![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is x-chromosaal, wat betekent dat het erfelijk is, en dat jongens er een veel grotere kans op hebben dan meisjes, omdat jongens 50% kans hebben dat ze het zijn als hun moeder draagster is. Ze kunnen het niet van hun vader krijgen. Meisjes kunnen alleen kleurenblind zijn, als ze het gen van hun vader en hun moeder hebben gekregen. Zelf ken ik ook iemand met bruin-groen kleurenblindheid. Ik weet niet precies hoe hij die kleuren ziet, maar ik weet wel dat hij geen verschil ziet tussen bruin en groen. Ik weet verder geen percentages. Ik hoop dat je nu een beetje weet hoe het zit. |
![]() |
|
de lichtste vorm van kleurenblindheid (die ik ook heb) is niet zo heel erg, blauw en groen komen dan iets dichter bij elkaar ofzo, maar ik geloof dat bijna 10 % van de mannen het heeft ofzo.. *zoekt in bioboek*
aargh ik kan niet vinden waar het stond ![]() naja iig: het komt bij mannen 20x meer voor ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ja ik heb het zelf ook (ben man). Het is niks speciaals hoor, er zijn best veel mensen die het hebben.
Hoe ik alles zie --> Gewoon (bijna) hetzelfde als jullie allemaal, alleen als je bijvoorbeeld bepaalde kleuren naast elkaar legt (licht bruin en groen, of paars en donkerblauw ofzo) kan ik niet zeggen wat voor kleuren het zijn (ik weet wel dat het dan 1 van die 2 kleuren is, maar niet precies welke). In het dagelijks leven heb je er eigenlijk geen last van. Ik heb ook best een lichte vorm geloof ik, dus ik weet niet precies hoe het met de "zwaardere gevallen" zit. Ik heb er zelf ook geen last van, ik kan er zelfs vaak wel om lachen (iedereen die ik ken weet dat ik kleurenblind ben), als iemand bijvoorbeeld vraag of ik even dat licht bruine boek wil pakken en ik kom met een heel ander boek aan. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Persoon 1: Kleurenblind Persoon 2: Drager van kleurenblindheid Persoon 3: Kleurenblind Persoon 4: Drager van kleurenblindheid Persoon 5: Kleurenblind Persoon 6: Drager van kleurenblindheid Persoon 7: Kleurenblind Persoon 8: Drager van kleurenblindheid etc. etc. Wie denkt te weten hoeveel mannen kleurenblind zijn uitgaande van 1000 "test"-personen? |
![]() |
|
ik heb er ook een lichte vorm er van. op grote oppervlakte kan ik alle kleuren gewoon zien, maar als een zootje kleuren bij elkaar komen haal ik ze door de war. vooral met groen oranje en bruin. Ik heb er verder geen probleem mee, alleen kleur ik m'n tekeningen nooit in, omdat ik bang ben om m'n tekeningen te verpesten.
Ik ben volgens de arbo-unie zo kleurenblind als wat, maar ik werk wel in een drukkerij ![]() |
![]() |
|
![]() |
Een jongen uit mn klas is kleurenblind. Hij ziet geloof ik wel geel. Ik vind dat echt een raar idee. Alsof hij een heel ander bewustzijn heeft daar door, maar dat is tuurlijk helemaal niet zo. Verder merk je er niks van. Hij is nogal ijdel, dus ik vraag me af hoe hij wordt geholpen met de juiste kleurcombinaties enzo.
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[BIO] Fenotype kans berekening Silvano08 | 6 | 22-06-2011 09:07 | |