Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2002, 20:18
Gothic
Gothic is offline
Misschien beetje domme vraag, maar ja, dan moeten jullie het maar zeggen...

Ik heb een lerares op school, hele bijzondere. Ik mag haar ontzettend graag, geef om haar. Ze was mijn mentrix in de 2e en toen aantal keer fijn met haar kunnen praten. Ze is een beetje aan de dikke kant, maar ondanks dat vind ik haar de mooiste vrouw die ik ken. Ze is zo bijzonder, zo lief en zo mooi (innerlijk) en dat straalt ze uit, daarom vind ik haar ook zo mooi. Nu heb ik al 2 jaar geen les meer van haar. Zij doet ook mee met het schooltoneel, daar heb ik 2 jaar mee meegedaan (oa om haar te zien). Maar dit jaar ging het niet door. Helaas, de enige kans om haar vaker te zien en spreken. Nu zie ik haar af en toe in de gang natuurlijk en dan kijken we elkaar altijd aan en dan lacht ze en dan begin ik spontaan ook blij te kijken en te stralen.
Ook als ze bij een proefwerk zit, dan hebben we van die blikken, alsof we even gedachtes uitwisselen en dan weten wat we voelen en bedoelen ed. Geweldig vind ik dat...
Nu de vraag. Ik maak af en toe complimentjes en dat haalt ze altijd naar beneden en weert ze af. Nu wil ik haar een keer echt vertellen wat ik voel en vind, en haar laten weten hoe bijzonder en geweldig ik haar vind. Hoe mooi ze is en hoe lief ed. Maar ik wil dat het dit keer echt aankomt en dat ze het niet kan afweren. Nu wilde ik voor kerst haar een kaart geven, en proberen dat met dit soort dingen vol te schrijven. Dat ik haar bijzonder en mooi vind ed. Gewoon dat ik blij ben dat ik haar ken en het jammer vind geen les van haar te hebben of toneel, en dat ik haar zal missen als ik van school ga...

Heel persoonlijk dus, en ik stel me kwetsbaar op. Nu vraag ik me af of jullie het niet TE vinden zeg maar, dat je dit eigenlijk niet tegen zo iemand moet zeggen/schrijven. En denken jullie dat ze het waardeert? Tja, geef jullie mening ofzo

(ik wilde het eerst op Psy posten, maar het gaat om een relatie, dus toch maar hier)
Oud 06-12-2002, 20:37
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik herken dit... Als ik jou was, zou ik die kaart gewoon gaan schrijven. Ik heb aan een lerares van mij een brief geschreven, en zij waardeerde dat heel erg. Verplaats jezelf es in je lerares. Hoe zou jij t vinden als je van n leerling zo'n kaart zou krijgen? Ik denk dat je dat geweldig zou vinden, zij ook... Probeer t, ik denk dat t haar juist heel erg goed doet. Suc6!
Oud 06-12-2002, 21:01
sas_andrea
sas_andrea is offline
ik denk dat je t wel moet doen maar dat je waarschijnlijk niet meteen de meest geweldige reactie krijgt. is nl toch wel ff vreemd dat van een leerling te horen te krijgen.

maar ik vind t zeker een mooi idee en dat ze ook wel gevleid zal zijn.
Oud 06-12-2002, 23:22
Verwijderd
Ja, ik zou het wel doen.. Je hebt kans dat ze het ongepast vind maar dan heb je het gebaar in ieder geval gemaakt voor jouzelf. Je zal je anders voortdurend afvragen of je het misschien toch had moeten doen. Ik sluit me verder aan bij de reacties van Miss helena en sas_andrea
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 08:46
moenbase
moenbase is offline
Wow, dat klinkt echt hardstikke lief zeg
Ja, ik denk dat je dat gewoon moet doen. Schrijven wat je denkt, daar is niets mis mee. En of je je dan kwetsbaar opstelt...misschien wel, maar is dat zo erg?
Ik zou waarschijnlijk in tranen uitbarsten als ik zoiets zou krijgen Echt een heel leuk idee! Moet je zeker doen! Absoluut!

Succes
Oud 07-12-2002, 09:20
Verwijderd
Vanuit mezelf als lerares bekeken, ik zou het idd erg leuk/lief vinden om zo iets van een leerling te krijgen (want wat is nou leuker dan dat leerlingen je mogen?). Vanuit mezelf als leerling bekeken, zou ik het niet snel (er stond eerst 'nooit', maar zeg nooit nooit ) doen. Maar dat is meer persoolijk. Als jij het wilt doen, zou ik het idd gewoon doen, misschien reageert ze niet heel geweldig er op, maar ze vindt het vast leuk om te weten dat iemand haar graag mag. Welk mens vindt dat nou niet?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 09:52
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sas_andrea schreef:
ik denk dat je t wel moet doen maar dat je waarschijnlijk niet meteen de meest geweldige reactie krijgt. is nl toch wel ff vreemd dat van een leerling te horen te krijgen.

maar ik vind t zeker een mooi idee en dat ze ook wel gevleid zal zijn.
waarom denken jullie dat ik niet de meest geweldige reactie krijg? Kortom, hoe denken jullie dat iemand hierop reageerd?
Oud 07-12-2002, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
waarom denken jullie dat ik niet de meest geweldige reactie krijg? Kortom, hoe denken jullie dat iemand hierop reageerd?
Ik denk dat de reacties per persoon zullen verschillen, is dus denk ik niet te voorspellen. Zou jij weten hoe je moest reageren als je opeens zo'n kaart zou krijgen van een leerling (of van, euh...laten we zeggen...euhm...Yunnan oid? )? Ik denk dat je een beetje met je mond vol tanden zou staan en niet zou weten wat je zou moeten zeggen. Gevolg: reactie kan dan iets zijn als 'euh...dank je...euh...' oid. Nou niet echt een geweldige reactie lijkt me. Of ze voelt zich 'bedreigd' oid, weet ik het. Ik denk dat je zelf ook al dat soort dingen wel kunt bedenken.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 10:18
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Ik zou niet weten waarom ze het niet leuk zou vinden. Ik weet zeker dat ík het hardstikke leuk zou vinden. Ik ken haar natuurlijk helemaal niet, maar zo te horen kunnen jullie het goed vinden metelkaar en betekend ze ook veel voor je. Het is toch leuk om dat ook echt te laten blijken
Oud 07-12-2002, 19:02
frotje
frotje is offline
Citaat:
Miss Helena schreef:
Ik herken dit... Als ik jou was, zou ik die kaart gewoon gaan schrijven. Ik heb aan een lerares van mij een brief geschreven, en zij waardeerde dat heel erg. Verplaats jezelf es in je lerares. Hoe zou jij t vinden als je van n leerling zo'n kaart zou krijgen? Ik denk dat je dat geweldig zou vinden, zij ook... Probeer t, ik denk dat t haar juist heel erg goed doet. Suc6!
leuk dat je dat deed, weet zeker dat zij het HEEL erg op prijs stelt van jou

over de topic:
doe wat jij denkt dat het beste is. meestal weet je het zelf het beste. als je erover twijfelt: je kunt beter spijt hebben van iets wat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan...
zo denk ik er tenminste over

trouwens: jij kent die lerares het beste: denk je dat ze het waardeert?? doen dan!
Reageren

Regels voor berichten