Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2002, 14:34
Elisaaa
Elisaaa is offline
Ik heb een leuke vriend, Mark, en hij heeft nog 1 oudere broer. Zijn broer heeft een vriendin (ongeveer net zo lang als wij, 6 maanden) en woont daarmee samen. Die vriendin is geen leuk mens, ze is een stuk ouder dan ik en ze is altijd heel onvriendelijk tegen me. Als ik iets tegen haar zeg, negeert ze me gewoon. Ze is er zo een die altijd chagerijnig lijkt te zijn. De moeder van mijn vriend mag haar ook niet zo haar omdat ze altijd hele rare streken uithaalt, en mijn vriend ZEGT dat ie haar ook niet mag.
Nou hadden zij en haar vriend laatst een etentje georganiseerd in hun nieuwe huis. Mark mocht komen, zijn moeder mocht komen maar ik werd niet uitgenodigd. Mark had mij niet verteld over dat etentje, ik kwam er toevallig achter. En daar was ik best boos over. 's Avonds belde hij me op met allemaal prachtige verhalen over hoe leuk het huis wel niet was e.d. Maar dat kon mij dus niet zo veel schelen. Nou is de vriendin van marks broer bijna jarig en geeft een groot feest in een kroeg. Plotseling mag ik wél komen. Ik krijg nu het gevoel dat ik echt alleen mag komen omdat er toch zo veel andere komen, en ik dus eigenlijk niet echt op zal vallen. Daarom was ik van plan niet te gaan. Ik zei dat allemaal tegen Mark en hij werd toen best wel boos op me. Hij vond dat ik zat te zeiken en dat ik moeilijk deed. Maar hij begrijpt gewoon niet dat ik me best buitengesloten voel af en toe.
Wat vinden jullie? Moet ik gaan?? Moet ik nog wat tegen Mark zeggen over haar? Hoop dat jullie wat tips hebben want ik zit er echt mee.

xxx

Laatst gewijzigd op 08-12-2002 om 16:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2002, 14:56
kleinmeisje17
kleinmeisje17 is offline
Je moet Mark vertellen hoe klote je voelt over dat etentje! en dan moet je vertellen dat je je niet fijn voelt bij die vriendin van zn broer! Je moet alleen naar dat feestje gaan als Mark nie zo boos doet over dat feest.
Als ie boos blijft doen en zegt dat je je niet aan moet stellen.. moet je flink gaan praten met em over die vriendin. Niet naar dat feest gaan is ook weer zo lullig voor die vriendin en voor de familie.. Je bent toch a Part of the Family? Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 15:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
moeilijk zeg je moet goed met je vriend gaan praten wat je dwars zit. want je hoort inderdaad ook bij de familie.
ik denk eigenlijk wel dat het beter is als je wel naar dat feest toe gaat. dat is alleen maar beter voor de contacten met de familie, ook al mag je haar niet. je mag de broer van je vriend toch wel?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 15:11
Elisaaa
Elisaaa is offline
zeker, de broer van mijn vriend is een schat. Maar volgens mij zit ie flink onder de plak bij zijn vriendin.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 18:12
Verwijderd
Nou ja, helaas is het niet aan jou te oordelen over hem en zijn vriendin.. Ik zou ook wel naar dat feestje gaan, je voelt je buitengesloten, maar op deze manier sluit je jezelf ook echt buiten. Jij en die vriendin mogen elkaar dan wel niet, maar voor je vriend en de rest zou ik dat opzij zetten. Ik denk dat wanneer je niet gaat je alleen maar problemen aanwakkert zeg maar omdat dit best vaker voor zal komen. Dat zij jou niet mag is lekker haar probleem, ik zou dingen daar niet door laten verpesten. Ik zou gewoon aardig blijven en de andere familieleden wat meer opzoeken.

Praat in ieder geval wel met je vriend over wat je dwars zit enzovoorts. Met die relatie kun je je verder niet bemoeien en dat je vriend het wel leuk vond op dat etentje lijkt me niet zo gek. Het is toch ook zn broer om wie het ging daarbij dus ik zou het feit dat hij haar niet mag wel gewoon geloven van hem. Op deze manier laat je haar eerlijk gezegd ook een beetje een probleem zijn doordat er nu zelfs tussen jou en je vriend gezeik komt daarover.

Het is moeilijk, maar ik zou me over haar heenzetten en het een beetje 'negeren'. Wie weet past ze zich vanzelf wel aan en wordt het minder en zo niet is dat pech. Je kan dr moeilijk voor altijd uit je leven bannen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten