Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar als iemand voor de trein springt.. Btje aso is dat wel, je bezorgt er alleen maar meer mensen rotte herinneringen mee denk ik. Nouja.. het lijkt me behoorlijk nutteloos, aangezien mensen wel iets anders vinden als ze echt willen. Mja.. misn kan het iemand wel weer op het laatste moment tegenhouden.. ![]()
||
Citaat:
Maar goed, idee is goed, maar het zal niet echt werken zoals bovenstaande zei: ze vinden wel andere manieren....
|
Waarom zou je hekken bij spoorwegovergangen gaan plaatsen? Er zijn nog veel meer manieren om zelfmoord te plegen, mensen die echt zelfmoord willen plegen die zullen die manieren ook wel weten. Wat kan je er tegen doen? Je vind waarschijnlijk altijd wel 'n manier.
Ze kunnen idd beter psychiatrische hulp ofzoiets bieden, dat heeft waarschijnlijk meer effect.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Met het hekken plaatsen bij spoorwegen ben ik het wel eens, als mensen zelfmoord plegen door voor de trein te springen, bezorgen ze daarmee de machinist trauma's (ik heb een tijd terug een stuk gelezen in de Telegraaf, over een machinist die al 9 keer (geloof ik, ik ben niet helemaal zeker van dat aantal, tenminste wel redelijk veel) had meegemaakt dat er iemand voor zijn trein was gesprongen, daar had hij trauma's aan overgehouden, was een heel indrukwekkend stuk om te lezen).
Maar ik denk (of eigenlijk weet ik dat wel zeker) niet dat het werkt om het aantal zelfmoorden terug te dringen, de mensen die echt zelfmoord willen plegen, doen dat toch wel, maar dan op een andere manier, er zijn daar manieren genoeg voor. |
![]() |
|
![]() |
- Brug tussen hulp en slachtoffer verkleinen.
- Werkgevers en leerkrachten ed. er (beter?) op laten attenderen en verschijnselen laten herkennen; ook van psychoses ed. (een leerkracht mag wat mij betreft meer verdienen en een soort van amateur-psycholoog opleiding erbij krijgen. Een leerkracht moet ook vertrouwen en liefde uitstralen tov. de leerlingen imo. Maar goed dit gebeurd in princiepe al met contactpersonen iic) - Van kinds af aan duidelijk maken op school dat generalisaties (over psychologen) niet kloppen. Ik ben voor preventie en niet van die maatregelen om mensen ervan te weerhouden wanneer ze het willen doen. Die vinden wel een andere reden ben ik bang. Maar goed. Het gaat hen gewoon om de cijfers (die tov. het buitenland goed zijn). Men wil gewoon nog beter zijn dan het buitenland. Triestig...
||
Verwijderd
|
Citaat:
maargoed, dat zze dat geld van al die hekken maar steken in betere psychische hulp en het sneller opsporen van mensen met problemen en alles. en de keuze om dood te willen moet je bij de persoon zelf laten vind ik. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Wat dacht je ervan dat mensen elkaar meer in hun waarden laten? dat je niet iemand hoeft te negeren of af te zeiken of te pesten om hoe hun zijn?
ohja trouwens als iemand dood wil kan je alles wel beveiligen op straat, maar iemand die echt wil vind toch wel het geschikte plekje, echt onzin dus, inderdaad het probleem zelf aanpakken, zoals een voorbeeld wat ik zelf gaf ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben wel voor hekken bij spoorwegen en dat soort dingen, maar niet om de aantallen terug te dringen, maar om machinisten en dergelijke te beschermen. Iemand die dood wil, vind wel een andere manier, een manier waarbij een ander geen trauma oploopt.. |
![]() |
|
Wat het vaak is:
Op hét moment willen ze dan graag dood. Maar vaak als het 'mislukt', en ze geholpen worden denken ze ook vaak van "jeetje, gelukkig leef ik nog!". Maar door het tegen te houden door hekken te plaatsen enzo...ik denk dat het wel iets tegenhoud, maar niet genoeg.
|
als ze inplaats van hekken te plaatsen
nu is zien dat het een meer leefbare wereld word en er minder mensen zijn die zelfmoord willen plegen want mensen die het echt niet meer zien zitten die hou je niet tegen met hekken, al moeten ze zich opdenduur ophangen met hun eigen broeksriem dus ik vind het maar bullsh*t van die hekken en ik vind dat je gelijk hebt mensen moeten het recht hebben om te kiezen over hun eigen leven en zo ook dood |
![]() |
||
Citaat:
wel iemand een trauma aan over imo. Mja, om er dan voor te zorgen dat mensen naast je familie ed er iets aan overhouden.. :\
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik doel op de machinist die ineens een persoon voor zn trein ziet, heel hard remt, vervolgens de klap voelt van het raken van die persoon, en met een beetje pech ook nog de 'restjes' ziet... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Van mij mogen ze die hekken er wel neer zetten... de mensen die het echt willen doen het toch wel en de meeste mensen die het echt willen hebben dan vaak ook nog wel het gevoel in hun donder om andere mensen er geen trauma mee te bezorgen.
Wat ik bedoel is dat veel mensen een zelfmoordpoging doen in een opwelling, een impuls. En als je dan 10 km moet lopen voor je bij de spoorwegovergang bent....misschien ben je wel van gedachten veranderd! You never know...en ook al voorkomt het per jaar maar een van de zelfmoorden die in een impuls zijn gepleegd...je redt er mensen mee en je houdt families bij elkaar...
|
![]() |
||
Citaat:
![]() tja hier komen vast geen replies op ![]()
||
Citaat:
Mensen die zelfmoord willen plegen zullen zich ook niet door die hekken tegen laten houden. Ik bedoel daarmee niet zozeer dat ze er overheen zullen proberen te klimmen om alsnog voor een trein te springen, maar dat ze het dan mogelijk wel op een andere manier zullen proberen. Wat dat betreft sluit ik me aan bij de eerste reply van dystopia en de laatste van SugarBox.
||
Citaat:
|
![]() |
ben t eens met hierboven
preventie btw goeie topic, en kheb weleens met treinchauffeur hierover gesproken (nadat een vriendin foto's liet zien van ons liggend op een treinrails hehehe) en die zei dat ie al tig zelfmoorden had meegemaakt, een paar keer in de week springt er wel iemand voor een trein, en dat is echt waar, en er zijn harstikke veel machinisten echt ziek geworden hiervan.. niet echt gek denk ik zo he. Dus goed dat ze daaraan denken, ik ken wel een aantal psychiatrische inrichtingen naast spoorwegovergangen dus ja is misschien wel een goed idee. maarrr als iemand zelfmoord wilt plegen doet diegene dat toch wel.. dus werken aan preventie.. meer geld steken in de zorg bla bla politiek dus.
Laatst gewijzigd op 03-12-2002 om 22:52. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
SugarBox,
ik vind ook inderdaad dat ze dat zelf mogen beslissen, Maar niet voor de trein springen, of van een hotel springen, etc. Dit vind ik niet kunnen.. Je doet hier mensen mee pijn.. Je kunt mensen beter laten inslapen, of soorten pillen geven. Dat is wat ik ervan vind. Je snapt toch ook wel dat voor de trein springen alleen maar meer pijn doet?? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Laten we weer terug gaan naar het onderwerp van de topic:
'Maatregelen om het aantal zelfmoorden terug te dringen.' En niet enkel of mensen het zelf mogen beslissen of niet en hoe ze het het beste zouden kunnen doen ed. Dat zijn andere discussies, en vooral die laatste staan we niet meer toe op het forum. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|