Advertentie | |
|
![]() |
||
Ik kan ook gewoon 18 bij mn leeftijd invullen terwijl ik dat niet ben, dusse...
![]() Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ikke heb de vragen niet bedacht ![]() |
![]() |
|
1: Ben je voor of tegen een multiculturele
samenleving, en waarom? Denk je dat het kan werken? Waarom wel/niet? Het intereseert me werkelijk geen ene flikker. Als ik interesse heb voor andere culturen, dan lees ik wel een boek of ga ik op vakantie. 2: Moeten asielzoekers altijd binnen gelaten worden in Nederland? Ook als het alleen om geld is? En als ze nou heeeel arm zijn? Als het alleen om geld gaat dan moeten ze braaf met het eerste vliegtuig terug. 3: Voor welke partij ga je stemmen (als je zou MOETEN kiezen)? Waarom? Lijst Pim Fortuyn, omdat Pim zegt waar het op staat. 4: Heb je meer slechte ervaringen met allochtonen gehad dan met blanken? Zo ja, hoe komt dat denk je? Wat kunnen we er met zijn allen tegen doen? Zelf heb ik qua criminaliteit nog geen ervaring. Maar de statistieken op dit gebied zijn natuurlijk overduidelijk. Laag inkomen door niet willen integreren en een lage opleiding hebben. Verplichte cursussen voor nieuwkomers. Diegene die hier niet aan mee willen werken, maken kennis met de service van de KLM. -Desecrator
|
![]() |
samenleving, en waarom? Denk je dat het kan werken? Waarom wel/niet? Zoals het nu gaat, gaat het niet. Nu is het inderdaad multicultureel: verschillende culturen naast elkaar, die steeds vaker botsen, waar steeds meer irritaties uit voortkomen, en waar niemand naar omkijkt. Mensen met verschillende achtergronden die eenzelfde doel nastreven zou werken, maar dat is nu gewoon niet zo. 2: Moeten asielzoekers altijd binnen gelaten worden in Nederland? Ook als het alleen om geld is? En als ze nou heeeel arm zijn? Als ze achterover gaan hangen in hun luie stoel, en met een open hand gaan wachten tot wij ze ons geld komen brengen: nee! als ze ervoor willen werken, willen integreren, op zn minst de nederlandse taal leren (zoals elke immigrant overal anders WEL moet) valt er zeker over te praten. 3: Voor welke partij ga je stemmen (als je zou MOETEN kiezen)? Waarom? VVD, LN, LPF, het is maar net wat het beste blijkt te zijn. Nog niet elke partij heeft het achterste van zn tong laten zien, misschien dat er strax nog wel een andere partij staat die me aanstaat (CDA bijvoorbeeld) 4: Heb je meer slechte ervaringen met allochtonen gehad dan met blanken? Zo ja, hoe komt dat denk je? Wat kunnen we er met zijn allen tegen doen? ja, om de reden dat hier in het dorp een asielzoekers opvang centrum is. Ben als 8-jarig jochie van me fiets afgeknald door een asielzoeker die geen 3 kilometer wilde lopen (er rijdt geen bus). Daarnaast is een goeie vriendin van me meerdere keren aangerand door hetzelfde groepje jonge marokkanen in haar wijk, en die jongeren zijn elke keer terug op straat gestuurd met de reden: 'als je de aanklacht doorzet word je door hun aangeklaagd voor discriminatie'. ik heb dus behoorlijke vooroordelen, maar die hou ik over het algemeen voor me. Ze spelen wel erg mee in mijn leefwereld natuurlijk, en ik zal nooit vrijwillig ergens lopen waar ik wéét dat het onveilig is..
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
samenleving, en waarom? Denk je dat het kan werken? Waarom wel/niet? Ik ben ervoor zolang iedereen zich aan de geldende regels houdt 2: Moeten asielzoekers altijd binnen gelaten worden in Nederland? Ook als het alleen om geld is? En als ze nou heeeel arm zijn? als hun armoede hun gezonheid en leven bedreigd moeten ze worden binnen gelaten 3: Voor welke partij ga je stemmen (als je zou MOETEN kiezen)? Waarom? CDA, ik heb alle vertrouwen in Balkenende 4: Heb je meer slechte ervaringen met allochtonen gehad dan met autochtonen? Zo ja, hoe komt dat denk je? Wat kunnen we er met zijn allen tegen doen? Ik heb meer ervaring met autochtonen. Maar dat allochtonen relatief meer aan criminaliteit doen heeft niets met hun afkomst te maken. Mensen met een lager inkomen vertonen vaker crimineel gedrag, en het zijn de allochtonen die het minst verdienen in NL, de oplossing spreekt voor zich |
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]Jenally schreef:
1: Ben je voor of tegen een multiculturele samenleving, en waarom? Denk je dat het kan werken? Waarom wel/niet? Voor. Waarom niet? We leven in een tijdperk waarbij Internet geen raar fenomeen meer is. Waarin het ontmoeten van een Japanner niet ongewoon is. Waarin het rondreizen over de wereld bijna niks meer kost. En als wij elders willen wonen, dan willen we ook geaccepteerd worden. Ja, ik denk dat het werkt: wel dmv wederzijds respect en begrip. Men moet zich wel houden aan de plaatselijke grondwet. Deze grondwet heeft natuurlijk wel de mogelijkheid te veranderen; mocht dit nodig zijn. 2: Moeten asielzoekers altijd binnen gelaten worden in Nederland? Ook als het alleen om geld is? En als ze nou heeeel arm zijn? De wortel moet aangepakt worden. Het geld is niet eerlijk over de wereld verdeeld en conflicten zijn aan de orde van de dag. Zolang dat niet in orde is, zul je asielzoekers blijven houden. En ach, waarom niet? Zijn wij niet medeschuldig aan deze oneerlijke situatie? 3: Voor welke partij ga je stemmen (als je zou MOETEN kiezen)? Waarom? SP. Ik schijn met hen erg eens te zijn. (www.stemwijzer.nl) Verder zijn ze behoorlijk actief bezig met de burgers, wat ik een pre vind. Hun acties zijn soms te schreeuwerig en laat lijken dat ze geen inhoud hebben, maar dat is niet waar. Ze hebben wel degelijk inhoud en zijn bereid om een antwoord te geven als je wat te vragen hebt. Daarnaast lijken ze bereid er alles aan te doen om bepaalde erge misstanden op te lossen. Ik zou niet weten hoe ze zouden zijn als regeringspartij, maar als oppositiepartij doen ze in ieder geval flink hun best. Ik denk dat de SP als sterke oppositie een goede keuze is. 4: Heb je meer slechte ervaringen met allochtonen gehad dan met autochtonen? Zo ja, hoe komt dat denk je? Wat kunnen we er met zijn allen tegen doen? Nee. Suzan Ps.: als je zelf "wit" bent en een "zwarte" gaat bonje met je maken, valt dat op zich meer op dan wanneer een "witte" dat doet. Dat viel me namelijk op bij mijzelf.
|
![]() |
[QUOTE]Desecrator schreef:
Het intereseert me werkelijk geen ene flikker. Als ik interesse heb voor andere culturen, dan lees ik wel een boek of ga ik op vakantie. Erm. niet echt een antwoord op de vraag. Zullen we maar "n.v.t." invullen daar? ![]() Als het alleen om geld gaat dan moeten ze braaf met het eerste vliegtuig terug. En wat als je hier nauwelijks aan de bak komt en je hoort dat je in Australie wel aan de bak komt en veel geld gaat verdienen... dan ga jij het zeker ook niet in Australie proberen? Lijst Pim Fortuyn, omdat Pim zegt waar het op staat. Ik ben benieuwd waar het op staat. Het klinkt alsof Pim de absolute waarheid kent. Nou, dan stel ik je even teleur... ![]() ![]() Laag inkomen door niet willen integreren en een lage opleiding hebben. Onlangs was nog in een vpro documentaire te zien hoe chaotisch het geregeld was in Bos en Lommer (Amsterdam). Buitenlandse vrouwen wilden dolgraag een cursus Nederlands volgen. Er zou een plek komen waar ze dat zouden kunnen doen. Maar dat is er nog steeds niet. (wat ik hiermee wil zeggen: het gaat wederom om wederzijdse medewerking) Verplichte cursussen voor nieuwkomers. Diegene die hier niet aan mee willen werken, maken kennis met de service van de KLM. ![]() ![]() Suzan
|
![]() |
[QUOTE]@pie schreef:
Daarnaast is een goeie vriendin van me meerdere keren aangerand door hetzelfde groepje jonge marokkanen in haar wijk, en die jongeren zijn elke keer terug op straat gestuurd met de reden: 'als je de aanklacht doorzet word je door hun aangeklaagd voor discriminatie'. Raar. Daar moet ze zich niks van aantrekken overigens. Zij staat heus wel sterker. Juridisch gezien. Laat haar steun vragen aan organisaties die hierin vrouwen steunen. Suzan
||
![]() |
Citaat:
Hoe vaak is het niet zo dat als je voelt dat je macht hebt over de leraar, je probeert waar zijn/haar grens ligt van ingrijpen? Suzan
||
antwoorden van 18e jarige egyptenaar met nu nederlandse nationaliteit.
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
samenleving, en waarom? Denk je dat het kan werken? Waarom wel/niet? Voor. Nederland is zeker vol, daarom moeten er meer Nederlanders naar het buitenland en meer zwarte mensen naar Nederland. 2: Moeten asielzoekers altijd binnen gelaten worden in Nederland? Ook als het alleen om geld is? En als ze nou heeeel arm zijn? Ja. 3: Voor welke partij ga je stemmen (als je zou MOETEN kiezen)? Waarom? Geen. Als ik zou moeten kiezen: SP, PvdA, Pim 4: Heb je meer slechte ervaringen met allochtonen gehad dan met autochtonen? Zo ja, hoe komt dat denk je? Wat kunnen we er met zijn allen tegen doen? Nee. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
en aan die hulp dacht ze toen ook, maar ze had er absoluut geen zin in.. ze is gewoon bij een psycholoog gaan lopen... gelukkig gaat et nu wat beter, maar dat was een klotetijd..
||
![]() |
Citaat:
Suzan
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
(alleen voor jongens) Ik hb een paar vragen dezejongenn | 29 | 28-05-2009 23:16 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[wi] Een paar vraagjes :) I love stars | 13 | 25-01-2008 14:06 | |
Muziek |
een paar vragen over trompet McMotion | 13 | 03-03-2005 13:01 | |
De Kantine |
Een paar vragen over wat jij vind over onze maatschappij! MoO | 54 | 29-01-2004 18:05 | |
De Kantine |
een paar vragen aan jou Fl@ppie! | 66 | 28-11-2002 09:18 |