereen doet wat ie wilt
Ja,.. de politie schijt in de broek als ze een Marokkaans jochie zien. Dat hebben die jongens ook door...
Hoe vaak is het niet zo dat als je voelt dat je macht hebt over de leraar, je probeert waar zijn/haar grens ligt van ingrijpen?

Suzan

Oud 12-03-2002, 21:09
Egyptian
Egyptian is offline
antwoorden van 18e jarige egyptenaar met nu nederlandse nationaliteit.

Citaat:
Jenally schreef:

Voor. volgens mij bestaat er geen enkel land waar alleen mensen wonen die er geboren zijn. overal wonen verschillende mensen. en wat is nu eingelijk 't verschil? de taal, het geloof, maar verder, het zijn toch net mensen als iedereen.

ja maar niet in extreem grote hoeveelheden. daarin overtreft nederland de meeste europese landen. mensen die echt in (politieke) problemen zitten e.d. geen probleem. maar als iedereen hierheen komt voor meer geld en betere omstandigheden enzo, dat hoeft ook niet van mij. d'r zijn nog meer landen in europa.

VVD, ben het het meeste met hun standpunten eens.

meer met nederlanders. wordt door de buitenlandse (marokaanse, turkse, egyptische enzo) omgeving meer gezien als "een van hun".
succes ermee.

Oud 12-03-2002, 21:16
^AmArU^
^AmArU^ is offline
samenleving, en waarom? Denk je dat het kan werken? Waarom wel/niet? Voor. Nederland is zeker vol, daarom moeten er meer Nederlanders naar het buitenland en meer zwarte mensen naar Nederland.

2: Moeten asielzoekers altijd binnen gelaten worden in Nederland? Ook als het alleen om geld is? En als ze nou heeeel arm zijn? Ja.

3: Voor welke partij ga je stemmen (als je zou MOETEN kiezen)? Waarom? Geen. Als ik zou moeten kiezen: SP, PvdA, Pim

Nee.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 21:20
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
1: daarom moeten er meer Nederlanders naar het buitenland en meer zwarte mensen naar Nederland..

Citaat:
^AmArU^ schreef:
3: Voor welke partij ga je stemmen (als je zou MOETEN kiezen)? Waarom? Geen. Als ik zou moeten kiezen: SP, PvdA, Pim
vooral die eerste twee en die derde verschillen nogal van elkaar (eigk verschillen ze alle3 sterk).. hoe kom je op die combinatie als ik vragen mag?
Oud 12-03-2002, 21:44
de doornvogel
de doornvogel is offline
Citaat:
Jenally schreef:
de doornvogel...Thnx! Alleen..hoe oud ben je?!
18

Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 06:11
@pie
@pie is offline
Citaat:
Jenally schreef:
Dus zoals het nu is weet je het echt nog niet? En als je 1 partij zou moeten kiezen, welke!?
schrijf maar op: VVD

Citaat:
Jenally schreef:
Maar verder nog nooit lastig gevallen of zo door autochtonen?
zeker niet in dezelfde mate, hoogstens de normale ruzie in de klas ofzo..
Oud 13-03-2002, 06:14
@pie
@pie is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
Raar. Daar moet ze zich niks van aantrekken overigens. Zij staat heus wel sterker. Juridisch gezien. Laat haar steun vragen aan organisaties die hierin vrouwen steunen.

Suzan
zit wat in, maar ze werd niet geloofd.. ze had geen blauwe plekken en dat was dus niet goed genoeg..

en aan die hulp dacht ze toen ook, maar ze had er absoluut geen zin in.. ze is gewoon bij een psycholoog gaan lopen... gelukkig gaat et nu wat beter, maar dat was een klotetijd..
Oud 13-03-2002, 08:46
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
@pie schreef:
zit wat in, maar ze werd niet geloofd.. ze had geen blauwe plekken en dat was dus niet goed genoeg..

Vreemd. Want een aanranding leidt niet automatisch tot blauwe plekken.
Welke idioot heeft haar te woord gestaan?

en aan die hulp dacht ze toen ook, maar ze had er absoluut geen zin in.. ze is gewoon bij een psycholoog gaan lopen... gelukkig gaat et nu wat beter, maar dat was een klotetijd..
Stom. Want met die hulp stond ze echt sterker! En was het misschien makkelijker om er mee te leven....

Suzan
Oud 13-03-2002, 19:08
Jenally
Jenally is offline
Allemaal heeeeel erg bedankt Ben er errug blij mee...en zijn er meer mensen die nog even de vragen willen beantwoorden?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 19:15
Prada
Prada is offline
Citaat:
Jenally schreef:

We zijn allemaal mensen, dus in principe moet het gewoon samen kunnen leven...Het moet ook helemaal geen probleem zijn dat mijn buurman op een andere plek is geboren en op een andere manier is opgevoed...Maar ik ben wel van mening dat een multiculturele samenleving niet iets is om naar te streven; probeer wat van je leven te maken waar je bent en ontvlucht dat niet als het niet nodig is...

Citaat:

Economische vluchtelingen moeten geweigerd worden; hoe arm ze ook zijn...Personen die daadwerkelijk in levensgevaar zijn moet altijd onderdak geboden worden...

Citaat:

CDA...Omdat ik het met het meerendeel van hun standpunten eens ben...

Citaat:

Nee...
Oud 13-03-2002, 22:59
Verwijderd
Citaat:
^AmArU^ schreef:
samenleving, en waarom? Denk je dat het kan werken? Waarom wel/niet? Voor. Nederland is zeker vol, daarom moeten er meer Nederlanders naar het buitenland en meer zwarte mensen naar Nederland.

2: Moeten asielzoekers altijd binnen gelaten worden in Nederland? Ook als het alleen om geld is? En als ze nou heeeel arm zijn? Ja.

Nee.
Dit slaat egt werkelijk nergens op! Jij post altijd van die te vage dinguh! egt niet goed! Als je uit die drie partijen denkt te kiezen, weet je egt niet wat je wil, want dat zijn egt drie totaal verschillende partijen! SP is zo links als het maar kan, Pvda is overwegend links, maar is al veeel rechtser dan de SP en Pim is gewoon rechts!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten